Любимите компютърни игри

Here be unicorns. И музика и филми, вдъхновени от човешките ни книги. И всичко, дето ви е на сърце, ама не може да се побере в ^такива^ тесни теми...

Re: Любимите компютърни игри

Postby Broken Dragon » Wed Jun 06, 2018 3:54 am

Ross's Game Dungeon: Rama

Играта вероятно никога няма да я цъкам (прекалено извън таргет аудиторията съм, плюс моралната остарялост), но определено ми се прииска да прочета книгата/книгите.

Споменах ли, че аз всъщност съм изключително беден що се отнася до култура?

Мда.

Ясно е - някъде в живота ми ще дойде момент, когато ще си направя егати интензивния sabbatical, един вид наобратно, с цел да наваксам по всяка област, която дори remotely ме интересува. Като фантастиката например.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, ONE MUST FIRST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Broken Dragon.


Accepting reality since 2017

This post by Broken Dragon received thanks from:
Кал (Wed Jun 06, 2018 9:49 am)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Broken Dragon
 
Posts: 408
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 209 times
Has been thanked: 374 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Wed Jun 06, 2018 9:56 am

Аз съм чел една от „Рамите“ („Рама“-тата?) и като цяло ги препоръчвам заради зарята от интригуващи идеи. Твърда НФ, която гъделичка мозъка.

А относно причините три дни да чета форума на RPG Codex: Avellone (който май се самопроизнася „Авълоуни“, заради предполагаемо италианските си корени) разказва най-различни подробности за начините, по които работят (или не работят) екипите в RPG индустрията. Или за дизайнерските решения в игрите, в които е участвал той. Мисля, че от неговите постове научих повече за скритите чарколяци, отколкото от която и да е книга на лавицата ми в Goodreads.
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Broken Dragon » Wed Jun 06, 2018 8:49 pm

Creative Accounting: The Sub-Subgenre of Survival Strategy

Пускам това видео тук, защото "хвалят" Surviving Mars в него - а някои на този форум се интересуват от това. (Нали?)

Кал wrote:А относно причините три дни да чета форума на RPG Codex: Avellone (който май се самопроизнася „Авълоуни“, заради предполагаемо италианските си корени) разказва най-различни подробности за начините, по които работят (или не работят) екипите в RPG индустрията. Или за дизайнерските решения в игрите, в които е участвал той. Мисля, че от неговите постове научих повече за скритите чарколяци, отколкото от която и да е книга на лавицата ми в Goodreads.


Кои екипи? Авелон е имал главно участие, доколкото знам, само в две студия - Black Isle и Obsidian. Това, което може да разкаже, сигурно е интересна информация от типа "от кухнята", но по никакъв начин не може да се приеме за цялостен поглед върху RPG гейм индустрията. По-скоро 1/3. Другите третини, съответно, принадлежат на Добрите доктори (Bioware), CD Project Red и Bethesda, които си поделят една третина, а последната третина се разпределя между всички останали (западни) студия, правили някога RPG/RPG-hybrid.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, ONE MUST FIRST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Broken Dragon.


Accepting reality since 2017

This post by Broken Dragon received thanks from:
Кал (Thu Jun 07, 2018 2:11 pm)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Broken Dragon
 
Posts: 408
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 209 times
Has been thanked: 374 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Thu Jun 07, 2018 2:16 pm

Интересен анализ, само съжалявам, че не видях да споменава артефактите в Surviving Mars, които би трябвало да променят най-брутално условията на играта.

Без да се ровя да проверявам, Avellone споменава подробности за работата по няколко Fallout-а, PS: Torment, Baldur's Gate, Torment: Tides of Numenera, KOTOR, Neverwinter Nights 2, Pillars of Eternity, Into the Breach (която не е баш RPG)... и не помня какво още.
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Fri Jun 08, 2018 5:47 pm

Поредната находка покрай The CRPG Book Project:

Anachronox

Най-впечатляващата „операторска работа“, която съм виждал в ролева игра. (Горният момент е комично тежкарски, с тоя забавен каданс; по-рано имаше къде по-зашеметяващи облитания с „камерата“.)

А от самите реплики си водя записки за пиперлив жаргон. Особено когато белобрадият тип пусне специалното си умение yammer...

(Най-пресният пример: scalp: (AmE informal) to buy tickets for an event and sell them again at a much higher price: British Equivalent: tout.)

EDIT: Забавлението се разширява в посока наука.

Някой ще се пробва ли да отгатне:

а) дали кой да е от вариантите има някакъв реален смисъл?

б) ако да – кой вариант е най-близо до истинския отговор?

EDIT 2: И си отговорих на въпроса как да преведем „На краставичар краставици ще продаваш“:

Скрит текст: покажи
Don't kid a kidder.


EDIT 3: А вие внимателно огледайте тази изборна система. Започвайки от The only problem is ... people are dumb. We all know it. We all think it. и стигайки до This way they maintain an illusion of a free democracy, while guiding the citizens.

... Сега вече знаете какво представлява „демокрацията“ във форума ни. :twisted:
Last edited by Кал on Sat Jun 09, 2018 12:01 pm, edited 3 times in total.
Reason: +

This post by Кал received thanks from:
Broken Dragon (Sat Jun 09, 2018 6:21 pm)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Broken Dragon » Sat Jun 09, 2018 6:29 pm

Кал wrote:Поредната находка покрай The CRPG Book Project:

Anachronox


Damn. Поредното заглавие, което навремето зарязах недоиграно. (Два пъти започвано)

Историята беше изключително интересна, art direction-ът поглъщаше играча в света неоспоримо, а персонажите бяха едновременно комични и истински драматични (когато трябваше).

За съжаление: скапани битки, чиято механика се обяснява само ЕДИН път в играта - после никога повече, прекалено много backtracking и quest-ове, разхвърляни из различните краища на зоните с цел play time padding.

Tom Hall обаче е разказвачески гений, спор няма. Някъде преди време беше споменал, че ако до 10 години не успее да се сдобие с правата върху Anachronox, тогава просто ще пусне в интернет сценария на продължението, което иска да направи от десетилетия. (Май защото оригиналната игра е с отворен финал.)


Кал wrote:Без да се ровя да проверявам, Avellone споменава подробности за работата по няколко Fallout-а, PS: Torment, Baldur's Gate, Torment: Tides of Numenera, KOTOR, Neverwinter Nights 2, Pillars of Eternity, Into the Breach (която не е баш RPG)... и не помня какво още.


С други думи: Еталонът за постапоклитична кРИ, 2(3?) Infinity Engine заглавия (от общо... 6, мисля), един Kickstarter проект, по-скапаният (според феновете) KOTOR (защото Bioware са "родителите" на единицата*), по-скапаният BY FAR Neverwinter Nights (причини МНОГО), скапаната ретро-идиотщина Project Eternity и последното само съм го чувал, без мнение.

Това... изобщо не е дълъг** списък със заглавия. Дори да изброяваме само AAA примери, my point stands. 1/3.

Скрит текст: покажи
*И сигурно щяха и да направят и двойката, ако Jade Empire не им е била в production cycle-а по същото време (2003-2004).

**Под "дълъг" също разбирай и "оригинален". Поне половината заглавия са разработени съвместно с, или наследени от друго студио, а PoE е някакъв Толкинов опит за връщане към "добрите стари времена", без да се отчита, че таргет демографията (тези, които са си отворили портфейлите за кампанията) отдавна е надраснала*** клишираните и скучни от днешна точка сюжети на гранд-кРИ-тата от 90-те.

***Мислех си, че това е само изолирано мнение, но след индиректно подслушване на мрежата и след като се разнесе hype-а около заглавието, оказа се че доста онлайн жители споделят този възглед.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, ONE MUST FIRST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Broken Dragon.


Accepting reality since 2017

This post by Broken Dragon received thanks from:
Кал (Sat Jun 09, 2018 10:55 pm)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Broken Dragon
 
Posts: 408
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 209 times
Has been thanked: 374 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Sun Jun 10, 2018 12:11 am

Дойде време да увековечим и великата сцена с male exotic dancing. Нещото, заради което въобще си пуснах Anachronox... да? :mrgreen:
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Sun Jul 08, 2018 1:40 pm

Като изключим претупания финал, Anachronox се нарежда в челната ми петица на най-добре написаните и сюжетно разнообразни игри. Жалко, че не мога да открия нищо подобно в биографията на основния ѝ дизайнер Tom Hall. Дано видим продължение под една или друга форма.

- - -

In other news: Точно преди мозъчната операция, която му предстои, Tobias Cornwall предлага:

Let's Make a Game!!

(Am I sitting this one out? Or ...?)
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Fri Jul 13, 2018 3:53 pm

Хихихи... от СофтУни са направили прототип на игра по „Златната ябълка“:

Golden Apple Adventures Video Game Prototype - ALL PARTS - SoftUni School Project 2017

Гледайте го най-вече за визуалните решения. (И заради „Не мога, довечера ще правя баница“. :lol: )
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Wed Jul 18, 2018 11:01 am

Покрай блога на семинар „Софийски игри“ открих най-ранното академично списание за игрознание:

Game Studies

И тъкмо се зачетох в Mustaches, Blood Magic and Interspecies Sex: Navigating the Non-Heterosexuality of Dorian Pavus. ;)

This post by Кал received thanks from:
negesta (Fri Jul 20, 2018 10:36 am)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Sun Jul 22, 2018 1:08 pm

Detroit: Become Human

От сценариста на Beyond: Two Souls. Макар предишната игра да ме впечатли повече с разнообразието си от теми и ситуации, тази също успя да ме развълнува. С чисто човешките си моменти. (Аз съм свръхкритичен на тема „изкуствен интелект“, така че тук по-скоро приемам андроидите като алегория за хората без права. Ще ми се да вярвам, че създателите на истинските ИИ ще са достатъчно умни, за да предвидят и не допуснат такъв тип идиотско отношение. Като почнат от мисълта, че един робот, който е достатъчно умен да изчисти къщата ни, е твърде умен, за да чисти къщи.)

Очебийните неща, като колко реалистична е визуално, няма да ги коментирам.
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Broken Dragon » Sun Jul 22, 2018 10:32 pm

Гледах преди малко speedrun на Undertale.

Разбираемо, изпуснах 90% от критичните моменти по този начин, но дори малкото, което видях, ми беше достатъчно да разбера защо играта предизвика такъв шум на времето. Отново от малкото, което видях, ми беше достатъчно да си формирам следното мнение - играта заслужава всички суперлативи, които са отправени в нейна посока, а масата от критики са предимно дребнави заяждания или бутафории.

Едва ли ще имам психическата издръжливост в скоро време да я изиграя лично, но с най-чиста съвест и безподобна наглост я препоръчвам за изиграване. Right in it the feels, man.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, ONE MUST FIRST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Broken Dragon.


Accepting reality since 2017
User avatar
Broken Dragon
 
Posts: 408
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 209 times
Has been thanked: 374 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby брръм » Mon Jul 23, 2018 11:53 am

Ех, де да имаше начин да се играе Undertale без да се минаваше през неприятната й, и неясна "бойна" система.. :(

Някой ден ще се пробвам пак, и ако пак не се получи, ще гледам Let's play

This post by брръм received thanks from:
Broken Dragon (Tue Jul 24, 2018 2:42 am)
Rating: 9.09%
 
User avatar
брръм
 
Posts: 34
Joined: Sun Feb 18, 2018 3:38 pm
Has thanked: 46 times
Has been thanked: 49 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Broken Dragon » Sat Jul 28, 2018 2:55 pm

YAY!!! Някой е започнал да просветлява зомбираните консуматорски маси по правилния начин:

Why Denuvo is Bad

(Казвам правилен, защото се посочват важните причини защо DRM по принцип е зло, а не jerk-assing от типа "hurr-durr Denuvo breaks HDDs"; даже последният bullet point пояснява точно това)

Въпросът е този глас доколко ще се чува в абсурдната глъчкова какафония, която е днешният Интернет...
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, ONE MUST FIRST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Broken Dragon.


Accepting reality since 2017

This post by Broken Dragon received thanks from: 2
брръм (Sat Jul 28, 2018 6:14 pm) • Кал (Sat Jul 28, 2018 10:27 pm)
Rating: 18.18%
 
User avatar
Broken Dragon
 
Posts: 408
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 209 times
Has been thanked: 374 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Broken Dragon » Mon Jul 30, 2018 4:06 am

Dead Game News: (Lawbreakers, Ubisoft & Streaming, Steam)

Preach it, Ross, PREACH!!!

Мда, аз за пръв път видях тъмните облаци на съвременния гейминг през 2008-а когато си взех Orange Box-а от Пулсар и вместо физическо копие, получих буферни дискове и активационен код за Steam...

По мое лично мнение, видеото засяга само върха на айсберга по отношение на многомащабната проблематика в тенденциите на съвременното интерактивно изкуство. Но Рос е доста егалитарен и толерантен като човек (despite the lack of indoor voice) и принципно се старае обръща обективно внимание върху наистина належащите проблеми.

Скрит текст: покажи
Ето две по-ранни видеа, където той за пръв (после втори) път се опитва да raise-ва public awareness по темата:
Ross's Game Dungeon: Battleforge
Ross's Game Dungeon: Darkspore
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, ONE MUST FIRST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Broken Dragon.


Accepting reality since 2017
User avatar
Broken Dragon
 
Posts: 408
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 209 times
Has been thanked: 374 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Wed Aug 01, 2018 10:04 pm

Когато става дума за възприемане на визуална информация, съм пълен двойкаджия... но Tobias Cornwall за пореден път ме изумява с мисълта, която вкарва в дизайна на героите си.

Първо разгледайте тези две героини:

Image

Какво може да заключите за характерите им по външността?

А ето какво има да каже създателят им:

Скрит текст: покажи
On Taming the Mind, Tobias Cornwall wrote:Here, the shy character has her hair tied back with a flower thing, symbolic of how her daemons (based on plants) tie her back. She's wearing a thick jumper and what Americans call 'sweatpants' (I call them 'jogging bottoms'... which sounds silly) to show that she's private and isn't used to being seen by other people. Her jumper has a simple lined pattern reminiscent of prison bars. The ends of her sleeves and the bottom of her pants are a darker grey with tassels, suggestive of manacles. Her hair is ginger because that's an unusual colour sometimes regarded as weird (at least in the UK); a clear 'defect' caused by her genetics (it's my favourite hair colour and I know a lot of other people like 'redheads', but those negative connotations still exist for some; see 'ginger' on Urban Dictionary). She's not wearing shoes because she doesn't leave the house.

On the other hand, the open character wears a revealing, open dress, which is sky blue, all suggesting freedom. Her hair is white, like a cloud, which is also unusual in a deliberately eccentric - rather than genetic - way. She's also got that blue bit on one side of her hair, again a sign of eccentricity by choice. She has feathers on her wrists (in the 3D model at least) and one in her hair to suggest a bird motif. She's also not wearing shoes, in her case because she's a ~free spirit~.
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Fri Aug 03, 2018 10:49 am

Пак покрай Tobias Cornwall открих сайта Legends of Localization:

https://legendsoflocalization.com/about/

Той е колкото за тук, толкова и за преводаческия ни подфорум.

И още:

The Cutting Room Floor

(Естествено, първата ми работа беше да си сверя знанията за Planescape: Torment. ;) )

Както писах при Тобиас:

And thanks for those links. You've just cut another huge chunk from my nights, you know. Aieeee .... ;)

This post by Кал received thanks from: 2
брръм (Fri Aug 03, 2018 10:22 pm) • Broken Dragon (Sun Aug 05, 2018 12:39 am)
Rating: 18.18%
 
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Broken Dragon » Sun Aug 05, 2018 12:43 am

Hot damn, those are some serious online resources! :o

Особено първият сайт, като му видях на човека портфолиото, направо получих instant respect alert.

А на втория видях инфо за C&C Generals - една от най-любимите ми комп игри! Играта е велика, ама damn, колко неща са изрязали от нея... RIP Westwood Studios.
(And fuck you, EA.)
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, ONE MUST FIRST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Broken Dragon.


Accepting reality since 2017
User avatar
Broken Dragon
 
Posts: 408
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 209 times
Has been thanked: 374 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Sat Aug 11, 2018 1:37 pm

Вик, trigger alert... ОЩЕ теми за размисъл. ;)

Kastel/mimidoshima: The Yokoo Anti-Games: Drag-on Dragoon 1, NieR: Replicant, and Drag-on Dragoon 3

Why do people feel the compulsion to complete this game? Why do people find violence so gratifying enough to play more and more of it? And why do people play video games anyway?

That may be Yokoo’s entire goal — to make the player aware of these questions. Thus, we are looking at a video game not meant to be played because it is fun but because it is meant to ask the player what they are playing. In fact, his first video game he ever directed was an anti-game. A fuck you to the player and the creatives behind the video game industry. He found the whole appeal to Dynasty Warriors — the more enemies you kill, the higher your grade is — revolting and decides to model the protagonists as insane psychopath murderers.

This post by Кал received thanks from:
Broken Dragon (Wed Aug 15, 2018 4:18 pm)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Broken Dragon » Wed Aug 15, 2018 5:21 pm

А, бе, анализът на този пич е доста предубеден. Поне според моята гледна точка.

Ето няколко неща, които си личи, че просто не са домислени докрай (или поне не е бил засегнат широк набор от сценарии):

In video game design, that human drive becomes the player tunneling for the one objective they think is important. They don’t think about anything else but that goal they need to achieve and it takes skill and concentration to achieve it.

Веднага става ясно, че авторът никога не е играл 4X стратегии. Питайте ме някой път защо това ми е любимият жанр в интерактивното изкуство. ;)

A father saving a daughter is one thing, but a brother going ballistics to save a sister? That is quite suspect.

Това си е чиста проба хипербола. Без да съм гей, без да съм кръвосмешател, лично аз съм склонен да потроша цялото човечество, ако нещо се случи на брат ми и аз имам възможност да отмъстя/помогна.
(Пък и какво да кажем тогава за игри като дуологията Two Worlds, където целият премис е "брат спасява сестра си"?)

[...]you do the stupidest things for the people you love. And love is one of those synonyms for completionism that we can’t ever shake off from.

Тук поне съм съгласен - това е spot on.

Нататък най-сетне става интересно - и съответно се съгласявам с разсъжденията на автора.------>
Скрит текст: покажи
Is all of that worth it? That’s up to the player to decide why they play games. And if they do think it’s worth it, maybe we are self-destructive in the inside. Maybe humanism is not that correct and anti-humanism has some truth. After all, we will destroy ourselves in order to see things to the end. Yokoo’s characters embody that and they are proud of it. There is no ounce of regret in their action because they have not done anything wrong that goes against their beliefs. And that is both a humanizing and anti-humanizing thought: it preaches the individualism in our completionist behavior, but it is also selfish enough to forsake the whole world for one’s beliefs.

Completionism isn’t a bad thing. It’s just part of us. We just want to be better. Whether we speedrun video games or swim better, it is part of the thrill of what living life is all about. But it can potentially be destructive to us too. Perfectionism and idealism can overwhelm ourselves. We tunnel ourselves into one goal and we know this because we don’t regret it. There is a perfectionist and idealist inside all of us. We want to do well in what we can do, but how obsessed we are with that can mean a healthy or unhealthy life. But we can’t take those aspects out of ourselves. Completionism — or whatever we like to call it — informs us what we can and should do by blinding us altogether. It is a desperation that makes us live for life and not regret our own actions.

And that means if you have to, you will destroy not just everything but yourself to attain it. We can’t look away from this desire. Everyone has it. And that is the repressed emotion Yokoo wants to portray in his games and what Zero has in Drag-on Dragoon 3, my favorite and most misunderstood game of his works.


[...]but the level design is utter crap, the frame rate is atrocious[...]

Това едва ли е нарочно. :) Ако е, well... някой се е опитал да бъде трол on a mind-boggling level...

[On the subject of Drakengard 3's story]Yokoo didn’t want to make the story a powerful, emotional story. He wants the player again to ask themselves why they keep on playing.

Хммм, поне в моя случай значи е фейлнал. Аз като гледах пълното LP на играта, определено знаех, че съм там само заради историята. FFS, дори съм превъртал безмислени, безмозъчно-наказващи игри (като The Way) заради историята - тъй че да, определено фейл.

Is it because of the story? The cathartic emotions we feel after finishing a game? I recall reading many Westerners’ comments about how JRPG gameplay is just a means to an end to conveying story. A video game series like Kiseki/Trails is a great example because as the franchise goes on, the gameplay becomes extremely silly and pointless when your characters are overpowered. You might as well have a “visual novel” mode and play through the game with no battles. After all, the story is still really cool in each entry. But what about Drag-on Dragoon 3? Is the story really that engaging?

Yes. Fucking YES. Дори да не бях луд фен на тема дракони, Drakengard 3 пак сигурно щеше да ме докара до сълзи. Or I'm too emotional or something. :roll:

------>...до моментът, в който отново спирам да съм съгласен.
Скрит текст: покажи
This is not to say we have to start being tolerant of the evil around us, but it does teach us why any of us could enter into some dark territories and believe the things that justify (or rationalize) our actions. It is why some of us can join hate groups and think we’re in the right. And it may be also why having a neutral or centrist position isn’t viable in a world like ours because it is a kind of artificial stance no human being has. No one is capable of understanding all the nuances in an issue and we are all predisposed to our own biases.


Втората част на параграфа съдържа изводите, които не са част от моята лична философия.


По-нататък самото есе става още по-мъгляво и non-sequitur. Няма да цитирам, просто ще коментирам, че според мен авторът започва повече да води диалог със себе си, отколкото с читателя и съответно борави с абсолютизирани понятия и твърдения, които не мисля, че са безкрайно меродавни така, както авторът смята.

And then, whatever we can do — moral or not — is up to us. We decide what good and bad mean, even if it doesn’t make sense to others. We may become monsters who regret nothing because of this and that’s why art can be dangerous.

But it is something we cannot help for we are human and want to live life the way we want to.

The ultimate WTF ending. Поне не е клише. Пък и ме кефи по някаква странна причина. Май си имаме работа с Байронов характер - my kind of guy! :D

CONCLUSION
---------------
Безспорно интересно есе, макар и твърде еднозначно и inflexible в изводите си. Ще почета малко от коментарите отдолу за гаргамел. Иначе, мятаме го и тоя самун в силоза на философските бифуркационни химери и го оставяме да втасва, докато самичко се превърне в поредната пораснала и здравичка хидра с космическо-черни люспи. :)
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, ONE MUST FIRST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Broken Dragon.


Accepting reality since 2017

This post by Broken Dragon received thanks from: 2
брръм (Thu Aug 16, 2018 2:13 pm) • Кал (Wed Aug 15, 2018 6:50 pm)
Rating: 18.18%
 
User avatar
Broken Dragon
 
Posts: 408
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 209 times
Has been thanked: 374 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Broken Dragon » Fri Aug 31, 2018 12:48 pm

Разглеждах си тука преди ден-два Стийм-а на рандъм и попаднах на следната игра:

Rivals of Aether

Самата игра едва ли ще представлява интерес за масата Чобити, тъй като е platform brawler - тия заглавия от нищото станаха доста популярни през последните две-три години, след като дълго ПЦ феновете искаха да получат някакъв еквивалент на Super Smash Bros. на Нинтендо и indie сцената най-сетне взе да откликва на желанията им. Резултатът е доста предвидим - сега има бая platform brawler-и за настолния компютър, ама повечето се подчиняват на Закона на Стърджън.

Както и да е, това, което ми привлече вниманието специално за Rivals of Aether, беше едно супер-небрежно ревю сред store page-а на играта:

VenomFoxx wrote:its kind of like smash, but instead of wimp nintendo characters you get manly furries.

Бам, отникъде този самотен ред, заедно с оценка "Recommended" и се смях на глас цяла минута. :D
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, ONE MUST FIRST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Broken Dragon.


Accepting reality since 2017

This post by Broken Dragon received thanks from: 2
брръм (Fri Aug 31, 2018 6:15 pm) • Кал (Fri Aug 31, 2018 2:28 pm)
Rating: 18.18%
 
User avatar
Broken Dragon
 
Posts: 408
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 209 times
Has been thanked: 374 times

Re: Любимите компютърни игри

Postby Кал » Wed Sep 05, 2018 7:54 am


This post by Кал received thanks from:
брръм (Wed Sep 05, 2018 9:44 am)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10118
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 6824 times
Has been thanked: 5305 times

Previous

Return to ...и Вселената

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron