Posts toplist

Rating posts

  • Post
    Been thanked
    Author
    Rating
  • Fri Jan 29, 2021 1:48 pm Some 40/47-48 years ago Fri Jan 29, 2021 1:48 pm Some 40/47-48 years ago
    Приказка на Кина Къдрева не в книжката, която чета отскоро, но пък такъв сборник са качили в Читанка, дори има сложени картинки:
    "Приказка за Непослуш 13" - https://chitanka.info/text/30270-prikazka-za-neposlush-13.

    Спойлвам:

    Кина Къдрева, 1980 г. – за един бацил:
    "Тази болест е ужасно заразителна! И понякога е твърде продължителна. За нея още нямаме ваксина, затова веднага обявявам:
    К А Р А Н Т И Н А!
    [...]
    Но в Министерството на детските градини отдавна всичко знаеха! Защото едно министерство затова е министерство, за да знае всичко. Още щом започна епидемията, веднага бе свикано важно извънредно съвещание [...]
    Двама роботи с бели престилки и марли на устите разтоварваха камионите в задния двор на детската градина и след всяко разтоварване скачаха в един казан с вряла вода за дезинфекция. [...]
    Н а р е ж д а м:
    извънредното положение в столицата и в страната да бъде отменено и всички заводи за играчки да преминат на редовна работа."
    Детската градина е 1109.
    ... 11.IX. / 911.
    Тираж: 12113 бр. С твърда корица: 2113 бр.
    5 г. по-късно една книжка излиза в тираж 30113 бр. 0_O
    2 Been thanked
    frog Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Apr 29, 2021 11:37 am Re: Share the Joy Thu Apr 29, 2021 11:37 am Re: Share the Joy
    Writers of the Future, Honorable Mention for Elena Pavlova's "Renting to Killers":

    Dear Writer,

    Congratulations! Your story has been judged and is an Honorable Mention for the L. Ron Hubbard Writers of the Future Contest 1st quarter (entries received between October and December).

    PLEASE READ FURTHER. WE ARE CHANGING OR NORMAL ROUTINE.

    I will be sending a certificate to everyone UNLESS you write to me that you don't want it.

    THE ONLY OTHER CIRCUMSTANCE THAT YOU SHOULD WRITE TO ME IS IF YOUR ADDRESS HAS CHANGED SINCE YOU SENT IN YOUR SUBMISSION.

    Otherwise, DO NOT RESPOND, you will get a cert.



    This hopefully gives you the incentive to submit for this current quarter. The more often you enter, the better chance you have of winning.

    I hope you are already working on that all-important "next story".

    If you have not taken advantage of the tools that we have developed to help you as a writer, I urge you to do so now. We have a blog, a forum, podcasts, and the new Online Writers Workshop – all free and all designed to help you. They are all accessible right on the site.

    If you have started it but not yet completed the workshop, please do! The entire workshop is 10 to 15 hours total, and it is a "go at your own pace."

    Our site address is http://www.writersofthefuture.com.

    Happy Writing!

    Best regards,

    Joni Labaqui

    This is Ele's third Honorable Mention. :) :) :)
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Fri Jun 04, 2021 12:40 pm Re: Български номинации за Еврокон 2021 Fri Jun 04, 2021 12:40 pm Re: Български номинации за Еврокон 2021
    Еб. каръшкото... Някой ще ми каже ли как ще гласува – за конкретни произведения, щото ми иде да се изповръщам от първата страница на списъка? Тия книги са ми пълна мъгла – не мога да гласувам само по описание, без да съм чела книгата и да съм видяла дали е поне коригирана. Но поне представлението "Невидена река" е влязло, не знам как. Мая Бочева е спала и не е.

    Мда, получи се гласуване преди гласуването :\ И човек защо изобщо се е хабил да номинира??? Не знам колко часа ми отне да си събера и опиша номинациите... макар че си ги знам. Естествено, не е ползвано моето описание за Реката... Само част от заглавието и изобилстват грешни кавички. Б. илитерата... На две места беше копирано лично мнение с изказна форма тип "смятам, смятаме"... без подпис.

    Странното е, че номинациите показват временно гласуване - при две различни отваряния са подредени различно... Поздравления за програмистката страна на нещата, ама останалото е мега зле дискриминиращо. Опитах се да помогна за цялото нещо, като номинирам, след като нарочно отказах да съм от екипа по сериозни лични, но и вече лъснали външни причини.

    За Калин Ненов смятам да не гласувам въпреки сладката снимка, щото според мен би било подигравка с човека.

    18:55 : Гласувах (след като се успокоявах с филмчето от безстрашните истории). Пак след няколко часа взиране в екрана, б. м. м... Добре че по едно време си запазих на компютъра страница с наредени "герои", щото след като бях наредила всичко, ама не в хронологичността на категориите, бутончето за навигация ми изчезна... Илюстрациите се наложи по спомен да ги редя, но поне художниците вече ги имах, щото... :evil:
    Но така, де. 20 мин. подреждах наново. Айде за благото на Невидена река, Virgil и Петър.

    Невероятен късмет, че ТОЧНО ДНЕС интернетът ми не прекъсва...

    Как ще подреждаш по 15-20 неща в категория, когато почти нищо от номинираното от теб не е влязло... :shock: :shock: :shock:
    Ей т'ва е от мене, ако някой за нещо се затруднява. Според мен не е много редно по две равностойни книги от поредица на един автор да се състезават поотделно... Затова за робота Чапек бях номинирала цялата тритомна поредица. В момента втората част не е влязла - тъпооо...
    Някои хора съм ги нареждала смесено по симпатии или антипатии. Чуждите глашатаи, които знам, съм се старала да ги редя според това колко са откликвали на вестите на ЧоБи.
    Нема такъв стрес да подреждаш 125 неща... :( :( :(

    Категория: Най-добро литературно произведение

    1. Нулева година - Цветина Цолова
    2. Не казвай на мама - Николай Йорданов
    3. Седем градски гряха - Благой Иванов
    4. Стръв - Емил Минчев
    5. Законите на злото - Донко Найденов

    Категория: Най-добро художествено (арт) произведение

    1. "Harvest" - Исмаил Инджеоглу
    2. "Dalinar Vs Blackthorn" - Петър Пенев
    3. Корица за "Ринглас и боговете близнаци" - Петър Станимиров
    4. Илюстрация към "Алгоритъм на интимността" в списание "ShadowDance #1: Киберпънк" - Дияна Нанева
    5. Илюстрация към разказа "Зимният пазар" в списание "ShadowDance #1: Киберпънк" - Исмаил Инджеоглу
    6. Корица на "Нощна смяна" - Петър Станимиров
    7. Корица на "Призвание герой 9" - Исмаил Инджеоглу
    8. Корицата на "Петият принц: Разрушител" - Георги Георгиев - Гошун
    9. "Календар 2020" (илюстрации) – Дияна Нанева
    10. Корица на "Софийски магьосници 3: Вещиците от Витоша" - Исмаил Инджеоглу
    11. Корица на графична новела "МЕТАМОРФОЗИ" - Емилиян Вълев и Станимир Вълев
    12. Корица на "Не казвай на мама" - Борис Праматаров
    13. SIBIU INTERNATIONAL COMICS FESTIVAL 2019 - Постер на Емилиян Вълев и Станимир Вълев
    14. SKOPJE COMIC ACTION 2020 - Постер на Емилиян Вълев и Станимир Вълев
    15. "Licitus" – графичен роман от Виктория Стайкова

    Категория: Най-добро представление

    1. "Невидена река" от цикъла "Коренуване" в изпълнение на Мирослав Моравски и група „Невидено“
    2. БезСтрашни приказки епизод 1: "Сънища от пепелта"
    3. Изложба - илюстрации „Фантазия” на Борис Стоилов и Ясен Стоилов
    4. Галактиките на Текла - изложба на Текла Алексиева
    5. Aniventure Comic Con 2019
    6. Не казвай на мама - аудиокнига
    7. 1984 ОТ ИЗОЛАТОРА 2020
    8. Amarlia - Save Mailo
    9. Innerglow - Little Magnets
    10. Continua - изложба на Виктория Стайкова

    Категория: Най-добър фензин

    1. Алманах ФантАstika 2019-2020
    2. ShadowDance #1: Киберпънк
    3. Сборище на трубадури

    Категория: Най-добро произведение за деца

    1. Роботът Чапек на планетата на трите слънца - Марин Трошанов
    2. Приключение в Долната земя. Коледари срещу хали - Елена Павлова
    3. Асен и пътешествениците в 100 Българии - Елена Павлова
    4. Приспивни песни за феи и чудовища - Сотир Гелев
    5. Феята Розичка и българските деца по света: Ели и тайната тетрадка - Зорница Иванова
    6. Срещи с вълшебни създания - Цвета Петрова
    7. СИЛФИТЕ - Росица Добрева
    8. Кало Змея - Милен Хальов
    9. Тримата вълшебници и златното руно - Александър Драганов
    10. Роботът Чапек и Лабиринтът на Сърдитото лигаво чудовище - Марин Трошанов
    11. Кало Змея 2: Чудовища като мен - Милен Хальов
    12. Вълшебникът се смее последен (Приключенията на мотовете – част 4) - Радостина Николова, Андрей Михов
    13. Софийски магьосници 3: Вещиците от Витоша - Мартин Колев

    Категория: Най-добра интернет публикация, различна от фензин

    1. Подкаст „Българска фантастика“
    2. ShadowDance
    3. Диаскоп
    4. Цитаделата
    5. SciFi.bg
    6. Knigi-igri.bg
    7. Подкаст "Бележка под линия"
    8. Niki reads
    9. Подкаст "Хост/Гост"
    10. Форумът на клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов”

    Категория: Най-добър писател

    1. Елена Павлова
    2. Марин Трошанов
    3. Никола Райков
    4. Хараламби Марков
    5. Явор Цанев

    Категория: Най-добър художник

    1. Петър Станимиров
    2. Катина Пеева
    3. Борис Стоилов
    4. Гергана Грънчарова
    5. Ясен Стоилов
    6. Тодор Христов
    7. Петър Пенев
    8. Исмаил Инджеоглу
    9. Дияна Нанева
    10. Веселин Чакъров
    11. Даниел Атанасов - Сатанасов
    12. Живко Петров
    13. Константин Витков - Титис
    14. Венцислав Великов
    15. Калин Николов
    16. Стоян Атанасов

    Категория: Най-добър издател

    1. Дружество на българските фантасти „Тера Фантазия”
    2. Кибеа
    3. Сдружение "Kниги-игри"
    4. Ерго
    5. ИК Лабиринт
    6. Издателство "ИвиПет"
    7. Екслибрис
    8. Deja Book
    9. Колибри
    10. Artline Studios

    Категория: Най-добър популяризатор на фантастика

    1. Валентин Д. Иванов
    2. Екипът на ShadowDance
    3. Златко Петков
    4. Кристиана Петрова
    5. Екипът на SciFi.bg
    6. Искрен Иванов
    7. Николай Гьошев
    8. Калин Ненов
    9. Екипът на Сборище на трубадури

    Категория: Най-добро периодично издание

    1. Списание "Тера Фантастика"
    2. Призвание герой
    3. "Сборище на трубадури"
    4. Сказанията на Стрикса
    5. Списание Дракус

    Категория: Най-добър преводач

    1. Елена Павлова
    2. Владимир Полеганов
    3. Венелин Пройков
    4. Анелия Петрунова
    5. Здравко Генов
    6. Богдан Русев
    7. Васил Велчев
    8. Александър Драганов
    9. Стефан Русинов
    10. Майре Буюклиева

    Категория: Награда за дебют

    1. Денят, в който мама отиде на небето – Петър Станимиров
    2. Нулева година – Цветина Цолова
    3. Спътници – Десислава Даскалова
    4. Изпитанието на Розара – Никола Чалъков
    5. Приказка за Долната земя – Ирена Първанова
    6. Кало Змея – Милен Хальов

    Категория: Гранд-майстор на фантастиката

    1. Петър Станимиров
    2. Елена Павлова
    3. Николай Теллалов
    4. Любомир Николов – Нарви
    5. Юрий Илков – Генерала
    6. Александър Карапанчев
    7. Атанас Славов
    8. Сибин Майналовски
    Някои хора дори ме е гнус, че се налага да са в списъка ми, ама с'я к'во да са пра'й...
    Айде по живо, по здраво... Пратих си сисъка на Е. да гласува и да гледа, като с малки изключения му посочих кои неща задължително да са най-надолу, а кой – най-нагоре :lol:. Ш' са види в чуду.
    2 Been thanked
    frog Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Sat May 30, 2015 9:13 pm Re: Не-културни събития Sat May 30, 2015 9:13 pm Re: Не-културни събития
    Чобитство, пускам го тук, защото не ми се вижда съвсем за темата "Културни събития". Каня всички, на които темата ще е поне мъничко интересна, на отворената лекция "История и теория на World of Warcraft или за живота и гейминга" в сряда, 03.06.15, във Факултета по журналистика и масова комуникация на СУ. Подробностите можете да видите тук: https://www.facebook.com/events/418931508286052/, но накратко, инициаторът Антоан Терзийски, световен шампион за сезон 2009/2010 на геймърския турнир Blizzcon 2009/2010 world championship for duo, trio and 5vs5 world of warcraft tournament, ще ви говори разни интересни неща за WoW, за геймърите като общност и за случки от личния си опит като човек, който си е изкарвал парите от гейминг в някакъв момент от живота си. Аз пък ще се включа тук-там с разни интересни факти за реалните ползи от гейминга, приложенията на игрови механики в други сфери на живот и други такива извадки от дипломната ми работа, и ще гледам да не хъмкам и забивам много. :D Ако не друго, поне ще се постараем да ви е забавно и ще обръщаме гафовете на майтапи - в което днес се убедих, че Антоан доста го бива. :)
    Бонус - ще видите отвътре съвсем безинтересната сграда, по чиито коридори стъргах четири години. :D
    Плакат на събитието, за да не плясвам никак-не-малката картинка - https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/s720x720/11008553_778640385582700_5978277466581197364_n.jpg?oh=cdc0ba623d2d2f4fc8d5ceede80c9667&oe=560B7785
    2 Been thanked
    Triumpha Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Wed Jan 19, 2022 2:19 pm Re: Мирослав Моравски Wed Jan 19, 2022 2:19 pm Re: Мирослав Моравски
    Споделено от последнорожка кореспонденция. Една много хубава равносметка за изминалата година и план за следващата (за който пожелавам преизпълнение на квотата) :
    Приятели,
    Преди една година започнах това пътуване с Моро към промяната на живота си и най-вече към изкуството в него.

    Някак неусетно тя се изтърколи, и вчера, като се обърнах да си дам сметка какво толкова изпътувах, в първия момент ми се стори, че... май си стоя на същото място.

    После взех да се сещам за едно, за друго, трето, и постепенно изплува усещането за движение. Бавно, но все пак движение. Лекичко.

    През изминалата година на това "Пътуване с Моро" успях да композирам и запиша 3 песни за спектакъла "Да опазиш Сребра невяста".
    Да поставя него и още едно представление на театрална сцена. Да довърша книгата си "Песента на Хадар".
    Да запиша още 4 песни със ЖилМор Секстет, и да направим клипове на две от тях (единият предстои да представим).
    Да направя клип на една от соловите ми песни.
    Да помогна за създаването на моят арт уебсайт http://www.moro.bg

    Но най-вече успях да избера целта си за тази година, и всъщност следващата стъпка в Пътуването.
    Поставянето на мюзикъла за Сребра на сцената на Античен Театър Пловдив .

    На видеото тук може да видите повече за тази цел, за арт-а и за стъпките към него.
    https://youtu.be/aWtb45edRE8

    Ще се радвам да сте с мен.
    Желая да сте смели през тази и следващите години.
    Само напред!
    \m/
    2 Been thanked
    Топчо Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Mon Oct 05, 2015 11:23 am Re: Тема за искане и даване на помощ Mon Oct 05, 2015 11:23 am Re: Тема за искане и даване на помощ
    Кампания в Indiegogo за обсерваторията в Рожен ТУК.

    А ето и сайта им: http://nao-rozhen.org/friends/fr3.htm

    Не е лична моя молба, но реших, че тук е добре да я споделя. :)
    2 Been thanked
    Лъч Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Mon Feb 08, 2016 12:43 pm Re: Не-културни събития Mon Feb 08, 2016 12:43 pm Re: Не-културни събития
    В последния бюлетин на Чешкия център не видях обявление за събирането на пластмасови капачки, затова попитах, тъй като ми бяха казали, че и през новата година ще се събира.
    В момента сме в застой с капачките. Вече месец очакваме отговор от самата организация „Идея в действие“ къде да предадем събраното досега количество, а то е доста голямо. Разбира се, радваме се на всякакви нови попълнения, така че ако имате събрани капачки, донесете ги. [/color]
    2 Been thanked
    frog Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Feb 25, 2016 3:49 pm Re: Труд и творчество Thu Feb 25, 2016 3:49 pm Re: Труд и творчество
    Национален младежки конкурс за есе 2016 „АЗ В БЪДЕЩЕТО“

    Тема: АЗ В БЪДЕЩЕТО
    Краен срок: 10 октомври 2016 г.
    Резултати: ?
    Възраст: в две възрастови групи:
    Първа група – до 13 години
    Втора група – до 18 години
    Вид творба: есе
    Изисквания: Всяко есе не бива да надвишава 1 стандартна страница с кегел 12 (размер на шрифта). Да се пише правилно граматически и пунктуационно. Есетата изпращайте на e-mail: teen_stzagora - в abv.bg
    Награди: ?
    Повече информация: http://wp.flgr.bg/2016/02/18/%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD-%D0%BC%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%B6%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81-%D0%B7%D0%B0-%D0%B5%D1%81%D0%B5-2016/

    Национален конкурс за къс разказ „Рашко Сугарев”

    Тема: -
    Краен срок: 1 април 2016 г.
    Резултати: ?
    Възраст: до 35 години
    Вид творба: къс разказ
    Изисквания: Изпращайте вашите творби в 5 екземпляра на хартиен носител, с информация къде и кога са публикувани, с кратка автобиография и телефон за връзка, на адрес:
    София 1421
    кв. "Лозенец", пл. „Проф. Васил Геров” № 1
    НДФ „13 века България”
    За конкурса „Рашко Сугарев”
    Награди:
    I награда – 700 лв.
    II награда – 500 лв.
    III награда – 400 лв.
    Повече информация: http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=22940&sid=7

    Инициатива "Зелени закони" провежда конкурс за кратък еко-комикс

    Тема: Три теми:
    1. Дюните по Черноморието
    2. Чиста енергия за добър климат – Нега-ват
    3. Старите гори – Забранете дърводобива в горите над 100 г.!
    Краен срок: 29 февруари 2016 г
    Резултати: -
    Възраст: -
    Вид творба: комикс
    Изисквания: разказаната история да е в до 4 картинки
    Награди: Наградният фонд е на стойност от 50.00 лв. за всяка една от темите. Най-добрите комикси ще бъдат отпечатани на хартия във формат пощенска картичка (А6), на гърба на които ще има послание до отговорната институция за предприемане на действия по решението на дадения проблем и които ще бъдат разпространявани и подписвани от граждани.
    Повече информация: http://www.zelenizakoni.com/novini/konkurs-za-kratk-eko-komiks-ss-srok-do-29-fevruari
    2 Been thanked
    Adi Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Mon Jul 07, 2014 10:01 pm Re: Гласуване на номинации за Еврокон 2014 Mon Jul 07, 2014 10:01 pm Re: Гласуване на номинации за Еврокон 2014
    Според мен тази година гласуването беше най-доброто гласуване за номинаци, поне откак аз съм във фендъма (като див фен). Разбирам притесненията на Ели, но аз предпочитам да вярвам, че организаторите не са манипулирали вота, отколкото всички гласове да са явни. Нямам проблем моето гласуване да стане публично, но ако това е задължително условие си мисля, че само ще загубим хора.

    Що се отнася до това само хора свързани по някакъв начин с фантастиката да могат да гласуват и да го покажат с профил някъде намирам това за много добро решение. Нагледал съм се на гласуване в интернет, където автор печели стотици гласове и после мрънка, че не може да продаде и пет книги. Ами като нямаш никакво отношение към фантастиката не се бутай да гласуваш :) Вкарвам само един пожелателен елемент (още не мога да измисля как точно да стане) - има хора, които са фенове, но не присъстват активно онлайн. Ако можем да измислим механизъм и техните гласове да се приемат би било много добре. Някакъв вариант с гаранти (като не можеш да си гарант на повече от 1, 2, 3 човека едновременно...) би могъл да се направи.

    А за догодина може да ме броите като наблюдател от мини общността книги-игри (освен ако някой друг не пожелае това). Другите общности, към които малко или много се причислявам така или иначе си имат наблюдатели :)
    2 Been thanked
    Cliff_Burton Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu May 12, 2016 9:45 am Re: Труд и творчество Thu May 12, 2016 9:45 am Re: Труд и творчество
    Конкурс за студентско есе 2016 на Българската Макроикономическа Асоциация

    Тема: В търсене на бърз икономически растеж след "Голямата рецесия"
    Краен срок: 31 май 2016 г.
    Резултати: ?
    Възраст: всички български студенти, обучаващи се в бакалавърска и магистърска степен в местни и чуждестранни университети
    Вид творба: есе
    Изисквания: Есетата могат да бъдат написани на български или на английски език. Есетата трябва да са с обем до 20 000 знака, включително интервали, библиография и приложения. Победители в конкурса от предишни години не могат да участват отново. Есета, които надхвърлят максималния обем, няма да бъдат разглеждани от комисията. Кандидатите трябва да покажат много добри познания по отношение на българската и/или световната икономика; използване и цитиране на подходяща литература (особено книги); оригиналност в стила; убедителност на изложението. Есетата трябва да се изпращат на е-mail: bma - в - bma-bg.org
    Награди: Победителят ще получи еднократна стипендия за обучение в размер на 500 лв., а класираните на второ и трето място ще получат по 200 лв.
    Повече информация: http://www.bma-bg.org/bg/announcements/studentessay2016
    2 Been thanked
    Adi Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Fri Jun 10, 2016 12:11 am Re: Любимите компютърни игри Fri Jun 10, 2016 12:11 am Re: Любимите компютърни игри
    Ако сте уморени от приказване и всички приказки ви идват празни... значи е време за

    The Unfinished Swan
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Sun Oct 16, 2011 1:15 am Re: Как избирате книга за четене? Sun Oct 16, 2011 1:15 am Re: Как избирате книга за четене?
    1. Или по препоръка на мой човек, или по прочетена информация, или по случайно мернато заглавие;
    2. преглеждам анотацията и съдържанието, може и апарата;
    3. отварям си най-интересно звучащата глава и прочитам няколко реда или страници;
    4. броя си парите.
    2 Been thanked
    Тарикат ХХ ранг Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Wed Mar 01, 2017 3:48 pm Re: Културни събития Wed Mar 01, 2017 3:48 pm Re: Културни събития
    Регионалният исторически музей - Шумен и Културният център на СУ „Св. Климент Охридски“ представят


    Филмови плакати от 30-те до 80-те години на ХХ век
    (колекция на Регионалния исторически музей - Шумен)

    7 март – 7 април 2017 / Галерия Алма Матер
    Откриване: 7 март, вторник, 18:00 часа


    Регионалният исторически музей (РИМ) на гр. Шумен притежава една от най-богатите колекции на киноафиши в страната за периода от 30-те до края на 80-те год. на XX в.; общият им брой е 2280. Уникалната колекция е събирана от шуменеца Ростислав Бакалов, „пленник на седмото изкуство” и признат за „чудак“, отдал се на кинематографията. Той е и автор на единствените в Европа ръкописни киносписания „Кино-вести“, издавани през 1929 г. След неговата смърт музеят откупува от наследниците събраното богатство.

    Настоящата изложба включва близо 100 плаката и представя киноафиши на едни от най-известните световни и български филми. В експозицията ще можете да видите афиши на: „Треска за злато” (1925), „Момичето от север” (1927), „Тарзан” (1932), „Клетниците” (1933), „Така целува Фернандел” (1941), „Чапаев” (1934), „Петър Велики” (1937), „За цял живот” (1930), „Прилепът” (1940), „Крачун и Малчо смели моряци” (1940) и мн. др., както и плакатите на първите български филми, произведени след 9.09.1944 година: „Ще дойдат нови дни” (1945), „Калин Орелът” (1950), „Под игото”, (1952), „Героите на Шипка” (1954) и др.
    Изложбата дава и възможност да се проследи развитието на графичната традиция през миналия век. В болшинството си, киноафишите са направени на принципа на литографията, което ги прави изключително ценни и интересни. Ярките им цветове и красивите им образи показват духа на времето.

    Работно време на галерия Алма Матер: понеделник - петък / 10.00 - 17.00 часа
    2 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Wed Jun 07, 2017 9:28 pm Re: Приключенията на малкото таласъмче: голямото, още по, .. Wed Jun 07, 2017 9:28 pm Re: Приключенията на малкото таласъмче: голямото, още по, ..
    Вярвам, че повечето от вас познават Таласъмчето , особено като се има предвид, че ни е посестрима :) Буквално преди час стартира кикстартър кампания , която се опитва да срещне Таласъмчето с деца извън България. Всяка подкрепа - била тя дарение или разпространение на новината е повече от добре дошла. Ако смятате, че Никола и Таласъмчо заслужават да срещнат нови читатели, ударете рамо.
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • 2 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Nov 16, 2017 6:33 pm Re: Културни събития Thu Nov 16, 2017 6:33 pm Re: Културни събития
    Инициативата за уикипедизиране на Ботевград продължава – с конкурс :

    Здравейте, приятели,

    Повечето от вас са запознати, че стартирахме "строежа" на първият уикиград в България. Повече информация има в приложената брошурка.
    Идеята е ползвайки безплатната платформа на уикипедия да популяризираме Ботевградска община и да сплотим местната общност, като започнат да се интересуват и да пишат статии за любимите си места и обекти.
    Това е сайта на проекта, където можете да видите и съответните обекти с уговорката, че списъкът може да бъде допълван: https://meta.wikimedia.org/wiki/WikiBotevgrad/Articles
    В менюто горе е указано как да участвате, какви са наградите и т.н.

    Тук има кратък видеокурс, където са указани последователно отделните стъпки, които следва да предприеме всеки участник: https://meta.wikimedia.org/wiki/File:WikiBotevgrad_video.webm

    Моля разгледайте и популяризирайте сред ваши студенти, приятели, колеги и природолюбители. Иска ми се да изготвим качествени статии за природните обекти и защитените местности. Пролетта ще бъдат поставени табелите с QR кодове на първите обекти, за които има статии и ще е добро начало за стартиране на една добра практика, която може да се мултиплицира и на територията на други общини.

    Естествено ако си харесате други обекти - културни, исторически или пък бележити личности - също е вариант. :-)

    Предварително благодаря за съдействието!

    (...)

    Лице за контакт от Уикипедия България е Спасимир Пилев: имейл spasimir.v.pilev -в- gmail.com, фейсбук https://www.facebook.com/spasimir.pilev

    Допълнителна информация и новини има и във фейсбук групата на WikiBotevgrad: https://www.facebook.com/groups/wikibotevgrad/

    (Приложената брошура не я прилагам, щото е 6-мегабайтов токмак. :shock: )
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Dec 21, 2017 7:57 am Re: Общи редакторски препоръки Thu Dec 21, 2017 7:57 am Re: Общи редакторски препоръки
    Това не е препоръка, а пример как работи един редактор – и защо аз НЕ желая да ми разказвате нищо за текста си предварително, ако ще ви редактирам професионално. ;)

    Edan Lepucki: A conversation with my copyeditor

    (...) when I get a manuscript, I just start right in on page 1. I don’t page through or skim the manuscript first, because I want to be aware of the evolution of the story and the order in which information is presented. That way, if some detail important to the reader’s understanding was inadvertently dropped in the author’s revision process, I’m more likely to catch it.

    (...) If I read ahead, I have to go back and reread everything at a copyediting pace. But because I already know what’s going to happen, I might make assumptions that don’t take into account the reader’s limited information at that point in the story.

    (...) Most copyeditors don’t want to alter anything in a manuscript that the author has done on purpose.

    (...) Copyeditors are always guessing at the author’s intentionality, and a copyeditor who assumes everything the author has done is inadvertent does come off as a harsh schoolmarm. For example, in the note, the author writes, “Twentieth century, American-invented conventions.” A copyeditor would revise that as “twentieth-century, American-invented conventions,” assuming that the cap T in “Twentieth” was a typo and the inconsistent hyphenation of compound modifiers was an oversight. However, “House Style,” which is not a proper noun, is capped three times in one paragraph. For me, that would be a signal that the author might have a personal cap style that I shouldn’t mess with. So I’d probably query the author about her intentionality regarding caps, calling out the occurrences so she can double-check that everything is as she wants it.

    (...) And sometimes a copyeditor is just mismatched to a project. Last year a publisher asked me to do a second copyedit on a memoir that had been thoroughly (way too thoroughly) copyedited already. The first copyeditor had changed so much that the author became paralyzed about a third of the way through his review of the copyeditor’s changes. According to what the publisher told me, and from what I could tell from the author’s comments on the copyeditor’s comments, he not only felt the copyeditor didn’t understand his work, but he started doubting his own choices. When I looked at the first copyedit, I understood the reasons behind nearly all her changes, but I also saw that she clearly did not get this author’s humor or his unique voice, which often involved nonstandard syntax. She had done a ton of work recasting passive sentences and paring down “awkward” (and by “awkward” I mean “hilarious”) sentences. And in many places he had agreed to a change that, honestly, purged all the humor and personality from a passage. So then I would query whether it was OK to reinstate his original, as it was better than the copyedited version. That was a case of a complete mismatch.
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Jan 18, 2018 10:58 am Re: Труд и творчество Thu Jan 18, 2018 10:58 am Re: Труд и творчество
    НАЦИОНАЛЕН КОНКУРС "ВОДАТА - ИЗВОР НА ЖИВОТ" 2018 Г.

    Тема: ВОДАТА - ИЗВОР НА ЖИВОТ
    Краен срок: 02.03.2018 г.
    Резултати: 16.03.2018 г.
    Възраст: ученици от 1 до 12 клас в три групи /1-4 клас, 5-8 клас, 8-12 клас/
    Вид творба: поезия и проза /разказ/
    Изисквания: Всеки участник може да представи едно стихотворение и/или разказ. Всяко учебно заведение може да участва с до трима участници с по едно произведение във възрастова група и раздел. Всяко произведение трябва да е разпечатано в 3 екземпляра и да съдържа:
    -име и фамилия на участника
    -клас, училище, школа, ръководител - телефон и имейл на училището или организацията, която се представя
    -адрес, на който ще бъде изпратена евентуалната награда.
    Творбите се изпращат задължително с опис и задължителната информация на адрес:
    ЦПЛР гр. Бургас
    ул. Райна Княгиня 11
    8000 гр. Бургас
    Награди: ?
    За повече информация: http://www.odk-burgas.com/sites/default/files/components/statut/1/voda18literaturno.pdf

    НАЦИОНАЛЕН КОНКУРС ЗА ПРАВОСЛАВНА ПОЕЗИЯ И ПРОЗА НА ТЕМА „ХРИСТОС ВОЗКРЕСЕ- РАДОСТ ДОНЕСЕ” 2018 Г.

    Тема: „ХРИСТОС ВОЗКРЕСЕ- РАДОСТ ДОНЕСЕ”
    Краен срок: 8.03.2018 г.
    Резултати: 19.03.2018г.
    Възраст: Ученици в 3 възрастови групи от всички училища, школи и извънучилищни звена от страната:
    І-ва възрастова група - от 1-4 кл.
    ІІ-ра възрастова група - от 5-8 кл.
    ІІІ-та възрастова група - от 9-12 кл.
    Вид творба: Поезия и проза( есе или разказ)
    Изисквания: Всеки участник може да представи до 2 произведения.
    Възможно е участие и в двата раздела.
    Конкурсното произведение трябва да има следната информация:
    1)Име, фамилия на участника
    2)Клас, училище, школа( извънучилищно звено)
    3)Точен адрес и телефон.
    Творбите да са до 2 машинописни страници, да не са участвали в петте предишни конкурса „Христос возкресе- радост донесе” и в други литературни конкурси.
    Конкурсни изисквания:
    - съответствие с темата на конкурса;
    - вероучителна точност;
    - адекватно жанрово изпълнение на творбата;
    - оригиналност, художественост и др.
    ТВОРБИТЕ СЕ ИЗПРАЩАТ НА СЛЕДНИЯ ИМЕЙЛ АДРЕС: odkbourgas - в - gmail.com ТЕМА: За конкурса „Христос возкресе- радост донесе”
    Награди: ?
    За повече информация: http://www.odk-burgas.com/content/nacionalen-konkurs-za-pravoslavna-poeziya-i-proza-na-tema-hristos-vozkrese-radost-donese

    НАЦИОНАЛЕН ЛИТЕРАТУРЕН КОНКУРС НА ТЕМА: “ЧУДО ДО ПОИСКВАНЕ“

    Тема: “ЧУДО ДО ПОИСКВАНЕ“
    Краен срок: 20.03.2018г.
    Резултати: ?
    Възраст: деца и юноши на възраст от 7 до 18 години, разделени в три възрастови групи: 7 – 10 години, 11 – 14 години, 15 – 18 години.
    Вид творба: разказ, приказка, стихотворение
    Изисквания: Всеки участник има право да представи до 2 литературни творби /разказ, приказка, стихотворение/ специално създадени за конкурса. Творбите да са с обем до 5 стандартни компютърни страници /60-66 символа на ред, 28-30 реда на страница/ и да бъдат изпратени в печатен вид или на e-mail. Творбите за конкурса, с обозначени на тях: трите имена, възраст (навършени години), училище, адрес, телефон и e-mail за контакти, изпратете на адрес:
    8800 гр. Сливен
    ул. “Никола Карев” № 1
    Регионална библиотека “Сава Доброплодни”
    /за литературния конкурс/
    или на e-mail: reglibsliven - в - iradeum.com
    Награди: ? Отличените литературни произведения ще бъдат издадени в сборник.
    За повече информация: http://reglibsliven.iradeum.com/competition/competition_fest_2018.htm
    2 Been thanked
    Adi Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Wed Dec 05, 2012 1:38 pm Re: Труд и творчество Wed Dec 05, 2012 1:38 pm Re: Труд и творчество
    Фондация Евенс обявява V Международен конкурс за ученици
    „Поезията свързва хората – Моето любимо стихотворение” 2012/2013
    под почетния патронаж на Министъра на националното образование на Република Полша

    „Поезията свързва хората – Моето любимо стихотворение”

    Краен срок: 21 януари 2013 г.
    Изисквания и изпращане: 3600 знака и следва да бъдат изпратени на следния електронен адрес halina.krastewa -в- instytutpolski.org и christoff78 –в- abv.bg или по пощата на адрес: Полски институт в София, 1000 София, ул. Веслец 12 (на плика се изписва: За конкурса „Поезията свързва хората”).
    Критерии и подробности свалете от: http://www.polinst-bg.org/


    Фондация Евенс, съвместно с Полския институт в София, Сдружение „София: Поетики” и с подкрепата на
    Министерството на образованието, младежта и науката имат удоволствието да обявят
    V Международен конкурс за най-добро есе върху любимо стихотворение „Поезията свързва хората – моето любимо стихотворение”.
    За лауреатите в конкурса ще бъдат заснети 5-минутни филми за програмата на Фондация Евенс „Поезията свързва хората – моето любимо стихотворение”.
    Подобен конкурс Фондация Евенс обявява по същото време в Полша и Германия.
    Тържествената заключителна церемония, на която ще бъде премиерата на филмите с участието на наградените,
    ще се проведе във Варшава през месец юни 2013 г.
    2 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Sat Mar 09, 2013 12:50 pm Re: Тема за коректори Sat Mar 09, 2013 12:50 pm Re: Тема за коректори


    Гората, изникнала срещу общия им, уплашен гръб, срас т нат подир сепването, беше стара, сенчеста и дъхава колкото Средновековието. ---> тук правилото за това кога се пише "сраснат" и кога "срастнат" не го проумях май.



    Трябва да е без 'т' - "сраснат (гръб)": от глагола "срасна се", който е от свършен вид (т.е. – действието се представя като завършено, и оттам – "сраснат" е резултат, а резултатът не може да е "несвършен").

    Но се пише "срас т ващ се" (което се възприема вече като процес). Идва от "срас т вам се" - глагол от несвършен вид, който представя действието като протичащ в момента процес, а не като резултат.
    2 Been thanked
    negesta Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Sun Sep 09, 2018 8:38 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Sun Sep 09, 2018 8:38 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
    Вчера написах нова рецензия. За "Лолита" на Владимир Набоков.

    https://www.goodreads.com/review/show/1435504790?comment=184099563#comment_184099563

    "She was Lo, plain Lo, in the morning, standing four feet ten in one sock. She was Lola in slacks. She was Dolly at school. She was Dolores on the dotted line. But in my arms she was always Lolita."

    I was afraid and I was uncomfortable on starting this book. I wanted to see why a novel with a child-rapist as its protagonist had such a hold on so many readers. After reading "Invitation to a Beheading" I assumed that it must be because of Nabokov’s captivating prose. It turned out that I had received more than I had bargained for. I did not expect to like this book. Yet I did. The sensual beautiful writing is certainly part of it but what ultimately makes this book something other than a nausea-inducing tale of terror is the sympathy that imperceptibly but inexorably creeps in for the man we know we are supposed to despise yet we find oddly human and relatable. Which is disturbing really. Lolita herself despite being the titular character is just a plot-device. Strangely and disturbingly we are less aware of the victim than of the perpetrator. It is even questionable how much she is the object of desire and how much Humbert has actually projected on her.

    I recall the scent of some kind of toilet powder I believe she stole it from her mother’s Spanish maida sweetish, lowly, musky perfume. It mingled with her own biscuity odor, and my senses were suddenly filled to the brim; a sudden commotion in a nearby bush prevented them from overflowing and as we drew away from each other, and with aching veins attended to what was probably a prowling cat, there came from the house her mother’s voice calling her, with a rising frantic note and Dr. Cooper ponderously limped out into the garden. But that mimosa grove the haze of stars, the tingle, the flame, the honey-dew, and the ache remained with me, and that little girl with her seaside limbs and ardent tongue haunted me ever since until at last, twenty-four years later, I broke her spell by incarnating her in another.

    It all starts with a girl named Annabel he loves in his youth and who dies tragically and who leaves an open wound in the young impressionable Humbert’s heart that becomes an integral part of the adult Humbert’s life and seems to conduct all of his passions and decisions. He is only human after all. Or is he?

    When I was a child and she was a child, my little Annabel was no nymphet to me; I was her equal, a faunlet in my own right, on that same enchanted island of time; but today, in September 1952, after twenty-nine years have elapsed, I think I can distinguish in her the initial fateful elf in my life. We loved each other with a premature love, marked by a fierceness that so often destroys adult lives. I was a strong lad and survived; but the poison was in the wound, and the wound remained ever open and soon I found myself maturing amid a civilization which allows a man of twenty-five to court a girl of sixteen but not a girl of twelve.

    Why does an adult man want to sleep with underage girls? Why does he see Lolita as his concubine and as his daughter? He leaves the impression that part of him knows that what he does is abnormal and that another part actually sees it something perfectly natural. Does he love his victims? Does he love himself? He speaks of missing the time with Annabel and how it all felt right and normal then because he was just a boy himself he was her “equal”. So my question is does he truly miss HER or his lost youth? Is she more than a symbol? Is this simply the tale of a man who is afraid of growing up and whose fear results into taking a tour into the darkest possible dimension? It seems that part of him never grew up that deep down he still feels like a boy and maybe it is this part that gives him permission to commit the darkest deeds. He doesn’t seem to be just disinterested in grown women. He seems to even find them somehow repulsive. He acts like a victim of a child abuse himself. It is true that many choose to repeat the pattern and carry on more than just the family name. We don’t really get insight into his childhood and how he grew up to be the man he did only a short glimpse into a short-lived love that ends before its time.

    Under no circumstances would he have interfered with the innocence of a child, if there was the least risk of a row. But how his heart beat when, among the innocent throng, he espied a demon child, “enfant charmante et fourbe,” dim eyes, bright lips, ten years in jail if you only show her you are looking at her. So life went. Humbert was perfectly capable of intercourse with Eve, but it was Lilith he longed for.

    Despite his clearly child orientated appetites (the best he can pull is being with a very child-like adult woman) he also seems to actually be disappointed with children acting like children. And I don’t mean just lack of them being ostensibly sexual and feminine. He is disappointed with not finding in Lolita the emotional and intellectual depth he seems to long for. He tries to convey to her his fascination with art and nature but it doesn’t take. I couldn’t be made to care for books and nature either when I was twelve. Here is one of his breathtaking descriptions:

    Distant mountains. Near mountains. More mountains; bluish beauties never attainable, or ever turning into inhabited hill after hill; south-eastern ranges, altitudinal failures as alps go; heart and sky-piercing snow-veined gray colossi of stone, relentless peaks appearing from nowhere at a turn of the highway; timbered enormities, with a system of neatly overlapping dark firs, interrupted in places by pale puffs of a aspen; pink and lilac formations, Pharaonic, phallic, “too prehistoric for words”; buttes of black lava; early spring mountains with young-elephant lanugo along their spines; end of the summer mountains, all hunched up, their heavy Egyptian limbs folded under folds of tawny moth-eaten plush; oatmeal hills, flecked with green round oaks; a last rufous mountain with a rich rug of lucerne at its foot.

    While her mother is alive he condemns her for speaking harshly of her daughter and not loving her as he does (thank goodness for that) but once it’s just him and her he feels that he has finally begun to understand those frustrations. What it comes down to is that he looks for the child in the woman and for the woman in the child. There is always a missing link. He is a psychopath. And he is aware of that. He tries to make up for it by imagining that he is Lolita’s father and his language depicting his lust for her and all the “nymphets” in the world is so poetic so beautiful and lush that one almost loses touch with “reality” With a part of myself I had to remind myself that I was reading the words of an adult man depicting his lust for children. And he really made me feel and also reminded me of this episode of “Grey’s Anatomy” where Meredith goes to the execution of a serial killer whom she doesn’t even know because she feels for him because she doesn’t want him to die alone. Would I go to Humbert’s exectution? Doubtfully. Do I think he deserves compassion? The thing is that compassion has nothing to do with merits. We don’t feel compassion for somebody because they are worthy of it. Or because we want to save their souls. It is merely there. It is the most natural human emotion and what ultimately makes us human. So I do feel compassion for him. Why? I don’t know. It takes a genius to make us feel so strongly for none other but a pedophile. Humbert's tremendous efforts to make up for what he knows to be a monstrosity render him a vulnerability that might be false that might be out of place but one that indisputably makes him come alive. And this is the other monstrosity. Wouldn’t it be easier if he was made entirely and completely out of darkness? When we think of people we know to have done unspeakable things we desperately search for sign of humanity in them for that little flame to melt away the darkness and shine light of compassion. We search for ourselves in even the greatest terrorists. Because it is only thus we have a chance to stay safe. We want to believe that there is something we can correspond with. Because if a rapist or a murderer is also one of us then maybe just maybe we can grant him forgiveness and find peace. But does it truly happen? Or does finding something genuine in the monster make it even more monstrous? Isn’t a half-breed much more appalling than someone who is entirely alien? Do we end up struggling with ourselves judging ourselves for granting forgiveness this most precious gift of all to someone who has done the unthinkable? It can be painful and scary and almost unbearable to be torn by mixed feelings by the knowledge that you give more than what is due. Are we terrified that someone so human so like us can do such a thing and does it make us want to look deeper into ourselves and those we love lest we find something of him there? Or maybe what is most painful about finding the human in the monster is the responsibility that is laid on us the reminder of the relation between nature and nurture and how our own choices affect those around us and what THEY choose to become. We all leave our imprint on the souls of those around us. Directly and indirectly. And when the tragedy comes we ask ourselves whether we might have undone the damage and put the monster to sleep early on instead of hunting down and destroying the man because he has finally become one with the devil within. One of the hardest questions I have asked myself even before reading this book is what I would do if I come across such person who has committed this or has predisposition to? Would I turn them away because I would be too scared too disgusted or would I reach out and let them in because I would hope it might be a step toward preventing them going down this route again or for the first time. I have told myself “I cannot be friends with such creature. And if he truly goes there then it would not be my fault but his. We all face rejection. We have a responsibility to deal with it as mature people. You can’t be a bloody freak and then expect to be loved and when it doesn’t happen to become an even bigger freak and blame it on everyone else” And yet…the doubt stays. What do we owe to all the Humberts? What do we owe all the Lolitas? What do we owe ourselves? There is no universal truth there is no black and white. There is only the instinct that inner gut feeling that tells you what to do and how to do it depending all on the current situation. Rules are meant to broken views are meant to be reconsidered and we to fluctuate between the walls we and society have built around lest we get crushed under the iron weight of our morality. I have more questions than answers. The only answers I can give are: flexibility courage and trust in the voice within.

    P.S. Aside from being lyrical and thought-provoking this book took care of my little grey cells in another way. I was westernized (it’s just a fancy way of referring to my speaking English) when I was eleven. And even though I have been nauseatingly proud of my fluency the translator scared my eyebrows away by using some serious vocabulary. I haven’t met a text with so many unknown to me words in a long time. Being a language nerd and passionate about everything linguistic I was quite happy to learn new words. Which may not be good for a person who likes to ramble as much as I do.

    09.09.2018
    2 Been thanked
    Vessey Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Apr 11, 2013 9:37 pm Re: Федора под лампата [В редакция; ЗАГЛАВИЕ!] Thu Apr 11, 2013 9:37 pm Re: Федора под лампата [В редакция; ЗАГЛАВИЕ!]
    Кал wrote:Съкрати го:

    Последният ординарец

    Заглавия от такъв тип неминуемо стават легендарни. *смея се, но съм сериозен*
    Ей така ли? :P
    2 Been thanked
    Лъч Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Mon Jun 02, 2014 12:59 pm Гласуване на номинации за Еврокон 2014 Mon Jun 02, 2014 12:59 pm Гласуване на номинации за Еврокон 2014
    Скъпи партньори и колеги,

    Както може би сте разбрали, в момента на SciFi.bg тече изборът на номинации на български творци-фантасти за Еврокон 2014 . Това е среща, фестивал и празник за почитателите на жанра, която всяка година се провежда в различен европейски град и се раздават награди на заслужили творци от различни държави.

    Тази година на нас се падна честта да организираме избора на номинациите за България на Еврокон. Имаме възможност да изпращаме наши творци в 13 категории. Дори изпратената от нас номинация да не спечели наградата на European Science Fiction Society, нейното участие е една прекрасна възможност за представянето й пред Европа и евентуалното й достигане на чужда публика.

    Вие получавате това писмо, защото имате пряк интерес от това – ваш продукт или вие самите можете да се борите за номинация в една или няколко категории или сте се доказали като хора, които имат с какво да допринесат за развитието и популяризирането както на жанра в България, така и на родните творци въобще.

    Отсега държим да подчертаем, че сме направили всичко възможно гласуването да бъде честно и почтено, за да може номинацията да отиде при най-заслужилия. Всякакви опити за изопачаване на резултатите ще бъдат наказвани.

    Изборът ще протече на два етапа – в първия ще се набират номинации, а във втория ще се гласуват най-заслужилите сред тях. Категориите, в които се определят номинации, са следните:

    1. Най-добър писател (Best Author)
    2. Най-добро издателство (Best Publisher)
    3. Най-добър художник (Best Artist)
    4. Най-добър популяризатор (Best Promoter of Science Fiction)
    5. Най-добро списание (Best Magazine)
    6. Най-добър преводач (Best Translator)
    7. Дебютант (Encouragement Award)
    8. Най-добро изпълнение (Best Performance):
    9. Най-добър художник за последната година (Best Artist)
    10. Най-добър фензин (Best fanzine)
    11. Най-добър сайт (Best Website)
    12. Най-добър детски фантаст (Children’s SciFi (author/artist))
    13. Гранд-майстор на фантастиката (Grand Master)

    Държим да наблегнем на факта, че Еврокон е отлична възможност за българските творци да се покажат пред европейските си колеги – да заявят присъствието си, да се борят за вниманието на европейските публика, критици и фенове, да представят страната ни по достоен начин. Ето защо много бихме се радвали, ако вземете участие в определянето на номинациите.

    За повече информация можете да се свържете с мен, Петър Атанасов, 0883 345 832, или направо да посетите страницата на първия етап – http://scifi.bg/evrokon-2014-predlojenia/


    Поздрави и ви очакваме!

    Петър Атанасов
    SciFi.bg

    Айде на номинациите! :)

    Предайте и нататък.
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Wed Jul 03, 2013 11:09 pm Re: Труд и творчество Wed Jul 03, 2013 11:09 pm Re: Труд и творчество
    Шести национален конкурс за учители с добри педагогически практики по гражданско образование на тема "Гражданската култура в училищна общност".

    Конкурсът има за цел да повиши професионалната компетентност, да стимулира новаторството и творческата изява в областта на гражданското образование.

    Краен срок: 12 юли 2013 г.


    Пълната информация - в линк към обявата, във файл
    2 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Mon Mar 18, 2019 5:00 pm Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014 Mon Mar 18, 2019 5:00 pm Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
    Моите отговори по задача 8:

    4. От „озеленените“ редакции в т. 2 изберете до 3 на брой, с които не сте съгласни, и коментирайте тук в темата защо.

    Из файла на Деси:
    О, сигурно някой зъл княз иска да погуби добрия и справедлив цар със зловещо проклятие , която ще го мъчи месеци преди да го убие бавно, ужасяващо мъчително и...
    Коментар на Деси: ?! Това препраща към черни магьосници, а не луди учени, които са темата в момента. Тъй че по-добре да се смени със “неоткриваема отрова” или нещо от сорта.
    Моя коментар: Темата е какво ще прави Лазар, въпреки, че преди това говореха за луди учени. Неговата част от диалога завършва с "Дръпни пердетата, имаме поръчка."

    Из файла на Вики:
    Никой във факултета обаче не го беше светнал, че тая част със стреса ще се дължи на твърде ентусиазирани слуги.
    – Аз бих казал мотивирани, господарю.
    – ИЗЧЕЗВАЙ!!!
    Коментара на Вики: ? – не разбирам той въобразява ли си, или това наистина е казано от слугата. Ако е първото, не се подразбира добре; ако е второто – как слугата разбира какво се върти в ума на господаря му?
    моя коментар: Останах с впечатление, че Григор чете мисли. Ако не това е случая, то тогава определено е ?

    Из файла на Ради:
    ...в който спокойно националния отбор по водна топка би могъл да си провежда домакинските срещи.
    Коментара на Ради: ЕКО клише
    Моят коментар: 50/50 – подобни сравнения сякаш са в стила на автора, тук нямаме конкретики в стил Ариел и Батман, дори да не знаеш какво точно е този спорт, би се досетил по името му. Отделно, че не всяко клише е непременно лошо. На мен точно това сравнение ми допада и добре обрисува котела. Нещо, което не мога да кажа за "момчетата от Ариел" и сравнението с филма за Батман.

    5. Обсъдете тук в темата какъв тип биха могли са „пожълтените“ редакции

    От файла на Вики:
    Пердетата бяха дръпнати и в залата нахлу следобедното слънце, осветявай–ки двамата ѝ обитатели.
    Коментара на Вики: Кога са били дръпнати пердетата? Горе се вижда, че говорят за това, но мисля, че ще е по-добре да се поясни, че Григор дърпа пердетата в момента.
    Моя коментар: По-скоро стилова редакция. Доста си говорят за тия пердета, не е нужно И да бъде описано как точно Григор ги е дръпнал.

    От файла на Ради:
    Същата съдба имаше и онази част с разните стъкленици, в които плават разни неща с доста неясен, но определено гнусен и незаконен произход.
    Коментара на Ради: ? неяснота
    Моя коментар: По-скоро стилова неяснота. “Неща” се обяснява с “доста неясен, но определено гнусен и незаконен произход”.

    Първо, един общ коментар. По-дългите описания на Калоян всички сте ги маркирали ОПС. Да, съгласна съм, че на места те могат да се поразчупят с действия/реплики на Лазар, но ми се струва ненужно това да се прави навсякъде и да се барат прекалено много. Звучат интересно, забавни са и, тъй като това е още в началото на книгата, служат за въвеждане на обстановката, в която живее/работи Лазар.

    Лично аз подходих скептично. Добре е да обърнем внимание как стоят нещата в цялостния текст, който ние в момента нямаме. Ако твърде често има такива неща в един момент почти 100% сигурно дотягат. Тук имаме доста кратък откъс, нормално е да не ни пречат, не ни се налага да четем 200-300 страници текст с нарушена динамика. :mrgreen: Следва коментар-мрънч по книга, която чета в момента с подобен проблем:

    В момента чета книга поредна от "Вещера" (Огнено кръщение) и мога да се оплаквам до утре от подобна нарушена динамика. Мислех, че след предната книга ще се оправи Сепковски, ама тц, става ВСЕ ПО-ЗЛЕ! В цялата книга не се случва НИЩО съществено. Умиргам вече! Добре, че ми остават само 30 страници.
    2 Been thanked
    mitseva Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Sat Sep 14, 2013 10:33 pm Re: Развитие на Човешката библиотека Sat Sep 14, 2013 10:33 pm Re: Развитие на Човешката библиотека
    Бих написала и аз някои неща, но няма да го направя сега.
    Темата не ми е безразлична, просто не бих писала в момент на раздразнение.
    Защото чувствам, че се задушавам.
    .... Защото пасивната членска маса е повечко, а активната е на път да се изтощи. Струва ми се, че това е критичната точка, на която трябва да наблегнем. Можем да помислим и за начин за привличането на нови и мотивирани хора. Някакъв Копнеж.... например. Дори един от хиляда да привлечем, пак си струва...
    2 Been thanked
    negesta Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • 2 Been thanked
    Vessey Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Sun Nov 24, 2013 11:43 pm Re: Упражнения по мислене Sun Nov 24, 2013 11:43 pm Re: Упражнения по мислене
    Споделям опит от друг форум. В който групата минава почти всяка година в ново състояние на взаимоотнощения и знание. Еволюира
    Уикито е добър и лесен вариант (поне със сегашните безплатни и достъпни средства). Ако има различни места като център на информацията, дори при добър пътеводител, хората не ги четат и са склонни да питат. Което пък убива мотивация и енергия на онези, които знаят, защото се качва рискът да са "съдържателите на Знанието". Да станат жертва.

    Затова бих подкрепила уики-то. С ясното разбиране, че това е доста труд. Бих се включила в писане на нещица, които си мисля, че се досещам как стават. Но преди да се обещая с принос и време, бих изчакала да видим дали се заформя достатъчна група за подобно, за да се разпредели и задачо-товар.
    2 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Mon Jun 17, 2019 2:18 pm Re: Цитатите, които ни промиха Mon Jun 17, 2019 2:18 pm Re: Цитатите, които ни промиха
    In [i]Political Philosophy: Fact, Fiction, and Vision[/i], Mario Bunge wrote:Both cases [of liberalism and social democracy] exemplify the well-known maxim that those who stay in the middle of the road run the risk of becoming road kill.
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Sat Jul 20, 2019 7:57 pm Re: Цитатите, които ни промиха Sat Jul 20, 2019 7:57 pm Re: Цитатите, които ни промиха
    “And once the storm is over, you won’t remember how you made it through, how you managed to survive. When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about."
    ~Haruki Murakami~
    2 Been thanked
    mitseva Author
    Rating Rating: 18.18%