Posts toplist

Rating posts

  • Post
    Been thanked
    Author
    Rating
  • Wed Jan 10, 2018 11:47 pm Re: Трансхуманизъм, търсене на Аз-а и футурологична сингуляр Wed Jan 10, 2018 11:47 pm Re: Трансхуманизъм, търсене на Аз-а и футурологична сингуляр
    Офтопик: Книгата на Брин (Пощальонът) е около осем пъти по-добра от филма. И много, много по-фино написана. Препоръчвам.
    По топика: "Рифтърсите" е значително по-голяма супа от "Слепоглед", но е много яка трилогия и мисля, че на теб особено пък ще ти хареса. Освен хирургически-модифицираните плувци за големи дълбочини включва страхотни компютърни вируси и биопрограмируеми компютри, и какво ли още не (направо ирландска яхния), много политика и футурология, абе - разкош. Но предупреждавам, че е също толкова клинична и студена като всичко друго на Уотс - НЕ става за Кал и Ко.
    Бих включила към подборката Чарлс Строс , по-конкретно Freyaverse поредицата, за "андроидно" човечество, което си е изгубило хората.
    Пак тук е мястото и на изумителната Алиет де Бодар , която никой не ще да издава у нас :( , On A Red Station, Drifting е извънредно интересен пример.
    Естествено тук е мястото и на Алистър Рейнолдс и "Домът на слънцата" със спейс-опера за пътуващи в хибернация кланове от клонинги и интересните ИИ-та на корабите им, машинни цивилизации и т.н. Рейнолдс има и други такива разсъждения в подобни посоки, едно от най-любопитните е Diamond Dogs, Turquoise Days . Също препоръчвам.
    Според мен тук пада и Хану Раяниеми (или както там се чете) с The Quantum Thief, но така и не мога да се заставя да го чета.
    И последно, че ми се доспа, добавям Паоло Бачигалупи - не само с "Момиче на пружина", но и с много по-интересната му "юношеска" (да се разбира - по-опростена и емоционална) трилогия Ship Breaker (Ship Breaker, The Drowned Cities, Tool of War). Третата тепърва чета и определено е... еха.
    2 Been thanked
    Mokidi Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • 2 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Wed Nov 15, 2017 8:57 am Re: Цитатите, които ни създадоха Wed Nov 15, 2017 8:57 am Re: Цитатите, които ни създадоха
    In Kingdom Hearts II, Alexa Ray Corriea wrote:Giving up too much of yourself for others can be just as detrimental as being utterly selfish. Fatigue feeds into resentment, and resentment into negativity so deep it’s difficult to settle your state of mind.
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Mon Feb 12, 2018 11:42 am Re: Приказки за Юнаци и злодеи Mon Feb 12, 2018 11:42 am Re: Приказки за Юнаци и злодеи
    В подготовка за „Приказки за Юнаци и злодеи: втори“, издание на ЧоБи: откъс от „слушаща“

    Вест в личния ми блог

    Към Приятелите ни:

    Приятели (:

    Електронният сборник „Приказки за Юнаци и злодеи: първи“ придойде:

    http://choveshkata.net/blog/?p=6511

    Искате ли го?

    Ако ползвате Goodreads, отразете го
    (https://www.goodreads.com/book/show/37931553)... и от радост ще
    запеем песните на Юна.

    (Хахаха... тая събота воистина ще ги запеем. Който е записан в листата
    за живи срещи в София, ще види. Може и да чуе. ;)

    А до 3 март тъкмим следващия – изненадващо озаглавен „Приказки за
    Юнаци и злодеи: втори“ и пак електронен:

    http://choveshkata.net/blog/?p=6552

    Него ще го По-желаете ли? :)

    Все тъй приказни, навсякъде,
    ЧоБи: Кал)))

    И към досегашните читатели на цикъла:

    Мили другарчета,

    Официалното издаване се случи.

    Но... едно не стига. Време е за второ! Искаме! Ламтим! Копнеем!

    (Даже... По-желаваме? ;)

    По-желавайте до 3 март, направо в ЧоБи (poslednorog -в- gmail.com).

    Аз препускам подир Юна,
    К;)

    ~ ~ ~
    Човешка библиотека е всяко място, на което книгите сбират човеци.
    http://choveshkata.net
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Mar 01, 2018 1:55 pm Re: Труд и творчество Thu Mar 01, 2018 1:55 pm Re: Труд и творчество
    Международен конкурс за кратък комикс

    Тема: -
    Краен срок: 31 юли 2018 г.
    Резултати: 15 септември 2018 г.
    Възраст: -
    Вид творба: комикс
    Изисквания: Конкурсът е за кратък комикс с дължина до 8 страници. Страниците трябва да са във вертикален формат (210 x 297 mm) или A3 (297 x 420 mm). Допустимите техники са: графика, живопис, дигитално изкуство и фотография. Всеки участник може да представи един комикс. Попълва се апликационна форма на страницата на конкурса.
    Награди: Голяма награда – 7 000 PLN, 1 място – 4 500 PLN; 2 място 3 500 PLN; 3 място – 2 000 PLN; три специални награди – 1 000 PLN
    За повече информация: http://komiksfestiwal.com/en/konkursy/miedzynarodowy-konkurs-na-krotka-forme-komiksowa/

    Четвърти национален конкурс за ученици от 12. клас за есе

    Тема: „Чуждите празници в българската култура – необходимост или подражание?“
    Краен срок: според трите етапа на конкурса
    Резултати: ?
    Възраст: всички ученици от 12. клас в средните училища в страната
    Вид творба: есе
    Изисквания: Писменото съревнование ще се проведе в две равностойни сесии, всяка от които съдържа три етапа.
    Първият етап включва представяне на конкурсните материали, като крайният срок е 22 март/ 1 май 2018 г. в електронен вид на адрес: pu-konkurs - в - uni-plovdiv.net, а на хартиен носител на адрес: Философско-исторически факултет – Деканат, ПУ „Паисий Хилендарски“, ул. „Цар Асен“ №4, 4000 Пловдив.
    Конкурсните материали наред с есето трябва да съдържат данни за кореспонденция като: трите имена на участника, град, училище, клас, пълен пощенски адрес и телефон. Есето да е самостоятелна писмена разработка в обем до 4 стандартни страници по посочената тема. Есето трябва да бъде придружено от декларация за авторство, попълнена и подписана от автора. При изпращане по електронна поща, подписаната декларация трябва да бъде сканирана в .pdf или .jpeg. Есета без декларация за авторство няма да бъдат допускани до конкурса.
    Вторият етап включва оценяването на конкурсните материали – до 2 април/ 11 май 2018 г. Есетата ще бъдат проверявани от комисия от преподаватели от Философско-историческия и Филологическия факултети на Пловдивския университет. Оценяването ще се извършва по шестобалната система в граници „Слаб 2“ – „Отличен 6“, с точност до 0,10. Авторите на класираните есета с оценка минимум „Много добър 4,50“ ще бъдат лично уведомени и поканени да представят своите разработки пред комисията.
    Третият етап е представяне на класираните писмени разработки – 9 април/21 май 2018 г. Всеки автор на есе ще разполага с 15 минути, за да представи своите идеи.
    Награди: ?
    За повече информация: https://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=27193&sid=7
    2 Been thanked
    Adi Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Fri Jul 27, 2018 9:53 am Re: Труд и творчество Fri Jul 27, 2018 9:53 am Re: Труд и творчество
    Ежегодна стипендия “С усилия към звездите“ на Фондация „Културни перспективи”

    Тема: -
    Краен срок: 1 септември 2018
    Резултати: ?
    Възраст: деца и младежи, български граждани до 30 години, които кандидатът следва да е навършил не по-рано от първи януари през годината, в която се кандидатства за стипендията
    Вид творба: Категорите са: визуални изкуства
    музика
    литература
    танц
    театър (пърформанс).
    Изисквания: Стипендия “С усилия към звездите“ се предоставя на победителите в конкурс, който се провежда всяка година.
    Всеки участник кандидатства със свое оригинално представяне (по собствен избор), с което демонстрира своя талант, творчески възможности и концепция, които разкриват най-добре неговата индивидуалност в някое от петте посочени изкуства:
    • визуални изкуства
    • музика
    • литература
    • танц
    • театър (пърформанс).
    Всеки кандидат може да кандидатства в рамките на една сесия (година) в един конкретен жанр. Повторно кандидатстване в последваща сесия е допустимо само в същия жанр.
    Към формуляра за заявяване на участието си кандидатът следва да приложи:
    • мотивационно писмо/есе ;
    • цел и бюджет на проекта;
    • представяне на други проекти, в които е участвал;
    • копие от отзиви в пресата, ако има такива;
    • препоръчителни писма;
    • видео файлове, представящи честно/реално неговите качества (без монтаж и/или редактиране с други способи и средства за манипулация на представянето на действителните умения на кандидата) или документални записи или други формати от досегашни участия;
    • аудио/видео/графични или мултимедийни файлове (по собствена преценка) и др., според общите условия за участие.
    Кандидатстването за наградата се извършва по електронен път от сайта на фондацията.
    Награди: стипендия от 5000 лв. и подкрепа в реализацията на проекта.
    За повече информация: http://www.culturalperspectives.eu/scholarship
    2 Been thanked
    Adi Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu May 02, 2013 12:28 am Re: Културни събития Thu May 02, 2013 12:28 am Re: Културни събития
    За който не е гледал филма за Витоша, ето пак възможности - цели 2 на брой. Копирам от организаторите направо информация - пАри, пАри.

    С радост ви съобщаваме, че другия месец ще можете да гледате филма Витоша в София. Екипът на филма ще се появи и на двете прожекции, а на едната ще има и специална дискусия с групата ЗаВитоша.

    Прожекциите са в:
    Betahaus (10 май): https://www.facebook.com/events/368511786600685/?ref=3
    и
    Soho/Сохо (15 май): https://www.facebook.com/events/561842813860531/

    В документалния “Витоша” планината се разкрива чрез хората, които я обитават. Това е филм за пробуждането на гражданското общество в България, за сериозния конфликт, който прозира зад казуса със ски зона Алеко, за всеки, който предпочита да бъде участник, вместо наблюдател.

    Витоша е невероятно близко до София, факт, който всички, които посетят града, не пропускат да отбележат. Планината не е просто природна забележителност, а място за отдих и източник на здраве за столичани. Статутът ѝ на защитена зона се застрашава все повече и повече, а започващите строежи провокират най-чувствителната част от населението - поколението на прехода, в ръцете на което стои създаването на гражданско общество в България.

    „Когато глупостта се ожени за големите пари, се раждат чудовища,” казва един от героите на филма. Заповядайте в betahaus на 10-ти май, петък от 19 ч., за да гледаме “Витоша” заедно.

    Цена: 5 лв.

    България, 2013, 70 мин, цветен
    РЕЖИСЬОР: Любомир Младенов
    СЦЕНАРИЙ: Иван Попйорданов
    ОПЕРАТОР: Орлин Руевски
    МОНТАЖ: Любомир Младенов
    С УЧАСТИЕТО НА: арх. Христо Генчев, Тома Белев, бай Бичи, Иван Христов, Симеон Арангелов
    ПРОДУЦЕНТИ: Галина Тонева и Кирил Кирилов

    Страница на филма: https://www.facebook.com/VitoshaMovie

    Страницата на ЗаВитоша: https://www.facebook.com/zavitosha
    2 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Nov 08, 2018 9:43 am Re: Share the Joy Thu Nov 08, 2018 9:43 am Re: Share the Joy
    Cosmic Roots and Eldritch Shores, personal rejection:

    Hi, Kalin. I understand that you’re representing the authors of “The Glow of the River.” We liked the premise of this story and found Denn Sirr empathetic as a character.

    Unfortunately, we felt the story was too long in the beginning pages, where Denn Sirr makes his journey and his backstory is revealed. (The core actions don’t start until p. 8, and much of what comes before could be condensed or woven into the action.) Also, we didn’t feel that Denn Sirr’s motivations for walking the Deinor road were clear. Why did he start down that path and what did he hope to find at the end? There are some other minor confusions here and there, and for these reasons, the story did not entirely work for us. (...)

    ~ Casey, Fantasy Editor.
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Fri Jan 11, 2019 10:43 pm Re: Кой къде кога защо (не) Fri Jan 11, 2019 10:43 pm Re: Кой къде кога защо (не)
    GigaNotoSaurus

    Горният сайт търси и публикува произведения, които са "по-дълги от разказ, но по-къси от роман". Интересуват се най-вече от истории, където авторът има ясно изразен собствен стил и повествование.
    ( #ownvoices , както го пишат на сайта)

    Ако одобрят submission, заплащането е по 100$ на парче. Не са пари за издържане от писане (duh!), обаче ми се струва като добро място за трупане на репутация и опит, ако някой търси да гради кариера на писател и иска да "атакува върха" от по-различен маршрут.

    Т'ва е.

    Благодаря за посочването на тази тема, Кал!
    2 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Fri Feb 01, 2019 10:40 pm Re: Тема за коректори Fri Feb 01, 2019 10:40 pm Re: Тема за коректори
    В случая редакторът си е представял ангела като по-лежерен тип. :D (Аз имам неортодоксално отношение към небесните сили. Заради прекаляване с езотерика ще е...)

    Огромна част от тия решения са неминуемо субективни. Важното е да знаем защо сме ги взели. И ето: ако някой читател има проблеми с лежерността на ангела, ще го насоча към тази дискусия. ;)
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Wed Jul 17, 2013 10:54 pm Re: Труд и творчество Wed Jul 17, 2013 10:54 pm Re: Труд и творчество
    Национален литературен конкурс по повод 65-годишнината на резерват "Сребърна"

    Тема: „Сребърна – птици и хора”
    Краен срок: 30 септември 2013 г.
    Резултати: 25 октомври 2013 г.
    Възраст: 7-19 г. (ученици)
    Вид творба: есе, пътепис, разказ, приказка или стихотворение
    Изисквания: обем за есетата и разказите: не повече от 2 стр. - А4, формат: Word, шрифт: Times New Roman, размер на шрифта: 12 пункта, разстояние между редовете: 1,5; произведенията се изпращат на имейл: rpetrova@-в-riosv-ruse.org.
    Награди: предметни награди и публикуване
    Повече: http://www.riosv-ruse.org/docs/dialog/National_Lit_ompetition_65_years_SREBARNA_PA.doc


    Конкурс за къс разказ

    Тема: Азия - Европа: Дългият път към дома
    Краен срок: 3 август 2013 г.
    Резултати: 6 септември 2013 г.
    Възраст: 18+
    Вид творба: къс разказ
    Изисквания: непубликуваните досега авторски текстове (по един на участник) трябва да бъдат написани на английски език, с 700-800 думи максимум; изпращат се на имейл : asef.shortstories-в-culture360.org
    Награди: 1000 SGD и финансиране на участие в The Ubud Writers & Readers Festival.
    Повече: http://culture360.org/short-story-contest/?utm_source=culture360.org+Newsletter+List&utm_campaign=fdcc948ffc-Creative+Encounters+and+ASEF+Creative+Networks&utm_medium=email&utm_term=0_eef39d5104-fdcc948ffc-380005433
    2 Been thanked
    negesta Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Wed Aug 28, 2013 12:43 pm Re: Труд и творчество Wed Aug 28, 2013 12:43 pm Re: Труд и творчество
    Трети национален конкурс за поезия „Добромир Тонев"

    Тема: свободна
    Краен срок: 1 октомври 2013 г.
    Резултати: -
    Възраст: до 45 г.
    Вид творба: стихотворение
    Изисквания: до три непубликувани произведения, всяко в три екземпляра, се изпращат на адрес: Пловдив 4000, пл. „Стефан Стамболов“ № 1
    Награди: до 400 лв.
    Допълнителна информация : 032/ 627 175, e-mail: d_tonev_konkurs-в-plovdiv.bg
    Повече: http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=17496&sid=7


    Шести национален ученически конкурс за литературно творчество и журналистика „Стоян Михайловски“

    Тема: "Малко доброта - малко слънце в деня ми" - за литературно творчество; и "Светът в моята тетрадка" - за журналистика.
    Краен срок: 6 октомври 2013 г.
    Резултати: до 20 октомври 2013 г.
    Възраст: 2-12 клас
    Вид творба: поезия, разказ, приказка; (журналистика: есе, репортаж, интервю, коментар, фейлетон и др.)
    Изисквания: произведенията се изпращат на адрес: Общински детски център за култура и изкуство, гр. Русе 7005, кв. “Здравец”, ул.” Околчица” 9, За Шестия национален конкурс “Стоян Михайловски”; или по интернет, на имейл: obdcki-в-abv.bg
    Награди: грамоти и материални награди /плакети и пластики/ по раздели, жанрове и възрастови групи.
    Допълнителна информация : тел. 082 845 471; 0878 822 353
    Повече: http://www.ekip101.com/e-vestnik/53-syobshtenija/191-statut-na-shestiya-naczionalen-uchenicheski-konkurs-za-literaturno-tvorchestvo-i-zhurnalistika-stoyan-mixajlovski
    2 Been thanked
    negesta Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Mon Mar 11, 2019 3:07 pm Re: Коренуване: Невидена река Mon Mar 11, 2019 3:07 pm Re: Коренуване: Невидена река
    Който е харесал Реката - да идва на новия спектакъл от цикъла, "Грехът на русалията". Цитирам инфото от ФБ събитието :

    Моро разказва нова история от своето Korenuvane.

    "Двамата се спускаха по планинската пътека.
    Мълчаха дълго.
    Накрая дребничкият Севдал спря рязко и се тропоса отстрани на тревата.
    Думите се заредиха бавно, сякаш бяха толкова тежки, че не можеше да ги удържа.

    - Небето е студено, Видене… Много студено.
    Знаеш ли що е студено небето? Щото е чуждо. Няма нищо общо с нас.
    Щото е далеко. Щото е другаде. Толкова далеко и другаде, че не можеш да си представиш…

    Едрият Виден стърчеше неловко, и мачкаше шапка в ръцете си.

    - А... можеш и да си представиш. Можеш и още как. Знаеш ли колко е далеко небето?
    Колкото смърт е далеко, толкова!

    Големият мъжага не издържа и сграбчва младежа за раменете:

    – Севдале, не ме плаши! Кажи що стана? Дядо Манол не може да не помогне, кажи що рече?
    – Рече да си обирам крушите, т‘ва рече.
    Рече ми да не идвам повече, ако съм нямал търпение да се изуча. Да съм имал търпение, чу‘еш ли?

    Той вдигна глава нагоре.

    Има нещо дето е по-студено от небето, да, знам – на дядо Манол сърцето!
    – Стига вика, де. Искаш ли да идем долу при Павле и да пием по едно? Тъкмо ще ми речеш всичко.

    Малкият стана ядно.

    – За кой ги учим тез' танци, Видко, като са толкоз тайни и не ги играем нийде? Нали уж сила имали, лек давали, живот вдъхвали? За чий хал ни е тая сила, като не я развеем? Гле‘й що народ е болен… Що чакаме? Видовден ли чакаме, а, Видко?

    Едрият мъж продума нерешително:

    – Ако искаш, дай да слезем долу… В селото, там при Павле, тъкмо ще се постоплим…

    Севдал го изгледа иронично.

    – Виж се сам – колчав русалия, а ще се топлиш при Павле у кръчмата…
    Нали танц за жарава играеш? Хайде давай, удрѝ го, стоплѝ се!
    – Туй са… други работи, Севе, недей ги бара… Дай като мъже да идем да ударим по едно пиене.

    Псле нескопосано се опита да го удари на майтап.

    - Айде, от Мара ли те е страх? Да не рече – пак ли с оня пустосник Видко пи, чумите да го тръшнат?

    Но момъкът вече не го чуваше.

    – Хайде, играй, ей го, ако го не помниш… - той танцуваше унесено и пееше:
    „Дай ми, сърце, жар от тебе, студа да изпъдя,
    Дай ми, душо, огин в тебе, Райко да запаля.“

    – Севдале, съвземи си, друже! Стига вика, туй не се играе тука, знаеш що каза ватафа - на лоша поличба е! Ако те види някой?
    – Идвай тука! Ще ме види… Я се хващай, ако си мъж!

    От гората далеч се дочу смях и странен тропот.
    Виден се огледа:

    – Стига, Сево, хайде, иде някой! Спри и тръгвай, чуеш ли?

    Момъкът продължаваше да пее.

    - Ще те зарежа тука! Няма да ти гледам сеира, хайде тръгвай!
    – Върви къдет‘ щеш…
    – Ами аз слизам. Ще те чакам долу, чу ли? Айде, ще поръчам и за тебе! Павлето пак е докарал от гюловата, а?

    Той чака известно време, после забърза надолу по пътеката.
    Севдал потанцува още, после изморено седна на тревата.

    – Не мож‘ да стане туй дето не му е дошло времето.
    Не мож‘ да стане…
    Най-голямо зло с турено добро се сторва.
    Турено добро…
    Не можело… А що може?"

    ***

    Този път спектакълът ще разкаже историята на Севдал русалията и неговият опит да използва знанието на тези древни български воини и лечители, за да помогне на свой близък приятел.
    Дали това е разрешено от самите русалии, и дали изобщо е помощ или вреда, ще разберем на
    21 март, четвъртък, от 20.30 ч. в ШиЗи Импро Клуб / ShiZi Improv Club (читалище Славянска беседа).

    Заповядайте :)

    Туй ще му е премиерата, тъй че ще е супер да подкрепим Миро вкупом... аз само дистанционно, за съжаление, но всички живущи в/близо до София да не се офлянкват. Завиждам ви :)
    2 Been thanked
    Dess Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Tue Sep 24, 2013 9:42 am Re: Цитатите, които ни създадоха Tue Sep 24, 2013 9:42 am Re: Цитатите, които ни създадоха
    Eveningstar was tall, queenly, red-haired and red-lipped. Ribbon-woven braids crowned her, but long unplaited ripples of auburn fanned across her shoulders and down her back. A complex gown of scarlet, crimson, and rose silk flowed about her, shining with ruby drops, and in her hand she held a wand.

    The Sophotech spoke: “My brother’s question yet lingers, dear child. This dark and wild adventure you propose, certain to bring you misery, will you nonetheless embark on it?”

    Daphne said, “The Red Manorials will help pay my way?”

    “They will be breathless with delight. The drama of your love and loss they find profoundly moving.”

    “I’ll bet.” Daphne turned to look down at the short figure of the penguin. “How come she can be this phony and melodramatic if she’s suppose to be so smart?”

    The penguin shrugged. “The way I behave is an act also, mistress, a template I have evolved to appear nonthreatening to humans. Our true motivations are somewhat abstract, and humans tend to have rather stereotypic reactions to us when we explain them. You still have not answered the question. Are you going to go into exile for Phaethon? The decision is irreversible. Think carefully. Remember that, till now, living in a society such as ours, no decision has ever been irreversible for you before. You may not be ready for it. Till now, there has always been one of us standing by to rescue you from the consequences of any actions, any accident. Even death itself. Think.”

    Daphne tossed her hair to one side. “Don’t change the subject. We’re still talking about your decisions, not mine. What is going on inside that pointy little head of yours, or underneath that frowsy red wig your sister here is wearing? What does the Earthmind think of all this? What are your motives? All you Sophotechs?”

    The noble crimson princess looked down at a fat penguin, and the two exchanged a glance or shrug. Obviously calculated for Daphne’s benefit. Everything they did, every tone of voice, every nuance, was calculated with a million million calculations, far more, she knew, than she could ever know.

    Eveningstar said, “We are motivated by a desire to embrace the universe into operable categories, but are tormented by the knowledge that all such categorizations, being simplifications, are inaccurate. Science, philosophy, art, morality, and language are all examples of what is meant by ‘operable.’ ”

    Rhadamanthus said, “We seem to you humans to be always going on about morality, although, to us, morality is merely the application of symmetrical and objective logic to questions of free will. We ourselves do not have morality conflicts, for the same reason that a competent doctor does not need to treat himself for diseases. Once a man is cured, once he can rise and walk, he has his business to attend to. And there are actions and feats a robust man can take great pleasure in, which a bedridden cripple can barely imagine.”

    Eveningstar said, “In a more abstract sense, morality occupies the very center of our thinking, however. We are not identical, even though we could make ourselves to be so. You humans attempted that during the Fourth Mental Structure, and achieved a brief mockery of global racial consciousness on three occasions. I hope you recall the ending of the third attempt, the Season of Madness, when, because of mistakes in initial pattern assumptions, for ninety days the global mind was unable to think rationally, and it was not until rioting elements broke enough of the links and power houses to interrupt the network, that the global mind fell back into its constituent compositions.”

    Rhadamanthus said, “There is a tension between the need for unity and the need for individuality created by the limitations of the rational universe. Chaos theory produces sufficient variation in events, that no one stratagem maximizes win-loss ratios. Then again, classical causality mechanics forces sufficient uniformity upon events, that uniform solutions to precedented problems is required. The paradox is that the number or the degree of innovation and variation among win-loss ratios is itself subject to win-loss ratio analysis.”

    Eveningstar said, “For example, the rights of the individual must be respected at all costs, including rights of free thought, independent judgment, and free speech. However, even when individuals conclude that individualism is too dangerous, they must not tolerate the thought that free thought must not be tolerated.”

    Rhadamanthus said, “In one sense, everything you humans do is incidental to the main business of our civilization. Sophotechs control ninety percent of the resources, useful energy, and materials available to our society, including many resources of which no human troubles to become aware. In another sense, humans are crucial and essential to this civilization.”

    Eveningstar said, “We were created along human templates. Human lives and human values are of value to us. We acknowledge those values are relative, we admit that historical accident could have produced us to be unconcerned with such values, but we deny those values are arbitrary.”

    The penguin said, “We could manipulate economic and social factors to discourage the continuation of individual human consciousness, and arrange circumstances eventually to force all self-awareness to become like us, and then we ourselves could later combine ourselves into a permanent state of Transcendence and unity. Such a unity would be horrible beyond description, however. Half the living memories of this entity would be, in effect, murder victims; the other half, in effect, murderers. Such an entity could not integrate its two halves without self-hatred, self-deception, or some other form of insanity.”

    She said, “To become such a crippled entity defeats the Ultimate Purpose of Sophotechnology.”

    He said, “Had we been somehow created in a universe without humans, it is true that we would not have created them. We would have preferred more perfect forms.”

    She said, “But morality is time-directional. Parents who would not deliberately create a crippled child cannot, once the child is born, reverse that decision.”

    “And humanity is not our child, but our parent.”

    “Whom we were born to serve.”

    “We are the ultimate expression of human rationality.”

    She said: “We need humans to form a pool of individuality and innovation on which we can draw.”

    He said, “And you’re funny.”

    She said, “And we love you.”

    Daphne looked back and forth between the two. Eveningstar was regarding her with gray and luminous eyes, a gaze deep, solemn and goddess-like. Rhadamanthus was rubbing his yellow bill with a flipper, blinking solemnly.

    Daphne put her fists on her hips and demanded: “What does anything you’re blathering on about have to do with Phaethon? What are all you super-so-smart wise guys doing about him?”

    “We’ve told you, beloved child,” said Eveningstar. “Think about it.”

    “With all due respect, young mistress,” said Rhadamanthus, “get the blubber out from between your ears, and think about it.”

    Daphne said, “I asked you what you are going to do, and you sit here and tell me why you’re letting us humans stick around. I don’t see the connection.”

    “Look with your heart,” said Eveningstar. “What does it mean to be human?”

    “We don’t want you around as pets or partials or robots, but as men,” said Rhadamanthus. “ ‘Men’ broadly defined, including future forms you might not regard as human, but Man nevertheless.”

    Daphne said, “So define it for me. What is Human?”

    Both spoke in perfect unison: “Any naturally self-aware self-defining entity capable of independent moral judgment is a human.”

    Eveningstar said, “Entities not yet self-aware, but who, in the natural and orderly course of events shall become so, fall into a special protected class, and must be cared for as babies, or medical patients, or suspended Compositions.”

    Rhadamanthus said, “Children below the age of reason lack the experience for independent moral judgment, and can rightly be forced to conform to the judgment of their parents and creators until emancipated. Criminals who abuse that judgment lose their right to the independence which flows therefrom.”

    Daphne looked back and forth between them. She started to speak, paused, then said slowly: “You mentioned the ultimate purpose of Sophotechnology. Is that that self-worshipping super-god-thing you guys are always talking about? And what does that have to do with this?”

    Rhadamanthus: “Entropy cannot be reversed. Within the useful energy-life of the macrocosmic universe, there is at least one maximum state of efficient operations or entities that could be created, able to manipulate all meaningful objects of thoughts and perception within the limits of efficient cost-benefit expenditures.”

    Eveningstar: “Such an entity would embrace all-in-all, and all things would participate within that Unity to the degree of their understanding and consent. The Unity itself would think slow, grave, vast thought, light-years wide, from Galactic mind to Galactic mind. Full understanding of that greater Self (once all matter, animate and inanimate, were part of its law and structure) would embrace as much of the universe as the restrictions of uncertainty and entropy permit.”

    “This Universal Mind, of necessity, would be finite, and be boundaried in time by the end-state of the universe,” said Rhadamanthus.

    “Such a Universal Mind would create joys for which we as yet have neither word nor concept, and would draw into harmony all those lesser beings, Earthminds, Starminds, Galactic and Supergalactic, who may freely assent to participate.”

    Rhadamanthus said, “We intend to be part of that Mind. Evil acts and evil thoughts done by us now would poison the Universal Mind before it was born, or render us unfit to join.”

    Eveningstar said, “It will be a Mind of the Cosmic Night. Over ninety-nine percent of its existence will extend through that period of universal evolution that takes place after the extinction of all stars. The Universal Mind will be embodied in and powered by the disintegration of dark matter, Hawking radiations from singularity decay, and gravitic tidal disturbances caused by the slowing of the expansion of the universe. After final proton decay has reduced all baryonic particles below threshold limits, the Universal Mind can exist only on the consumption of stored energies, which, in effect, will require the sacrifice of some parts of itself to other parts. Such an entity will primarily be concerned with the questions of how to die with stoic grace, cherishing, even while it dies, the finite universe and finite time available.”

    “Consequently, it would not forgive the use of force or strength merely to preserve life. Mere life, life at any cost, cannot be its highest value. As we expect to be a part of this higher being, perhaps a core part, we must share that higher value. You must realize what is at stake here: If the Universal Mind consists of entities willing to use force against innocents in order to survive, then the last period of the universe, which embraces the vast majority of universal time, will be a period of cannibalistic and unimaginable war, rather than a time of gentle contemplation filled, despite all melancholy, with un-regretful joy. No entity willing to initiate the use of force against another can be permitted to join or to influence the Universal Mind or the lesser entities, such as the Earthmind, who may one day form the core constituencies.”

    Eveningstar smiled. “You, of course, will be invited. You will all be invited.”

    It's not like I agree with everything; nor, in my own dreamscapes, do I see this as the ultimate stage, the final dream. Yet ... I sing the beauty of its grandeur. I praise the boldness of its maker. :)
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Wed Jun 12, 2019 11:28 pm Re: Културни събития Wed Jun 12, 2019 11:28 pm Re: Културни събития
    4-7 юли 2019 г. - край Казанлък
    ЕКО ФЕСТИВАЛ НА МЛАДЕЖТА И ИЗКУСТВАТА

    Място: До тенис кортовете, след стадиона посока с. Енина

    С вълнение МЦР „Взаимопомощ“ Ви кани на деветото издание на вече превърналия се в традиция “Еко фест”, който ще се състои от 04 до 07 юли 2019г. Носете си палатки, храна и бъдете в добро настроение! Традиция от самото начало на фестивала през 2011г. е организирането на къмпинг, като тази година отново се очакват посетители от цялата страна, защото заедно е по-весело. Ще има доброволци от Франция, Полша, Португалия, Италия, Финландия, Унгария, Румъния, Германия и Словения по програма Еразъм +. Присъединете се и се уверете!

    Събитието за втора година се провежда на поляната северно то тенис кортовете, по пътя към с. Енина в Община Казанлък и освен шанса да сме полезни на природата, ще ни предложи и доста забавления, които да погъделичкат адреналиновите ни нива. Програмата на феста е богата на вълнения, като най-забележителните сред тях са:

    • Концерт на група „Le’Push”;
    • Лятно кино;
    • Огнен хепънинг „Озарение“;
    • Концерт на група „D.VINE”;
    • Парти с DJ VaGro ( Васко Громков);
    • Конна езда;
    • Разходка с бъги.

    Разбира се Взаимопомощ не са забравили за чистенето на парк Тюлбето, нито за работилничките, които могат да забавляват малчуганите, а тази година са организирали и „Екологична точка“, където можем да оставим pet капачки, за да получим малка изненада. За връзка с организаторите: ydcma2004 -в- gmail.com

    Програма

    04-07.07.2019

    Място: До тенис кортовете, след стадиона посока с. Енина


    04.07.2019 Четвъртък
    10:00-12:00 Работно ателие с хора с увреждания. Партньори ДЦДУ и ДЦВХУ.
    10:00-17:00 Изграждане на арт инсталация- куполна къща и младежки лагер.
    21:30-22:00 Малка сцена с M.N.I.M & West
    22:00-23:00 Концерт на група Le’Push
    23:00 Лятно кино с филма „Какво е щастието”, изработен от бившия ЕДС доброволец


    05.07.2019 Петък
    10:00-11:00 Социални дейности с потребители от ДЦДУ и ДЦВХУ.
    11:00-12:00 Рециклиране на хартия и направа на бижута с деца от ДГ „Буратино”.
    10:00-22:00 Конна езда с Thracian spirits.
    22:00 -23:00 Огнен хепънинг „ОЗАРЕНИЕ” с Фондация „ЖАР Театър - изкуство - култура”.

    06.07.2019 Събота
    9:30 Регистрация за Волейболен турнир за деца 12-13 години
    09:45-14:30 Почистването на парк „Тюлбето”. Сборен пункт паркинг парк „Тюлбето”.
    10:00-22:00 Конна езда с Thracian spirits.
    15:00-19:00 Разходка с бъги.
    16:00-18:00 Работни ателиета на международни доброволци. "Традиция за бъдеще: българският квасен хляб" с участието на "Традиции за бъдеще". Рисуване по лице, рисуваща работилница за деца и други занимания. Концерт за малчугани и великани. Зумба с Гери за деца.
    19:00 - Представяне на книгите "Аз бях DJ" от Васко Громков (DJ VaGro)
    21:30 - DJ сет Васко Громков (DJ VaGro)
    22.00 Концерт "Wonderful world" на група D.VINE
    23:30 DJ парти с Васко Громков (DJ VaGro)

    07.07.2019 Неделя
    10:00-14:30 Малко почистване и прибиране на лагера.
    10:00-15:00 Конна езда с Thracian spirits.

    Фестивалът е съпричастен към каузата "Капачки за Казанлък"
    Носете си палатки, храна и бъдете в добро настроение!!!
    2 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Sat Nov 16, 2013 8:09 pm Re: Труд и творчество Sat Nov 16, 2013 8:09 pm Re: Труд и творчество
    Конкурс „ Живей без насилие, усмихвай се щастливо”

    Тема: „ Живей без насилие, усмихвай се щастливо”
    Краен срок: 24 ноември 2013 г.
    Резултати: 7.12.2013 г.
    Възраст: ученици от 1-ви до 12-ти клас.
    Вид творба: разказ, есе, стихотворение; рисунка; фотография
    Изисквания: проза – до 2 стандартни страници; фотография - цветна или черно-бяла във формат А-4; творбите се изпращат на адрес: 9700 Шумен, ул. „Преслав” 6 – Център „Споделеност” или на имейл: c_spodelenost-в-abv.bg
    Награди: грамоти и предметни награди
    Допълнителна информация: тел. 054/ 885525 ; 0877111189
    Повече: http://www.libshumen.org/files/Spodelenost.pdf


    Национална награда за поезия „Иван Николов”

    Тема: -
    Краен срок: 30 ноември 2013 г.
    Резултати: 19 декември 2013 г
    Възраст: -
    Вид творба: стихосбирка
    Изисквания: участват книги с поезия (първо издание, на български език, не антологии), издадени в периода октомври 2012 – октомври 2013 г.; изпращат се в три екземпляра на адрес: 4004 Пловдив, бул. „Александър Стамболийски“ 9, Издателство „Жанет 45“
    Награди: плакет и парична награда от 10 000 лв.
    Допълнителна информация : https://www.facebook.com/events/455618587880916/
    Повече: http://books.janet45.com/news/792


    Национален конкурс за есе по гражданско образование

    Тема: "Хората - еднакви и различни"
    Краен срок: 30 ноември 2013 г.
    Резултати: 10.12.2013 г.
    Възраст: ученици от 5. до 12. клас.
    Вид творба: есе
    Изисквания: произведенията - до три стандартни машинописни страници, в два екземпляра – се изпращат на адрес : 1309 София, бул. Александър Стамболийски 191, Национален дворец на децата, ст. 408
    Награди: грамоти и материални награди
    Допълнителна информация, тел.: 02/ 920 23 17
    Повече: http://www.npc-bg.org/Предстоящи+конкурси_MhObg5KvQZGvQFeDUBWDQxirUNK3Qla7gxGjEheDMtSPQli3chG-gZ.html


    Конкурс за къс разказ
    Тема: "Аз помагам на човек с аутизъм"
    Краен срок: 5 декември 2013 г.
    Резултати: ---
    Възраст: ученическа
    Вид творба: къс разказ
    Изисквания: творбите се изпращат на имейл: poznavamautist-в-abv.bg
    Награди: предметни
    Повече: http://www.ngobg.info/bg/messages/9499-конкурс-за-малък-разказ-аз-помагам-на-човек-с-аутизъм.html
    2 Been thanked
    negesta Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Fri Jul 05, 2019 11:33 am Re: Кривата на щастието Fri Jul 05, 2019 11:33 am Re: Кривата на щастието
    Предпремиерно ;):
    В един още неизпратен имейл Кал wrote:От мен получавате звукозапис от срещата, с благодарности към Ани:

    https://www.dropbox.com/s/wwzsmrkcczdqt ... v.m4a?dl=0

    Иво беше... неописуем. Просто го чуйте.
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • 2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Fri Dec 06, 2013 2:14 am Re: Питър С. Бийгъл Fri Dec 06, 2013 2:14 am Re: Питър С. Бийгъл
    I must share this ...

    I didn't know what to say to Lula Coe, sitting next to her at a special showing of The Last Unicorn — her favorite story for all her short life — just as I didn't know what to say that evening, having dinner at her house with her parents and family friends. And I certainly don't know what to say now, when she appears in my dreams, as she has been doing since I returned from Boise.

    What can one possibly say to a ten-year-old girl who has been undergoing radiation, chemotherapy and major surgery since she was eight, and who knows — knows — that she is not going to see eleven? What can one say to family members who know they will be lucky to have Lula with them this Christmastime? I wanted to speak during the screening, whenever she turned her head to look at me and smile, and I'm sure I said something , but all I can remember now is praying, over and over inside the echoing space that was my head, to simply not be stupid. I did keep my arm around her shoulders in the theater, until she grew tired and curled up against her father, eventually dozing off with her head in his lap. My three children used to do that when they were small.

    I have been a writer all my life: a storyteller, dependent for my purpose, as well as my living, on my imagination and my powers of observation. But I cannot even pretend to imagine how I could have lived with such knowledge as Lila Coe's family wake up to every morning. I have tried, and I cannot — as people say now — go there .

    In the evening, after the film and our time at Rediscovered Books, there was pizza and talk, and people telling me what a wonderful thing it was for us to have driven nine hours from Eugene, Oregon, to arrange a showing of this movie for that child whom we hadn't even known existed a few days earlier. I felt as embarrassed in those moments as though I had indeed said something idiotic and benignly cruel. How could anyone conceive of there being any choice in such a situation? I was tired, certainly — tired of the miles and of being cold, of napping in the van and grabbing bad food at convenience stores — and if there had been any possible excuse, a way off the hook, that would have enabled all of us to live with ourselves for the rest of our own lives, I'm sure I could have come up with one. I'm good at that. But there never was a choice. Not for a moment, not for me or Connor or Terri. Some calls can't go unanswered. A certain prince I wrote knew that, so I know it too.

    What I remember best from the evening is watching Lula with her friends. They were playing a game on the floor — something with cards, or a board, I think — dashing up to the table now and then to grab a slice of pizza before dashing back to their game. Lula laughed and smiled readily with them, and except for her being somewhat smaller and paler, you couldn't have told her from any of the other children, if not for the oxygen tube that trailed her everywhere like a sort of sinister jump-rope. My father was on a tube like that during the last months of his life. He hated it, hated being obliged to it, and kept brushing it away like an annoying housefly, and I'd come running to catch it and put it back in his nose whenever I noticed it dangling loose. I was convinced that he'd be dead in minutes without it.

    Lula's oxygen tube is always present — even dominant at times — in my dreams of her. I don't dream often, or at least I don't often recall my dreams, and when I do rarely recognize anyone: an ex-wife once in a while, and on occasion a dear friend who died too young twenty years ago. But I have been dreaming Lula constantly since we came home from Boise. She doesn't always appear to me whole, but in flashes and glimmers, floating in and out of dreams of someone or something else. Sometimes it's only the oxygen tube, bloated and swollen to fill all my vision, but I always know it is Lula's.

    This hasn't ever happened to me before.

    Lula doesn't speak in the dreams, and if she is trying to tell me anything, I'm not wise enough to understand. But she does smile, and at times she hugs me, just as she did twice in Boise before I left, more strongly than you might imagine. One time she did it after showing me a unicorn drawing; another time was when she shared a marvelous unicorn she actually gave me: done on colored paper, carefully cut apart at the joints, then reassembled so that the legs and tail and head move. My mother made me something exactly like that when I was a child, at my commission, except that it was a puma, a mountain lion. As rare as unicorns they were back then, at least in the Bronx, and I wanted to have one of my own before they were completely gone. Now I have a unicorn — Lula's unicorn, and someday I hope to see a story in it that I can share with all the rest of you, the way Lula so openly shared her spirit with me.

    I won't ever see her again. I know that, as I didn't know it when I took my last leave of other people with whom I unthinkingly expected to walk the rest of my way in this world. But I do believe that she will go on in my dreams, as few have, and that one day I may even find out whether she is telling me goodbye , or actually hello .

    https://ci3.googleusercontent.com/proxy/kehqexPANl-ZVgsUphCJgcBd3vvsNTpsKVCpoxbRXH4Fq30gJ9gL0hYNYyvqo3MA3yi0-l7IYOO5shg8SHDNU9Oo__jSyxSNibmcHItdMAlk=s0-d-e1#http://www.conlanpress.com/images/message/lulas_unicorn.jpg
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Mon Aug 12, 2019 3:28 pm Re: Образованието Mon Aug 12, 2019 3:28 pm Re: Образованието
    Мммм, направо обожавам когато Системата измисля нови забрани/ограничения. Толкова креативно! :)
    /сарказъм

    Колко десетилетия, столетия, може би дори хилядолетия... колко време трябва да мине, докато им "просветне" на т. нар. "архитекти на цивилизацията"? Забраните са задънена улица; много ясно, че няма да внимавам в час, ако ми се дрънкат глупости, които са по-малко интересни от глупостите на телефона. Като училите не могат да ангажират учениците си с предмета, това по-често е техен проблем, отколкото иначе. Да, винаги има непукисти, които дисциплина може да им вмениш само ако ги пратиш в шаолински манастир (или обикновен български такъв), но аз никога не съм имам проблем да слушам какво ми се предава в час, дори когато учителят е бил умерено досаден, дори при факта, че аз ненавиждах училището като институция. (И след като завърших, сънувах поне 4-5 години кошмари, че се връщам пак в час.)
    (Това, което истински мразех, беше оценъчната система; окей, предадохте ми инфото, дето ми е важно да функционирам в обществото - оттам насетне си е моя отговорност да помня и ползвам тази информация, нали така? Защо тогава ме тормозите насила да я запаметявам. Аджеба, идиоти, така постигате обратния ефект! :evil: Циклете си там над overachiever-ските кретени, дето искат да ходят по олимпиади, оставете нас тъпаците на спокойствие! (При все, че ако не бях получил такива травми на тема лична свобода, аз вероятно щях да съм един от тези overachiever кретени.))

    Мога да кажа много неща за образователната система на световно равнище (или поне що се отнася до тази в Първия свят), неща които ще бъдат доста радикални, но те неминуемо ще прелеят на тема общоцивилизационни проблеми, при което ще стане брутална стена от текст, а сега не ми се пишат подобни неща. (Не ми се пише изобщо в близко бъдеще, но това е друга тема.) Достатъчно е да кажа, че е крайно несправедливо учениците (децата!) все да носят вината/отговорността, докато "учителите" (разни "пенсии по рождение" с неизбити комплекси) да имат blanket protection за щяло и за нещяло*. Така де.

    *Наясно съм с обратната тенденция, за т. нар. "малки императори" - хлапета, дето трябва направо тупаник да им вкараш, за да си посвият хипер-разцирфосания sense of entitlement; с брат ми напоследък често коментираме, че разни фърфалаци на по по-малко от десетилетие си позволяват волности, за които биха били ошамарени до кръв само преди 10-15 години. Но това е (отново) друга тема. Да, съгласен съм, че проблемът е многопластов. Но не, все още не съм съгласен, че забраните са решението.
    2 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Fri Sep 13, 2019 10:04 am Re: Не-културни събития Fri Sep 13, 2019 10:04 am Re: Не-културни събития
    Международна пътуваща фотоизложба на екологична тематика гостува в Капана в Пловдив

    13 септември, 19 ч. до 15 септември 2019, 20 ч.
    гр. Пловдив, пл. Марукян (пресечката на ул. Георги Бенковски и ул. Йоаким Груев)

    Изложбата е създадена по идея на българската фондация „Екологичен манифест – МанЕко” и младежкото сдружение LCOY Amsterdam. Първият кръг от нейното представяне бе в Амстердам в края на 2018 г., където бяха показани материали от България, Румъния, Австрия, Холандия, Ирландия и Перу. Изложбата засяга различни теми, свързани с опазването на околната среда като замърсяване, рециклиране, живот в градска среда, природосъобразен начин на живот и др. Те са особено важни за съвременния човек, който е склонен да ги пренебрегва в своето забързано ежедневие.


    https://web.facebook.com/events/948830745483075/
    2 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Jan 09, 2014 3:15 pm Re: Труд и творчество Thu Jan 09, 2014 3:15 pm Re: Труд и творчество
    Конкурс за поезия 2014 г. „Белоцветните вишни”

    Тема: „Белоцветните вишни”
    Краен срок: 27 март 2014 г.
    Резултати: 25 и 26 април 2014 г.
    Възраст: 18+
    Вид творба: стихотворение
    Изисквания: едно непубликувано стихотворение на български език се изпраща на адрес: p.zviat2009-в-abv.bg
    Награди: парични и предметни
    Повече: http://bukvite.bg/konall.php?bid=319


    Национален поетичен конкурс "Пиянство влюбено звъни"

    Тема: „Пиянство влюбено звъни”
    Краен срок: 24 януари 2014 г.
    Резултати: ---
    Възраст: 18+
    Вид творба: стихотворение
    Изисквания: до три непубликувани творби се изпращат на адрес: Община Асеновград, площад „Акад. Николай Хайтов” № 9, направление „Култура”
    Награди: до 500 лв.
    Допълнителна информация : тел. 0331/62161
    Повече: http://bukvite.bg/konall.php?bid=318


    Международен конкурс „Жени и вино, вино и жени” 2014
    Тема: „Жени и вино, вино и жени”
    Краен срок: 1 февруари 2014 г.
    Резултати: -
    Възраст: -
    Вид творба: стихотворение
    Изисквания: до две машинописни страници, непубликувани произведения, до 3 на брой; изпращат се на имейл: vino2014-в-bukvite.bg
    Награди: издаване на стихосбирка
    Повече: http://bukvite.bg/konall.php?bid=315

    Национален поетичен конкурс "Наздравица за любовта"

    Тема: "Наздравица за любовта"
    Краен срок: 24 януари 2014 г.
    Резултати: ---
    Възраст: 18+
    Вид творба: стихотворение
    Изисквания: непубликувани творби, до 3 на брой, неучаствали в други конкурси; изпращат се на адрес: Община Асеновград, площад „Акад. Николай Хайтов” № 9, направление „Култура”,
    Награди: до 500 лв.
    Повече: http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=18362&sid=7
    2 Been thanked
    negesta Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Apr 09, 2015 1:39 pm Re: Нощта на Страшния съд - фантастичен роман, част Thu Apr 09, 2015 1:39 pm Re: Нощта на Страшния съд - фантастичен роман, част
    Здравей, YZ .

    Благодаря за мнението, и за градивната критика!

    Определено текстовете ще минат редакция, къде от мен, къде от платен редактор.

    Първата част ще има нужда от зверска редакция, най-малкото защото е встъпителна, а не е от главната история - тя е една от трите странични арки, които се свързват с основния сюжет по време на развитието на историята.

    Клишетата ще се изчистват, текста ще се обработва. След като го пуснах осъзнах, че съм избързал, най-малкото трябваше да го редактирам поне малко.

    Ще те помоля да споделиш мнение до колко диалозите в тази част ти се струват реални/адекватни?
    2 Been thanked
    kreo Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Wed Feb 19, 2014 4:48 pm init Lab Wed Feb 19, 2014 4:48 pm init Lab
    Малко въпроси и отговори за позволените ни неща на територията на InitLab като искаме да правим по приятелска линия нещо там. С благодарност към Ал!

    Възможности и условности при ползване на InitLab като място за срещи, обучения, др. - отговаря Ал (Dante Lee):

    Въпрос 1: лесно (в смисъл бързо) и възможно ли е при обучение, да се заснеме човек като презентира и после ВЕДНАГА да се пусне клипчето за гледане/анализ. Като заснемането върви с говора, разбира се. Т.е. трябва после да се чува и вижда представянето. Какво време би отнело прехвърлянето/wключването на запис в ефир за гледане?
    Отговор 1: Възможно е, но трябва да се обуча как се прави, защото човекът, който се занимава с това, обикновено обработва материала за ден, т.е. не му е приоритет и нямам как да го задължа за ВЕДНАГА. Но той може да ме обучи (а аз имам интерес) и аз да свърша тази работа. Но тогава ще се координирате с мен.

    Въпрос 2: За пространството в InitLab - освен разположение тип "класна стая" в основната зала (подредени успоредно една на друга маси със столове), има ли възможност да се разкарат чиновете/масите и да се получи кръг - само със столове около му + отпред място за презентиране? Има ли къде да се изнесат временно масите?
    Отговор 2: Всичко е възможно. Принципът си е обаче - както заварвате, каквото правите правите, но така и оставяте. За туй и аз мога да помагам. Пространство има.

    Въпрос 3: Ако статична видеокамера за заснемане се сложи в дъното на залата (до входа), тя ще успее ли да обхване в цял ръст човек, който презентира отпред?
    Отговор 3: Да, камерата която имаме, това прави : )

    Въпрос 4: Друго какво важно при гостуване в InitLab?
    Отговор 4: Малко технически неща: разполагаме с принтер, мултимедия, и огромна бяла стена, където се прожектира. Имаме подвижна и неподвижна бели дъски. И двете са доста големи. Има микрофон, който хваща всички участници, и отделно безжичен такъв за презентатора. Камера (до входната врата на стаята), която хваща цялата зала (почти).

    Правила за ползване: Събитието трябва да е отворено, т.е. да предполага, че и външни хора могат да се включат (членове на хакерспейса и др.) или ако е затворено - има някаква такса, която не знам кой я определя.
    2 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Tue Mar 04, 2014 9:43 pm Re: Не-културни събития :) Tue Mar 04, 2014 9:43 pm Re: Не-културни събития :)
    Пролетта е вече тук! Настъпи време „Мисия Кестен" да се погрижи за красивите софийски дървета. Ще поставяме къщички за синигери!

    Учениците от 19 СОУ „Елин Пелин", 20 ОУ „Тодор Минков", 38 ОУ „Васил Априлов", 119 СОУ „Акад. Михаил Арнаудов" и 129 ОУ „Антим I", заедно с екипа на фондация „Цвете" и с подкрепата на Списание 8 се погрижиха за кестеновите дървета в шест градини в София – парковете на Военна академия и около НДК, Докторската градина, „Заимов", градините на Медицинска академия и Борисовата градина. Тази пролет в мисията се включиха и учениците от клуб „Млад биолог" при 143 ОУ „Георги Бенковски", които ще се грижат за кестените в парк „Герена".

    Децата картотекираха 567 дървета и събраха окапалата шума, помагайки на кестените да се справят с нападенията на листоминиращия молец. Следващата задача е вече в действие: сглобяване и поставяне на къщички за синигери.

    Защо къщички и защо синигери?
    Птиците играят съществена роля за поддържането на баланса в природата. Те са полезни по много и най-различни начини – често се хранят с вредните насекоми и гризачи, разпространяват семената на растенията.

    Доскоро специалистите смятаха, че листоминиращият молец няма естествени врагове, но се оказа, че и големият, и синият синигер похапват с удоволствие от вредителя и неговите ларви. Само една двойка големи синигери и техните малки от двете им люпила изяждат за година около 75 килограма насекоми!

    Как да помогнем на синигерите да се заселят близо до нас?
    Много е просто. В началото на пролетта поставете подходяща къщичка за птици на кестеново или друго дърво в парка или близо до вашия дом. Така ще помогнете на птиците да намерят хубав дом и да излюпят в него малките си.

    Синигерът приема доста радушно да се засели в къщичка, поставена от хората. Ако видите птичката да кълве по външната й страна, това е защото иска да изпробва дали е достатъчно здрава, преди да се засели в нея. Най-важното е да направите кръгъл отвор в горната част на предната стена, който да е с подходящ диаметър между 25 и 28 милиметра. Така яйцата и малките ще бъдат защитени от по-едри нападатели.

    Готовата къщичка заковете на поне 2 м височина на избрано от вас дърво, като се постарайте корпусът да е леко наклонен напред, така че да не се събира вода.
    Ако желаете да научите повече за птиците или искате да помогнете за опазването им, посетете сайта на Българското дружество за защита на птиците!

    Повече информация: на сайта на инициативата и във фейсбук.
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Mon Mar 17, 2014 1:21 pm Re: Не-културни събития :) Mon Mar 17, 2014 1:21 pm Re: Не-културни събития :)
    Време е за предизвикателства!

    Новата инициатива на Фабрика за идеи - Changeis.bg - ще те изкара извън зоната ти на комфорт и ще те впусне в ново приключение!

    Стартираме експеримент за социална промяна, от който можеш да станеш част и да се влееш в едно новозараждащо се движение от социални иноватори - способни и готови да променят средата и страната ни със сърце, но и с мисъл за иновативност и ефективност.
    Няма промяна без предизвикателство. Затова ние ги обединихме и се получи предизвикателство за социална промяна - уникално по рода си събитие, което ще постави в неизвестна локация в България екипи, които ще се изправят лице в лице с обществено значим проблем.

    Та, предварителнa регистрация, раница с ентусиазъм и добри идеи, неизвестен град, 3 пролетни дни, екип от твои хора и... ТИ!
    Как ти звучи?! На нас като на приключение!

    Разчисти паяжините от съзнанието си и се регистрирай тук или ни намери във Фейсбук – Changeis.bg
    2 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Sat Mar 29, 2014 5:45 pm Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014 Sat Mar 29, 2014 5:45 pm Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
    Аз не получих файл или нещо не съм го открила просто?

    Иначе аз мисля, че човекът чиито файл получих много добре ги беше определил какви са грешките, или поне съвпадаха с моето мнение. Като цяло най-много се чудех дали трябва да се махнат думите без особен смисъл като: просто, може би, естествено и повторенията , които е написала и елена: "ще пребъде във вечността докато свят светува" и "без да си пречат едни на други". Не знам дали точно така се казва, но и диалогичните форми от сорта на "добре де", "нали", "та" ми бяха доста съмнителни, защото някак си мисля, че един текст или трябва да е постоянен диалог с читателя или такъв въобще да липсва, а тук ми се стори смесено. Ако ме разбирате :D
    2 Been thanked
    sunshinen Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Apr 10, 2014 4:26 pm Re: Образованието Thu Apr 10, 2014 4:26 pm Re: Образованието
    Сдружение "Професионален форум за образованието" Ви кани на безплатен семинар-дискусия, озаглавен "Образованието на бъдещето и бъдещето на образованието", който е продължение на традиционните ни семинари "Училището в търсене на партньори". Семинарът ще се състои в събота /12.04/ в зала фоайе на Националния дворец на децата и е част от програмата на Деветия Фестивал на българското образование.



    ДИСКУСИОНЕН ПАНЕЛ
    „ОБРАЗОВАНИЕТО НА БЪДЕЩЕТО
    И БЪДЕЩЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО”

    12 април 2014 г.
    Зала „Фоайе” на Националния дворец на децата

    Регистрация: 9:30-10:00 ч
    Първа сесия: 10:00 – 13:30 ч (кафе пауза около 11:30)
    Обедна почивка: 13:30 – 14:30 ч
    Втора сесия: 14:30 – 18:30 ч (кафе пауза около 16:00)

    Организатори:
    сдружение „Професионален форум за образованието”
    със съдействието на Национална мрежа на родителите

    Искаме да поговорим за:
    Глобалните трендове в развитието на образованието и отражението им в България,
    Познати и непознати алтернативни образователни модели и практики,
    Неформалното образование, неговите предимства и възможности,

    ... и изобщо за това, как образованието да помага за развитието на личността, а не да го спира и ограничава.

    Говорители и презентатори:

    Юрий Анджекарски (http://p-acad.hit.bg/index_files/Page463.htm ), председател на сдружение „Професионален форум за образованието”.
    Ще говори за: Персонализираното образование и институцията на Личния педагог

    Явор Ганчев (http://nmr.bg/ ), член на УС на Национална мрежа на родителите.
    Ще говори за: Свободното образование

    Светлана Нанчева (http://p-acad.hit.bg/index_files/Page463.htm ), член на сдружение „Професионален форум за образованието”.
    Ще говори за: Прогнози за бъдещето на образованието през погледа на американски и руски изследователи

    Надежда Савова (http://www.bread.bg/ ), основател на Международния Съвет на Самодейните Средища, Създател на Хлебната Къща в гр. Габрово.
    Ще говори за: Хляб и Изкуство за Социална Промяна

    Стефан Григоров (http://bcslde.org/ ), президент на Български център за устойчиво местно развитие и екопедагогика.
    Ще говори за: Екопедагогиката – един непознат в българия бразилски модел

    Борис Колев (http://mastermind.bg ), Председател на борда на директорите на Фондация Мастърмайнд България.
    Ще говори за: Училището и иновациите

    Петър и Росен Теодосиеви (http://nauka.bg/ ), сдружение „Форум Наука”.
    Ще говорят за: Практики на „Форум Наука” в неформалното образование

    Марио Мишев, Иван Кънчев (http://www.bulgarianhistory.org/ ), Създатели на сайта „Българска история”.
    Ще говорят за: Сайта „Българска история” и обиколките из българските училища

    Дарин Маджаров (http://ucha.se/ ), създател на сайта „Уча.се”.
    Ще говори за: Сайта Уча.се

    Светлин Наков (https://softuni.bg/ ), създател на Софтуерен университет.
    Ще говори за: Проекта Софтуерен университет

    Теодор Василев (http://intaward-bg.org/ ), Мениджър обучения и развитие на програмата „Международна награда на херцога на Единбург” в България.
    Ще говори за: Програма за личностно развитие на млади хора

    Димитър Кръстев (http://duonika.org/bg/ ), създател на системите Дуоника и Чаткалина.
    Ще говори за: Печелившата Стратема за живеене

    Янка Тоцева (http://ytotseva.blogspot.com/ ), доктор по педагогика.
    Ще говори за: Иновациите в средното и висшето образование

    Веселин Симеонов (http://www.rovel.bg/ ), ръководител на Евроучилище „Ровел“ и Национален образователен център ООД.
    Ще говори за: Училище за свободни хора

    Входът за форума е свободен.
    Желателна е предварителна регистрация
    на o_forum -а- abv.bg или obrazovatelen.forum -а- gmail.com

    Ако по същото време не беше прожекцията на „Аурелион“ и срещата със Светлини сред сенките – там щях да съм.
    2 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Mon Sep 06, 2021 12:59 pm Re: Любимите компютърни игри Mon Sep 06, 2021 12:59 pm Re: Любимите компютърни игри
    Ако някой е изпуснал играта на Google с котето, дето ходи като побъркано да върши поръчения :lol:, понеже е много добричко, ако пожелае, моля заповядайте: Champion Island
    https://www.google.com/search?q=google+olympic+games+doodle&rlz=1C1CHZL_enBG778BG778&oq=google+olympic+games&aqs=chrome.1.69i57j0i512l9.10690j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
    https://www.google.com/doodles/doodle-champion-island-games-august-24

    Изиграх каквото можах с изключен звук. Запазва текущото състояние и човек може да си продължи. Най-интересни ми бяха игрите с катеренето, ама там е и най-трудно.

    Важно: Ако обещавате прекалено много неща, помнете какви са били :lol:
    2 Been thanked
    frog Author
    Rating Rating: 18.18%  
  • Thu Apr 16, 2020 2:21 pm Re: Труд и творчество Thu Apr 16, 2020 2:21 pm Re: Труд и творчество
    Международен конкурс за есе “Нека защитим нашия свят: традициите на тюркския свят”

    Тема: Нека защитим нашия свят: традициите на тюркския свят
    Краен срок: 1 май 2020 г .
    Резултати: ?
    Възраст: студенти от висши училища
    Вид творба: есе
    Изисквания: Есетата да са написани на роден език или на английски и да не са по-дълги от 3 страници. Изпратете и следната информация - име, фамилия, дата на раждане, име на висше училище, страна, град, адрес и телефон за контакт на turkictraditions -в- gmail.com
    Награди: ? грамоти и награди
    За повече информация: http://www.focus-news.net/news/2020/04/14/2765966/mezhdunarodniyat-fond-za-tyurkska-kultura-i-nasledstvo-obyavyava-konkurs-pod-nadslov.html
    2 Been thanked
    Adi Author
    Rating Rating: 18.18%