Posts toplist

Rating posts

  • Post
    Been thanked
    Author
    Rating
  • Mon Apr 29, 2019 9:45 am Re: За какво служи фантастиката? Mon Apr 29, 2019 9:45 am Re: За какво служи фантастиката?
    Science fiction, particularly visionary fiction, is where I go when I need the medicine of possibility applied to the trauma of human behavior.

    In our work for Octavia's Brood , Walidah and I articulated that 'all organizing is science fiction,' by which we mean that social justice work is about creating systems of justice and equity in the future, creating conditions that we have never experienced. This is a futurist focus, and the practices of collaboration and adaptation and transformative justice, are science fictional behavior. We didn't create this understanding, we observed it among the afrofuturists and sci fi writers and creators we grew up loving and being liberated by. Language changes with time, and sometimes the word for a people or an action comes centuries late. But I want to always remember and honor those who stayed and stay future oriented in the face of oppression.
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Mon Oct 21, 2013 11:00 am Re: Translating Aurelion into English Mon Oct 21, 2013 11:00 am Re: Translating Aurelion into English
    Re: who's the protagonist in Aurelon

    We've already established that there is no one main character in Aurelion.

    Warning: for synopses it's not so important, but everything I've read and everyone I've talked to on the subject of cover letters and pitches stresses the importance of focus on a main character. Frequently Asked Questions are:
    Q: but my book doesn't have a main character
    A: it probably does. The main character (the person who drives the plot) is probably the point of view of your first scene
    Q: no, the book really doesn't have a main character
    A: then your book is probably not publishable in its current form. Certainly it won't be attractive to agents or publishers.

    As far as Aurelion goes, I think the main character is the girl in the helmet. Just cutting off the first chunk of the manuscript so the book starts with her POV would work, I think.

    Interesting points. However, I'm confident they're not universal. (Who
    is the main character in _A Song of Ice and Fire_?)

    Tex Thompson @tex_maam 19m
    @bensen_m Could be OK, esp. if we replace 'main character' with 'focal character' - one to emphasize in blurb/query/synopsis/etc.

    Tex Thompson @tex_maam 13m
    @bensen_m for example: Ned Stark (in book/season 1 GoT), Malcolm Reynolds, Captain America in "The Avengers", Venkman in Ghostbusters

    Tex Thompson @tex_maam 10m
    @bensen_m it's not like they have so much more page/screen time than the others, but they're good vehicles for drawing in readers

    So who do you think the Focal Character is?

    Collective novels are interesting not only for the fact that they're
    written by a group of people--but even more so for the shift in
    emphasis: from the traditional "protagonist/supporting cast"
    disctinction to "every primary character is full-fledged, equally
    important (whaddaya mean, MY character is not important?!)." That's a
    long talk, and I should start wrapping up the application package. :)
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Mon Jun 17, 2019 6:48 pm Re: Културни събития Mon Jun 17, 2019 6:48 pm Re: Културни събития
    https://www.facebook.com/events/569106950281483/

    Импро представление с участие на двама ни с Лана. Утре, вторник, от 20:00 ч.

    Ей го на и текста:

    Отново ще обединим вдъхновението си, ще слеем отчуждението си, ще смесим странностите си, ще съчетаем вътрешните си гласове, ще преплетем гледните си точки, ще свържем бъдещето си, ще съберем нишките на миналото, ще споим настоящето, за да съградим едно цяло представление пред очите ви!

    Ние сме импровизационната група "Направо ШиЗастър", а вие имате възможността да се забъркате с нас от 20:00 ч. на 18.06., вторник, в храма на импровизацията - ШиЗи Импро Клуб - на адрес ул. Г. С. Раковски 127 (етаж втори на "Славянска беседа").

    Групата практикува Чикагски стил на импровизация - така нареченият "лонгформ" - където група импровизатори създават цяло шоу, ползвайки вдъхновение от предложение на публиката.

    Тренират се в ШиЗи Импро Курс. Повече на https://www.shizi.bg/courses

    На сцената ще излязат:

    Женя Янкова
    Иван Петров
    Лъчезар Енчев
    Милен Великов
    Петя Лозанова
    Самоел Ованесян
    Светлана Петкова
    Радослав Стоянов
    Христина Тенова
    Моника Русева
    Марин Георгиев
    Любомир Лалев


    Инструктор: Илиан Илков.
    1 Been thanked
    Лъч Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Fri Dec 01, 2023 1:10 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Fri Dec 01, 2023 1:10 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
    Тази вечер ми зачетоха този красив превод на Халил Джубран и радостта от него ме отключи да потърся чий превод е.
    От страница на страница (до момента още нямам отговор, но ще продължа да изследвам и допиша, ако потвърдя превод), се зачетох в долното интервю с преводачката Мая Ценова - Професия преводач на художествена литература: говори Мая Ценова . Споделям го, защото е толкова топло като красота - с уважението към езика, към поета или автора, който бива превеждан, с разбиране и чувство към народа и културата на автора, с яснотата от преживяното, че "готов" и краен превод няма. Всичко е живо и е като реката - океан :)


    Реката трепери от страх
    Халил Джубран

    Казват, че преди да се влее в морето, реката трепери от страх. Тя поглежда назад към пътя, който е изминала от върховете на планината, към дългия виещ се път, пресичайки гори и села. А после поглежда пред себе си океана, който изглежда толкова огромен, че да влезе в него би означавало да изчезне завинаги. Но няма друг начин. Реката не може да се върне назад. Никой не може да се върне назад. В съществуванието е невъзможно да се върнеш назад. Реката трябва да поеме риска да влезе в океана, защото само тогава ще изчезне страхът. Защото само тогава реката ще разбере, че не става въпрос да изчезне в океана, а да се превърне в океан.
    1 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sun Aug 23, 2020 7:35 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Sun Aug 23, 2020 7:35 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
    My review of To Be Taught, if Fortunate :

    After my painful disappointment with This Is How You Lose the Time War , Becky Chambers's novella delivered. :)

    It delivered the sympathetic, humane humor I've come to associate with Chambers:
    One by one, I removed the electrode patches that covered me from face to feet. Their steady pulses had kept my muscles from atrophying, and for that, I was grateful. Next, I removed the nutrient drip from my arm, bandaged myself, and collected the few drops of blood that had floated free. I then took a breath, readied some therapeutic profanities, and removed the catheter from the place where catheters go.
    Ah, the glamour of space travel.

    And some plausible, thoughtful science:
    But take us away from our home planet, and our adaptability vanishes. Extended spaceflight is hell on the human body. No longer challenged by gravity, bones and muscles quickly begin to stop spending resources on maintaining mass. The heart gets lazy in pumping blood. The eyeball changes shape, causing vision problems and headaches. Unpleasant as these ailments are, they pale in comparison to the onslaught of radiation that fills the seeming void. In the early decades of human spaceflight, six months in low-­Earth orbit – a mere two hundred miles up – was enough to raise your overall cancer risk a few notches. The farther you head into interplanetary space, away from the gentle atmospheric shores of Earth, the worse the exposure becomes.
    Human spaceflight was stalled for decades because of this, crippled by the technological nut that could not be cracked: how do you keep humans alive in space during the length of time it takes to reach other planets?

    And a transformation process that is both considerate of other environments and in line with new classifications of extraterrestrial civilizations :
    [We] engineer our bodies instead.
    We don’t change that much – nothing that would make us unrecognizable, nothing that would push us beyond the realm of humanity, nothing that changes how I think or act or perceive. Only a small number of genetic supplementations are actually possible, and none of them are permanent.
    (...) Again, I’m as biased as can be, but I believe somaforming is the most ethical option when it comes to setting foot off Earth. I’m an observer, not a conqueror. I have no interest in changing other worlds to suit me. I choose the lighter touch: changing myself to suit them.

    And a mixture of all three:
    But as my weightless body shifted in microgravity, drifting like kelp in a gentle sea, a new supplementation made itself clear.
    Glitter.
    I can think of at least one lab tech back home who would frown at me for calling it glitter. Technically, what I possessed was synthetic reflectin, a protein naturally found in the skin of certain species of squid. But . . . come on. It’s glitter. My skin glittered , and for a moment, I felt childlike glee, like I’d emptied a bunch of craft supplies on myself, like I'd had my face painted at a carnival, like I’d flown here in a cloud of pixie dust. But it was practical, the astroglitter. Aecor is roughly as far from its star as Uranus is from our own, which makes for a sun no bigger than a fingerprint in the sky. Night and day do not look dramatically different. Here, glitter served the same purpose for us that it does for sea-dwelling animals back home: it catches and refracts light. While we would be clothed for the majority of the work day, being able to spot your crewmates’ glittery faces on a pitch-­black ice field certainly wouldn’t hurt. We also needed to limit the use of work lights on said pitch-­black ice fields, because light means heat, and we didn’t want to cause melt. And indoors, reflectin means less energy spent on indoor lighting, which is great when on a world where solar panels are useless and everything runs on battery.
    Besides which: I glittered . It felt like a damn shame to put my clothes on, but I managed it all the same.

    I'm looking forward to finishing this one.

    ~ More plausible, thoughtful science:
    And finally, the single pairs, the most unexpectedly unsettling of the lot. Bipedalism is not a common trait on Planet Earth, and typically we associate it either with ourselves – and thus an unfounded indicator of intelligence – or birds, which are physically so unlike us in every other way that we often forget we both walk in roughly the same manner. But though birds are without arms, they still have four limbs. When you look at the skeletal wings of a bird, you can see the shoulders, the wrist, the phalanges. You understand that the template is the same as ours. Not so with the trio of bipedal creatures we found at the first Mirabilis landing site. They had legs, which attached to a stump of a torso, which in turn attached (without any approximation of a neck) to something akin to a head, except it had no orifices beyond a sucking tube. A thick fringe of hairy feelers was its only guide to the plants it absent-­mindedly drained, bumbling clumsily from one feeding spot to the next in a manner that felt like a pointed insult toward everyone who assumed ‘two legs’ means ‘smart’.

    ~ And more thoughtful scientists:
    We sat quietly, again. ‘Out with it,’ I said. ‘Whatever it is.’
    Chikondi exhaled. ‘Do you think it’s right for us to be here?’
    ‘Elaborate.’
    He nodded at the rats. ‘We’re annoyed with them because they’re in our way. But they’re in their element. This is their niche, not ours.’
    ‘Species migrate,’ I said. ‘Most of evolutionary history can be summed up as chance encounters between species that hadn’t crossed paths before.’
    ‘We’re not migrating, we’re sticking our noses in. We’re not here because we need food or territory. We’re here because we want to be. We’re flipping over rocks because we’re curious.’
    ‘You’ve always been a guy who likes flipping over rocks.’
    ‘Yes, I like it. The animals underneath do not. Say there are worms under the rock. Worms hate sunlight. It hurts them. Is it fair to the worms, to cause them pain so that I can know more about them?’
    ‘You always put the rock back. We always put the rocks back.’
    ‘It still hurts before we do so. Is that a fair trade, their pain for our knowledge?’
    ‘If that knowledge means we can do right by the general population of these figurative worms? That we can alter our behaviours and practices so that everything in an ecosystem, worms included, won’t be harmed in the future? Yes, I think that’s a very fair trade. A sacrifice on behalf of one, or a few, to benefit the many.’
    ‘You can only call it sacrifice if it’s consensual. Nobody asked the worms under the rock what they thought about the whole thing.’
    ‘If we don’t hurt a few worms, we won’t know that worms can be hurt. That path’s got far more potential for destruction.’
    ‘You think so?’
    ‘You don’t?’
    He thought silently. ‘I probably do,’ he said at last. ‘But I don’t know right now.’

    ~ After sinking below the level of meaningful interaction into the mire of bleak survival, the novella soars again:
    What we want you to ask yourselves is this: what is space, to you? Is it a playground? A quarry? A flagpole? A classroom? A temple? Who do you believe should go, and for what purpose? Or should we go at all? Is the realm above the clouds immaterial to you, so long as satellites send messages and rocks don’t fall? Is human spaceflight a fool’s errand, a rich man’s fantasy, an unacceptable waste of life and metal? Are our methods grotesque to you, our ethics untenable? Are our hopes outdated? When I tell you of our life out here, do you cheer for us, or do you scoff?
    Are astronauts still relevant in your time?
    We have found nothing you can sell. We have found nothing you can put to practical use. We have found no worlds that could be easily or ethically settled, were that end desired. We have satisfied nothing but curiosity, gained nothing but knowledge.
    To me, these are the noblest goals. The people who sent us here believed the same. But if you share that belief, do you understand that we might fail? You must understand the cost here – the reality of what we do. Because sometimes we go, and we try, and we suffer, and despite it all, we learn nothing. Sometimes we are left with more questions than when we started. Sometimes we do harm, despite our best efforts. We are human. We are fragile. Are we who you want out here? Would you be more comfortable with the limited predictability of machines? Or is the flexibility of human intelligence worth the risk of our minds and bodies breaking?
    We believe the potential answers are worth the challenges. We do not know what you believe, what Earth believes. And ultimately, it is Earth that sent us. Four people alone cannot decide whether it is right for us to venture further into the galaxy, desperately as we want to. (...) But space travel is a grand enough venture, a daunting enough task, that it requires the dedication of the many, not the
    mere fervour of a few. We are four. It took the work of thousands to get us here, and the resources of thousands more. Our days out here have been largely autonomous, but we live within a home that was lovingly built by other hands. Everything we do, we do on the shoulders of others. And for that reason, a consensus of four is insufficient. If no one is listening, if no one cares, then we would be staying out here only for ego. We will have abandoned you, and that’s unacceptable to us.
    We are ready to live out our lives without ever seeing Earth again. We’re happy to do it. It is the most natural end I can imagine, the best death I could hope for. But we can’t accept that fate if no one is ready to pick up where we left off. If we die out here with your blessing, then we die as your family. If we die without it, we die alone. And if that is the case, we would rather come home. We feel it is better, in that scenario, to spend our remaining years in your company, sharing our stories in the hopes that we might relight the spark. Either way, we will carry this torch. All we’re asking is: where will it burn brightest?
    We leave that question to you.

    ~ And this coda is my special greeting to Drake Vato and to everyone who wonders about the people who came up with, who make up the UN--at least the ones who burn brightest:
    As the Secretary General of the United Nations, an organisation of one hundred and forty seven member states who represent almost all of the human inhabitants of the planet Earth, I send greetings on behalf of the people of our planet. We step out of our solar system into the universe seeking only peace and friendship – to teach, if we are called upon; to be taught, if we are fortunate. We know full well that our planet and all its inhabitants are but a small part of this immense universe that surrounds us, and it is with humility and hope that we take this step.

    – Former UN Secretary General Kurt Waldheim, 1977, as recorded on the Voyager Golden Record
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sat Nov 30, 2013 7:53 am Re: Tемата на Трип за интерактивна литература Sat Nov 30, 2013 7:53 am Re: Tемата на Трип за интерактивна литература
    Интервю с авторка на интерактивна литература
    Beautiful Weapons
    http://thenewinquiry.com/essays/beautiful-weapons/
    Текста на интервюто
    The Twine-game designer on interactive fiction, “trash spinning ,” and how to destroy the “completely unredeemable” games culture

    Porpentine’s newest Twine game, created to accompany this issue, is called Parasite. Click below to begin playing:Porpentine is a game designer, writer, and erotic photographer whose work on the Twine platform has recently attracted critical attention. Finch Kaye spoke with her recently at her Oakland home to discuss her work.

    Finch Kaye: To start off, can you talk about some of the games you’ve made?

    Porpentine: I made a game called CYBERQUEEN, a sci-fi body horror incorporating my queer sexuality. It asks, What if the evil female AI won? And what if she was extremely horny? Cry$tal Warrior Ke$ha weaves together pop star Ke$ha’s personal mythology into this epic battle against trans-dimensional haters. How to Speak Atlantean explores my conflict-blasted body as a series of enormous mechanical zones followed by scavenging a hideous trashscape for spare parts to repair my broken Hitachi and cum my brains out.

    I’ve made a game about communicating nonverbally with alien partners through the use of symbols, a game about hacking cupcakes designed to be played by a live audience, and an online multiplayer game about hungry ghosts sucking identity from the bodies of their fallen comrades to transcend the lamia-plagued plane of existence to which they are bound, to name a few. I made all of them in Twine.

    This interview appears in TNI Vol. 17: Games. Subscribe for $2 and get it today.

    FK: Tell me a little more about what Twine is. My sense is that it’s an important program because it’s so accessible.

    P: Twine is probably the most accessible way to make games in the world right now. People who never made a game in their life are making games in Twine — people traditionally disenfranchised from game creation. It came into popularity because me and other queer women started using it.

    Twine dispenses with a lot of the bullshit traditionally surrounding games — the gatekeeping, the obscure control schemes, the worship of high-end visuals over game play, etc. Twine is a really great visual environment. It lets you create your writings in nodes and connect them very spatially. It requires no code. I mean anyone can make a game in it in five minutes.

    Twine is guerrilla warfare. It is cheaply-made pipe bombs and land mines that can proliferate and crop up in the dominant space. Besides being easy to create, it is not enough that our art be beautiful. It must be a beautiful weapon. We must ensure that our art is weaponized and can destroy other things.

    We can flood sites and the Web with our games because it’s so easy to upload and share. There’s just no obstacle to playing them — you just load it like a webpage. We’re competing now with AAA games. That’s what I mean by weaponization. It’s hard to argue with that kind of viral, proliferating, breeding spirit.
    Well, I guess I want to know what it is you want to destroy?

    I mean, all of it. Just, all games culture. It’s completely unredeemable. The good games people have made will be around still. We don’t need any of the bullshit misogynist racist culture. Games journalism is toxic, games writing is toxic, game design — the most popular, the mainstream of it is just sick. It’s hard for me to answer that question, its just so big and virulent and there and monolithic.

    You once wrote that creation is the most powerful criticism because it allows you to destroy what you critique. Could you expand on that?

    Criticism is powerful too. A lot of my favorite criticism is legitimate art on its own merits, like Cara Ellison’s poem Romero’s Wives, which was later read by Anna Anthropy. And on the everyday level pushing back and being loud in our social spaces is important. We have to fight for every inch of our space. If we don’t we will be crushed by the insidious creeping tendrils of liberalism where every act of violence against a minority can somehow be justified.

    That being said, what I meant is that our radical energies can be neutralized by pathological snark. It’s important to spend time with friends and alternative power structures, because otherwise you are purely locked into combating an oppressor whose goal is to make you feel insane. We have to take care of ourselves. Fighting and fucking. Basically, I don’t have time to explain to 1000 people about why I deserve to live and why being trans is beautiful, but I can make 1 game about it that 1000 people play.
    How do you compose in Twine or construct experiences in hypertext? There’s a lot of that I don’t really understand in terms of placement of links as opposed to, say, poetry.

    I’ve always just called it trash-spinning. Just like rolling up trash. But most of my games are just spontaneous improvisations where I roll up everything in my environment and I wad them together. They’re a big, crystalized trashy ball of everything that’s happened to me over the 24 hours or 48 hours in which I made the game. Like conversations, or you’ll notice how I incorporate all of the music I’m listening to in my games. It’s just very organic. Then I try to turn it into a weapon, something people can feel. How can my emotions be transmitted to another human being? A dart of nausea, arousal, triumph, crying, even radical, transformative joy.
    What’s the place or role of music in these games? I mean, I’ve played Ke$ha Crystal Warrior, but —

    Music is paramount: I make music games. Music is my surrogate emotion when I have none. I can’t emphasize it enough. I list the music I listen to while making the game because a lot of the games are actually kind of shrines to the music. They’re kind of hypertext music videos in some ways, Ke$ha being the most obvious example. But others are embodiments of the song in some way.
    Recently you wrote a piece called “Seven Thoughts on Women in Games” in which you talk about making a Twine game called Howling Dogs, for which you were criticized. I think someone called it a crime. What was Howling Dogs and why did some people react that way to it?

    Howling Dogs is something — God, what a question. It’s a game that uses the central hub of being trapped in this tiny room, and you only have a daily regimen of base nutrition and hydration. Every night you go into a virtual-reality chamber and experience something that the artificial intelligence creates for you, and then you’re back again. The reasons are probably twofold, or threefold, for why people disliked it. In interactive fiction at the time, parser was dominant and people reacted strongly to nonparser work. Parser is like the old text adventures where you type commands to “go East,” or “pick up … fucko…”
    Sword?

    Sword, that’s better. “Fucko” is not a commonly recognized term. Whereas hypertext is clicking on links to navigate, and I guess it has superficial comparisons to choose-your-own-adventure books, yet it’s far more complex than that, as people are proving.

    And really, we need both tools. Parser is adapted for expressing spatiality. For instance, the most popular parser authoring tool, Inform 7, posits everything within it as rooms with items inside them and actors where the default node that it creates is a room. Twine creates passages of words, which could be any kind of writing. Hyperlinks are just ­infinitely ­versatile. So while parser is created for spatiality, hypertext is suited to representing emotions and thoughts and more complicated things than mere physical space.

    And I was able to play with physical space in Howling Dogs as well. The core is this physical space and then the exterior is arranged in all these dreamlike spokes. But to get back to what you were saying, another reason people disliked it was because I was a woman and I was trans and I had people specifically saying things or reading trans subtext into my work because they knew I was trans, which is a very cheap thing to do. People were commenting on the pictures on my site — talking about my game and also the pictures on my site in the same breath, like using the fact that I take erotic pictures — that I do queer erotic ­photography — as something against my game.
    Earlier you told me about new game mechanics that people were developing. What are these, and do they show up in indie games in general?

    There are a lot of interesting things people are doing with hypertext. Leon Arnott developed a lot of cool scripts for us to use. It’s like if you were a writer and suddenly you could make your pages play music or flip faster or change colors or have words melt mid-sentence.

    Christine Love’s done some of the most experimental stuff with Twine. She has one where you don’t even click but your cursor’s a gun, and whenever you even hover over a link it just explodes! It’s a very volatile game. It just keeps going forward, propelled by your clumsiness.

    In later games, the thing I’ve been impressed most by has been the cycling macro which actually lets you click on the hyperlink but it’s like a dial, so only the hyperlink changes. Previously in hypertext, how do you handle variables changing? You click on a link and you go to another page and there you set a variable. Whereas with cycling links, you have one page with words you can morph by clicking to change them around. It’s a way to give the player aesthetic agency. So it’ll say, “the sun is bright”, or “the sun is shrouded by clouds”, and you click it back and forth. And then you maybe click “and then I go outside”.
    Controlling the world just seems so different from the normal control over what your character or your avatar in the game is doing.

    Yeah, it gives the player a huge level of ­collaboration — which is what writing is in the first place. It’s saying, okay, what do you want this world to be? And you can just have it be aesthetic. It doesn’t have to show up later in the story and affect anything. I feel people feel the need to hard-code things. What people have been experimenting more with lately is just a more mercurial environment. I think people are going to be playing more and more with that. But that’s just one approach out of infinity. The important thing is giving people open-ended tools so they can surprise us. I just want to be surprised.

    This interview appears in TNI Vol. 17: Games. Subscribe for $2 and get it today.

    Some people think games have to be about surmounting a challenge —

    [ppffff]
    — that you try to win. Are your games ­winnable?

    I don’t think that’s a factor. I guess climax is a better term. I think win is a bit dominating. You wouldn’t say of a film, “Did they win?” I guess you could say was there a happy ending or not, but there’s a respect for non-happy endings as well in film. There can be a respect for games where you are not the victor. My games have a lot of different endings. They do have fairly triumphant endings. But I think some of them have pretty ambiguous endings. What do you think of the endings of my games?
    There’s a dominant idea of alternative ­endings or a different set of choices. Like, you’re good or evil and you get a different ending. I found myself pondering over the end to “Howling Dogs” for a long while after.

    Which one?
    I don’t know! I think I’ve only had the same ending. You get up and then there’s one more phrase and then the quote at the end.

    Is it the one with the leaves?
    Maybe. I don’t know.

    Is it the one where you wake up and get out of bed?
    Yeah.

    That’s the false ending. But it reinforces the real ending if you find it.
    1 Been thanked
    отсъстващ Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Wed Dec 04, 2013 1:24 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Wed Dec 04, 2013 1:24 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
    Много добър коментар Mokidi!
    Аз съм забелязал в доста по-възрастните от мен, които имат искрено желание да в крак с нашето време, че не успяват напълно, макар да са по-добре, от тези които отказват да признаят сегашната реалност. Сегашната ни реалност ни учи на това как да се променяме, промените и то големи се случват през година, а по малките сигурно всеки месец или седмица стига да живееш там където са видими. Това изисква от нас и ние да се научим да се променяме и светогледа си да променяме. Доколко този стимул за промяна предизвиква истинска промяна съм скептичен, но сигурно се случва и тази промяна в бъдеще ще е все по-нужна да се случва и неизбежна.
    За мен концепцията за Сингулярността е като фантастичния роман, напипала е нещо от бъдещето, но не е точно така. Мисля има по добро обяснение от сингулярността.
    1 Been thanked
    отсъстващ Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Tue Aug 13, 2019 10:19 pm Re: The Celestial Way (COMPLETED PROJECT) Tue Aug 13, 2019 10:19 pm Re: The Celestial Way (COMPLETED PROJECT)
    The Celestial Way (ver 2019-07-24) – notes in progress:

    ~ "The Æther Age is called after the ultra-region-slash-substance known as <Æther>, <ether>, <dark matter-slash-dark energy>, <quantum vacuum>, <Overspace> (the theoretical containment plane of SUHN-space), and according to some sources, <Realm of God> (or simply God), <The Great Verge>, and <imagination>. Some fringe sources also state that the Æther is the metaphysical manifestation of the Great Cosmos itself – as far as such an entity might be perceived in its ontological entirety."

    Big words for big concepts. A space opera needs its operatic stage.

    Meesa likes. :)

    ~ Speaking of big words, I'm impressed by the author's vocabulary--and doubly so, since English is not his first language, and since this is his first novel. (Okay, so make that "triply so." :P) I don't mean such highly specialized passages (where the highfalutin vocab serves a comedic purpose as well):

    He had no idea a conversation about clouds could last so long, even when it included nephologious terms like cyclonic lift or altitude boundaries.
    (Yeah, yeah, it should be "nephologic(al).")

    I mean the sheer variety of registers and, for that matter, at least half dozen distinct character's voices. So much oomph in one so young ... the mind boggles.

    ~ Two characters and their relationship defined in less than fifty words:

    The door's intercom chimed. Airo went and opened.
    Veralla stood at the threshold, looking at him happily. "Hi!" she said.
    "Get lost," Airo growled.
    "For what purpose?" she asked, perplexed.

    ~ And what can break the ice in said relationship? Why, nothing less than the most important art of the future:

    After a while, the intercom chimed, and the door opened on its own. Veralla entered the room.
    "Hey!" she said brightly. "What are you doing?"
    Airo lifted his head (...). "I am... playing games," he said, blinking away the confusion.
    "Oh! Games! Can I play, too?"
    "If you want to," Airo said patiently, and the dragonet hrrr -ed in joy. He moved to free the seat but Veralla jumped, and landed straight into his lap.
    "How do you play?" she asked, standing on her hind legs and watching the screen eagerly.
    Airo, still shocked by the event, struggled to find his voice. "You use these buttons, and..."
    "I know, I know," the dragonet said impatiently. "Kiana showed me how to use all kinds of interfaces, even a keyboard, if I had to. I ask how do I win?"
    Airo explained her the nature of the game. The dragonet began to play. She clicked the keys clumsily with her claws, her eyes narrowed at the flatscreen, forked tongue flicking out in concentration. Airo watched her in stunned silence, paying no heed as her absentmindedly lashing tail swatted him on the head. (...)
    He was about to say something, when Veralla's sinuous neck curved and she turned her head to him. "Are there any games with dragons in them?" she asked curiously.
    Airo winced, but nodded. "There are," he said. He had found one entry earlier during his play. "Search the index directory for Soukou Zmei ."
    She did, and loaded the game. The intro played, and then a dragon with a human on its back began flying through grand ruins amidst a vast ocean and endless skies.
    "Why I cannot turn around?" Veralla asked, frantically pressing keys.
    "The way is only forward," Airo said. "You must control both the rider and the dragon."
    Veralla grabbed the aiming sphere. The avatar onscreen lifted his enchanted cannon, shooting a stream of glowing bolts. Enemies exploded in brilliant clouds of multi-colored lights. Epic symphony and haunting chimes flowed from the speakers. Veralla hrrr -ed, completely enthralled.
    Airo checked surreptitiously on his heads-up display for historical data about the game. He stared at the display in awe. The game was one of the recovered infoclusters from the Codex. It was made in the time of the Ancients, before the Cataclysm. More than thirty millennia ago.
    And yet, perfection reigned immortal.
    Veralla played for a long time. Airo sat there, pinned by her, watching her, thinking... thinking nothing. He felt eerily relaxed, despite the fact he was in physical contact with a dragon. Veralla struggled with the controls. Without realizing what he was doing, Airo bent forward, and put his hand on her foreclaw, steadying her aim. The music flowed in harmonic resonance, the levels scrolled through dozens of magical vistas, dragon and rider united in their quest for good prevailing over evil. Airo guided Veralla...
    ... Why he called her by name?...
    ...and together they finished the game when the early light of pre-dawn paled onto the wall. Airo hadn't realized this room had a window.
    "This was so beautiful," Veralla said in a small voice.
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sat Jul 23, 2022 12:14 pm Re: Не-културни събития Sat Jul 23, 2022 12:14 pm Re: Не-културни събития
    Събитието беше интересно, но както всички подобни вдъхновяващи инициативи на The Shift Network е маркетингово насочено с цел зарибявка за платен курс. Имаше една кратичка медитативна практика все пак.
    Иначе днес ще го прожектират в 22 ч.
    1 Been thanked
    frog Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Fri Jan 31, 2014 4:24 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Fri Jan 31, 2014 4:24 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
    Earth включва същия подход като горните две – осъвременен спрямо 1990-а (когато излиза за първи път). За разлика от Хъксли и Оруел обаче, Брин има много по-„широкоспектърен“ поглед (научното образование помага ;)) – той взима настоящите тенденции „в пакет“, без да засилва едни и да пренебрегва други, както правят антиутопиите (и заради което „познавателната“ им стойност е ниска, за разлика от „предупредителната“). Такъв холистичен подход ни готви много по-правдиво за бъдещето, твърдя аз.

    Разбира се, още по-интересно ще е да видим докъде е стигнал Брин в Existence, книгата му за вероятното бъдеще на Земята, написана през 2012-a. Тя излезе на бг като „Битие“.
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Tue Nov 26, 2019 8:14 pm Re: Любимите компютърни игри Tue Nov 26, 2019 8:14 pm Re: Любимите компютърни игри
    Наскоро се присетих за една игра, която имаше немалка роля за вдъхновението ми по написването на "Звездният път".

    Dragon's Wake

    Давам линк към Стийм страницата на играта, вместо walkthrough/let's play в Тубата, защото самата игра е доста минималистична, но с много силен "заряд", който лесно си проличава дори от официалното ѝ инфо. Плюс това, цялата история може да си я сглобите само ако разгледата storefront-a и ачийвмънтите.

    Пича който я е направил в момента тъне в неизвестност (или поне аз не съм го проследил); преди две-три години имаше някакви планове за продължение, но оттогава е радиотишина. По принцип това е един от проектите, в който бих имал интерес да участвам, ако/когато си подобря по-трайно личното състояние.
    1 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Wed Feb 12, 2014 3:16 pm Re: Образованието Wed Feb 12, 2014 3:16 pm Re: Образованието
    Започнах го само, но споделям филма

    Забраненото образование / la educacion prohibida (2012),

    защото обобщава(т) (поне първите 20 минути) доста добре погледа ми и желанието ми да ругая системата през последните няколко години.

    Има ли смисъл да давам препратка и във "Филми"? :?:
    1 Been thanked
    Лъч Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Fri Feb 21, 2014 2:45 am Re: Културни събития Fri Feb 21, 2014 2:45 am Re: Културни събития
    Събитие: Изложба фотография - „Рила. Живата планина“
    Автор: Любомир Розенщайн
    Дата откриване: 24.03.2014
    Час: 19:30 ч.
    До: 25.04.2014


    Описание:
    Рила. Светилището на България. Могъщият източник на светлина над българската земя през вековете. Отвъд формите на планинските върхове, скалите, езерата, улеите, изворите и потоците, прозира онази непрекъснато захранваща живота на планетата енергия, чиято сила мъдреците са познавали още от древни времена. Тук, във високото, на границата между силуетите на билата и небето, можеш да влезеш дори и днес през портите на тишината в други духовни измерения. Тук, горе, светът долу и стресът на градовете изглежда далечна илюзия, а всяка нова среща – с пейзаж, с изгрев, с облак, с камък, с пътека, може да се превърне в неочаквано вътрешно откритие, което да те промени из основи.

    Когато оставиш мислите, донесени отдолу; вътрешните гласове отдолу; картините, думите, всички шумове и познатите усещания, освобождаваш от всичко това пространството, в което в теб да влезе планината. Това е състояние на вътрешно и външно мълчание; състоянието на дълбока медитация под повърхността на планинското езеро - там, където водите са недокоснати от вятъра.

    В своите планински фотографии Любомир Розенщайн запечатва пейзажа отвъд пейзажа и формите; прониква в незаетите пространства на съзерцанието и ни води към светлата сърцевина на свещената българска планина.

    Изложбата е и вик за спасение на планината Рила, над която с новопланирания мегапроект „Дестинация Рила“ отново тегне заплахата да бъде превърната в гигантска строителна площадка; в бетонирана, насечена площ; в угаснала, мъртва географска територия.

    Биографична информация:
    Любомир Розенщайн има 30-годишен опит в променените състояния на съзнанието. Той е йога-майстор, основател на Радиото за личностно развитие ChangeWire , автор на книгите за вътрешното търсене „Розовите очила на душата“ и „Планетата на щастието“ ; на най-популярните оригинални програми за водена медитация, дълбока релаксация и йога нидра (йога на съня) на български език; на дискове, статии, брошури и семинари за психология, личностно развитие, самоусъвършенстване, медитация и йога.

    Изложбата ще бъде открита от автора в SOHO- Sofia Holistic Coworking Company, София, ул. „Искър“ 4, на 24.03. в 19.30 ч.

    От 18.00 ч. Любомир Розенщайн ще води на място и сесия по йога-нидра (йога на съня) за докосване до енергията на високата синя планина (участие в тази сесия само с предварително записване).

    Вход: свободен.

    Линк към Facebook събитието: https://www.facebook.com/events/467558566706170/
    1 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Wed Mar 05, 2014 12:55 pm Re: Живи срещи Wed Mar 05, 2014 12:55 pm Re: Живи срещи
    От 1-ви март във Велико Търново на улица "Калоян" № 18 (срещу входа на Интерхотела) отвори врати Солидарен център "Обединени" . Идеята на центъра е това да е място, където да се провеждат лекции, презентации, прожекции на значими обществени теми. Освен това група от доброволци ще дават консултации по това, което разбират (до момента имаме френски, математика, компютърна грамотност, здравословен начин на живот). Идеята е всички мероприятия в центъра да са безплатни. Та след това предълго интро да спомена и за събитието. Вероятно някои от вас си спомнят ЧоБи на OpenFest 2013; е сега ще има представяне на ЧоБи в центъра. Този петък от 18:00 в центъра каня всички желаещи да разберат що е то ЧоБи (разбира се, от моя гледна точка) . Ако имате приятели в Търново, на които мислите, че това ще е интересно, канете смело.
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Mon Mar 17, 2014 8:36 pm Re: Не-културни събития :) Mon Mar 17, 2014 8:36 pm Re: Не-културни събития :)
    Друго нещо, което ми се струва свързно донякъде с вашата дейност (в случая - разказване на приказки по нов начин, като се променят ролите в тях и свързаните с тях стереотипи относно половете), и за което търсим хора, е един младежки проект в Армения, темата е "Storify Gender":

    Третият проект, за който в момента също търсим мотивирани младежи над 18 г. - 6 на брой , е международен обмен в Tsakhkadzor, Армения, между 24 и 31 март .

    Заглавието е " Storify Gender ", а темата е преодоляването на стереотипи и предразсъдъци относно половете и техните роли в обществото, чрез дискутиране и креативна промяна - преразказване по нов начин - на различни приказки.

    100% от разходите за храна и настаняване се покриват от организаторите, както и 70% от пътните . Има такса за участие в размер на 30 лв .

    Ако на някого от вашите младежи му се стори интересно, може да ни пише на o_forum ----маймунка---- abv.bg и ще им изпратим повече инфо. Проектът наближава, така че ще е супер да ни пишат скоро :)
    1 Been thanked
    Лъч Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sat Feb 22, 2020 11:20 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Sat Feb 22, 2020 11:20 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
    "Наследницата" - Гери Йо
    Хареса ми. Стилът на авторката е стегнат и с малко думи казва много и не разтяга локуми. Малко странни ми бяха тези съвременни облекла, мотори и бойни изкуства. Книгата беше нещо различно от вампирските романи, които съм чела, със свое тълкувание като това да се родиш вампир - най-вече, да не изгаряш на слънце, да ядеш. Оформиха се двойки, но любимата ми е Мелина и Майкъл. Малката наследница ми се струва голяма ревла. Не разбирам защо Витория не иска трона, идеална е за него. Преди да я почна бях разколебана и предубедена как авторката щеше да вмъкне нинджите и самодивите в цялата история, но ми допадна. Любима част ми бяха спомените. Искам да разбера повече за миналото на Стивън, както и накъде ще тръгнат нещата нататък. Искам още!


    "Среднощна целувка - Лара Ейдриан"
    Хареса ми. Оформлението на книгата беше зле, защото имаше разбъркани букви сякаш превключвали от фонетика на БГ без да разберат, така и не разбрах кога започва нова глава заради тях, и номерата на страниците не отговарят, нали я четох е-формат, отчасти простено, но ми намали удоволствието от прекрасната книга. Нова идея за вампирите - произлизат от извънземни, да ги наричат Породи и враговете им Единаци, всички вампири са мъже и Спътници техните половинки. В един филм "We are the night" май беше, там всички вампири са жени, но пък те убивали мъжете или нещо такова (лирическо отклонение). Габриел ме изкарваше извън нерви - не ходи в полицейското управление, не разпитвай там, не проваляй всичко. Лукан -също, със своето няма да си взема Спътница, имам дълг...пък се обичат. Частта с рязането на вени и успокоението от това ми е позната от "Господарката на Рим" на Кейт Куин. Много горещи секс сцени, но ме впечатли, че дори при ретроспекция на спомените на Лукан с едно изречение пак ме палеше. Забелязвам при самонаблюдение, че предпочитам горещи еротични сцени повече от екшъна. Базата на Ордена и обстановката там, и Гидиан, ми напомняха на сериала "Никита", който ми е любим. До последно мислех, че Теган е предателят, но уви..., някак е твърде потаен и буди любопитството ми и ми стана любимец. Разкриването на Главния Единак ме изненада и...така свърши с прелюдия към нова книга и искам още.
    1 Been thanked
    радина666 Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sun Mar 30, 2014 9:08 pm Re: Културни събития Sun Mar 30, 2014 9:08 pm Re: Културни събития
    А това вече е моето събитие на годината :)
    Хю Лори - концерт в зала 1 на НДК, 11 юли, 2014 г.
    Билети тук
    1 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Mon Feb 24, 2020 5:39 pm Re: Малки ръчички Mon Feb 24, 2020 5:39 pm Re: Малки ръчички
    Пускам тук поканата на Петър Канев, която току-що видях във ФБ:

    Драги човеци и човечки, които не сте си получили книгата ми Малки ръчички, каня ви този четвъртък от 19,30 в клуб MAZE на ул. Хр. Белчев 1 - ще чета мои нови неща и ще ви донеса книгите. Но моля пишете ми, койт още дойде, за да знам колко броя да нося с мен. :)

    Последен
    Саламандър

    *
    Между празното и празно няма
    Нещастието носи
    щастие.
    Тагнете ме във фейсбук.
    И всичко вечно се завръща,
    защото вече отлетяло е
    и никога няма да стигне
    до тукашното.

    *
    В часът, в който магаретата виждат
    ангели, магарета сме
    на гърба си носим
    Спасителя.
    И-а! И-я!
    Ние сме!

    *

    фб събитието: https://www.facebook.com/events/440078770037560/?acontext=%7B%22ref%22%3A%2222%22%2C%22feed_story_type%22%3A%22376

    1 Been thanked
    Dess Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Mon Oct 30, 2017 4:10 pm Re: КАФЕ-ПАУЗА: Alan Wake, творческият блокаж и storycraftin Mon Oct 30, 2017 4:10 pm Re: КАФЕ-ПАУЗА: Alan Wake, творческият блокаж и storycraftin
    Ясно... значи сме като пациенти в болница без лекари. :|

    Е, в такъв случай остава само едно решение.

    Време е да се събере експертната тричленна комисия в състав от Карл Фридрих Йеронимус, Фрайхер фон Мюнхаузен ; Остап Сюлейман Берта Мария Бендер Бей и Нейно Величество Неволята. :mrgreen:

    Мда... въпреки че нямаше да откажа един малък писателски кръг. Ама по тия географски ширини...

    Е, ако се издъня, поне имам план Б.

    To victory, lads!
    1 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sun Mar 15, 2020 2:10 pm Re: Общополезности Sun Mar 15, 2020 2:10 pm Re: Общополезности
    В случай, че знаете ЕГН - ваше или на човек, комуто не е редно да знаете (GDPR :)) - и искате да проверите дали е не само здравноосигурен, но и кой му е личният лекар, заповядайте:

    https://services.nhif.bg/references/gpSearch/generalPractitioner.xhtml


    Ценното по-горе е, че освен адрес и име на общопрактикуващия лекар, при когото се води лицето, обикновено има и мобилен телефон (ако са си споделили) и в спешни случаи може да е полезно, ако не сте си го осигурили досега.
    1 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sun Apr 27, 2014 5:37 pm Re: Културни събития Sun Apr 27, 2014 5:37 pm Re: Културни събития
    За Чобитите по-близо до Велико Търново: информация за Деветия детско-юношески театрален фестивал "Малкият принц" 2014 (1-3 май), с програмата по дни. Вход - свободен.
    1 Been thanked
    negesta Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Tue Mar 24, 2020 10:36 am Re: Подкаст „Българска фантастика“ Tue Mar 24, 2020 10:36 am Re: Подкаст „Българска фантастика“
    Кажете, ако темата не е отворена за коментари-впечатления, за да знам. :)

    Сега споделям тук снощното ми впечатление от изслушаните три части на Триптиха за Юнаци и Злодеи, четени от Ани на следния АДРЕС .

    Почти случайно се заслушах в записа - значи нямах план да си го пускам, докато правех каталога за книгите ни. Вече даже не помня къде цъкнах, за да ме прати на страницата. (:

    Беше ми приятно и лесно да следя гласа на Ани и си припомних, че нямам изграден навик да слушам аудио книги, но пък е нещо хубаво.

    А-книги, а-кни-ги, а-кни-ГИ! :-)

    Благодаря ти, Ани! Благодаря ти, Кале!
    1 Been thanked
    Лъч Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Wed May 21, 2014 9:33 pm Re: Труд и творчество Wed May 21, 2014 9:33 pm Re: Труд и творчество
    Пети национален конкурс за стихове

    Тема: „Mоето синьо лято” - морето и Странджа планина
    Краен срок: 15.09.2014 г.
    Резултати: до 30.09.2014 г.
    Възраст: 7-14 г.; 15-19 г.
    Вид творба: стихотворение
    Изисквания: до 2 непубликувани стихотворения, всяко с дължина не повече от една страница, се изпращат след 24.05.2014 г. през формуляра за конкурса:
    https://docs.google.com/forms/d/1rQ96CA23FIsBUXffZ0MsfriG_z4GrRTFihyoBnGSYUM/viewform
    Награди: грамоти и предметни награди
    Допълнителна информация : Л. Вълков – GSM: 0878 75 70 72

    Повече: http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=19205&sid=7
    1 Been thanked
    negesta Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Thu Apr 02, 2020 4:36 am Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014 Thu Apr 02, 2020 4:36 am Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
    Здравейте!
    Аз съм Мария. Малко глупаво се получи, защото реших да редактирам файла, преди да се впиша тук, та сега ми се вие свят, но да видим. :)

    А. Защо се записахте в работилницата? Какво очаквате от нея?
    Краткият отговор: едното нещо доведе до другото, пък очаквания предпочитам да нямам.
    Иначе, то донякъде е свързано с В. де; за момента, в който реших да ставам велик и безсмъртен писател: още си помня трогателните опити да моля за помощ хора „от бранша“ – да ми прочетат нещо, ако ще половин страничка, и да ми дадат някаква насока... Е, желаещи не се намериха, но аз научих това-онова през годините и ако мога с нещо да помогна на такива, които сега са в миналото ми положение – много ще се радвам. Още по-добре и ако успея да си развия допълнително редакторските умения, естествено... Винаги бих могла да си намразя писането още повече. :)
    А, и по-конкретно: подобряване на пунктуацията хич няма да ми е излишно.


    Б. От кои автори и книги се възхищавате/вдъхновявате най-силно?
    За възхищение: Фридрих Ницше, Фьодор Достоевски, Уди Алън, Лин-Мануел Миранда и които и да са пичовете, написали сценария на BoJack Horseman.
    За книги не от горните: „Дванайсетте стола“ и „Златния телец“ на Илф и Петров, „Параграф 22“ на Хелър, „Майстора и Маргарита“ на Булкагов, „Малки богове“ (и други) на Пратчет, „Одисей“ на Джойс, „Фауст“ на Гьоте, „Измислици“ на Борхес. Не включвам Сартр, защото наскоро разбрах, че е педофил, и трябва пак да го прочета с тази нагласа, за да преценя дали си струва чак пък толкоз да му се възхищавам...
    За вдъхновение: Всички безумно лоши книги, които съм изчела напоследък... Ами факт, какво?
    И мама! Тя е автор на „щом издават такива глупости, и тебе ще те издадат“. Хубаво е семейството да те подкрепя.


    В. Самите вие пишете ли? Какво? Откога?
    Да. Сатира и прочие философски работи. Всеки ден от десет години, преди това по-рядко.
    1 Been thanked
    Ki-Ent Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Mon Jun 30, 2014 9:24 am Re: Приказки за Юнаци и злодеи Mon Jun 30, 2014 9:24 am Re: Приказки за Юнаци и злодеи
    Ами да, сблъсквала съм се с хора, които са бесни и знам какво имаш предвид под вцепеняване. То на кого ли му е спестено такова преживяване...

    Интересно ми е това което споменаваш - за пречистващата сила на гнева. Според мен гневът е неуправляемо изригване на енергия, и докато е такова не виждам как може да има пречистваща сила. И трябва първо да се преобразува в нещо друго, тогава може да стане конструктивен и използваем.
    1 Been thanked
    елена Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • 1 Been thanked
    Gev Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Tue Aug 19, 2014 12:05 pm Re: За преводите, принципно Tue Aug 19, 2014 12:05 pm Re: За преводите, принципно
    О, повярвай ми - винаги човек вижда неща, които си мисли, че е можело да се направят по-добре; дори и след 20 години. Освен това, с цялото ми уважение и любов към Еднорога и превода му, тогава ти и групата преводачи бяхте доста по-млади - и не ме разбирай криво. Времето ти дава възможност да четеш повече, да разбираш повече, да знаеш и да чувстваш повече - дори и стила на Бийгъл:). А и си ме знаеш - не съм привърженик на принципа много баби да акушират при едно раждане (на превод). Сега да не вземеш да си образуваш нерви:)))). Два ума мислят по-добре от един, а повече от два сигурно още по-добре, но при някои неща не(винаги) е така.
    Всеки добър художествен текст изисква творческо и ново мислене от преводача, ИМХО. Някои в по-голяма степен, да. И още нещо ми се ще да добавя. известно е, че мистерията "творчески акт", какъвто е и преводът, е все още недоразгадана; а вдъхновението наподобява нещо на транс - поне както аз си го представям. Трудно ще да е да допуснеш в такива селения твърде много хора. Ти май го можеш, но аз конкретно в това отношение съм си по-особена. Ако ще превеждам нещо, което за мен е велико откровение и тайнство, бих могла само, както вече казах, сама плюс редактор съмишленик. Не ставам за прекрасния нов свят, както ми се струва, че го разбираш ти, но това е положението с мен - стар уморен кон, ккакво да му вземеш:)))).
    1 Been thanked
    Gilraen Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Fri Apr 24, 2020 9:11 pm Re: Елена Павлова Fri Apr 24, 2020 9:11 pm Re: Елена Павлова
    Отзив от Ради за сборника „Две луни” на Елена Павлова:


    Ще се опитам накратко да споделя впечатленията си относно сборника „Две луни”, като коментирам разказите направили ми впечатление. Имаше силни и слаби разкази. Забелязах, че началото и края на разказите й са еднакви в рамка. Хареса ми. Прочетох я преди две седмици, но докато се наканя да се отчета...
    1. Елфическа песен - вманиачени по Рол Плей тийнейджъри, които издават книга. Точно тази част с написването й събуди в мен муза за една от историите ми. Осъзнаването, че елфа е влюбен, чак когато разбира че момичето има рак ме отдръпна. Както и всичките глупости елфите да са с елфи, а не хора.
    2. Ода за тройка мечове 2: „пеперуди на любовта” Имаше екшън, обрати, но пък развръзката накрая много бързо ми се случи, претупано, не разбрах как стигнаха до изводите за разкриването на случая.
    3. Нощен клуб - как можеше да измисли такъв гнусен край. Получаваш писмо за най-страхотната нощ с вампир, представяш си Едуард от Здрач, а те затисва някакъв дебелак и те изнасилва. Като заклет почитател на вампири, тази гавра трудно я преглътнах.
    4. Те се спускат нощем от хълмовете - ето това е хорър! Да осъзнаеш, че амулетите не бачкат в най - напрегнатия момент и да знаеш единствен, че самовилите идват и нищо не може да те спаси, можеш само да крещиш.
    5. Динозавър за Коледа - абсолютно в стила на Анита Блейк със съживителска магия и фирма за съживители. Анита ми харесва една идея повече.
    6. Вкусно до последната чаша - как може да наградят толкова скучен разказ. Изреждат ти хиляда рецепти за кафе, което си е юочти целия разказ, и накрая разбираш, че този който ги прави е робот и няма на кого да ги прави.
    7. Зимно преброяване на вампирите - имаше екшън и обрати. Как само шефът е лъгал за заразяването на вампирите, да следи телефона и тн. Кк от добрите стана лош. Диди ми е любимка и хубаво, че оцеля. Статистиката за вампирите правеше разказа по-достоверен.
    1 Been thanked
    радина666 Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Mon May 04, 2020 8:22 am Re: Конкурс „Изгревът на следващото“ Mon May 04, 2020 8:22 am Re: Конкурс „Изгревът на следващото“
    Издание 2020

    Медиен анонс:

    Фондация „Човешката библиотека“, дружество на българските фантасти „Тера Фантазия“ и Фентъзи ЛАРП Център канят всички автори да участват в третия

    Конкурс „Изгревът на следващото“

    В момента се провежда не един конкурс за български художествени текстове, но този е единственият, който има за тема възможното движение към позитивно бъдеще . Днес, пред лицето на световната паника и песимистичните прогнози, се изисква истинска интелектуална смелост, за да потърсим формите за Изхода. Смелост да допуснем, че Човешкият дух е в състояние да намери пътя си към по-високото ниво, интелект да си го представим и талант да го защитим художествено.

    Какво е решението на задачата, наречена „Кризисно съвремие“?

    Какво е решението, което води до по-висше състояние на ЧоВечността и Човечеството, към бъдеще, в което ЧоВечният Разум е надрасъл безчовечното невежество?

    Какво е решението, което ще създаде свят, в който науките и технологиите ще се развиват, за да расте качеството на Човека, а не богатствата на единици?

    Какво е решението, което ще избегне застиналите утопиянства, където позьори с бели хитони рецитират един на друг надути речи?

    Конкурсът „Изгревът на следващото“ ще бъде мястото, където ще се публикуват истории, посветени на това търсене. Произведения, които с художествен талант и моделираща сила ще защитават нови светове от този вид по един от следните два начина:

    ● По спиралата към следващото : Съдби на индивиди и общества, търсещи изхода от съвременното кризисно състояние на света ни; образи на учени, мислители и обикновени хора, напипващи в мрака на неизвестното пътищата към тази цел; приключения на личности, въвлечени в такъв спирален процес и постепенно осъзнаващи смисъла му.

    ● Визии на следващото : Изграждане на образи, възникнали в нашето съвремие, но носещи белезите на новото, притежаващи вътрешната свобода, въпреки че са затворени в клетката на настоящата социална несвобода; образи на групи и общества, постигнали белези на следващото, без ескейпизъм, фанатизъм и аскетизъм. Хуманитарни технологии, водещи до освобождаване от опредметяването, разкриващи етическите и интелектуалните ресурси на ЧоВечното. Непротиворечиви и реалистично обрисувани общества на бъдещето, в които всяка личност е пълноценно разгърната и осъществена, без да зависи или да бъде притежавана от друга.

    Приемливи са всички жанрове – достатъчно е разказите да засягат поне една от горните две теми в обем 3000–9000 думи.

    Крайният срок за участие е 30 юни 2020 г .

    Трите най-високо класирани разказа ще получат награди по 200 лв. и заедно с други подбрани заглавия от конкурса ще бъдат публикувани в следващите издания на алманаха „ФантАstika“.

    Пълните условия са описани в сайта на Човешката библиотека:

    https://choveshkata.net/blog/?p=7787

    Там ще откриете и най-актуална информация в случай на промени.

    Ако зърнете отражения в медиите, отбелязвайте ги в тази тема. :)
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Tue Sep 23, 2014 5:58 pm Re: Не-културни събития Tue Sep 23, 2014 5:58 pm Re: Не-културни събития
    http://forthenature.org/news/3105

    След разходката си до Бургас, Морската градина, където зарадва хиляди любители на природата, изложбата "Натура 2000 - най-доброто от природата на България и Европа" се завръща в София. Този път ще гостува на Зоологическа градина, София. (...) Изложбата ще остане до 12 октомври в зала „Големи котки, аквариум и терариум” (при аквариума) в Зоологическата градина - http://www.zoosofia.eu/
    1 Been thanked
    svetliche Author
    Rating Rating: 9.09%