Posts toplist
Rating posts
-
- Post
- Been thanked
- Author
- Rating
-
-
Thu Mar 07, 2019 7:48 pm ЧоБи изяви (и издънки): 2019+ Thu Mar 07, 2019 7:48 pm ЧоБи изяви (и издънки): 2019+
По идея на Кал отварям нова тема. Ще ми се тук да се споделят впечатления (а защо не и снимки и клипчета :) ) от живите представяния на ЧоБи. Лично обещавам да описвам всяко, на което присъствам... а се оказа, че с малко помощ мога да опиша и такива, на които не съм била :)
Ето и един весел поглед към участието ни на фестивала "През 9 земи 2019 - Бъдеще предварително", 22-24.02.2019. Сътворено специално за Фейсбук .
По случай седмица от участието на ЧоБи на фестивала "През 9 земи", е крайно време да кажем две думи за него. В традицията на Робинзон Крузо, разделяме страницата на две: "хубаво" и "лошо".
Хубаво: На фестивала присъстваха петима автори (ако броим членовете на клуб "Светлини сред сенките" за един) и петима от екипа на ЧоБи (всъщност трима от авторите са И част от екипа на ЧоБи, но да не усложняваме излишно статистиката).
Лошо: За всеобщо съжаление, главната отговорничка за ФБ страницата не беше сред присъстващите... поради което се наложи да ги обсипва с подкупи, заплахи и непосилно количество имейли, за да събере впечатленията им. Накрая се отказа. Се ла ви!
Хубаво: На фестивала бяха представени четири наши книги и конкурсът "Изгревът на следващото", с което се надявахме да стигнат до по-широка аудитория.
Лошо: Представянията се оказаха запланувани за неделя предиобед, когато повечето фестивалци си отспиват/разпускат/заминават. По тази причина (надяваме се!) на тях присъстваха между пет и петнайсет души. Та не сме я разширили кой знае колко аудиторията.
Хубаво: Слабият интерес даде възможност на Миро Моравски да се преквалифицира в глашатай и да демонстрира промоутърски умения. Определено ще си го ползваме за това и в бъдеще! :)
Лошо: Голяма част от участието ни беше импровизирано и без предварителна подготовка. Което доведе до известни притеснения, технически гафове и като цяло нестройност на програмата.
Хубаво: Непринудената приятелска атмосфера помогна на участниците да се отпуснат. Липсата на репетиции всъщност пасна идеално на липсата на (голяма) публика - това попритъпи разочарованието и на двете страни.
Лошо: До последно не се знаеше с колко време ще разполагаме за участието си, което значително затрудни планирането му. Имахме желание за четения по роли, които впоследствие се наложи да отпаднат.
Хубаво: Затова пък публиката имаше възможност да се наслади на всестранния талант на човека-оркестър (a.k.a. Miroslav Moravsky), който освен че свири, пя и разказва "Невидена река", се превъплъти и в героите от "Момичето от квартала" и "Ортодокс", или с други думи, изнесе две трети от изявите ни на гърба си. И между другото успя да отърве друг автор и член на екипа, съумял да се изгуби в живописната околност точно преди представянето си. Ами... благодарим, Миро! :)
Използвам случая да завърша равносметката с благодарности и към Георги Атанасов, Григор Гачев и Светлини сред сенките, задето ни допуснаха по-близо до фантастичните си светове. Фантастични сте и вие, всичките! :)
А на публиката ЧоБи пожелава до нови срещи! Обещаваме другия път да сме по-подготвени и по-организирани. А пък вие бъдете повече. Имаме ли сделка? :)
А снимки и клипчета може да намерите тук . - 3 Been thanked
- Dess Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Wed Jul 22, 2020 9:57 pm Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014 Wed Jul 22, 2020 9:57 pm Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Значи това е от 05_zaRed_Gev:
4. – А там, мамо, няма такива неща! – извика детето и като се пусна от ръката на майка си, посочи облачетата, плуващи над отсрещната детска площадка. с коментар: „Евентуално СКИВ – струва ми се странно, че Ирина, в чиято гледна точка сме, мисли за дъщеря си като “детето” вместо "Андреа".“ Мисля, че специално за това обръщение зависи от персонажа (за разлика от по-долу, където Ирина нарича мъжа си „мъжа“ – то си е СКИВ); на български съм чувала хора да говорят към/за децата си с „дете/то“.
5. –
6. – Миличко, Вивалди е този, който е написал музиката, а не този, който свири – хвана я за ръка майка й и предложи докато вървят към спирката да им разказва, че става късно . с коментар: „ПНК – не виждам причина това да е авторова, а не пряка реч“. Съгласна съм, че няма причина, но сама по себе си непряката реч не би трябвало да се води ПНК.
– Глупости! Чете ти мислите! – изсмя се съпругът й. – Просто ти винаги ще слагаш мама за виновна във всичко! Пък и аз от своя страна, ако ме бе погледнала така, щях да ти дам отчет... някакъв, само и само, за да те махна от главата си. – поуспокои се след малко той, а Ирина, която макар да рече да каже пак нещо язвително по адрес на свекърва си, замълча. Просто Андреа й бе хвърлила такъв поглед, че само за миг Ирина се запита дали всичко е наред . Междувременно обаче бяха стигнали автобусната спирка, но тъй като не се виждаше никакъв автобус, Иван извика такси и след като се настани удобно между двамата, детето продължи: с коментар: „ПНК – може би чрез директна мисъл“. Мисля, че мисълта „Всичко наред ли е?“ е достатъчно директна. Това не прави изречението по-добро или изказа по-малко тромав, но не съм сигурна, че е ПНК.
0. 17 минути. Задобрявам! - 3 Been thanked
- Ki-Ent Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Fri Oct 11, 2013 9:24 pm Re: Особености на чобитския настрой за забавление чрез работ Fri Oct 11, 2013 9:24 pm Re: Особености на чобитския настрой за забавление чрез работ
Как да направите работата на Кал в ЧоБи забавление:
Пиша това заради едно писмо, които получих в личната си поща (само до мен) – и ме вбеси. Но долното важи за всички ни. Няма никакво значение кой и с какво го е предизвикал; приемете го като моя молба към всички Чобити.
След днешните осем ( 8 ) имейла до цялото Чобитство в търсене на една ( 1 ) бройка книга, коленопреклонно моля:
– Не ме карайте да повтарям по 150 пъти едно и също. В случая: мисията на ядърце „Х-ниги“.
– Опитайте се да се поставите на мястото на другите. В случая: нужно ли е 40 човека да получават горните 8 имейла? Как биха се почувствали, като си видят пощата? (Аз знам, че имаме Чобити, които спряха да си следят ЧоБи писмата заради „прегряване“ на пощите. В което прегряване огромен принос имам и аз – и точно затова сега се опитвам да намаля потока.)
– Опознайте ЧоБи. В случая: За да знаете до кого е най-удачно да се прати въпросът за книгата.
... Мога още неща да кажа, но тези май са най-важните. Благодаря на всеки, който ще ме разбере и ще се постарае да ги приложи.
На всички други... ще мълча все повече. Каквото не е ефективно – в случая: писането - нека спре. - 3 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Thu Oct 31, 2013 1:49 pm Re: Особености на чобитския настрой за забавление чрез работ Thu Oct 31, 2013 1:49 pm Re: Особености на чобитския настрой за забавление чрез работ
Още една важна моя особеност:
Аз съм „оптимизаторски“ тип – слагам си приоритетите според това къде не достигат ресурси. И се разстройвам, когато знам какъв ОГРОМЕН брой дупки има в ЧоБи – дейности, с които не се занимава никой или почти никой; а тръгваме да оправяме неща, които даже не сме проверили дали са счупени... Помните ли какво казва лорд Ветинари? „Ако не е счупено – не го оправяй.“ Още повече – когато толкова други дейности ЧАКАТ някой да ги подхване...
Ако някой се сети по какъв повод съм си го мислил това (жокер: беше доста отдавна) – обещавам, ако посегна с възглавница към него някой път, да е само за помилване... :D - 3 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Tue Dec 24, 2013 4:37 pm Re: Да пробудиш драконче Tue Dec 24, 2013 4:37 pm Re: Да пробудиш драконче
Читателски отзиви от ФБ на автора:
(...) Преди 1-2 дена си свалих "Да пробудиш драконче" и не съм впечатлен, а съм
потресен и то в хубавия смисъл. Да си призная още не съм дочел
книгата, но след като я свалих и я зачетох не разбрах кога минаха 2
часа, стигнах до средата и не свалих усмивката от лицето си. Буквално
изгубих усет за времето! Бях изцяло погълнат от книгата.
(...) Не съм срещал толкова пленително четиво в живота си. Адмирирам таланта
ви и искам да се сдобия с всички книги, които сте издавали. Освен това
имам две близки приятелки, които са последователи, след като прочетоха
първите 2 книжки и за мое щастие рождените им дни наближават и са в
рамките на месец. Искам да им подаря вашите книги. - 3 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Sat Oct 12, 2019 1:31 pm Re: Как го правят другите? Sat Oct 12, 2019 1:31 pm Re: Как го правят другите?
Неформалната писателска група Nanocharacters стартира подготовката за NaNoWriMo 2019.
Дори за онези от нас, които не планират, октомври е време за подготовка за Нано. Затова може да ни чуете да го наричаме подготомври. Най-малкото правим две неща:
1) Избираме проекта, героите и/или сюжетната идея, на които ще се посветим през следващия месец. Този избор е изцяло ваш, но ако се затруднявате, можете да разчитате на помощ – тук, в Нано форума, във фейсбук групата или в някой от чатовете.
Тук включваме разработване на планове, рисуване на карти, детайлни проучвания на исторически периоди, легенди, оръжия, стари природни лекове, психични заболявания и т.н.
2) Откриваме своята общност – световното Нано и регионалните. Това са хората, в чиято компания ще пишем – на живо или онлайн, които ще ни мотивират и ще ни помагат. Някои от тях ще се превърнат в истински приятели. Затова започваме със срещите още през октомври.
Къде се събираме
Официална страница на NaNoWriMo: nanowrimo.org
Регион България: http://nanowrimo.org/regions/europe-bulgaria и https://forums.nanowrimo.org/c/regions/europe-bulgaria
Нано чат: http://chatnano.net/IrcUsers/login , канал #Bulgaria
Фейсбук група за България: NaNoWriMo Bulgaria
Фейсбук група на блога: Nano Characters
Календар на събитията
Онлайн срещи – по всяко удобно време в официалния чат на Нано, най-често между 8 и 10 вечерта.
Всички определени срещи на живо са в София, поради простата причина, че тук вече сме се събрали хора с желание да ги провеждаме. Ако се организира група в друг град, с радост ще добавим и тях.
Октомври
12 (събота) – среща в домашна обстановка с тренировъчна игра – “Колективен разказ”. За подробности, вижте събитието и се отбележете тук – Подготомври №1 (колективен разказ).
20 (неделя) – среща в домашна обстановка за непретенциозна, но практична лекция от Алекс.
26 (събота) – фиаско! Играта. Ще бъде забавно.
Ноември
1 (петък) – откриващо парти в The Flying Dog.
3 (неделя) – среща за писане в компания. Можем да поприказваме, да се похвалим, да брейнстормнем, но най-вече: няколко часа нон-стоп писане в стимулиращата компания на хора, които правят същото, докато наваксаме с думите.
9 (събота) – среща за писане в компания.
17 (неделя) – среща за писане в компания.
23 (събота) – среща за писане в компания.
Декември
1 декември (неделя) – СБЧС (слава богу, че свърши!) купон.
Можете да следите събитията в блога (https://nanocharacters.wordpress.com) или в двете ФБ групи, както и на сайта на NaNoWriMo в регион България.
Всеки желаещ е добре дошъл на срещите. :D :D :D Купона е гарантиран. - 3 Been thanked
- mitseva Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Sun Nov 10, 2019 6:51 pm Re: Културни събития Sun Nov 10, 2019 6:51 pm Re: Културни събития
Концерт на фолк-метъл групата "Балканджи" на 16.11. вечерта: https://www.facebook.com/events/428386731366657/
С Миро може би ще се засечем там, ако и аз кацна. Така де, поканата е отправена, налазвайте. Рядко ходя самоволно на концерти, та ако успея да ида на този, ще е добре дошло. :)
Възползвам се да припомня и за организирания от Митко (Cliff) концерт на Nanowar of Steel концерт на 30.11., отново вечерта: https://www.facebook.com/events/489315008479747/ За там не знам още дали и какво, но пък следпремиерно (Харт) може да се метнем и нататък - аз не съм слушал нищо тяхно все още. :) - 3 Been thanked
- Лъч Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Fri Feb 28, 2014 8:01 pm Re: Образованието Fri Feb 28, 2014 8:01 pm Re: Образованието
Да влязат мислещите
За образованието сега, което да подготви хората от бъдещето - 3 Been thanked
- Люба Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Sat Feb 29, 2020 10:44 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Sat Feb 29, 2020 10:44 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
Мой отзив за ShadowDance #1: Киберпънк :
https://i.gr-assets.com/images/S/compressed.photo.goodreads.com/books/1576885813l/49516808._SX318_.jpg
Усреднената ми оценка за съдържанието кръжи около трите звезди („хареса ми“) – все пак с киберпънка винаги сме се гледали изпод вежди, такова де, тъмни очила – но добавям още една за любовта, която просмуква всеки елемент от изданието. Приятели в Сенките, мога само да си представям какво пък ви е било на вас... Не казвам „Наслука!“ само защото вие това го правите вече двайсет години. Та значи: Да 'илядите! :)
Особено любовни моменти:
~ „разстоянието от бравурата до циркаджилъка е точно една кофти концептуализирана кариерна крачка“... хихи. Усещам пръста на Емо тук. ;)
А като цяло, обзорът върху Уилям Гибсън ме замисли дали да не дам шанс на The Peripheral.
~ „Пантера“ от Георги Янакиев е много добре написан... и много добре ми напомни защо не искам да живея в киберпънк реалност. :(
~ „Жанровата блок-схема на пънковете“ от Жоро Пенчев е поредният впечатляващ обзор – но моето жаждащо светлината сърце истински се изпълни от секцията за соларпънка:
Естетиката на соларпънка, обхваната от зеленина, органични форми и достъпни за всички, устойчиво потребявани ресурси, може би изглежда фантастична. Но посланието зад нея е просто: можем да решим проблемите си заедно, винаги сме го правили, в това е силата ни като същества. И към тази общностност трябва да се завърнем. Оттам насетне постигането на това устойчиво, усмихнато бъдеще е въпрос на запрятане на ръкави. Подобни идеи със сигурност стъпват върху политическата мисъл на анархо-синдикализма и върху емоцията на хипи-движението, противопоставяйки на йерархията, централизацията и обезвластяването култура на радикално включване, свободна кооперация, пряка демокрация и силни местни общности. Това обаче е обогатено със силен екологичен елемент, черпещ от „слънчево-зелената“ естетика на движението и целящ да затвори раните между природата и човека. Светът на соларпънка е пълен с вертикални ферми, екодизайни, достъпни и 3D-принтирани материали, той е поликултурен и разнообразен, хармоничен и общностен. Свят, където „цари етос на състрадателен рационализъм, при който науката и разумът не са антитеза на духовността и въображението, а идеи, които извеждат на преден план най-доброто една от друга“.
Впрочем, ако и вие търсите соларпънк, заповядайте в едноименната Goodreads група . Аз отбелязвам четивата, които откривам там, на лавицата си green .
~ От материала за киберпънк киното си набелязах за гледане Paprika.
~ А от комиксите – Tokyo Ghost.
~ На този пасаж от „Източноевропейски киберпънк“ на Сашо (Random) изцвилих от кеф:
Виж, в Подмандатната територия на злото, където се развива част 2, нещата стоят другояче. Местните аборигени са от трети функционален тип, ценностите им хич ги няма, а метафорите им имат нужда от саниране, защото медийният анализ нещо не дава добри показатели. Там няма закон за защита на усера, има само закон на джунглата и на хората им се налага да си варят домашен мироглед от подръчен идеологически материал, оставен да джибрясва...
Сещате ли се от коя книга е вдъхновен? :)
~ „Джони“ от Константин Георгиев е най-емоционалният разказ дотук. Все пак, за да не излиза от стилистиката на киберпънка ;), и в него има някаква приглушеност, недоизразяване, не... знам как да го опиша.
Но евала за научната подготовка.
~ Статията на Чарли Паркър „Съвременна Япония и киберпънкът: естетика без съдържание“ е... смазваща. Особено ако е вярна. (Което си набелязвам да сверя с Purple, като се видим пак; тя сравнително скоро изкара над година там.) За хиперконсуматорството и хипероткъснатостта на хората в Южна Корея знаех... но и Япония ли? :(
~ В „Опънатото въже на трансхуманизма“ Жоро Пенчев задава куп ценни въпроси (и предлага куп интересни примери, част от които не ги бях чувал). Аз ще добавя само: а ние знаем ли всъщност къде свършват възможностите на чисто човешкото, немодифицирано и некиборгизирано тяло?
За повече: A Requiem for Homo Sapiens и „Инкогнито: тайният живот на мозъка“ .
~ След този пасаж от Владо Стаменов в „Киберпънк от компютърния екран“ ме досърбя да се пробвам пак с The Red Strings Club:
Когато не наливате питиета или не изпълнявате други подобни мини-игри, геймплейът се състои в разговори с другите персонажи, независимо дали в дадения момент управлявате Донован или Брандейс. А те са чудесни – на моменти насищането с реалия от настоящето като Уикипедия и Стийм възпрепятства потапянето в бъдещия свят, но това е рядкост спрямо непрестанния поток от хапливи забележки, искрени въпроси, емоционални излияния, разпалени дебати и дори една-две афористични мисли от рода на: „Изкуството променя разбирането ни, а технологията променя глаголите ни“. Играта е изключително заинтересована от това как функционира обществото и къде би могло да се подобри, и дава на играча да избере отговор на повдигнатите, сравнително нюансирани въпроси. Но макар да е вярно че усещането е като от визуална новела, след един момент в повествованието дадените отговори биват рязко реконтекстуализирани, по начин, неприсъщ за този тип игри, в които често няма особено значение какво казваш и на кого.
~ „Пънк, киборги и велосипедисти“ от Константин Георгиев беше... свежо. Освежаващо. :)
~ На изпроводяк пращам побратимски поздрав към съставителите и авторите: целият раздел „Киберпънк с човешко лице“ в антологията „За спасяването на света“ .
Ще 'илядим ли? :) - 3 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Wed Jun 24, 2020 11:37 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Wed Jun 24, 2020 11:37 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
Същото е и там :)
Всъщност, същото е от вече... няколко години. Практически няма читава фантастика, читавото фентъзи (т.е. интригуващо, новаторско, с големи идеи) е много малко; номинациите още отпреди Puppies скандала са интересни, но не са... не са онова, което хюготата преди двайсетина години да речем.
Което мен ме навежда на мисълта, че хората не търсят в действителност нови идеи с големи платна; нови автори визионери. По-скоро търсят нов начин на поднасяне на емоцията и изживяването - на емпатичното съпреживяване при четене; това купуват, това четат, това оценяват. И това награждават.
Ще прозвуча малко богохулно, предполагам, като кажа, че гримдаркът и хоръриите също са вид емпатично съпреживяване (просто не на топлина...) и това ги прави търсени. Те са... по-лесно храносмилаеми при убита и осакатена емоционалност; достатъчно силна дрога са, за да те накарат да литнеш дори ако живееш в гримдарка (което е вярно за изумително много хора, не само американци).
(Тук си давам сметка, че и аз именно за това харесвам този тип литература, по-автентична идва на моя тип емоционална инвалидност).
В случая обсъждам, без да съм чела номинираните тази година - имам още няколко дни идиотски труд, преди да мога да стигна и до тях. Но не виждам причина наложилите се тенденции от предишните години рязко да се обърнат. - 3 Been thanked
- Mokidi Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Sun Jul 26, 2020 8:25 pm Имаме ли раздумки на преводачи?! Sun Jul 26, 2020 8:25 pm Имаме ли раздумки на преводачи?!
Няма да забравя, как в "Аватар: Ръководство за целяване на Пандора" на Инфодар бях втрещена от един превод – от английски. Виждам думата "пермалой" и изпадам "в див ужас": *перма + лой. Не знам дали съм си отбелязвала кой е преводачът/редакторът идиот, дето да позволи трнанслитерация на неологизма perm-alloy as it is. "Пермасплав" също може да бъзне някои читатели, ама сигурно и за първата част на думата нещо може да се измисли, за да се предаде значението.
__________________________________
Другото нещо е от сега от fb. Една умна жена, ама не се е усетила какво пише. Лайнапът за онлайн версията на ... Festival. На живо е по-заразно, по нета - по-достъпно.
ЛАЙНА ПЪТ. И не не е "лай на път".
Да беше оставила думата изписана на английски... или поне с 2 бр. "ъ" + едно тире там преди опред. член...
HERE IS THE LINE-UP FOR OUR ONLINE FEST!
Ми по-заразно ше е с тия лайна, да.
__________________________________
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ztohoven е:
- z toho ven, което с погрешен падеж си мислех, че озночава "вън (с) това" - демек подходящо за нашите протести
- [sto] hoven - сто лайна
The Ztohoven name is itself a Czech-language pun, and can be read either as Z toho ven (" The This way out"), or Sto hoven ("One hundred shits"). The group translates the name into English as "Out of shit".
Но и This way out става за протестите. Останалото е на 100%, валидно. - 3 Been thanked
- frog Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Thu Feb 11, 2016 11:54 am Re: Труд и творчество Thu Feb 11, 2016 11:54 am Re: Труд и творчество
Kонкурс за млади български поети, пишещи на френски език
Тема: "Цвят(цветове)"
Краен срок: 8 март 2016 г.
Резултати: ?
Възраст: само ученици в българските гимназии
Вид творба: поема
Изисквания: Изпращайте по една поема, написана на френски език, с дължина от не повече от една страница. За връчването на наградите във Френския институт в София 7 финалисти ще трябва да подготвят и изнесат устни експозета, на базата на които ще бъде оценено устното им изразяване. Представителите на "Прованс България" ще определят петимата крайни финалисти и окончателния ред за награждаването им. Можете да изпращате вашите стихове на следния адрес: provencebulgarie - в - gmail.com
Награди: Голямата награда е самолетен билет и едноседмичен престой в Прованс. Останалите награди са книги, които ще бъдат раздадени на финалистите на церемония във Френския институт в София, България.
Повече информация: http://france-bulgarie.org/content/concours-poesie
Конкурс за образователната космическа програма Space Camp Турция 2016
Квотата на България за Space Camp-Turkey за 2016 г. е от 110 участници, от които 100 деца и младежи на възраст между 9 и 15 години и 10 учители или ръководители.
Ще бъде проведен конкрус за индивидуални участници, също така консултации с партньорски училища и организации, ще бъдат предоставени 15 стипендии, от които 5 на индивидуални участници и 10 на партньорски организации от цялата страна.
Тема: Темите за участие в конкурса са:
Тема 1. Земята, Марс и скритата вселена. ( 300 думи)
Тема 2. Океан и космос – две вселени – едно бъдеще. ( 500 думи)
Тема 3. Космически пейзажи – далечните галактики и ехото от големия взрив. (500 думи)
Краен срок: 20 март 2016 г.
Резултати: ?
Възраст: деца и младежи на възраст между 9 и 15 години, учители или ръководители.
Вид творба: есе
Изисквания: Есетата се изпращат чрез електронна регистрационна форма, която ще намерите на официалния сайт на Центъра pза творческо обучение http://www.cct.bg
Награди: участие в Space Camp-Turkey за 2016 г.
Повече информация: http://wp.flgr.bg/2016/02/09/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81-%D0%B7%D0%B0-%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D1%81%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81/#more-4167
Национален ученически конкурс за написване на историческо есе на тема “Заветите на първоучителя Климент Охридски”
Тема: Заветите на първоучителя Климент Охридски
Краен срок: 20 април 2016 г.
Резултати:
Възраст: ученици от седми до дванадесети клас в две възрастови групи /VІІ-ІХ клас и Х-ХІІ клас/ през учебната 2015/16 година. Участието е индивидуално.
Вид творба: историческо есе
Изисквания: Всяко конкурсно есе трябва да бъде в размер 2-3 стандартни печатни страници, шрифт Times New Roman, размер 14, междуредие 1,5 (до 5400 символа заедно с интервалите). Есето да бъде придружено с информация за автора - трите имена на ученика, клас, училище и населено място, адрес за кореспонденция, e-mail и телефон, записани на отделен лист или в два отделни файла (есе – pdf формат и информация за автора - word формат).
Участниците в конкурса могат да изпратят своите творби на хартия в плик на адрес:
гр. Благоевград, п.к. 2700
ул. “Брегалница” №2,
СОУИЧЕ “Св. Климент Охридски”,
за Конкурса
или като два файла ( или един архивиран документ) на e-mail адрес: souiche.konkurs - в - abv.bg
В конкурса не се допускат творби, участвали в други такива прояви и поместени в интернет и медиите.
Награди: За учениците, класирали се на първите пет места в двете възрастови групи: Двудневно посещение в Европейския парламент в Брюксел по покана от г-н Андерей Новаков. На участниците в следващите шест места в двете възрастови групи ще бъдат връчени предметни награди, а всички участници в конкурса ще получат грамоти за участие.
Повече информация: http://wp.flgr.bg/2016/02/09/4158/
Национален конкурс "ВЪЗКРЕСЕНИЕ ХРИСТОВО" - 2016
Тема: Възкресение Христово – Пасха
Краен срок: 09.04.2016 г. (събота) -важи датата на пощенското клеймо.
Резултати: 27.04.2016 г.
Възраст: деца от 3-та и 4-та група на детските градини и ученици от 1-ви до 12-ти клас
Вид творба: категории:
- изобразително изкуство
- литература (ПОЕЗИЯ И ПРОЗА)
- фотография
Изисквания: Всяка творба задължително трябва да съдържа следната информация:
B десния ъгъл на гърба на творбата да бъде написано четливо:
- Заглавие на творбата;
- Трите имена на автора;
- Възраст, група/клас;
- Град/село, област, училище / ОДК / енорийско училище / клуб;
- Адрес и телефон за връзка с участника или неговия родител;
- Името на преподавателя / ръководителя и негов телефон за връзка.
Адрес за изпращане на конкурсните творби:
ПЕНКА ХРИСТОВА
СВ. СИНОД на БПЦ-БП, КУЛТУРНО-ПРОСВЕТЕН ОТДЕЛ
ЗА НАЦИОНАЛНИЯ КОНКУРС „ВЪЗКРЕСЕНИЕ ХРИСТОВО” - 2016
УЛ. „ОБОРИЩЕ” № 4
1000 СОФИЯ
БЪЛГАРИЯ
Email: skpotdel - в - bg-patriarshia.bg (само за литературните творби)
Награди: ?
Повече информация: http://bg-patriarshia.bg/news.php?id=191187
Национален конкурс за учители: Географско есе на тема „Моят час по География”
Тема: Моят час по География
Краен срок: 31 март 2016 г.
Резултати: ?
Възраст: няма, участват всички учители, които преподават учебния предмет География в български учебни заведения на територията на Република България или зад граница.
Вид творба: географско есе
Изисквания: Авторските текстове (есетата), имената и данните за месторабота на автора изпращайте на geografski.festival - в - gmail.com . Текстовите материали не трябва да превишават 2000 думи и трябва да са приложени в .doc/.docx файл. Материали в .pdf формат няма да се разглеждат! Всяко есе трябва: да бъде задължително озаглавено (да има наименование). При изпращане участникът ясно и точно трябва да изпише двете си имена, учебно заведение и телефон за връзка. За предпочитане е да се изпрати и собствена снимка/снимки, тематично обвързани са преподавателската дейност.
Награди: ?
Повече информация: тук
Благотворителен конкурс за есе на тема "Доброто у човека"
Тема: Доброто у човека
Краен срок: 15 март 2016 г.
Резултати: ?
Възраст: -
Вид творба: есе
Изисквания: Очакваме вашите творби на адрес: гр. Варна, ул. „Крали Марко” № 11 или на e-mail: kil2009 - в -abv.bg.
Награди:
Първа награда – 200 лв.
Втора награда – 100 лв.
Трета награда – 50 лв.
След приключване на Конкурса за есе Сдружение на писателите – Варна, ще издаде сборник с най-добрите творби и събраните средства от продажбата на сборника ще предостави на Даниела Цветкова за лечението й от прогресираща алвеоларна атрофия и хроничен остеомиелит.
Повече информация: http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=22868&sid=7 - 3 Been thanked
- Adi Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Thu Mar 03, 2016 3:58 pm Re: Share the Joy Thu Mar 03, 2016 3:58 pm Re: Share the Joy
Fantasy & Science Fiction, personal rejection:
Dear Kalin and Elena,
Thank you for giving me a chance to read "Elven Song." I'm definitely interested in seeing more speculative fiction from outside the United States, so I'm happy that you submitted this story to F&SF. I like the voice of it, and the character details, and the translation reads very smoothly with good flow. But overall the story itself didn't connect strongly with me and I'm going to pass on it. I wish you best of luck finding the right English language market for it and I hope that you will try us again with other stories.
Best regards,
Charlie
--
C.C. Finlay
Editor
Fantasy & Science Fiction
fandsf.com
@fandsf
(Bolding is mine. It made me go: :mrgreen: and :mrgreen: and :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) - 3 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Mon Oct 10, 2016 3:02 pm Re: Културни събития Mon Oct 10, 2016 3:02 pm Re: Културни събития
Първи писателски курс на Любомир Николов (Колин Уолъмбъри) https://www.facebook.com/events/1780193375571541/
Заповядайте на уводната среща с Любомир Николов, със свободен вход, тази неделя от 19 часа в Книжен Център Славейков. Там ще можете да се запознаете лично с всичко относно този уникален курс, и да се запишете навреме, ако желаете да сте част от него.
Любо (Нарви) е един от най-известните, заслужили и обичани наши писатели фантасти, преводачи (Толкин) и основателят на българските книги-игри, така че няма да задълбаваме в повече подробности тук, а само ще подчертаем, че за първи път ще имаме възможността да чуем лично от него подробностите от богатия му дългогодишен опит и да научим споделените тънкости на занаята. А Любо, както знаем, може да е много сладкодумен разказвач - особено и наживо. :)
Едномесечният курс е от осем двучасови лекции, които най-вероятно ще започват вечер от 19-19:30 часа, за предпочитане уикенда. Цената е само 140лв, а желателният брой курсисти - десет, така че е възможно местата да свършат още преди срещата в неделя. Вече има няколко записани, а останалите желаещи могат да ни пишат още сега. По-надолу можете да видите и пълното представяне на първия писателски курс на Любомир Николов (Колин Уолъмбъри):
"Важна е историята, а не кой я разказва."
Стивън Кинг
И все пак важни сте вие, които сядате пред клавиатурата или белия лист с едно желание: да разкажете незабравима история. Не знаете как да започнете? Започнали сте и не знаете как да напреднете? Напреднали сте и не знаете как да завършите? Може би ще откриете отговора в курса по творческо писане, воден от Любомир Николов-Нарви, известен наш писател и преводач, носител на редица национални и международни награди.
Примерен план-конспект на заниманията:
1. Преди първия ред. Цел на писането. Таргет-група. Избор на жанр и форма. Специфични особености на писането при различните литературни форми. * Избор на идея. Възникване на идеята. Плагиатство, копиране, подражание и доразвиване. Психология на фантазията. Изграждане на идеята – самостоятелно и колективно. * Авторското самочувствие – главен залог за успеха. * Практически проблеми на писането. Място. Време. Обстановка. Технически средства – компютър или на ръка. Рутина или импровизация. Ритуали. Нито ден без ред или власт на настроението. Бележникът и загубените идеи. * Отношения с близките. * Информационна подготовка. Максимално опознаване на темата. Навлизане в нея. Запасите на паметта. * Психологическа настройка. Задължителната увереност в себе си. * Стимули: четене, музика, кафе, медитация (автотренинг) и др. * Образът на писателя – права и обратна връзка. Значението на избрания образ. Примери.
2. Навлизане в материята. Първо изречение. Инерция на словото. Студено и горещо писане. Ключови епизоди. Писане по план и писане по интуиция. Избор на сюжет. Автономност на наратива – да я използваме или да се борим с нея? * Използване на проблясъците – материали за допълнително включване. * Задължителното копие и трагедията на изгубения ръкопис. * Яйцето или кокошката – героят или обстановката. * Обстановка. Свят, страна, град. География. Климат и неговата психологическа роля. Социология. Икономика. Фолклор. Религия. Ролята на картите. * Детайлизация на обстановката. Жилище. Мебелировка. Обкръжение. Пряка и обратна връзка с личността на героя. * Отново за запасите на паметта и опознаването на всичко, свързано със сюжета.
3. Героят. Разделението герой-антигерой. Рисковете на героя и рисковете на антигероя. * Типове персонажи: герой-помощник-противник. Преобръщане на тази структура – вникване в мотивацията на противника. Роля на персонажа. Неутралният персонаж като част от обстановката. * Обрисуване на героя. Възраст. Външност, телосложение, облекло. Лице. Характерни движения и пози. * Несъвършенства. Речева характеристика. Възраст. Родно място. Дом. Навици. Образование. Професия. * Предпочитания – културни, развлекателни, кулинарни и т. н. Мотивация. Разлика между мотивация и цел. Ролята на миналото. Пирамидата на Маслоу. Зоната на комфорт. Конфликтите при нарушаване зоната на комфорт – видове и задълбоченост. * Влияние на второстепенните персонажи – стимул и препятствие. * Конфликтът автор-герой – как да се преборим с него и как да го използваме.
4. Действието. Отново: писане по план и писане по интуиция. Паралелът между реализацията на филм и роман. Предимства и недостатъци на кинематографичния подход. Всевиждащият автор. * Разбиване на епизоди. Епизодът като цялостно произведение със старт, кулминация и финал. Значение на обстановката и предисторията. * Динамика и антидинамика – кулминацията при двата варианта. * Конфликтът – външен и вътрешен, открит и прикрит. Участници в конфликта. * Диалогът. Текст и подтекст. * Така нареченото „лирическо отклонение”. Ролята му за допълване на действието, за смекчаване или ускоряване на динамиката. * Второстепенни литературни елементи – поезия, песни, пословици, притчи и др. * Епиграфи – реални литературни откъси или авторски текстове.
5. Автор и редактор. Отделни или в едно лице. Конфликтът между двамата. * Стремежът към идеален текст – основна причина за творческата криза. Завършеното произведение – главна цел на работата. Методи на писане в зависимост от жанра и формата. * Писателският блокаж. Начини за преодоляване в зависимост от характера. Прескачане или миньорски метод. Ролята на подсъзнанието. * Сцила и Харибда на начинаещия автор: недоволство и самодоволство. Задължителни и излишни преработки.
Работа с готовото произведение. Търсене на издател.
6. Стилистика и превод. Благозвучието. Основни стилистични елементи. Хипербат. Анафора, мезофора, епифора. Оксиморон. Архаизми. Неологизми. Жаргон. Нежелани рими. Паразитни елементи на речта. Повторения. * Преводът и познаването на езика. Traduttore – traditore: преводачът-предател. Формата и съдържанието. Разлика в съзвучията. Трансформиране на стила. Накъсване или преобръщане на изреченията. Избягване на „който” и „че”. Познаване на обстановката и реалиите – примери за типични грешки. * Замяна на крилати думи и изрази. Работа с издателствата и редакторите.
7. Литература на фантастичното: фантастика, фентъзи и хорър. * Основоположници на съвременната фантастика – Мери Шели, Жул Верн и Хърбърт Уелс. Златната епоха на фантастиката. „Новата вълна”, кризата и фантастиката след нея. * Фентъзи – извори, родоначалници, най-видни представители. * Проблеми на фантастиката и фентъзито. Убедителност, прецизност, мащаб. * Рискове на фантастичните жанрове.
8. Книгите-игри. Същност и характерни особености. Характерна читателска група. Жанрово разнообразие.
Българските книги-игри – уникално явление в световен мащаб. Водещи автори. * Специфика на писането. График и математически елементи. Проблеми на вариациите. * Рискове от претоварване или елементаризиране – схемата тип „салам”. * Корекциите и допълненията – ахилесова пета при писането на книги-игри. Неточни препратки. Зацикляне. * Реализация на книгите-игри. - 3 Been thanked
- svetliche Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Tue Nov 13, 2012 8:09 pm Re: Федора под лампата [Пак офлайн] Tue Nov 13, 2012 8:09 pm Re: Федора под лампата [Пак офлайн]
В по-широк аспект... ти си баща на целия свят. :)
Това... звучи твърде емоционално. И е леко неточно. (Двамата с брат ми сме създали идеята за сетинга)
Прости ми, вчера съм писал разни необмислени глупости. Под по-широк аспект имах предвид, че аз не съм прототип на Гакар, нито
на които и да е герой (в това произведение). Понякога ползвам мои черти при изграждането на даден персонаж, но за всеки
един от тях е имало период, когато съм искал да бъда него [персонажът], а не себе си (основната идея защо хората четат, гледат
филми и цъкат игри). Тоест аз... ами, просто градя един свят и различните събития/личности в него и ми харесват защото са .
После продължавам нататък. Мораб 2011 много ми помогна в това отношение, защото преди не бях така и все още изпитвам някои
странични ефекти от стария си modus operandi.
Казано така, ще призная, че в Стелария има личности, които са много близо до това как аз се виждам на определени места.
Но те не са в тази книга. Гакар специално е не толкова изграден на базата на конкретен архитип, колкото е представител на общите
качества на расата си. Да, драксатите си имат своите характери, но на всички им е присъща честност, доброта и желание да помогнат.
(Сюжета показа противоречив персонаж, но това е част от по-голямата история... ще видя доколко мога да разясня в следващата глава)
Така казано, Гакар го включих относително късно в идеите си като персонаж и затова неговият личен характер остана малко
скелетна конструкция, за която дори бъдеща редакция се съмнявам дали може нещо да направи по въпроса. Но не това е целта на
обрисуването на Гакар. Той е там преди всичко като второстепенен герой. За драксатите тепърва ще се разбира повече, както и за другите
раси в Стелария. Засега преди всичко се радвам, че изобщо стигнах дотук.
...
Дано горните ми приказки не звучат още по-оплетено, че пак усещам, че нещо говоря (пиша) несвързано. Ако имаш въпроси, Лъч, ще се
радвам да дискутираме. :)
Нека и аз да задам контра-въпрос. 8-)
Какво те накара да си мислиш, че се отъждествявам с Гакар? - 3 Been thanked
- Radiant Dragon Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Fri Feb 09, 2018 9:58 pm Re: Труд и творчество Fri Feb 09, 2018 9:58 pm Re: Труд и творчество
Първи национален конкурс за авторска приказка 2018 г.
Тема: „Гора Вълшебница и нейните сестри - музика и поезия“
Краен срок : 7 май 2018 г.
Резултати: 27 май 2018 г.
Възраст: участниците трябва да са навършили 18 г.
Вид творба: поезия и проза
Изисквания: Всеки автор може да участва с до 2 творби до 5 страници А4, размер на шрифта 12, без ограничение на литературната форма – поетична или белетристична. Авторите да са действителни носители на авторските права. Всяко произведение трябва да бъде придружено с информация с трите имена на автора, дата и година на раждане, пощенски адрес, телефон, e-mail за контакти и по желание кратка творческа биография.
Творбите за участие в конкурса се изпращат на електронен адрес: prikazka_konkurs2018 в - abv.bg.
Награди: Приказките, които журито класира на първо, второ и трето място, ще бъдат отпечатани в специално книжно издание. То ще бъде издадено до 6 месеца след обявяване на отличените. Те ще получат безплатно определен брой от издадената книга. Класираният на първо място получава Призът на конкурса /авторска статуетка/, а тези на второ и трето място - плакети.
За повече информация: ?
Стара Загора, Народно читалище „Родина-1860”
тел: 042/ 626 900; 0887651129
и-мейл: rodina1860 в - abv.bg
Клуб „Млад писател”
и-мейл: teen_stzagora - в - abv.bg
тел: 0899425503
"Конкурс за исторически роман"
Тема: -
Краен срок : 30.11.2018 г.
Резултати: 2.03.2019 година.
Възраст: лица над 18 години
Вид творба: роман
Изисквания: Участието е индивидуално. Приемат се само непубликувани ръкописи. Сюжетът на произведението трябва да обхваща периода от 1 септември 1944 година до 27 април 1960 година.
Конкурсът е анонимен.
Обемът на произведението да бъде до 400 страници А4, шрифт Times New Roman, 12 пункта, междуредие 1,5
Всеки участник е необходимо да изпрати в плик:
- 3 (три) подвързани със спирала и прозрачна корица, екземпляра от ръкописа, в които да не е написано заглавието на романа и името на автора.
Трите екземпляра от ръкописа да бъдат поставени в плик.
- в отделен запечатан плик – да бъде поставен лист, в който да е написано заглавието на ръкописа, трите имена на автора, ЕГН, адрес за обратна връзка, телефонен номер и имейл адрес. В същия плик приложете и декларация, че вие сте автор на ръкописа, както и договор за преотстъпване на авторското си право за изключително ползване от Лексикон ООД, гр. София, бул. Васил Левски № 50 ЕИК 203166787 за срок от 5 години за целия свят (текстът на договора е посочен по-долу).
- отделно от тези екземпляри, на имейл yordanantov - в - gmail.com, изпратете в прикачен файл текста на ръкописа във формат: *.doc / *.txt / *.rtf /*.docs. Желателно е да го изпратите от имейл на приятел или роднина.
В полето RE: напишете "За конкурса 2018"
Награди: Наградният фонд на конкурса е 10 (десет) хиляди лева. Авторът ще получи парична награда от десет хиляди лева, договор и издаване на произведението му от издателство Лексикон. Ако журито не излъчи победител, ще бъдат дадени 3 поощрителни награди от по 3 333, 33 лв.
За повече информация: https://web.facebook.com/lexiconpublisher/posts/1869111840066947?_rdc=1&_rdr
Средношколски конкурс за поезия "Възкресения"
Тема: Възкресения
Краен срок : 25 март 2018 г.
Резултати: 4 април 2018 г.
Възраст: ученици на възраст от 13 до 19 години
Вид творба: стихотворение
Изисквания: Могат да се изпращат до три непубликувани стихотворения като посочат име, възраст, училище, телефон, имейл и адрес за връзка.Текстовете се приемат на адрес:
9300 Добрич
Дом-паметник „Йордан Йовков”
п. к. 131
за „Възкресения”
или на e-mail: dobrichmuseum - в - abv.bg
Награди: ?
За повече информация: https://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=27079&sid=7
Ученически конкурс за есе и дигитален продукт на тема “Европеецът Георги Марков”
Тема: Европеецът Георги Марков
Краен срок : 30.IV.2018
Резултати: ?
Възраст: ученици от VIII, IX, X, XI и XII клас на ЕГ „Гео Милев” – гр. Добрич
Вид творба: есе и дигитален продукт; .
Изисквания: Един ученик може да участва и в двете категории.
Изисквания в категория есе: обем до 5 страници, шрифт 12, Times New Roman, посочват се трите имена и класа.
Изисквания в категория дигитален продукт: продуктът може да бъде презентация, сайт, видеоклип, колаж, корица на книга. Изпращането на продуктите да става в pptx формат за презентации, линк към сайта в текстов файл (ако той е публичен) или архивен файл, така че да може да се прегледа съдържанието му, линк към видеоклип, споделен в youtube, jpg или png за колаж или корица на книга. Авторите на видеоклип или графичен продукт задължително да пазят проектните файлове, в случай че комисията препоръчва корекция. Линковете и/или произведенията да бъдат изпращани в архив, придружени с docx файл с информация за трите имена и класа.
Можете да изпращате своите есета и дигитални продукти:
Есета на адрес: tvorchesko_pisane1 - в - abv.bg
Дигитални продукти на адрес: https://goo.gl/71NyMm
Награди: книги от съвременни и класически автори, компютърни консумативи, публикуване на избрани материали
За повече информация: https://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=27024&sid=7
Национален Конкурс за есе “РАСТЕНИЯТА НА УТРЕШНИЯ ДЕН”
Тема: „РАСТЕНИЯТА НА УТРЕШНИЯ ДЕН“
Краен срок : 20 април 2018г.
Резултати: 3 май 2018
Възраст: I група-ученици от V до VII клас
II група- ученици от VIII до XII клас
III група – студенти и докторанти
Вид творба: есе
Изисквания: Есетата изпращайте по електронната поща на адрес: pbic - в - abi.bg, като посочите трите си имена, клас (възраст) и учебно заведение.
Награди: ?
За повече информация: http://www.prirodninauki.bg/wp-content/uploads/2018/01/konkurs-ese-abi-2.pdf - 3 Been thanked
- Adi Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Thu Jan 03, 2013 2:57 pm Re: Труд и творчество Thu Jan 03, 2013 2:57 pm Re: Труд и творчество
Конкурс за читатели - футуристи: "Как си представяте света след половин век?"
Краен срок: 28 февруари 2013 г.
За участие: Изпращайте предложенията си на gkaramanev -в- ossem -точка- eu
Описание: "Очакваме кратко есе или разказ (до 5000 знака) за това как изглежда бъдещето, което очаквате. Победителят ще бъде избран от екипа ни, а най-доброто предложение ще публикуваме на страниците на Списание 8.
Не се ограничавайте от форма и жанр! Единствената граница е тази на вашето въображение."
Награди:
Нощувка за двама
в RIU Pravets Resort
http://www.riupravets.bg
Повече информация: http://spisanie8.bg/%D1%80%D1%83%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B8/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%B0/1518-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D1%81%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D1%82%D0%B5-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B0-%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD-%D0%B2%D0%B5%D0%BA.html - 3 Been thanked
- Лъч Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Thu Jul 26, 2018 1:22 am Re: КАФЕ-ПАУЗА Thu Jul 26, 2018 1:22 am Re: КАФЕ-ПАУЗА
Тия дни се навършва почти един месец откакто не съм работил по настоящата си книга. Един месец, откакто не съм писал. (Добре де, това второто не е баш вярно, но така се губи акцентът. :x )
Това, предвид житейските ми планове, не се отразява никак добре на психиката ми. Не помага и фактът, че вече се чувствам доста "прегорял" за историята, която се опитвам да разкажа.
Същевременно, tempus-а си figut-ва безгрижно, а животът продължава, независимо дали успявам да се задържа за неговата бясно фучаща космическа S-Bahn мотриса или не. Затова, с цел повишаване на мотивацията, реших да си направя интересен експеримент/гаргамел с моята наскоро (само)приета "професия".
Реших, че отсега натататък, сам ще плащам на себе си за положения труд.
Звучи налудничаво, нали? :mrgreen: Е, както казват мъдрите хора, трудно е докато откачиш, после нататък е лесно. Така и в настоящият случай. Животът е "несправедлив" (според личната преценка), обществото е "полудяло", аз "заслужавам разни работи", а същвременно "никой не го е еня за мен". Освен... поне на един човек му пука за мен: Аз. :)
You see where this is going. Щом на мен ми пука за мен, редно е да помогна на себе си да се почувствам по-добре, дори само... хайде, хайде, да не разваляме илюзията. Та, как да го направя това? Логично, да дам на себе си тези неща, от които сега непосредствено имам нужда - финанси и признание за свършената работа.
Разбира се, тъй като нямам средства, няма как "реално" да си плащам - но поне ще знам колко "дължа" на себе си и, надявам се, по този начин ще видя, че върша нещо полезно, дори на обществено равнище моят принос да остава невидим. (Поне до един момент.)
И така. Идеята оттук нататък е, че вече всеки път, когато пиша - т.е. бачкам по "професията" си, аз ще получавам заплащане - дадено ми от мен самия. Тарифата ми е на завършен час и е определена според собствените ми разбираният за "справедливо" възнаграждение в условията на днешната социално-политико-икономическо-финансова обстановка. Същевременно, за свършената дотук работа (активното писане от февруари до юни т.з. и проектирането по време на Наноримо 2017), тъй като нямаше как да разбера колко точно часове съм работил, се възнаградих - отново "справедливо" - по брой изписани думи (независимо употребени или не).
В хода на това "заплащане със задна дата" се разкриха два интересни факта. Първият (и по-прозаичният) факт е, че ако можех да си "платя" на момента "заслуженото", сега щях да бъда един прилично богат човек. Няма да казвам точни суми, тъй като това е субективна територия, но пак повтарям, според моите лични виждания нещата са напълно справедливи. (И дори с "щедрите" самоопределени тарифи пак печеля в порядъци - *кхъм* *кхъм* - в пъти по-малко от разни празноглави спортисти, fashion модели и прочее "надценен" highlife.) Вторият факт е, че според количеството изписани думи, калкулирани в заплащането, аз реално все едно вече съм изписал цял, пълнокръвен роман (почти 110хил. думи). И това без да включвам сигурно още едни 50-60% на това количество писания, които представляват предишните (неуспешни/зарязани) итерации на този проект...
Тоест, ако не ми куцаше толкова брутално творческият процес, сега със сигурност вече щях да съм на етап "подготовка за преговори с издателства".
Но... поне знам, че мога да "работя" като писател. Дори не непременно да успявам да "постигна" конкретни резултати. - 3 Been thanked
- Radiant Dragon Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Tue Jan 29, 2019 12:21 pm Re: В търсене на книги Tue Jan 29, 2019 12:21 pm Re: В търсене на книги
Корабите ги нямам на хартия, защото преводът е Ужасен!
Ох, не мога да се сдържа! Едно време за едната бройка аз да ги превеждам... Даже пратих на MBG books превод на част от първа глава, но те предлагаха просто брутално мизерни суми. Трябваше да ми върнат отзиви, да сключим договор... но нещо се замотаха, а аз си намерих по-доходоносен проект и не ги тормозих. И така...
Но никак не се учудвам, че за тези хонорари са намерили калпав преводач. Жалко за прекрасните книги! - 3 Been thanked
- Dess Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Sat Jun 29, 2013 11:52 am Е-книгите Sat Jun 29, 2013 11:52 am Е-книгите
Тема за начините, по които електронните ни книги (могат да) стигат до читателите. -- Кал
Дигитална библиотека (евтино електронно устройство за разпространение с местен обхват на файлове) , достъпа до която е чрез wifi. Полезна при местно разпространение на дигитални файлове и има други примери на линка. Не предлагам, само си мисля, че може да се използва за разпространение на дигиталните ни книги на определено място или на събития.
LibraryBox is an anonymous fileserver based on cheap hardware that runs on little power and serves files to any wifi-enabled device with a browser. It is a fork of the Open Source project PirateBox, altered to be more comfortable to use for libraries, educators, and anyone else that has a need to serve files in locations that have lack reliable, unfiltered connectivity with the Internet.
http://www.kickstarter.com/projects/griffey/librarybox-20 - 3 Been thanked
- отсъстващ Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Thu Jul 18, 2019 8:02 pm Re: Писане на английски език? / Let's write English ;) Thu Jul 18, 2019 8:02 pm Re: Писане на английски език? / Let's write English ;)
Dan Simmons used similar (albeit vastly more simplistic) reversed structures in the Hyperion Cantos.
Instead of - "Take the next shuttle to the skyport," she said - he'd write sometimes "Take the next shuttle to the skyport," said she.
It was mildly baffling for me, because one of the first things that I had to struggle with when I started first transitioning into English writing, were the post-line dialogue markers, and how they were opposite to those in Bulgarian.
- Давай напряко през гората - каза той с насочен пръст.
"Go right through the forest," he said , his finger pointed.
Really, "grokking" how dialogue was done in English (especially after I had just gotten the hang of it in Bulgarian) was a significant deal for me.
One example is, to this day I'm not sure which quotation marks should actually be used - saw that The Dresden Files used the double-marked version, and just went on with it. - 3 Been thanked
- Radiant Dragon Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Fri Oct 25, 2019 3:28 am Re: Любимите компютърни игри Fri Oct 25, 2019 3:28 am Re: Любимите компютърни игри
Мисля, че и преди съм дрънкал тук по този повод, но ако не съм, представям ви Arcen Games * - компанията, която аз смятам, че трябва да се води за еталон в game development индустрията.
*("c"-то се чете като "к")
Първо, малко поща:
AI War 2 leaves early access!
Chris here! By any sane metric I can think of, AI War 2 shouldn’t exist. And yet it’s more than I ever imagined it could be.
When we first set out to make this game three years ago, it was far less ambitious. Even that was going to be really hard. Somehow, in the process of falling down the stairs over and over again during this period, we wound up with a game that seems to be superior to the original.
This game shouldn’t exist, but it does, and I’m both proud and stunned.
The Secret? Community
The intro to this post runs the risk of sounding like I’m tooting my own horn, but it’s not actually about me. I’m not capable of making — even just designing — this game on my own. I don’t think anyone is, really.
The fact that this game exists isn’t a testament to me having some brilliant insight or a singular vision that I doggedly pursued. The reviews of the game are lovely, but give me entirely too much personal credit.
The state of this game is thanks to dozens of people critically thinking about this game — what this one and the original means to them and to others — and then a process of relentless, continuous, arduous iteration and improvement.
MVP Award: BadgerBadger
This section is long, and in some ways tangential, but if you read it you’ll understand why I’ve put it here so prominently. You have this guy to thank as much as me or Keith for this game existing.
Badger has been involved since the kickstarter, with questions and comments and key insights. For a lot of the first year, he was responsible for something like 80% of the bug reports and feature ideas on our idea tracker. When a lot of other people were just bouncing off the game and waiting around for Keith LaMothe and I to figure things out on our own — understandable, really — Badger was there providing really key insight and ideas.
But that was barely the start for him. After a while I was essentially like “so, do you just want source code access, given how much you’re doing here?” Because he had started doing some mods — nanocaust and macrophage, at the time, IIRC — and it was clear he would be less hand-tied if he had more access.
What happened next was essentially us getting a developer — volunteer, no less — who contributed as much to the design of the game as I did, in my opinion. Not only did he single-handedly conceive of and implement the nanocaust and macrophage, but he also did the dark spire and marauder impelementations, among many, many other things.
Some of the most brilliant and devious things that the AI has in this game compared to the first one? Badger. Some of your favorite UI detail screens, like metal flows? Badger.
Not to mention all the bugfixes, balance tweaks, and… just oodles more. This game wouldn’t exist in anything like the state it does now without Badger. Any credit for my “singular vision” on the game is doing him a major disservice, but he’s a quiet sort of guy when it comes to taking credit, so I wanted to take this chance to call him out in particular.
Growing Volunteer Developer Corps
So, Badger is not remotely the only person I need to call out as being absolutely indispensable.
RocketAssistedPuffin has also been involved heavily for the last year plus, and has taken over huge numbers of things that I never would have had time for. After I implemented the new tech system one way, he’s the one who figured out how to make it substantially more balanced. Most of the voluminous “balance change” sections on the release notes are from him working with other players or just reasoning things out himself.
Puffin has also had a ton of ideas on how to make things better in all sorts of sections of the game, and there was a period of about three months late last year where he and Badger were basically doing ALL the development on the game and I just pushed out releases of what they were doing. I was going through a really painful divorce and had a ton of anxiety and couldn’t face work, and these two kept things alive and improving.
But it never stopped there. Those new tutorials you like? Puffin. I wrote the bulk of the “How To Play” in-game wiki sections, but the most basic and understandable ones for new players were… again, Puffin. I’m excellent at writing encyclopedic entries that fill you in on huge numbers of details, but he’s the one who distilled “what’s the most central stuff you need to know, as briefly as possible” so that people can actually get into the game in any reasonable timeframe. Compare his work here to the tutorials I did in the original game, and it’s night and day.
And I’m still selling Puffin short, frankly, because he’s done so many things over such a long period that I can’t remember it all now.
More recently, we’ve had folks like WeaponMaster and Asteroid joining in and adding lots of bugfixes and quality of life improvements that I never would have had the time to do myself. Things like hovering over galaxy map links to see information on them were Asteroid. Endless tricky bugfixes were WeaponMaster. I’m selling them both short, but the release notes are filled with things that they either implemented or suggested or both.
And it doesn’t stop there. Quinn stepped in an made a bunch of additions. Keith laid the original groundwork for the entire game simulation and multithreading (he was the main programmer and designer for the first year and a half, and actually on staff during that time).
And there were so, so many others. And more each month!
Volunteers Beat Modders, I Think
I’m pretty free with the source code access, because I’d rather have a consolidated community of people helping rather than a bunch of mods that you have to hunt down and find.
So a lot of the folks that have turned into volunteers are what would have been modders on most other games. They would have made their own thing that you had to install and then wonder about the cross-compatibility of.
This game does have a ton of moddability, and for anyone who wants to “just” be a modder, that’s absolutely fine with me. But for a lot of the mods that are getting the most love, I’m happy to share source code access with those folks so that they’re in no way hobbled, and so that their work can go out as additional content that every player can find via in-game options without having to hunt through Steam Workshop or whatever else.
It’s an unorthodox approach, but a lot more team-oriented and lets us do quality control on each others’ stuff, “mods” included, which is a big win. If someone wants to steal the source code for this game, they can just decompile it like any other game for the most part. I’d rather put my trust in people and see things flourish rather than retain a stranglehold out of fear or pride.
What Did I Actually Do, Then?
All of this help from others let me focus on some of the really tricky architectural and design problems, which led to things like us even being able to HAVE a simulation of this size, and to have it perform as smoothly as it does.
I got to build lots of mechanics that other people then actually turned into specific units. It also gave me time to focus on some really nagging problems that just made the early versions of the game… unpleasant.
If I hadn’t had the time to think and talk to people about all those things, we never would have seen all the game evolve this way; I would have been mired in content development and other items just to get the basics out for the game.
The original design for this was something that Keith and I put together as a pair, but it only worked out so well. It was a good foundation, but needed… a lot of help. We both pushed that forward a lot, until the money situation got to the point where he (and all the other staff, eventually) had to step away, and I carried on “alone” (but with all those volunteers).
There came a couple of major turning points where I was reflecting on why I was so unhappy with this game as it existed, and listening to the various gripes that playtesters had, and then I was able to spend a month or three implementing something drastically new.
Fleets are the most notable of those, and they were initially met with a lot of mixed feelings and distaste because only part of my idea was there on the first public launch of those. Only in the last month or so has that feature completely come into its own, and that also had a lot to do with continuous feedback from people in early access telling me what they needed and what they did and didn’t like.
We also had a number of points during development where we just couldn’t escape certain performance problems, because there were suddenly battles that were an order of magnitude larger than the first game (which was itself the largest strategy game simulation of individual units that I’m aware of on the market until this sequel). So I got to focus on a whole bunch of crazy improvements and data structure inventions and even GPU shader tricks in order to make all this stuff work.
Without the rest of the community helping, there’s no way I could have had time to work on all that sort of thing, even in three years of development. A game of this scope shouldn’t run this well — it shouldn’t be possible — but it is because I was given the gift of time by so many others.
A Decade In The Making
It has been 10 years to the day since the first AI War came to Steam, and it’s been 3 years of developing this sequel.
We didn’t do any work on any AI War games from late 2014 through late 2016, but the rest of that time has been spent at least partly working on the original game or this sequel.
From version 5.0 of the original game through version 8.0, Keith was pretty much the sole developer on that while I focused on other things. He built out a ton of creative and clever things that made a return in this game, and also pushed the concept of what the AI could be — adding in some traditional decision-tree style logic in places in addition to the more decentralized-style AI that I had come up with back in 2009. That one that originally made waves on slashdot and reddit and hackernews and so on.
I’ve worked as the producer and design lead on this sequel, among my many other roles, and so the fact that there seems to be a “singular vision” is hopefully a sign that I did a good job in that role. But the degree to which this is a product of dozens of people’s work, over an extremely long period of time, really can’t be understated.
That’s what I meant all the way back at the start. This sort of thing shouldn’t have happened. It’s just so… unlikely. A ton of people came together over a decade and helped make something unlike anything else on the market.
That’s before even getting into other major (former) staff contributors like Daniette “Blue” Shinkle doing the vast majority of the art and coming up with the way-prettier style of ship that evolved AFTER the kickstarter, the awesome score by Pablo Vega, and 25 voice actors who did a fantastic job as various humans and the AI.
And good grief, I’d be remiss not to mention Erik and Craig and all the other folks at Indie Bros, who helped manage so many aspects of this game, as well as often doing work like helping clean up voice lines, etc.
A Few Common Questions
If you’re interested in what is coming in the very short term, there’s a post for that.
Similar if you want to know what the plan is for multiplayer.
For kickstarter backers (or anyone else who is curious), there’s an FAQ as well as roadmap of stuff for the next few quarters relating to kickstarter stretch goals.
And I just have to once-again plug this awesome After Action Report by zeusalmighty.
My Deepest Thanks
I never wanted to make this game, because I didn’t think I could. The original AI War seemed to be the high water mark of my career, and I spent a lot of time trying to make peace with that. But when the market shifted in 2015 and 2016 and finances started getting tight, it became clear that returning to the game that started it all was what made the most sense.
Thanks to all of the kickstarter backers for believing that we even COULD build this game. Keith and I felt like we could do something that would make you happy, but probably not something that would top the original. It took two extra years of development and an enormous village of people to make THAT a reality. So thanks to everyone for their patience and support during that time.
I also want to say a big thanks to everyone for their understanding during my divorce , which happened shortly after entering Early Access for this game. That made everything so much harder, and took me out of commission for a full three months or so where I just couldn’t work much. I had to learn how to be me again, and come to terms with being a dad with shared custody rather than a full-time father, and all of that was incredibly hard.
But the good news is that, as has happened with this game itself, a lot of things in my personal life have turned out unexpectedly, improbably well in the last year. After deciding to date again (after 18 years off the market, wow), I wound up meeting the woman who is now my fiancée surprisingly quickly (all things considered). Kara and her daughter have made my entire world so much richer than I realized it could be , and my son finally has the sister he’s wanted for so much of his life.
I feel incredibly fortunate, and a lot of my ability to get back to work and not crumble under the weight of anxiety and expectations for this game were thanks to Kara’s support and presence. The reality of her life as a doctor and surgeon also helps to kind of put my own work into perspective, sometimes, in the best way.
However this turns out financially, and despite my anxieties about my future as a game developer, I’m incredibly proud of what we’ve all created together, and I feel surrounded by all the right people both at work and outside of work. This has been the hardest three year period of my life, but the end result has all been worth it.
Thanks to everyone, and I hope you enjoy the game — both what it is now, and what’s to come.
Very Best,
Chris
И сега, когато имаме фонов контекст, ето ви и едно много интересно АМА* (Ask Me Anything):
AMA: I am Chris Park, founder of Arcen Games and lead dev on AI War 2. Ask me anything!
*(Което, към момента на писането на този пост все още тече; събират се въпроси за последен рунд отговори утре.)
И тъй. Горд съм, че подкрепих кикстартъра на AI War 2 . Може би никога няма да видя завършени In Case Of Emergency, Release Raptor и Stars Beyond Reach . Може би Крис наистина ще бъде принуден да напусне индустрията - както му се е наложило да разпусне малкия си, но превъзходен екип. Не съм фен на всичките заглавия от каталога на компанията, много от игрите имат дизайнерски кусури, но всичките до една са интересни, иновативни и предлагащи нещо различно - Skyward Collapse, Bionic Dues, A Valley Without Wind, The Last Federation, Starward Rogue и други. (Но нямат задълбочени истории. Сори, Кал. :P ) А създателите им са отворени, открити, изпълнени със страст и желаещи хората да се забавляват и вдъхновяват от изкуството, което правят.
Едно е ясно - в интерактивната развлекателна индустрия, а и в живота изобщо, ни трябват повече хора като Крис Парк. - 3 Been thanked
- Radiant Dragon Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Mon Mar 30, 2020 3:57 am Re: Тема за искане и даване на помощ Mon Mar 30, 2020 3:57 am Re: Тема за искане и даване на помощ
Може ли да ми дадеш личен мейл, за да ти пратя текста?
Под всеки аватар или вдясно разположената информация за автора на post има две картинки: пионка с PM и пощенски плик. Като сложиш мишката на плика, поглеждаш на екрана най-долу вляво и се вижда "mailto:" и после какъв е адресът на човека. - 3 Been thanked
- frog Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Sat May 16, 2015 8:21 pm Re: Развитие на Човешката библиотека Sat May 16, 2015 8:21 pm Re: Развитие на Човешката библиотека
Каня ви на: 16.05, Девертикализиране на хоризонталните колективи
(...)
Звукозапис
Накрая възникна идея да направим продължение на работилницата, в което обсъждаме само конкретни казуси: хоризонтални общности, които търсят път обратно към хоризонталността си. ;)
Сега, в изпълнение на хулиганския си план, млъквам и се усмихвам. - 3 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Wed Feb 03, 2016 2:30 am Re: За спасяването на света Wed Feb 03, 2016 2:30 am Re: За спасяването на света
Ана Хелс в Сборище на трубадури за антологията - "прекрасния сборник на креативните чобити от Човешката библиотека":
http://trubadurs.com/2016/02/02/za-spas ... annahells/ - 3 Been thanked
- Люба Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Tue Mar 15, 2016 11:37 am Re: Share the Joy Tue Mar 15, 2016 11:37 am Re: Share the Joy
Медиен анонс:
Разказът „История на телевизионните вируси“ от Иван Попов влезе в международната антология Up and Coming: Stories by the 2016 Campbell-Eligible Authors , заедно с още 240 текста от 120 автори, които са дебютирали в професионални англоезични издания през 2014 или 2015 година. Това му дава право да се състезава за наградата John W. Campbell за най-силен дебют във фантастичната литература . Наградата „Джон Кембъл“ се връчва заедно с наградите „Хюго“ на ежегодния световен фестивал на фантастиката Уърлдкон, който тази година ще се проведе през август в Канзас Сити, САЩ.
Антологията Up and Coming излиза в електронна форма и може да бъде безплатно свалена до края на март от сайта на съставителите ѝ .
„История на телевизионните вируси“, преведен от Владимир Полеганов, Иван Попов и Калин М. Ненов като The Keresztury TVirs, беше първоначално публикуван през май 2015 г. в списанието за фантастика и философия Sci Phi Journal, като част от кампанията на фондация „Човешката библиотека“ за популяризиране на българската литература по света. Може да прочетете оригиналната му версия тук .
Трубадурите вече го отразиха . :) - 3 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Thu Jul 21, 2016 9:02 am Re: Труд и творчество Thu Jul 21, 2016 9:02 am Re: Труд и творчество
Пети национален литературен конкурс "Мара Белчева"
Тема: -
Краен срок: 16.09.2016 г.
Резултати: ? Наградите се обявяват и връчват на тържествена церемония, организирана през месец октомври в рамките на Празниците на град Севлиево.
Възраст: -
Вид творба: поетична творба
Изисквания: Организаторите целят да стимулират творческия потенциал на българските поетеси, чиято поезия носи духа на нашето време. Представените за участие в конкурса творби не трябва да са отличавани на други конкурси. Конкурсът е явен. Всеки кандидат може да изпраща 3 поетични творби, придружени с имената на участника, адрес, телефон за връзка и кратка анотация на творчеството на кандидата. Материалите се изпращат на e-mail: mara_belcheva_sevlievo - в - abv.bg или с препоръчана кореспонденция на адрес:
5400, Севлиево
пл. „Свобода” № 1
Община Севлиево, Отдел „Култура и ВЕИ”
за национален конкурс за поезия „Мара Белчева”
Произведенията се оценяват от комисия, включваща представители на организаторите и институциите в Севлиево от сферата на културата.
Награди: Първа награда – грамота и парична сума – 500 лв.
Втора награда – грамота и парична сума – 300 лв.
Трета награда – грамота и парична сума – 100 лв.
Награда на бизнес сдружение „Севлиево XXI век” за севлиевска поетеса
Специални награди на съорганизаторите на конкурса
Повече информация: http://bukvite.bg/konall.php?bid=428
НАЦИОНАЛЕН ПОЕТИЧЕН КОНКУРС ЗА ЛЮБОВНА ЛИРИКА „ГОРЧИВО ВИНО”
Тема: -
Краен срок: 15.08.2016 г. /валидна е датата на пощенското клеймо/
Резултати: Резултатите от конкурса ще бъдат публикувани на уебсайта и фейсбук страницата на читалището до 06. 09. 2016 г.
Възраст: -
Вид творба: стихотворение
Изисквания: Желаещите да участват трябва да изпратят голям пощенски плик, съдържащ:
- едно непубликувано и напечатано в 3 екземпляра стихотворение, без името на автора
- малък, запечатан плик с попълнено заявление за участие в конкурса, изтеглено от сайта на читалището: http://chitalishtebratiamiladinovi.org/ и екземпляр от конкурсната творба, подписана собственоръчно от автора с неговото име. Творбите за участие се изпращат по куриер, по поща или на място, на адрес:
гр. Петрич 2850, обл. Благоевград
ул. „Александър Стамболийски” № 4
Народно читалище „Братя Миладинови 1914” – за конкурса „Горчиво вино“
Максимален обем на творбата – до 30 реда.
Награди: първа, втора и трета награди - диплом и плакет, както и специални награди.
Повече информация: http://bukvite.bg/konall.php?bid=412
НАЦИОНАЛЕН ПОЕТИЧЕН КОНКУРС – НОВА ЗАГОРА
Тема: -
Краен срок: 31.08.2016 г.
Резултати: Обявяването на резултатите и награждаването ще се извърши на Празниците на поезията Нова Загора 2016 г. в рамките на Празника на града.
Възраст: над 18 – годишна възраст
Вид творба: стихотворение
Изисквания: Всеки автор може да участва с до 3 непубликувани стихотворения в три екземпляра, изпратени в запечатан плик, като в по - малък плик приложи: име, адрес, телефони за контакти на адрес: гр. Нова Загора- 8900
ул. „24-ти май” №1 Община Нова Загора за отдел „Култура, медийна политика и интеграция на малцинствата” За поетичния конкурс
Награди: Награда на кмета на община Нова Загора - на участник в конкурса от община Нова Загора – 150 лв.
Първа награда - 150 лв.
Втора награда - 100 лв.
Трета награда - 80 лв.
Повече информация: http://bukvite.bg/konall.php?bid=427
Национален конкурс за стихове "Мое синьо лято"
Тема: Мое синьо лято
Краен срок:[/b]15.09.2016 г.
Резултати: до 10.10.2016 г.
Възраст: В конкурса могат да участват всички младежи и възрастни посочени в категориите от цялaта страната:
- Първа категория младежи от 14 до 29 години.
- Втора категория възрастни 30+ години.
Вид творба: стихотворение
Изисквания: Участниците в конкурса могат да участват с до две непубликувани стихотворения всяко с дължина не повече от една страница. Стиховете трябва да са с тематика за морето и Странджа планина. Участниците в конкурса трябва да изпратят трите си имена, възраст, адрес, телефон, имейл за връзка.
Награди: грамоти и предметни награди
Повече информация: http://bukvite.bg/konall.php?bid=424
Национален поетичен младежки конкурс "Към Родината"
Тема: Към Родината
Краен срок: 1 октомври 2016 г.
Резултати: 1 ноември 2016 г.
Възраст: до 30 години
Вид творба: стихове
Изисквания: Всеки автор има право да участва с три поетични творби.Текстовете се изпращат в три екземпляра на адрес София – 1000 п.к 71
Награди: 1. Награден фонд
Първа награда 500 лв.
статуетка „Пегас” и грамота
Скулптор: Венелин Петров
Втора награда 400 лв.
статуетка и грамота
Трета награда 300 лв.
статуетка и грамота
2. Отпечатване НА НАГРАДЕНИТЕ ТВОРБИ в сп. „Пламък”
Повече информация: http://bukvite.bg/konall.php?bid=422 - 3 Been thanked
- Adi Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Sat Mar 14, 2009 1:25 pm Re: Християнството, вярата... и още Sat Mar 14, 2009 1:25 pm Re: Християнството, вярата... и още
В първата част на "Реквием за Хомо сапиенс", "Падналите богове" (както я преведоха на български), Данло участваше във всевъзможни култове, вярвания, философски школи и организации по интереси - за да опознае света от най-много възможни ъгли. Водеше го обаче винаги едно: желанието за всеобхватност . В момента, в който някой ти каже: еди-какво си НЕ е така, ами така - само и единствено така... му се усмихваш, и караш нататък.
Разсъждавам си... ;) - 3 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Sat Dec 24, 2016 7:53 pm Re: Федора под лампата [ЗАВЪРШЕН ПРОЕКТ] Sat Dec 24, 2016 7:53 pm Re: Федора под лампата [ЗАВЪРШЕН ПРОЕКТ]
Мда, май трябва да започна пак по-често да наминавам оттук... за да не си забравям старите приятели.
Лъч , записи има, макар и правени от аматьори; ако все още имаш интерес, може да компилирам нещо по-разбираемо от тях и да пусна един Дропбокс линк идната седмица.
Хриси , моите извинения, ако съм загубил напразно времето ти. :| Когато организирахме събитието, преценихме, че ще е по-добре да е по-кратко, за да не се загнезди скуката сред забърната публика на днешното време; идеята беше, че бяхме поканили лично 40+ човека, от които се надявахме поне още 1/2 толкова да дойдат "притурка", но уви... не съм Марин Трошанов (примерно) и явно нямам star power-а да напълня дори една средна по размер зала. Ако знаех отначало, че щяхме да сме камерна сбирка, щях да направя нещо по-приятелски настроено. Отново, моите извинения.
Кал , благодаря за отзива в Goodreads. Дори не знаех, че ме има там. :? Колкото до кървите, острите предмети и праволинейната проблеморешимост в стил Арни/Duke Nukem/Serious Sam/Ван Дам и сие, с моя силен Марс... какво да кажа? Аз съм такъв, какъвто съм. Едно време дори любим цвят ми беше червеното. :) Говорили сме за тия плоскости на живо и предполагам, че вече се знаем; аз уважавам твоите стремления, същевременно смятам, че моят мироглед (ха, ирония) също може да даде положителен резултат. Даже, наскоро съдбата нагледно ми показа, че всички пътищата водят към рая - видях уникално развитие при човек, чиято гледна точка си мислех, че вечно ще сочи към задъдена улица. Великият Космос ми показа колко заблуден мога да бъда, независимо колко си мисля, че знам. :idea:
И ако това ще представлява интерес за теб - мисля си как точно да обърна част от тази моя кръвожадност с главата надолу в следващата ми книга. Искам да счупя едно старо клише, което гледам дори в 21-и век продължава да е меродавно. Но... това си е за жива среща.
За финал - вдъхновението за образа на Текс е конгломерация от няколко източника, но пикантната част е източника на името - игрова поредица, която й точа зъби от няколко години най-сетне да я започна, но все отлагам. Май е време да запретна ръкави, а? Току-виж Текс придобие... ъпгрейд. :D
Весели празници!
И благодаря за вашата подкрепа.
ПП. Забравих - електронното издание; въпреки че съм силно благодарен на издателя си, те имат... нека го наречем "твърда политика" по отношение на разпространението на романа; това, за съжаление, изключва появата на електронно издание поне в близко бъдеще. Ако обаче тиражът "понапредне" ще лобирам да се появи и електронен формат, защото знам че има хора (като Чобитите), които желаят да си попълват библиотеката в съвременен стил. - 3 Been thanked
- Radiant Dragon Author
- Rating Rating: 27.27%
-
-
-
Mon Nov 19, 2018 5:30 pm Re: Ортодокс Mon Nov 19, 2018 5:30 pm Re: Ортодокс
http://www.booksinprint.bg/Publication/Details/9fe9948a-dac0-4a56-b4d7-f2b294ecb65e
Мили хора, плановете са в сряда-четвъртък /21-22 ноември/ да се влезе в печат. Така че ако някой, нещо... дотогава. Случайно разбрах, че за 7 /май/ декември има някакво представяне, ще се постараем да има хартиени бройки.
Аз много се радвам, че Петърчо и Христина получиха своите физиономии от ръцете на Петър Станимиров. Дано и на останалите се харесат. - 3 Been thanked
- eli Author
- Rating Rating: 27.27%
-