Posts toplist
Rating posts
-
- Post
- Been thanked
- Author
- Rating
-
-
Wed May 14, 2014 9:05 pm Re: Труд и творчество Wed May 14, 2014 9:05 pm Re: Труд и творчество
Седми национален конкурс за хайку
Тема: свободна
Краен срок: 30 май 2014 г.
Резултати: юни 2014
Възраст: -
Вид творба: хайку
Изисквания: до 10 непубликувани хайку се изпращат на електронен адрес: 17etaj-в-gmail.com
Награди: ?
Повече: http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=19122&sid=7
Детски конкурс по случай 24 май
Тема: Какво разказват буквите?
Краен срок: 19 май 2014 г.
Резултати: ---
Възраст: от 8 до 12 и от 12 до 16 г.
Вид творба: разказ
Изисквания: произведенията /до 2 печатни страници/ се изпращат на имейл: litclubpparijkov-в-abv.bg, или на фейсбук страницата: https://www.facebook.com/literaturenklubpetarparijkov
Награди: ?
Повече: http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=19090&sid=7
Национален студентски конкурс „Есе по картина“
Тема: по предложените картини и ключови думи
Краен срок: 15 юни 2014 г.
Резултати: 25.06.2014г.
Възраст: студенти
Вид творба: есе
Изисквания: подробни изисквания тук ; изпращат се оттук
Награди: парични и предметни
Повече: http://essay.ss-varna.org/
Национален литературен конкурс "Георги Давидов" 2014
Тема: морска тематика
Краен срок: 30 юни 2014 г.
Резултати: ---
Възраст: до 40 г.
Вид творба: поезия
Изисквания: до 5 стихотворения, цикъл от стихове или подготвен за книга ръкопис се изпращат като препоръчана кореспонденция на адрес: гр. Шабла – 9680, ул. “Равно поле” № 35, Общинска администрация
Награди: пластика и парична награда (2000 лв.)
Допълнителна информация : obshtina-в-ob-shabla.org, culture-в-ob-shabla.org
Повече: http://www.shabla.info/index.php?do=79&id=1877
Литературен конкурс на Национален ученически екопарламент
Тема: 1. "Жива вода" /5-8 клас/ (разказ); 2. "Роден съм да съм свободен - също като теб..." (есе)
Краен срок: 30 юни 2014 г.
Резултати: ---
Възраст: ученици
Вид творба: разказ, есе
Изисквания: материалите се изпращат на адреси: ecoparlament-в-abv.bg и interactivbg-в-abv.bg
Награди: ?
Повече: http://ecoparliament.com/projects_05.htm
Конкурс за есе
Тема: "На какво ме учи природата"
Краен срок: 10 юни 2014 г.
Резултати: ---
Възраст: 9-12 клас
Вид творба: есе
Изисквания: произведенията, в обем до 2 страници (формат А4), се изпращт на имейл: ekoparlament-в-abv.bg
Награди: безплатно участие в ежегодната Лятна академия "Обучение за бъдещето"(7-11 юли 2014 г.)
Повече: http://www.ecoparliament.com/ljatna_akademia.html - 1 Been thanked
- negesta Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Thu Jun 05, 2014 9:51 am Re: Комикси, манга Thu Jun 05, 2014 9:51 am Re: Комикси, манга
ИНСТИТУТ ЗА ИЗСЛЕДВАНЕ НА ИЗКУСТВАТА – БАН
СЕКЦИЯ „КОМИКС“ – СБХ
СДРУЖЕНИЕ „ПРОЕКТ ДЪГА“
ПОКАНА
за участие в международна научна конференция
Скъпи колеги,
каним ви да вземете участие в международната научна конференция „ Комикс/
анимация/кино “, която се провежда в периода 4-6 септември 2014 г. в София и e
организирана от ИИИзк – БАН, секция „комикс” при СБХ и сдружение „Проектът Дъга”.
В конференцията могат да участват професионалисти, докторанти и ценители на
изкуствата комикс, анимация, кино и граничните територии между тях. Тя се провежда в
рамките на международната изложба „София комикс експо 2014”, в салоните на СБХ на
ул. „Шипка” 6.
Заявките трябва да съдържат тема, анотация и кратка информация за автора и да бъдат
получени не по-късно от 20 юни на адрес в линка по-долу:
comixconference -в- abv.bg
Одобрените за участие теми ще получат потвърждение до 30 юни.
Презентациите по време на конференцията не трябва да надвишават 15 мин. Предвижда
се издаване на сборник от научни текстове на хартиен и дигитален носител.
Организационен комитет:
доц. д-р Радостина Нейкова
Антон Стайков - 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Tue Apr 07, 2020 10:58 pm Re: Особености на чобитския настрой за забавление чрез работ Tue Apr 07, 2020 10:58 pm Re: Особености на чобитския настрой за забавление чрез работ
Не сме само ние ненормални да пишем по нощите в ЧоБи. И от любимия ми филмов фестивал пишат сега. Е, при тях е 22 ч., не 23, но пак е късно като за такива чужденци.
Също така не оставям писма нарочно за СЛЕД събота и неделя освен ако не са някакви официални на ЧоБи, разбира се. - 1 Been thanked
- frog Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Tue Apr 26, 2022 11:05 pm Re: Зелени разкази (ама _наистина_) Tue Apr 26, 2022 11:05 pm Re: Зелени разкази (ама _наистина_)
(почти) копи-пейст от блога ми :
Антологията "Зелени разкази (ама наистина)" е една наистина внимателна подборка на екологична тематика, събрала творби на наши и чужди автори. Някои от авторите са били отличени в първия Копнеж на Човешката библиотека, други са били избрани след старателно търсене и проучване.
И този факт, това старание в избора на заглавия, наистина си личи. Като подборка на произведенията, "Зелени разкази" получава твърдо 5/5 звезди. Историите вътре успяват да обхванат толкова много теми от тези, за които си мислим, когато чуем, че някоя книга е "зелена" и "екологична". Всъщност за някои от темите може би дори не сме се и сещали, а дори и най-често срещаните в литературата - като замърсяването на въздуха - са представени по нов начин, и обгърнати от такъв сюжет, че до края може би няма да осъзнаете този разказ като "зелен". Но идеята му, посланието, гарантирано ще остане. Това е другата голяма точка, по която "Зелени разкази" заслужава несъмнена отлична оценка. Нито една от историите в сборника не е обвинителна или назидателна - може би най-големият препъни камък за такава литература, или изобщо за всяка кауза, която търси да достигне до широката публика. Тези разкази не сочат обвинително с пръст. Не изскачат с предварително подговени, изтъркани поуки и лозунги, които просто да подминат съзнанието на читателя. Те разказват истории, предават емоции, показват ни различни гледни точки и оставят сам да си направиш изводите - най-правилният начин едно послание да достигне до читателите. А и тези изводи не са винаги така лесни и еднозначни. Каква е първата ви реакция, когато чуете за ГМО? Царевица и възмущение? Прочетете обаче "О, дай ми дом" на Адам Ракунас и кажете, ако не сте заобичали тези бизончета.
Като текстове сами по себе си, и степента, в която субективно ми харесаха, общата оценка на сборника за мен е може би 4. Което си е напълно в реда на нещата - много рядко съм имала случай, в който от сборник разкази, и то от различни автори с разнообразен стил, всичко да ми хареса дотолкова, че да дам обща оценка петица. От всички истории, само един откровено не ми хареса, и то без да ми бъде неприятен, а просто скучен и невпечатляващ, може би или глупавичко наивен, или твърде неразработен - това бе "Любов под дърветата" на Христина Панджаридис.
Една сравнително голяма част - на фона на общия брой на разказите - бе с нестандартна постройка. В доста от историите главният разказвач изливаше в един монолог всичко, което му се е събрало; което е видял, помислил и почувствал. Може би точно в момента на четене на книгата не съм била в настроение за такова водене на разказа, или пък това ненарочно събиране ми дойде в повече, та тези истории ми вървяха по-мъчно от станалите. Затова пък самото им съдържание компенсираше каквито и субективни оплаквания да съм имала по въпроса. А като стана дума за нестандартност, по тази точка всъщност несъмнено води изграденият като пиеса "За вятъра и другите природни пиршества". Тук нямах нищо против драматургичния подход, но колкото и да обичам абсурдистката фантастика, хаосът ми дойде в повече.
По-долу отделям по няколко думи за всеки от включените разкази, но преди това - наистина мога да ви препоръчам сборника "Зелени разкази". Да, за нуждите на Четатона на бъдещето е перфектен избор - един или друг разказ от него може да се отнесе към почти всяко предизвикателство от него (но аз реших да си броя целия сборник към първа точка - "Всичко живо е трева"). Но и извън рамките на маратона, това се оказа много приятна и изключително разнообразна антология - къде другаде ще видите събрани научна фантастика и фентъзи, романтика и съвременна проза, бъдеще и минало, от автори на най-различна възраст. Самият прочит на "Зелени разкази" си е едно приключение - не знаеш накъде ще те поведе следващата история. Или пък знаеш - ще ти остави идеята за едно по-добро бъдеще.
"Скалпелът на Окам" - Теодор Стърджън. Това е един от любимите ми научни принципи (може би и заради едноименният блог, който много обичам да чета). Самата идея на Окам може би не бе така застъпена, както очаквах, но определено получава бонус точки за реалното приложение на бръснача / скалпела в сюжета. Оценка 5/5
"Светулчина поляна" - Сергей Другал. Най-ретро звучащият разказ в сборника. Донякъде ми напомни на "Дете на времето" на Азимов. Оценка 3/5
"Братята от Левса" - Александър Карапанчев. Най-стряскащият, обезпокоителен, но и въздействащ разказ. Започва толкова фантастично - с говорещ божур за екскурзовод - че направо те подмамва да не го вземеш насериозно. Всеки следващ образ обаче се запечатва в съзнанието и дълго след прочита ще се връщате към тях дори против желанието си. Оценка 5/5
"Справедливост" - Дейвид Брин. Динамичен разказ, с хубаво послание на края - от онези последни изречения, които някак успяват да компенсират дупките преди тях. Оценка 3/5
"Следствието" - Сергей Комитски. Това бе един от тези разкази, които споменах по-горе - монологично-диалогични. В случая, под формата на разпита на един лесничей. Представя една история и идеология от близкото минало, но това, че не съм била техен съвременник по никакъв начин не намали въздействието. Може би дори напротив - непрекъснато си представях как съвсем лесно същите простъпки днес могат да се допуснат под други предлози. Оценка 4/5
"Парченца смърт" - Мария Белчева. Сладък разказ, много детски. Липсваше му нещичко, за да може да плени аудиторията от целия възрастов диапазон. Оценка 4/5
"По „Е-3“ за 23" - Димитринка Ненова. Да се вмъкнеш в главата на мрънкащ тийнейджър е съмнително удоволствие. Затова пък да видиш как дори и против волята му маската на това мрънкане се пропуква си е несъмнен кеф. А за фон - впечатляваща разходка и мъничко любов. Не мога да кажа, че героите ми харесаха, но затова пък пътуването несъмнено си заслужаваше. Оценка 4/5
"Приказки за Юнаци и злодеи: зелена?" - Калин М. Ненов и Борислава Славеева – Борея . Сложен за възприемане разказ откъм сюжет, защото явно е част от нещо по-голямо - несъмнено поредицата "Приказки за юнаци и злодеи". Дори и откъснати обаче от естествената си среда, героите в разказа се държат един за друг и тази загриженост между тях ще докосне и незапознатия читател. Оценка 4/5
"За вятъра и другите природни пиршества" - Чувствах се направо гузно, че този разказ - пиеса така ми опъна нервите. Горе писах, че обичам абсурдността във фантастиката, но дали защото тук имаше страшно много различни елементи, дали защото бе само диалог - направо не ме свърташе на едно място, докато го четях. А иначе виждах толкова неща, в които бих могла да се влюбя - от този загадъчен вятър, който ти пребърква мозъка, през персонификациите на Паметта, та чак до кладенците с отлитнали и потънали думи и неочакваните посещения на конници без или с повече глави.Оценка 3/5
"О, дай ми дом" - Адам Ракунас. Може би любимият ми разказ. Много силни герои, и освен това добре развити, на които от първите редове ми беше така лесно да съпреживявам; динамичен, истински сюжет въпреки краткия обем и различен поглед върху ГМО. Оценка 5/5
"Зрънце живот" - Миа Сердарева Това бе от онзи тип разкази, които не ти разказват нищо особено. Но затова пък как го разказват! Така хубаво и неподправено, с толкова емоция и грижа, че може да почувстваш калта по пръстите си и живота на зрънцето под ръцете си. Оценка 5/5
"Моцартина" - Марта Радева. Допълнително интересен разказ за мен, защото засяга наводненията в града, в който живея - във Варна, в Аспарухово. Все пак обаче нещичко му липсваше, за да кажа, че е "Моцартина" е постигнала повече от това да подръпва емоционалните ми струни. Оценка 3/5
"Любов под дърветата" - Христина Панджаридис. Единственият разказ, който не ми хареса. Хем ми беше скучно написан, хем не можах да преглътна фантастичният елемент "внучка разказва на дядо как се е натискала с лечебна цел в градината". Оценка 2/5
"Сълза от змеица" - Светла Дамяновска . Много сладка завръзка - и хубава развръзка; доста празни приказки, и чувството, че този разказ е част от един по-широк свят, за който с огромно удоволствие бих чела още. Оценка 4/5
"Само любов" - Нели Цветкова. Чудесен разказ, зареден с толкова силна, но кротка емоция. Бе истинско удоволствие да виждам как под едни ръце се раждат цветя, под други - хляб, стига само в тях да има любов. Оценка 5/5
"Багер в пясъка" - Камен Петров. Хареса ми как първо авторът ни повежда на едно пътешествие из красотите на крайбрежието, за да ни убеди на финала защо не трябва да позволим на този багер да продължи. Доколко ме убеждава именно със силата на разказа си (защото каузата е хубава, ясно), не съм съвсем сигурна - не ме докосна така дълбоко както би могло, не ми предложи нещо по-особено, освен призракът на Форд Префект, който витаеше в съзнанието ми. Оценка 3/5
"Единак" - Християн Трифонов. Мислех, че съм се наситила на "вълчи разкази", но "Единакът" ми хареса неочаквано много. Образът на животното, на звяра, а и на човека бяха така, така хубаво изградени, а финалът може би щеше да ме накара да дам максимална оценка на разказа... ако вече не го бях решила. "Единакът" имаше от онези моменти и фрази, които решават в съзнанието на читателя съдбата на книгата, лягат ти на сърцето. За мен това тук беше ръката, която спира изстрела и "Не го убивай. Гладен е". Оценка 5/5
С изненада и радост разбрах, че авторът има и друга издадена книжка/ повест - "Черният куфар". Преди я подминавах, защото не можех да разбера за какво иде реч, но след опита си с автора, ще рискувам - не вярвам да ме разочарова, каквато и да е темата.
"Коя е тя" - Давид Мавродиев. Този пък разказ като решение за представяне ме спечели напълно! "Коя е тя" е написана в рима, изключително лека, непретенциозна, лееща се рима, която честно казано бе по-поетична и по-приятна за четене от голяма част от модерните бели стихове. Оценка 5/5 - 1 Been thanked
- Топчо Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Sat Aug 09, 2014 9:51 am Re: Тринайсетте цвята на дъгата Sat Aug 09, 2014 9:51 am Re: Тринайсетте цвята на дъгата
... и мой отговор към отзива на Adi:
Много мило ми стана от „ме излекува от страха от българската фантастика“. Това ни е била една от мечтите, като правим тези антологии.
А излекуването от страха – който и да е страх – е един от миговете на катарзис и ликуване, в които животът ми лумва по-ярко. Така че – благодаря. :)
Голямата сестра на „Тринайсетте цвята“ е „ За спасяването на света “. Само си я поискай. ;) - 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Sun Apr 10, 2022 11:14 pm Re: Не-културни събития Sun Apr 10, 2022 11:14 pm Re: Не-културни събития
Възможност за млади хора на възраст 19-35 години да се потопят в курс, който ще ги промени като гражданска нагласа, участие, поглед - "Лидери на промяната 2022":
https://www.lead-change.info
Срок за кандидатстване: 22 април 2022 г.
Критерии за участие
Групата ще бъде съставена от максимум 24 участника, подбрани съобразно следните критерии:
- възраст между 19 и 35 години;
- актуално CV, прикачено във формата за кандидатстване (в .pdf формат);
- мотивация за участие, свързана с целите на програмата, видимо от попълнената форма за кандидатстване;
- ангажираност с политическия и обществен живот, видима от попълнената форма за кандидатстване и от CV;
- изричен ангажимент за участие за цялото времетраене на двата модула на програмата, заявен във формата за кандидатстване*;
- кратка неформална препоръка (в .pdf формат), прикачена във формата за кандидатстване. Тя трябва да бъде от друг член на организацията, да съдържа данни за контакт с нея или него и да аргументира от перспективата на организацията защо кандидатът е подходящ участник в програмата.
Кандидатури без организационна принадлежност, както и от представители на организации, несъвместими с ценностите на Фондация Фридрих Еберт, няма да бъдат разглеждани.
В 23:59 ч. на 22 април 2022 г. формата ще бъде затворена и кандидатстването ще приключи. Кандидатури след този срок няма да бъдат разлеждани.
При селекцията на одобрените по горните критерии кандидати ще се търси баланс по пол и по типове организационни форми (партии, НПО, синдикати и други). В рамките на броя представители от всеки тип организационна форма ще се търси възможно по-широко представителство на различни конкретни организации.
Всички кандидати ще бъдат информирани за резултата по електронна поща след 29 април. - 1 Been thanked
- Люба Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Tue Sep 16, 2014 11:55 am Re: Културни събития Tue Sep 16, 2014 11:55 am Re: Културни събития
http://www.fotofabrika.org/bg
Фестивал Фотофабрика
Факт и Фикция.
Фабула и Фантазия.
Кадри от нашето вчера.
Памет за нашето утре.
Въпроси към нашето днес.
Фото документи и Фото фантазии.
Без фалш.
Без филтър.
Защо? Защото всички снимаме.
Къде? Навсякъде.
Кога? Всяка година по същото време.
Как? Като преработваме ставащото в лична позиция.
Кога и къде
09.09, 20:00
One More Кино
Откриване на Фотофабрика 2014
10.09 - 24.09
Градинката пред Кристал
10.09 - 24.09
Градинката пред Народен театър
27.09 - 18.10
Ул. „Оборище” 17
02.10 - 18.10
Мостът на влюбените
Изложба
Човекът и неговите състояния
Колекция „Алкобендас", Испания
Създадена през 1993 г., колекцията „Алкобендас” е една от най-богатите сбирки на фотографско изкуство в Испания. Настоящата изложба е премиера за България и представя 85 произведения на 47 автори, превърнали се в емблеми за съвременната визуална култура.
Имплицитното присъствие на човека е водеща нишка в изложбата.
Неореалисти от средата на XX в. като Катала-Рока, Рамон Масатс, Ричард Тере и др. са показани редом до съвременното виждане на Жоан Фонткуберта, Алберто Гарсия-Аликс, Пиер Гонор, Чема Мадос, Оука Лееле и др.
Преходът през поколенията се допълва с фундаменталния принос на фотографите от епохата на испанския политически преход между 80-те и 90-те години, като Кристина Гарсия Родеро и Хосе Мануел Навиа.
Част от първото издание на фестивала Фотофабрика е и гостуването в София на двама от най-влиятелните фигури в световната фотография, участници в изложбата – Кристина Гарсия Родеро и Чема Мадос.
Хосе Мария Диас-Марото
Консерватор и комисар на колекция „Алкобендас”
Изложба
Протестиращият човек
Възмутете се!
Думите са на Стефан Есел – 93-годишен герой от Съпротивата, един от авторите на Всеобщата декларация за правата на човека.
Неговото есе, написано преди четири години, обиколи планетата.
Възмутените окупираха площади, улици, обществени сгради в десетки градове на земята. Вълната на протестите заля площадите на Мадрид, Окупира Уолстрийт, Египет, Тунис, Гърция, Турция, Либия, Бразилия, Украйна....
Проля се кръв. Загинаха хора.
В София протестите продължиха повече от една календарна година. Появи се #Протестна мрежа.
Фоторепортерите на Ройтерс, Агенция Франс Прес и ДПА бяха на всички тези места.
#ДАНСwithme бяха тук.
Документите, които ни предоставиха, са едни от най-силните свидетелства за драматизма на времето, в което живеем.
Вижте ги!
Изложбата „Протестиращият човек” е опит за колективен портрет на планетата.
Опит да потърсим заедно отговор на въпроса „Умориха ли се възмутените?”
„Поводите за протестите един ден ще смаят историците с разнородните си послания. Движението „Окупирай!“ помете няколко континента с абстрактното искане за повече справедливост и по-добър живот. Негодуванието отключи различни стихии, но целта е една: протестиращите не искат да наблюдават как биват управлявани.”
Фото фигури
Среща с Чема Мадос
Чема Мадос е нещо като Магрит във фотографията - най-важното в неговите снимки е онова, което не се вижда.
Фотографът създава нова реалност с предметите, които ни заобикалят. Кани зрителя да довърши композицията и да открие втория, третия, скрития смисъл на посланието.
В тази игра на асоциации Чема Мадос е ненадминат.
Неговите черно-бели композиции съдържат в себе си шарена палитра от възможни интерпретации - изненадващи и прости до гениалност.
Краят остава за нас...
Роден през 1958 г., Чема Мадос следва История на изкуството в университета Комплутенсе в Мадрид и учи фотография в Centro de Enseñanza de la Imagen. Носител е на много международни отличия. Визуалната поетичност на неговото творчество го нарежда сред големите майстори на фотографията днес.
Фото фигури
Среща с Кристина Гарсия Родеро
Няма да я забележите на улицата. И тя няма да ви забележи. Освен ако не държи фотоапарата в ръцете си. Тогава става невидима. Сякаш се слива с енергийното поле на онези хора, които са във фокуса на обектива й. Започва да диша като тях, да усеща като тях, да е тях.
Това е Кристина Гарсия Родеро - първият испански фотограф член на престижната агенция за репортажна фотография Магнум, в която са най-добрите професионалисти в света.
Нейните кадри показват човека във всички негови състояния: в транс, скръб, възторг и смирение; между небето и земята, между живота и смъртта.
Вярва, че успехът й се дължи на свободата да рискува и на безусловния респект към хората, които снима.
Кристина Гарсия Родеро е родена през 1949 г. Учила е рисуване в университета Комплутенсе в Мадрид, работила е като преподавател във Факултета по изящни изкуства.
Един от следващите й проекти е да снима кукерите в България.
фотография
На тема „Улицата и нейните състояния”
Условия за участие
За участие в конкурса се допускат фотографии на тема „Улицата и нейните състояния”, заснети между 10 септември и 5 октомври 2014 г.
Допускат се само снимки в цифров формат.
Всяка снимка трябва да отговаря на следните изисквания:
- дължина на кадъра: минимум 3000 пиксела;
- резолюция: минимум 150 dpi;
- да е записана във формат JPEG;
- препоръчително е да е в AdobeRGB или sRGB цветни пространства, без CMYK.
Конкурсът е анонимен.
Върху снимките не трябва да присъстват имената на авторите, техни инициали или лога. Имената ще бъдат въвеждани единствено в електронната форма за участие в конкурса, която ще бъде активна след 10 септември 2014 г. Имената на авторите няма да бъдат видими за членовете на журито. Анонимността на участниците е гарантирана от електронната система за изпращане на снимки и журиране.
Всеки участник може да представи не повече от 1 снимкa.
Фотографии, накърняващи човешкото достойнство и/или неотговарящи на техническите условия, няма да бъдат допускани за участие.
Крайният срок за получаване на снимките е 18:00 на 5 октомври 2014 г.
Награди
Организаторите осигуряват награден фонд в размер на 2 500 лв, включващ парична премия и специализирани фотографски материали, както и поемат ангажимента да популяризират резултатите от конкурса.
Ще бъдат селектирани 25 фотографии, които ще бъдат отпечатани за сметка на организаторите и представени в Галерия за съвременно изкуство УниКредит Студио от 15 октомври до 15 ноември 2014 г. Наградите на тримата финалисти ще бъдат връчени по време на официалното откриване на изложбата.
Жури
Фелия Барух
Васил Гарнизов
Явор Гърдев
Мирослав Златев
Кирил Златков
Георги Лозанов
Участвай във Фото финиш
До конкурса се допускат единствено фотографии, изпратени чрез електронната форма за участие.
С изпращането на снимката всеки автор декларира, че:
- Снимката, която предоставя, е негово произведение.
- Снимката е заснета между 10 септември и 5 октомври 2014 г.
- Изпраща само една снимка на конкурса Фото финиш.
- Снимката, която предоставя, не е фотомонтаж, нито дигитална манипулация.
- Дава право на Фондация Фотофабрика да публикува, излага (ако е сред финалистите), прожектира, принтира снимката, която е изпратил на конкурса.
Изпрати снимка: http://www.fotofabrika.org/bg/program/photo-finish/upload - 1 Been thanked
- svetliche Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Sun Mar 20, 2022 10:01 am Re: Цитатите, които ни промиха Sun Mar 20, 2022 10:01 am Re: Цитатите, които ни промихаIn [i]Stray[/i], Andrea K. Höst wrote:(...) time spent with impossible-to-achieve guys is time well spent because it gives you a chance to find reasons not to like them.
- 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Mon Sep 29, 2014 6:41 pm Re: Културни събития Mon Sep 29, 2014 6:41 pm Re: Културни събития
Факултетът по начална и предучилищна педагогика,
Сдружение “Изкуство в действие”,
Културният център на СУ „Св. Климент Охридски”
и Галерия „Алма Матер”
ви канят на:
Презентация на участието на представители на ФНПП в семинар на тема:
„Персонален и групов опит при работа по арт проекти в мултинационален екип“
Презентацията включва филм, отразяващ впечатленията на участниците от катедра „Изобразително изкуство“ на ФНПП от участието им в семинара и посещението им в Германия
6 октомври, понеделник, 19:00 чaса
Северно крило, Ректорат на СУ
Семинарът на тема „Персонален и групов опит при работа по арт проекти в мултинационален екип“ е организиран от Сдружение „Изкуство в действие“ (България), Сдружение „Милан“ (Дрезден) и Арт център “Gruner weg - 3” (Дрезен) и е проведен между 05.09.2014 и 10.09.2014 г. с участници от България, Германия, Испания и др. Участието на Милена Банковска (студент, 3 курс), Майа Антова (докторатнт) и Венцислава Стоянова (докторант) от СУ, е спонсорирано от Студентски съвет на Университета.
Участниците подготвят теми, които презентират и дискутират в рамките на семинара, а пътуването им е допълнително оправдано от съвместната изработка на художествена инсталация, включена сред творбите, представени на горски фестивал в квартал “Klotche” (Дрезден).
Преживяванията им, както и кратки интервюта с останалите участници в семинара, са включени във филма, заснет и монтиран от Венцислава Стоянова, Майа Антова и Милена Банковска.
Преди презентацията в галерия "Алма Матер" ще имате възможността да разгледате изложбата „21 млади автори" по повод на 20 години специалност „Изобразително изкуство” и 30 години ФНПП към СУ. - 1 Been thanked
- svetliche Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Fri Oct 17, 2014 6:47 pm Re: Не-културни събития Fri Oct 17, 2014 6:47 pm Re: Не-културни събития
Габи, това не му е мястото тук :) А и вече съм го качила в Търся/предлагам работа - платена/неплатена - нещо такова беше като тема. Моля, изтрий си поста оттук. Благодаря :) П.П. Преди да пускаш подобни, хубаво е да поглеждаш дали някой от другите "екоозарени" не го е публикувал, че ни съвпадат май мрежите и мейлинг листите - на мен ми се е случвало да постна и после ... да изтривам по тази причина с недоглеждането - 1 Been thanked
- Люба Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Mon May 25, 2020 7:20 pm Re: ЧоБи изяви (и издънки): 2019+ Mon May 25, 2020 7:20 pm Re: ЧоБи изяви (и издънки): 2019+
Видях, че клуб „Ефремов“ все още го кара на конферентни онлайн сбирки. И Дилян питаше за предложения за юни.
Та:
Тук ще имам нужда от подкрепата на другите участници в случването на изброените книги, но все пак да предложа още представяния – на най-пресните ни издания (всички освен „Харт“ са от последните месец-два):
0) Дебютният детско-юношески роман на Момчил Даскалов „Харт: Космическа мисия Вирон“ . Това ще е добър повод да се посмеем в едно твърде намръщено време. А и Момчил е страшен събеседник. Жал ми е, че практически никой от вас не дойде на премиерата през ноември; и че май нямаме запис от тая премиера...
1) Електронните издания на почти всички досегашни алманаси „ФантАstika“ . Това пък ще добър повод да направим обзор на постигнатото (и проваленото :D).
2) Електронното издание на „Приказка за магьосници, физици и дракон“ , дебютния роман на Геновева Детелинова. (Знам, знам... само седем години след хартиеното. :D) С тия онлайн формати може да успеем да „доведем“ и самата Геновева – тя в момента е в толкова активен период, че оня ден даже се присъедини към Човешката библиотека... пак. :D
3) Предстоящото хартиено издание на алманаха „ФантАstika 2019-20“ . Тиражът се чака от печатницата в края на тази седмица, та...
Ако имате интерес към някое/-и, моля да ми драснеш в пощата на ЧоБи, за да задвижа „отговорните лица“. Поне опит с Дискорд понатрупахме тия месеци...
Лично аз имам интерес, това всичкото е в раздел "българска фантастика", което би трябвало да е приоритет на клуб по фантастика. Но можем да обединим 2-3 от точките (примерно алманасите) и дори да ги вмъкнем в юни, защото имам подозрения, че поне 1 от темите в плана ще се отложи.
Ще ти пиша и в пощата. - 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Mon Nov 10, 2014 6:51 pm Re: Не-културни събития Mon Nov 10, 2014 6:51 pm Re: Не-културни събития
Знанието не е стока – лекция и дискусия за студентските борби
Каним ви на 17-ти ноември (понеделник) от 19 часа в социален център „Аделанте“ в София, за да отбележим заедно международния ден на студентите.
С постсоциалистическия преход в Сърбия, започнал през първите години след 2000-ната, дойде Болонският процес. Това е дискусия относно студентските борби в Сърбия, историята на студентското самоорганизиране и съпротивата срещу неолибералните реформи в образованието. Като критичен поглед назад към протестите, които се случиха през последните около десет години, ние бихме искали да видим какво направихме грешно и какво сме направили правилно, и какво може да се направи за подобряване на бъдещото организиране на студентите.
Тази история на борбите за висше образование в Белград ще бъде представена от двама студенти от Факултета по философия. Факултетът в момента е окупиран от студентите си, които протестират срещу мерките за остеритет (мерките на правителството за спестяване, строги икономии), които застрашават тяхното образование. - 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Sun Jun 07, 2020 10:15 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Sun Jun 07, 2020 10:15 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
Току-що открих книга със средна оценка 4,64 (!) при почти 6000 оценки в Гудрийдс (!!! <-- Който разбира от статистика, ще се досети що удивителните се роят така), съдържаща почти 2 милиона думи (........) – която дори си няма издател до момента.
(Да, това последното е точка. Има един момент, в който всичките ти изразни средства си взимат партакешите и те оставят сам. Срещу Космоса.)
Казано по-кратко: открих следващото четиво, с което ще запълвам следващата дупка:
Worm
P.S. „Която дори няма издател до момента“... хахаха.
Wildbow's Patreon
A.k.a.: Who the fuckity fuck needs a publisher? - 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Fri Nov 21, 2014 2:50 am Re: Клуб по фентъзи и фантастика към ФМИ Fri Nov 21, 2014 2:50 am Re: Клуб по фентъзи и фантастика към ФМИ
Близка среща с другия вид.
"Нарамила" 3 торби с 18 броя "Янчо Чолаков" и 336 г зелени обезкостени свръхсолени маслини (толкова солени, че собствен вкус нямат), влизам във ФМИ със странно усещане. Едва съм успяла да се провра през вратата, защото с ръце не мога да си помагам, и вече някой от някъде някого вика. Защото той - дъртата машина, явно има сензор, който се задейства при три торби.
- Чакайте, чакайте! Много сте натоварена!
Благодаря за загрижеността. И аз предпочитам да бяха по-малко.
Има двама "зяпачи".
- Компютърната стая, клуба по фентъзи и фантастика.
Смятам, че не го казах тихо.
Дойде близо до мен. От носа му висеше огромно пипе 5х7 мм...
- Компютърната стая. Клуба по фентъзи и фантастика.
Пак не ме разбра.
- Компютърната. Стая. Клуба. По фентъзи. И фантастика.
Позамисли се.
- Кой номер?
- 100.
Май не му говореше особено. Да не река хич.
- Ами много сте натоварена?
- Книги.
- ... А вие въобще откъде сте? От тука от университета ли сте?
- Чешка филология от ректората.
- ... Не знам защо, но ви вярвам.
Теб кой те пита?!
Тей...
............................
Дори не спази правилника на СУ да ми поиска карта. Мърльо.
А в днешния филм двойката беше котка и куче :> Как не им се родиха мишлета не знам. - 1 Been thanked
- frog Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Mon Jun 29, 2020 1:31 pm Re: Песента на ханджията Mon Jun 29, 2020 1:31 pm Re: Песента на ханджията
Страхотна компилация.
Изкарва наяве още една от тематичните нишки в „Ханджията“, която или не съм забелязал навремето, или съм забравил. Но мигар може да има история за магия, в която имената да не играят роля? - 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Wed Jul 08, 2020 4:23 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Wed Jul 08, 2020 4:23 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
(...) това оправдание ли е за автора да го пречука по особено жесток начин?
Моят отговор тук е общо взето ясен (и затуй безинтересен) – но ме подсещаш да споделя нещо, което ми се дооформи в главата, докато чета номинациите за „Хюго“ и Julius Vogel, и което сигурно ще разпиша в личните си препоръки към участници в следващи „Изгреви на следващото“:
Оттук насетне смятам автоматично да отнемам точки на текстове (или каквито и да е повествования – филмови, игрови...), които градят драмата/емоционалния си ефект върху:
1) убийството на герой - за тях ще давам червен картон, демек сериозни глоби;
2) ненасилствената смърт на герой – те са за жълт картон, т.е. по-леки глоби.
Имам си няколко причини за това, но най-важната сякаш е, че и двата варианта представляват евтини похвати. Те разчитат на инстинктивния ни страх от смъртта като „окончателния край“. При мен, първо, това не работи . (И се старая да го „деинсталирам“ у всеки наоколо ми.) Второ, художествената му употреба ме обезчувствява и отдалечава от героите .
(Разбира се, ако разгледаме конкретни примери, ще открием и такива, в които смъртта създава условия на героите да пораснат – да кажем, като достигнат до приемането ѝ, било то на своята предстояща или на загубата на близки хора. Горе аз визирам онези сюжети, които хич и не си дават зор с пораствания и разни тинтири-минтири, ами направо пръсват кофата на тоя и виждат сметката на оня... ауууууу! Колко е ужасно и трагичнооо...) - 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Tue Dec 16, 2014 2:53 am Re: Културни събития Tue Dec 16, 2014 2:53 am Re: Културни събития
Коладе, ладе - концерт на Asen&Milena Group
Скъпи приятели,
заповядайте на концерта ни на 18-ти декември в любимата ни Чайна. Да благодарим за щедростта на годината и на възможността да сме ЗАЕДНО в последните 5 години.
Нека си попеем любимите народни песни преди да се умопомрачим в празнични наздравици :)
Asen&Milena Group ще бъдем:
Милена Караджова - вокал,
Асен Маринов - класическа китара
Християн Георгиев - кавал
Бояна Желязкова - цигулка, вокали
18 декември, четвъртък, 20 ч.
Чайната, Бенковски 11, София
Вход 7 лв.
тел. за резервации: +359887051080
Сърдечни поздрави от нас,
Милена, Асен, Християн и Бояна
*Записи от албума "На среде земя" можете да чуете на официалния ни сайт: http://www.asenmilenagroup.com
*Дискът можете да получите директно от нас, от музикалните магазини или от нашите електронни разпространители http://www.cdbaby.com/asenmilenagroup - 1 Been thanked
- Люба Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Mon Jul 27, 2020 3:52 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Mon Jul 27, 2020 3:52 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
My review of Year's Best Aotearoa New Zealand Science Fiction and Fantasy, Vol. 1 :
This anthology was even more varied than Beyond the City Limits , but it also contained more pieces that didn't work for me.
My special favorite is in bold.
~ Octavia Cade's "We Feed the Bears of Fire and Ice" is a mockumentary about the things we have to say about climate change (but don't). Its mockery is so savage that it burns--like fire, like ice:
Koala bears rarely run during bush fires. Their instinct at danger is to climb up into canopy, where the leaves are shot through with eucalyptus oil, and flammable. They cling to the trunk with charred paws when it begins to burn, the thin bark catching easily and falling off in flaming strips. It sets their fur alight.
They die screaming.
Sacrifices have to be made. We didn’t do it then, so we have to do it now.
Our ancestors, some of them, tied their heretics to posts and placed kindling around them, lit them up as candles for punishment. Our sacrifice is not religious, but when we fasten a person to their own fire-stake and stack eucalyptus leaves around their feet, leave them wailing through the heat of day until the fire comes for them, the impulse is no different. Propitiation, atonement, mercy.
Sometimes heatstroke renders them insensible before the fire comes. Sometimes we think these are the better days, but sometimes we build our altars in the early morning, set them in places where we can see the sparks already settling, because sacrifice, we think, should be screaming.
Scientific American , 8 February 2016: Australia Cuts 110 Climate Scientist Jobs
(There's half a dozen more of these links. None of them's made up.)
What there's not is mercy:
This is how it goes: Climate change is a hack, a fraud, a politically motivated recipe for economic failure. It’s happened in the past, without us, for billions of years the climate changed without us. We can’t affect the climate, we’re only one species and the world is so large and so complex, and besides, God would never allow it.
It’s bad science. It’s hippie emotionalism. Species come and go, and humans are the only important one anyway. Organisms that can’t adapt to changing conditions should just die. It’s sad, but it’s not our fault.
None at all:
I’m a liar too. A koala is a marsupial, not a bear.
Tourist dollars, industry profits, narrative structure. Whatever it’s for, we lie to make a point.
A part of me is delighted . Even alight. Which makes the rest of me scared.
As we should be.
~ A.J. Fitzwaters's "Logistics" offers another exhilarating mix of postapocalyptic and post-caring:
Guess you’re wondering about, um, this lop-sidedness. Welp, I was on the table in Stockholm getting chest reconstruction surgery when Calais went down in a blaze of glory. Surgeons panicked, sewed me up, left me half the person I should have been. Ugh. Scars itch. Can’t feel my nipple. So that sucks.
So, why would you do a dumb thing like major surgery in the middle of a worldwide epidemic, I hear you ask. Well, no-one knew we were in the middle of anything coz the CDC said they had it under control. I thought, hey, mutant flesh-eating bacteria. It’s like HIV in the 80s, or Ebola in ’16, or the Monkey Flu in ’21. We’ll deal. Movie of the week in six months.
Didn’t even know about Zero Point Jacksonville or population estimates until I left Sweden. By that time things were starting to make a bit of sense and everyone had a channel. Guess that’s what happens when most your newsrooms are wiped out, huh.
Half the world’s population, gone. Just like that. Geez.
Ugh, this is turning into one of those “where were you when” things. I dunno, do you need to hear mine? Everyone’s had it rough and lost people. I don’t have it near as bad as others. I wanted to do something different. Coz, need, and I can’t be the only one, right? So.
SHOW ME THE TAMPONS.
Seriously. The African co-op did great work collecting and warehousing goods before everything north of the equator was sent up in smoke by those WHO idiots, but they could have left something behind in the emergency caches for those of us who are the subset of still wandering and still bleeding.
Anyway. I’m heading south through Germany. No, I won’t put location tags on. Message me. Point me other channels. Help me out here please. Leaves in my undies is uncomfortable.
Annnd I have the idiots who were calling me the “titless wonder” and a few other choice things. Screw you. Guess it was too much to hope the apocalypse would wipe out all the jerks. I wanna make some joke about putting the facist into fasciitis. Ha. Nazholes. Ha!
It also has stuff to say about the usual postapocalyptic fare:
…course not every town and minute village has been sectioned. Gonna take years to develop proper testing procedures for the dormant phage. I mean, we lost a good chunk of the scientific and medical community coz many of them were first responders.
Huh. Wow.
Um.
So yeah. You’re gonna find people still living in small pockets. They’re usually good about sticking to quarantine rules and stay in touch with resource teams. No, I haven’t seen any marauding bands. This isn’t some sick HBO hellscape, yo.
And it's the only story in my Worldcon reading so far that teared (tore?) me up:
I’m out of tampons again. Surely someone’s got it together with sanitary product distribution? I mean, getting the word out and drone drops wouldn’t be such a biggie.
Oh, thanks for all the concern when I was a little quiet on it. BigWiggie224 wants to know if I’ve been able to track down my fam in New Zealand. Still working on it. I buried enough of them Before it shouldn’t hurt…
____________
INT: Dark screen
[unintelligible sobbing]
Finally, it also has that most vital element that most postap stories seem to have forgotten:
Hope.
~ Andi C. Buchanan's "Girls Who Do Not Drown" is a paean to transformation and the discovery of belonging. A fitting conclusion to the anthology. - 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
- 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
Wed Aug 26, 2020 7:19 pm Re: Културни събития Wed Aug 26, 2020 7:19 pm Re: Културни събития
Ралица Асенова и екипът на CinEd България:
Скъпи учители, колеги и приятели,
Имаме удоволствието да Ви поканим на второто издание на форум "Кино в училище" , което ще се състои на 7 и 8 септември. Поради големия интерес на учители от цялата страна и все още несигурната обстановка, свързана с COVID-19, решихме тази година той да се проведе онлайн.
Отново ще коментираме мястото на киното и другите изкуства в училищния контекст, ще споделим добри практики от различни проекти за кинообразование, ще си говорим за киноклубовете на програмата CinEd в класната стая и в библиотеката, както и за присъствието на образа в ежедневната комуникация с учениците в социалните мрежи.
Участието във всички сесии е напълно безплатно, след предварително записване на следния линк: https://forms.gle/b416DkyRcDinjx4UA.
В седмицата преди събитието ще получите отделен линк за всяка сесия, както и указания за провеждането на онлайн срещите, на имейла, който сте използвали при записването си.
Подробната програма на форума можете да намерите в прикачен файл.
Оставам на разположение за въпроси и допълнителна информация.
Сърдечни поздрави,
Ралица Асенова и екипът на CinEd България
Ради - 1 Been thanked
- радина666 Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Fri Jan 16, 2015 12:15 pm Re: Николай Теллалов Fri Jan 16, 2015 12:15 pm Re: Николай Теллалов
Мо пак на какво попаднал във fb
"Любовният свят на един анархист" - http://binar.bg/25123/lyubovniyat-svyat ... -anarhist/ - 1 Been thanked
- frog Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Mon Oct 12, 2020 8:37 pm Re: Културни събития Mon Oct 12, 2020 8:37 pm Re: Културни събития
БИЕНАЛЕ ЗА ХАРТИЕНО ИЗКУСТВО 2020
КОНКУРС АМАТЕРАС 2020
30 септември - 20 октомври 2020
ВЕРНИСАЖ:
30 септември (сряда)
от 17.00 до 21.00 часа*
*Събитието ще се осъществи с контролиран достъп при спазване на всички противоепидемични мерки
МЯСТО: Галерия Сан Стефано
Основен салон & салон за съвременно изкуство [Бетона]
Сан Стефано Плаза, ниво II
АДРЕС: ул. "Сан Стефано" 22, София
РАБОТНО ВРЕМЕ:
вторник - петък: 11.00 до 18.00
събота: 12.00 до 18.00
В основния салон на галерия Сан Стефано ще бъде представен годишният международен конкурс АМАТЕРАС. На официалното откриване на 30 септември, 19.00 ч. ще бъдат връчени наградите на журито.
Концепцията на конкурса е поставена през 2009 като събитие за малък формат, а от 2019 произведенията променят традиционния си формат в по-голямоформатни обекти и инсталации. Малките формати, с които е известен конкурса, отстъпват място на по-внушителни произведения.
В тазгодишното издание има селектирани 65 автори от 17 държави с доминиращи участници от Германия, Япония и България.
В БЕТОНА ще бъде представена част от програмата на Биеналето за хартиено изкуство 2020. Този раздел включва достижения и експериментални иновативни форми, целящи да покажат нестандартни решения и идеи.
Експозицията в Сан Стефано се фокусира върху преобладаващото участие на български автори и чуждестранни автори от Япония, Южна Корея, Полша, Турция и Великобритания. Движението, включено като визуално внушение в някои от инсталациите, ще допълни усещането за въздушност и финес.
Сред интересните решения в това направление са: Ана Бояджиева, Маня Вапцарова, Симеон Панайотов, Марсел Бенаму от Франция, Мицуру Куроки, Тору Курита, Харуко Чо, Нобуко Уеда, Мицуе Ито и др. от Япония, Джьонг Муун от Южна Корея, Агнешка Янковска от Полша, Джозефин Кой от Великобритания и др.
СОФИЯ ХАРТИЕН АРТ ФЕСТ е част от Календара на културните събития на Столична община за 2020. - 1 Been thanked
- Люба Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Wed Jan 28, 2015 12:20 pm Re: Не-културни събития Wed Jan 28, 2015 12:20 pm Re: Не-културни събития
Пермакултура в действие! два семинара + дискусия
24 февруари - 25 февруари
24 февруари от 18:30 и 25 февруари от 21:30
Център ИДЕЯ ВИТА
ул. "Лерин" 64, София
Ура Гора и приятели представя два семинара + дискусия:
Пермакултура в действие - дизайн на устойчиви общности
Пермакултура и Социокрация - алтернативен модел за взимане на решения
Водещ: Ракеш “Rootsman Rak”- учител и практикуващ пермакултура.
Център Идея Вита, София
Вторник 24 и сряда 25 Февруари 2015 г.
от 18.30 - 21.30
Вход свободен - дарение на добра воля. // на английски с превод на български
http://www.idea-vita.com
**********
Пермакултура в действие - дизайн на устойчиви общности
Семинар и дискусия върху всички системи през призмата Пермакултура
Как можем да използваме пермакултурата като инструмент за проектиране, за да създадем заедно цялостна система за поддържане на нашите нужди в хармония с тези на останалите около нас и с тези на планетата?
Как подобряването на средата, която обитаваме физически, ни помага да развием нашите човешки социални системи?
И как всичко това може да бъде постигнато с по-малко енергия, време и работа и повече радост, отколкото можем да си представим?
Този разговор и дискусия с водещ Ракеш “Rootsman Rak” ще разгледа пълния потенциал на Пермакултурата като нещо повече от градинарство. Когато включим всички елементи от цялата система – вода, енергия, постройки, отпадъци, транспорт, общност и търговия..., ние имаме способността да създадем една изобилна, устойчива и гъвкава система с ниски разходи за поддръжка.
Започваме с преглед на принципите за проектиране в Пермакултурата и продължваме с детайли за различните ситуации, където можем да ги приложим. Това ще ви бъде полезно, ако току-що научавате за тази тема или сте готови да прилагате и развивате ваша пермакултурна система - от градски общностни проекти или градина на вилата за уикенда до основаване и стартиране на нова общност.
Как да планираме бъдещето с оглед на новите модели на човешкото общество в еко селищата, но да продължаваме да бъдем издържливи и самодостатъчни в настоящето? И в преходните стратегии – как можем да използваме ресурсите и възможностите в традиционните селища и градове, за да работим заедно за нови форми на общество? Как да учим, работим и търгуваме на принципите на грижа за земята, грижа за хората и споделяне на изобилието?
******
Пермакултура и Социокрация - алтернативен модел за взимане на решения
Разговор и дискусия за практическото приложение на социокрацията
Сряда, 25 февруари 2015 г.18,30 – 21,30 ч.
Искате да работите по-резултатно в групи?
Да взимате по-добри решения заедно?
Да насърчавате прозрачността и яснотата?
Да дадете възможност за изява на всеки член от вашата организация/общност и да засилите демократичното ръководство?
Да подготвите вашия бизнес / фирма / общност за променящия се свят?
Открийте Социокрацията ~елегантният и ефективен начин за динамично управление на организации ~ с Ракеш „Rootsman Rak”.
Този разговор и дискусия ще се фокусират върху уловките и обичайните проблеми, които се срещат при съвместното взимане на решения. Също така ще търсим отговор на въпроса как социокрацията се справя при възникването на конфликтни ситуации. Ще разберете защо толкова много общности, напредничаво мислещи училища и компании, притежавани от работниците, използват социокрацията като техен предпочитан метод за управленска структура и за взимане на решения.
Какво е социокрация?
Социокрацията е система за управление, която използва решения, взети въз основа на съгласие, и организационна структура, основана на кибернетични приципи. Социокрацията се развива като нов метод за управление на бизнеса, но тя се прилага и в различни видове организации с нестопанска цел в обществена или частна полза, в общностни организации и в професионални асоциации.
Според дефиницията и приложението си в социократичните организации, съгласието е един по-резултатен начин за взимане на решения, отколкото автократичното взимане на решения, защото защитава способността на всеки член от организацията да работи ефективно за общата цел. Освен това този метод за взимане на решения допринася за изграждане на доверие и разбиране между хората. Целта е да се намалят конфликтите и да се улеснят ефективните действия. Процесът за постигане на съгласие възпитава участниците как, вършейки работата си ефективно, да се съобразяват и с нуждите на останалите членове на организацията/общността.
Процесът за взимане на решения, точно дефиниран, основан на достатъчно събрана информация, и с поддържана добра дисциплина, помага на организациите да останат съсредоточени и да преминават бързо от внимателното преглеждане на въпроса към взимането на решение. Структурата, основана на обратна връзка между отделните кръгове и включването на всички членове на организацията в процеса за определяне линията на поведение, осигурява единна организация.
Принципите на социокрацията вече се прилагат по целия свят - в корпорации, малки бизнеси, частни болници, колежи, еко селища и кооперативно обитавани общности, религиозни организации, частни училища и интернационални професионални и образователни организации.
За водещия/фасилитатора:
Ракеш Рутсмен Рак.
Ракеш идва от Англия. Той преподава и има опит в създаването на проекти как да живеем, така че да намалим въздействието си върху околната среда. Неговите специалности са: постигане на устойчивост на една общност, пермакултура, създаване на гора-градина и начини на отглеждане на храна с минимална човешка намеса. Той е работил като консултант на няколко проекта за общности в Лондон и из цяла Европа и е преподавал в много държави по света. Ракеш превръща своята дислексия в предимство, развивайки талант за наблюдение и умения за нови методи на учене и обучение. В ранна възраст основава успешна компютърна консултантска фирма и след като достига финансова независимост, придобива умения на хомеопат и йога учител, които използва в хуманитарните проекти на “Ананда Марга” за подпомагане в Африка, Азия и Източна Европа. Заедно с пермакултурата Ракеш се фокусира върху човешките умения за комуникация и планиране, толкова необходими за успешните общности.
http://www.ecologicaldesigns.co.uk
„ГОТИНИ РОДИТЕЛИ – 2015”
31 януари 2015 г.
в 10:00
Център ИДЕЯ ВИТА
ул. "Лерин" 64, София
Приятели, през септември 2014 г в „Идея Вита” започна първото по рода си Училище за родители по методиката на Любов Миронова. Това е първата стъпка от проект ”Светлина” и всички се радваме, че тя се случи. В продължение на три месеца, всяка неделя групата родители изучиха и упражниха цикъл от много теми, свързани с комуникацията родител- дете, нуждите на децата, предаване на добродетели и т.н. Отзивите са чудесни и приложението на наученото в практиката с децата вече дава супер резултати.
Ето и оценката на Любов Миронова за първите стъпки на училището:
"Приключихме една успешна година с Готини родители. Добре се получават нещата. Преминахме през темите, които бяхме планирали, ентусиазирано, любопитно и ползотворно. Да си пожелаем следващата година да е с повече родители, с повече теми, на повече места, с повече докоснати положително деца. Благодарност към "Идея Вита"!
Първите ентусиасти продължават нататък с новата програма, а ние ви каним да се присъедините и да сформираме още една група от сегашни и бъдещи родители.
Дните на заниманията са събота и неделя, по 4 часа, като първите дати за групата в „Идея Вита” са 31 януари и 1 февруари от 10 ч.
Темите са: СМИСЪЛ НА ОБРАЗОВАНИЕТО. ЦЕЛ НА ОБРАЗОВАНИЕТО. ВИЗИЯ. НОВИТЕ ДЕЦА. /Поглед напред/
През двата дни ще успеете да направите паралел между старата и новата парадигма и ще намерите отговорите на:
Каква е разликата между нас и нашите деца?
Характерни особености на сегашните деца.
Как родителите да се справят с неприетите от социума страни на децата?
Защо изобщо има образование и защо децата ходят на училище?
Работи ли още това с частните уроци, матури, елитна гимназия, висше, добра работа и др. подобни? Изгражда ли пълноценни и здрави личности?
Сред многообразието на цели за образование, кое е най- подходящо за мен и моето дете?
Ако погледнем напред в бъдещето, кое би било добро образование за детето ми?
Какво се случва в света днес по темата за образованието?
Темите се разглеждат в четири части - обща информация, за деца от 0 до 3 г, от 2 до 6 и от 6 до 13 г. За всяка част има подготвени лекции и упражнения, след което всеки участващ родител представя темата в рамките на 5 мин. на база личен опит, знания и гледна точка.
Коя е Любов Миронова:
- автор на книгите „Устойчив модел за образование и хармония с децата”, Поредица от детски книжки с истински истории – „Не!Не!”, „Различни интереси и интересни различия”, „Процесът на помагане” и др., сборник разкази и др.
- лектор и обучител на учители, родители и деца
- от 2007 г. основател и реализатор на проекта „Виолетовата жаба” за работа с т.н. „трудни” деца – хиперактивни, с ясно изразена индивидуалност и т.н. и техните родители
- автор на проект „Светлина” и управител и съосновател на Фондация „Родители, учители и деца”
- от години неизменен участник- лектор на почти всички форуми в България, свързани с въпроси на образованието и децата
- инициатор и участник в изработването на нов проект за закон в образованието в България
- участва като гост в многобройни телевизионни предавания на теми – новите деца, комуникация, образование и др. подобни
Заповядайте да се запишете за участие в групата в „Идея Вита”. Форматът е с минимален брой участници – 6 и максимален – 12. При запълването на тази група, ще търсим нови форми.
"Децата ни заслужават да бъдем на тяхната висота." - 1 Been thanked
- Лъч Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Mon Nov 16, 2020 6:48 pm Re: Културни събития Mon Nov 16, 2020 6:48 pm Re: Културни събития
Покана за онлайн събитие от Националната филхармония
На 19 ноември маестро Найден Тодоров ще води Истанбулския филхармоничен оркестър „Борусан“ в концерт, който може да се проследи oнлайн на сайта на оркестъра. Солист в концерта е виртуозната цигуларка Мидори. В програмата: Увертюрата „Хебриди“ и Концерт за цигулка на Менделсон, както и Камерна симфония за струнен оркестър на Шостакович.
Историята на Филармоничния оркестър на Борусан в Истанбул започва с Камерния оркестър на Борусан, едно от първите начинания в областта на културата и изкуствата, създадено и спонсорирано от от Борусан Холдинг, водещ индустриален конгломерат в Турция. С течение на времето камерният оркестър се трансформира в един от най-добрите симфонични ансамбли в страната под ръководството на неговия почетен диригент Гюрер Айкал. Оркестърът е първият Турски ансамбъл, свирил на Би Би Си Промс. През 2010 г. дебютира и на фестивала в Залцбург. Сред солистите на оркестъра са имена като Рене Флеминг, Ланг Ланг, Хилари Хан, Елина Гаранча, Хуан Диего Флорес, Анджела Георгиу, Максим Венгеров, Роберто Аланя, Никола Бенедети, Сара Чанг, Томас Хемпсън, Виктория Муллова, Юджа Уанг, Даниел Хоуп, Анна Нетребко и др.
Звездата на Мидори изгрява на 11-годишна възраст, когато Зубин Мета я кани да участва в новогодишния концерт на Нюйоркската филхармония. На 14 години прави и първия си запис под диригентството на Пинкас Цукерман. Оттогава Мидори е сред водещите цигулари в света, а концертите ѝ се превръщат в събития за меломаните.
Концертът ще е наличен онлайн и на този линк: http://karnaval.com/borusanklasik - 1 Been thanked
- Люба Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Wed Feb 11, 2015 6:51 pm Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014 Wed Feb 11, 2015 6:51 pm Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Братчета и сестрици, държа да ви споделя новото си редакторско откровение:
When in doubt--cut it out.
Вие поне ще ме разберете... - 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Thu Feb 26, 2015 8:57 am Re: Национални фантастични награди Thu Feb 26, 2015 8:57 am Re: Национални фантастични награди
Медиен анонс за етапа на гласуване:
Гласуваме в Националните фантастични награди
До 3 март определяме кой ще представи България на Еврокон 2015
Всички ценители на фантастичното могат да подкрепят любимите си творци и произведения, като гласуват в новите Национални фантастични награди до 3 март .
Инициативата е резултат от четиримесечните усилия на над 15 общности, клубове и организации – обединение, което няма аналог в историята ни след 1989 г. В първия ѝ етап, който вече приключи, българските почитатели на фантастиката предложиха над 260 номинации в 24 категории. Пълният списък включва кратки представяния за всяка номинация и показва колко жива и разнолика е фантастичната сцена в България.
Сред категориите се открояват както по-традиционни предложения (писатели, преводачи, художници, издатели, книги, списания, комикси, кино, телевизия и театър), така и нови проявления на фантастичното: компютърни игри, книги-игри, ролеви и ЛАРП събития, сайтове, уебсериали.
След етапа на гласуване ще има балотажи, а в средата на март ще бъдат обявени и отличията за първо, второ и трето място във всяка категория. Класираните на първо място ще получат не само награда, но и шанса да представят България на Еврокон 2015: фестивал, който отличава най-обичаните фантасти от Европа и се провежда ежегодно в различен европейски град.
Организатори на Националните фантастични награди са SciFi.bg, Човешката библиотека, Фентъзи ЛАРП център, Дружество на българските фантасти „Тера фантазия“, knigi-igri.bg, Сборище на трубадури, Shadowdance, организаторите на Зимните Таласъмии и фестивала „Златен Кан“, клуб „Терра Фантазия“, клуб „Иван Ефремов“, клуб „Аркадий и Борис Стругацки“, Клуб по фентъзи и фантастика към ФМИ, клуб „Светлини сред сенките“, клуб „Уибробия“, списание „Дракус“ и др.
Гласувайте тук:
http://scifi.bg/eurocon2015/ - 1 Been thanked
- Кал Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Mon Mar 22, 2021 6:51 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Mon Mar 22, 2021 6:51 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
Както споменах, прочетох скъпата "Рибка" на Катя Антонова. Леко ме притесняваше тая авторка, но книгата е по-скоро забавна. Пак е за котки като "Лапи" на Т. Яна Якова, но в "Рибка" сюжетът и героите са в пъти по-опростени, цената е същата, а Лапи е наполовина по-стрАнична.
https://ribka-publishing.bg/product/ribka - с колажни илюстрации тип апликация - добри са
https://books.janet45.com/books/1014 - рисувана от авторката
https://lapi-kniga.com/portfoliocpt/fara-za-humannostta
И в двете има суджук, явно това е много важно за котките.
Не знам дали книгата "Рибка" учи на кой знае каква социална ангажираност, толерантност и обноски, макар че в нея има момченце в инвалидна количка, лошо момиченце с говорен дефект, добри и вежливи котки, невъзпитани котки*, сприятеляване с/между животни, ама... по бързата процедура и понякога за собствена/взаимна изгода.
* + котки горделиви; самовлюбени егоисти, нарцисисти.
Трябва да си припомня Лапи, че много време мина. - 1 Been thanked
- frog Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Fri May 21, 2021 2:00 am Re: Културни събития Fri May 21, 2021 2:00 am Re: Културни събития
10 юни, 19 ч., youtube – прожекция на "Шибил" – https://shibil.bg
https://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID ... 90&Level=2 - 1 Been thanked
- frog Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Mon Aug 09, 2021 10:11 pm Re: Бъдещето Mon Aug 09, 2021 10:11 pm Re: Бъдещето
Already, at still relatively low levels of integration into the electricity grid, solar power in California generates so much electricity during the middle of the day, between 10:00 a.m. and 2:00 p.m., that prices in California electricity markets are negative—meaning they are paying people to use daytime electricity.
The flipside: Last year, when California was "besieged" by consistent cloudy weather at the height of summer, their super-duper solar-powered grid outright failed . Just like the brutal anomalous winter in Texas, the infrastructure was not prepared with a contingency for such a scenario. Enter regular brownouts, blackouts, and energy rationing like no air conditioning allowed after sundown, while evening temperatures, ironically, hovered in the 35-40 degree (Celsius) range.
Bottom line - and this starts to feel like an old dance between your enthusiasm and my jadedness - reliance on solar power in the future would only spell trouble. Just like how today's reliance on coal and petroleum summons a host of Damocles' swords on the collective head of our civilization.
Oh, and one last thing - in typical capitalist fashion, they don't actually pay people when utilities prices are negative - they just give you "credit points" which are deducted from future bills; meaning if you don't "spend", you don't get to "save". Which is yet another practice that fuels the ruinous paradigm of constant consumerism.
ПП. Също така, соларпънк групата, в която членуваш, е с Private статут. Good luck да накараш който и да било да си търси invite, само за да почете тук-там.
(Лично аз много се дразня на такива моменти.) - 1 Been thanked
- Radiant Dragon Author
- Rating Rating: 9.09%
-
-
-
Wed Apr 01, 2015 8:12 pm Re: Приказки за Юнаци и злодеи Wed Apr 01, 2015 8:12 pm Re: Приказки за Юнаци и злодеи
Ммм, това със записа сигурно би му било много по-приемливо като усилие. :) Аз все още смятам, че в писмен текст паметта ми по-добре се проявява, а и повече успявам да кажа тъкмо това, което мисля, а не да ми се изплъзне някоя неправилно формулирана простотия. (Комплексар човек - страх от простотии :D ) - 1 Been thanked
- Kpackama Author
- Rating Rating: 9.09%
-