Modern Educayshun
(Англоезичен, със субтитри на множество езици.)
Благодарностите – към Светла (Gilraen).
В пощата ни Ралица Василева и Василена Баджарова от Синед България wrote:Уважаема госпожо, Уважаеми господине,
По повод Българското председателство на Съвета на Европейския съюз
Френски институт в България
Френски институт в Париж
Европейската програма CINED
и сдружение „Седем“ - България
Имат удоволствието да Ви поканят на кръгла маса
КИНОТО И АРТИСТИЧНОТО ОБРАЗОВАНИЕ В УЧИЛИЩЕ
Ситуации, проблеми и перспективи в България и Европа
Сряда 17 януари 2018 от 17:00
Френски институт в България
зала „Славейков“
пл. „Славейков“ N 3, София 1000
Срещата ще бъде последвана от коктейл.
Моля, потвърдете Вашето присъствие преди 15.01 на:
cinedbulgaria -в- gmail.com / 0893 45 82 53
По повод равносметката от изминатия път до този момент и подготовката за предстоящата кандидатура на CinEd - европейска програма по кинообразование за деца и младежи, подкрепена от програма „Творческа Европа – МЕДИА“ от 2015 г. насам, партньорите и основателите на CinEd са избрали да проведат семинара си за 2018 г. от 14 до 18 януари в София, тъй като България е директен бенефициент на проекта.
В рамките на семинара ще се проведе кръгла маса за размисъл и обмен на практики на тема „Киното и артистичното образование в училище в България и Европа“, на 17 януари, с участието (очаква се потвърждение) на Министерството на образованието и науката, Министерство на Културата, на Националния филмов център и на бюро МЕДИА - България, на Столична община, както и на български режисьори, професионалисти и учители, на Френски институт – Париж, координатор на CinEd, и на останалите европейски партньори от 8 държави.
CinEd: програма за сътрудничество и безплатен цялостен инструмент за кинообразование на млади европейци (многоезична онлайн платформа, колекция от филми, педагогически материали, обучение на учители и дейности с деца и младежи на възраст от 6 до 19 години). Програмата CinEd беше поканена на Форума на културата на Европейската комисия в Милано по повод стартирането на Европейската година на културното наследство (7-8/12/2017).
Центъра за програмно ориентиране на студентите към НБУ wrote:Здравейте Колеги,
Знаете ли че в НБУ има място, където бихте могли да намерите събеседници и съветници относно въпроси като :
• разпознавам ли себе си и интересите си в програмата, която избрах?
• мога ли да направя учебния си график по-гъвкав, така че да се съчетае с други мои занимания?
• мога ли да направя програмата си по-богата, по-опростена, интердисциплинарна (в която се съчетават курсове от различни програми)?
• защо изучавам задължително определени курсове?
• искам ли да направя нов избор за образованието си или това в НБУ потвърждава първоначалната ми идея за него?
• не съм сигурен/сигурна дали се справям, как да си помогна?
• кои са приоритетите за мен в момента? Да уча, да работя и да уча, максимално бързо да приключа с образованието си? Други?
• твърдо ли съм решил да прекъсна обучението си?
• нуждая ли се от промяна – в ученето си, в начина си на живот?
Готови сме да изслушаме и препоръките и идеите ви. Те ще ни помогнат да се развиваме заедно.
Ако искате да поговорите по тези и близки до тези теми, заповядайте в Центъра за програмно ориентиране на студентите в офис 102, корпус 1.
Успешна сесия,
Центъра за програмно ориентиране на студентите
[контакти]
Уважаеми колеги,
Препращаме ви постъпило до Ректора на Нов български университет писмо от
Министерството на образованието и науката. В писмото МОН се обръщат към
академичната общност на НБУ с молба за включването на преподавателите и
студентите в онлайн консултации във връзка с изследване на Организацията
на обединените нации за образование, наука и култура, на база на чието
изследване ще бъде съставен новия регулярен глобален мониторингов доклад
за 2020 г.
Молим да изпратите приложеното писмо и връзката към страницата
https://2020educationreportconsultation.wordpress.com/ в случай на
интерес за включване в изследването.
Поздрави,
отдел „Комуникации и протокол“
"Какво е да си учител днес?"
Защо да си учител е най-лесният начин да промениш света
Ние в "Заедно в час" не вярваме в клишетата, че трябва “да си роден за учител” и че “това е професия призвание”. Да си учител е отговорна, предизвикателна, но и удовлетворяваща професия. Възможност да промениш света или поне света на твоите ученици. Това съвсем не означава, че е лесно. Да си учител означава също и упорита работа, справяне с различни предизвикателства и постоянно учене.
Със “Заедно в час” можеш да постигнеш всичко това.
За да участваш в програмата ни, няма нужда да имаш опит като учител или педагогическо образование. Ние търсим мотивирани хора, които вярват в потенциала на всяко дете и имат какво да дадат за развитието на учениците си. Ако преминеш успешно процеса на кандидатстване, ще те обучим да преподаваш ефективно и да развиеш лидерските си умения.
Прочети статията
Какви са предимствата на "Заедно в час"?
Ще работиш за една от най-важните обществени сфери – образованието
Ще имаш достъп до обучения и възможности за развитие
Имаме опит от 8 години и ще те подкрепяме през цялото време
Ще получаваш финансов стимул, освен заплатата от училище, защото ценим работата на учителите
Защо да кандидатстваш сега?
Срокът е до 20 ноември!
Ще знаеш дали си приет още през тази година
Може би не знаеш дали преподаването е за теб - ще ти покажем работата на учителите отвътре
Ако те одобрим, ще имаш възможност да избираш пръв измежду всички свободни позиции в партньорските ни училища
Кандидатствай
Може ли един бунтар да стане учител?
Мария Веласкес е възпитаник на програма "Заедно в час" и преподава изобразително изкуство и музика в град Враца от 2016 до 2018 г. Повече за изборът на Мария да стане учител, за трудностите, мотивацията и удовлетворението ѝ вижте във видеото.
Гледай видеото
Млади приятели (:
Ако сте:
- на възраст от 16 до 18 години към края на календарната 2019 г.
- ученици в 10. или 11. клас
- със среден успех поне 5,45 за учебната 2017/8-а
- активни, отворени към другите култури и с грижа към съдбата на света (ще го спасяваме ли, в крайна сметка? :)
– до 5 януари кандидатствайте в Колежите на обединения свят (КОС), едно от най-престижните, променящи и пъстри средни образования. Не си измислям – аз съм учил там. :) А Човешката библиотека в огромна степен е плод на идеалите и мечтите, които избуяват в КОС.
Мечтали ли сте някога да учите в чужбина и да получите диплома, призната в цял свят? Да живеете със свои връстници, идващи от 70 държави? Сами да изберете предметите си в съзвучие с най-ярките си интереси? Да имате достъп до най-различни творчески и спортни дейности? Да допринасяте с умения и знания към местната общност? Да се развивате не само като ученици, а и като личности? Да мислите със собствената си глава? Да изразявате свободно мнението си?
Да? И да, и о, да? Тогава подозирам, че КОС ще ви харесат. ;)
Подробности и формуляр за кандидатстване ви чакат на: https://www.bg-uwc.org/admissions.
Имате ли въпроси? Пишете на: uwc.bulgaria -в- gmail.com.
Усмивки от декември – месец за мечти и сбъдването им,
От пощата на Човешката библиотека: Калин Ненов, възпитаник на United World College of the Adriatic, Дуино, Италия
“Mindfulness is such a transformative tool because it teaches students to consciously attend to the lens through which they see the world. It allows them to acknowledge their emotions and pause in their judgements, so that they may develop a deeper awareness of their perceptions. Through this clarity, they can make more intentional choices for themselves and their communities - which is exactly what UWC is all about.”
With its newly-opened Mindfulness Centre, UWC Thailand has begun to use mindfulness principles and practices to stretch beyond the framework of its normal pedagogy. Lucy’s work seeks to create a space for stillness in a day filled with endless learning opportunities, for example embedding mindfulness in the way teachers and students work together, and how community members interact. This occurs through a multitude of ways: a twenty-minute time-in each morning, community yoga sessions, training for teachers and workshops on the science behind mindfulness, to name a few.
“Creating positive experiences first thing in the morning enables everyone to approach the day ahead with self-awareness and kindness. We seek to be intentional in our learning - not just academically, but also socially and emotionally”, Lucy says, adding quickly that “although UWCT has decided to dedicate time and resources to making mindful awareness a core value in our pursuit to unite people for peace and a better future, practising mindfulness is not to be forced. We extend gentle invitations to students and provide exposure to different ways of practising - if someone is not connecting to meditation, they might connect to yoga - but in the end, it is all about shaping an environment where students feel supported enough to examine their minds and acknowledge their emotions.”
(...) Lucy proudly recalls the story of a first-year IBDP student who decided that the only way to explore her initial scepticism would be to attend the mindfulness session every morning. She has now been practising for more than three months and explains the significance it has had on her life: managing emotions, retaining focus, learning and productive social interaction have all become much easier. (...)
Lucy describes mindfulness as bringing the community together: “It’s a way of connecting and sharing the commonality of being in the present moment. During one of our weekly mindfulness themes, we highlighted all the wonderful things that contribute to our deliberate diversity, but we also made sure to accentuate the things that make us the same. Through a label-stripping meditation, we encouraged students to explore the essence of what it means to be human, despite differences in culture, religion or gender. If we are aware of what unites us and that we all have the capacity for suffering, it becomes easier to act compassionately. We see each other as ourselves.”
She continues to explain that “discussions are great, but I don’t think discussions alone impact change. At UWCT, we are not only talking about making a difference, but we are also learning about the emotional components of acting responsibly in relation to the communities around us.”
(...) Lucy noticed that an increasing emphasis on academic achievements came to the detriment of social development: “There was very little emotional learning, but when there was, it always occurred in an artificial context. (...)”
“In this day and age, our minds are constantly scattered everywhere and attending to our minds becomes necessary. Mindfulness gives students the necessary breathing space to cope with the challenges of high-pressure environments and helps them develop tools to use their emotions constructively for their own benefit, and for that of their communities.”
Дъщеря ми е в трети клас. За домашно трябваше да нарисува картина с извънземни. Детето вложи огромно старание и фантазия. На другия ден донесе двойка и забележка:
"Такива извънземни няма!"
Както всички знаем, в момента светът е изправен пред голямо предизвикателство, а именно - COVID-19.
Ние в СофтУни предприехме всички възможни мерки, за да предотвратим разпространението на вируса и да се отнесем с грижа както към вас, така и към нашия екип. Повечето от вас вече знаят, че курсовете ни за периода на обявеното извънредно положение преминават изцяло в онлайн форма на обучение, като този срок е възможно да претърпи промени, съобразно изменения в публично обявените превантивни мерки.
В подобни времена, ние знаем, че дните минават бавно, затова този път сме подготвили нещо специално за вас, което вярваме, че ще ви накара да се усмихнете!
От днес СофтУни предоставя абсолютно безплатен достъп до някои от най-желаните ни обучения и семинари. С тях се надяваме, че ще ви помогнем да продължите да се развивате и усъвършенствате, а наред с това и дните да минават по-леко и бързо.
Ако все още не сте сигурни, ето още няколко причини, поради които си струва да се присъедините към безплатен курс по ваш избор:
- Набор от ключови безплатни курсове, подходящи за напълно начинаещи;
- Достъп от всяка точка на света;
- Свободен достъп до ресурсите, за да учите в най-удобното за вас време.
Всичко става с безплатна регистрация в сайта ни, така че ще сме щастливи да поемем заедно към едно ново приятно предизвикателство! Включи се още сега:
Обучения:
• Digital Business Fundamentals
• PR Communications
• Influencer Marketing for Brands
• Design for Social Media
• AutoCAD Fundamentals
• Design in the Advertising World
• Обучение за учители
• JavaScript for Front-End
• Database Introduction
• Python Essentials
• PHP Essentials
• Java Essentials
• C Essentials
• QA Essentials
• WPF Essentials
• JavaScript Essentials
• C# Essentials
Семинари:
Освен обученията, имате възможността да изберете и някой от предстоящите онлайн семинари:
• Съвременни брандови и маркетинг стратегии
• Как да доминираме във Facebook: за напреднали
• Дигитален маркетинг и PR ръка за ръка
• Първи стъпки с професионалната мрежа LinkedIn
Users browsing this forum: CCBot and 0 guests