Новата учебна година ще стартира на 3 октомври.
Всеки желаещ да стане част от Творческата академия трябва да изпрати следните документи до 15 септември 2016 г. на адрес: akademia - в - ndk.bg:
1. Актуална автобиография, която да съдържа професионален и/или писателски опит;
2. Мотивационно писмо, адресирано към лекторите на Академията;
– До 10 страници текст за групите Проза (разказ, откъс от по-мащабна творба);
– До 5 страници идея за игрален филм, анотация и синопсис за група Сценарий Кино;
– До 5 страници идея за сериал, анотация и синопсис за група Сценарий Телевизия;
– До 5 стихотворения за група Поезия.
В интервю за „Сборище на трубадури“ Весела Фламбурари wrote:Как протича работата с един автор?
Ами досега е така: Първо пиша на автора. Той се радва. Задавам си заданието. Той вече не се радва толкова, защото аз си искам определени неща. Започва да пише. Завършва текста и ми го изпраща. Аз му пиша обратно или – ако до това време съм дошла в България – се виждаме на живо. Казвам си забележките към текста. Авторът вече хич не се радва, ами иска да ме набие. Обаче е възпитан и изчаква. Прави поправките в текста. Текстът е готов от негова страна и получава половината си хонорар. Аз редактирам. Аз редактирам. Аз редактирам. Авторът си получава редактирания текст и налита на саморазправа, но аз съм далеч – чак в Атина. Текстът отива при коректор и след това при художник. Авторът се запознава с художника и вижда няколко картинки. И започва отново малко да се радва. Художникът си свършва работата. Следва страниране и печат. Книгата излиза от печат. Авторът получава втората част от хонорара плюс книга и вече отново може да ме гледа. Започваме да говорим за втора книга…
Дори за онези от нас, които не планират, октомври е време за подготовка за Нано. Затова може да ни чуете да го наричаме подготомври. Най-малкото правим две неща:
1) Избираме проекта, героите и/или сюжетната идея, на които ще се посветим през следващия месец. Този избор е изцяло ваш, но ако се затруднявате, можете да разчитате на помощ – тук, в Нано форума, във фейсбук групата или в някой от чатовете.
Тук включваме разработване на планове, рисуване на карти, детайлни проучвания на исторически периоди, легенди, оръжия, стари природни лекове, психични заболявания и т.н.
2) Откриваме своята общност – световното Нано и регионалните. Това са хората, в чиято компания ще пишем – на живо или онлайн, които ще ни мотивират и ще ни помагат. Някои от тях ще се превърнат в истински приятели. Затова започваме със срещите още през октомври.
Къде се събираме
Официална страница на NaNoWriMo: nanowrimo.org
Регион България: http://nanowrimo.org/regions/europe-bulgaria и https://forums.nanowrimo.org/c/regions/europe-bulgaria
Нано чат: http://chatnano.net/IrcUsers/login, канал #Bulgaria
Фейсбук група за България: NaNoWriMo Bulgaria
Фейсбук група на блога: Nano Characters
Календар на събитията
Онлайн срещи – по всяко удобно време в официалния чат на Нано, най-често между 8 и 10 вечерта.
Всички определени срещи на живо са в София, поради простата причина, че тук вече сме се събрали хора с желание да ги провеждаме. Ако се организира група в друг град, с радост ще добавим и тях.
Октомври
12 (събота) – среща в домашна обстановка с тренировъчна игра – “Колективен разказ”. За подробности, вижте събитието и се отбележете тук – Подготомври №1 (колективен разказ).
20 (неделя) – среща в домашна обстановка за непретенциозна, но практична лекция от Алекс.
26 (събота) – фиаско! Играта. Ще бъде забавно.
Ноември
1 (петък) – откриващо парти в The Flying Dog.
3 (неделя) – среща за писане в компания. Можем да поприказваме, да се похвалим, да брейнстормнем, но най-вече: няколко часа нон-стоп писане в стимулиращата компания на хора, които правят същото, докато наваксаме с думите.
9 (събота) – среща за писане в компания.
17 (неделя) – среща за писане в компания.
23 (събота) – среща за писане в компания.
Декември
1 декември (неделя) – СБЧС (слава богу, че свърши!) купон.
Скъпи пишещи другарчета,
по случай новата година стартираме нова инициатива - Читателски клуб за пишещи хора.
Разликата със стандартните читателски клубове е, че ще четем и обсъждаме книгите от писателска гледна точка.
Фокусът ни ще са сюжетни линии, герои, стил, механизми движещи сюжета, тропи и всички други умно звучащи термини, свързани с писането.
Книгата, която ще четем за първото издание е "Разказът на прислужницата" от Маргарет Атууд (https://www.goodreads.com/book/show/37551113)
Захващайте се смело и да си водите записки.
Срок за четене: 29 февруари 2020 г.
Очаквайте допълнително да обявим дата и място на срещата за обсъждане. Ще има възможност и за онлайн включване в събитието, така че не се отказвайте само защото не сте от София.
Have you ever wondered what it would be like to attend the annual Writers of the Future Workshop? How about a front-row seat with judges Orson Scott Card, David Farland, and Tim Powers? How about attending while in the comfort of your home? And what if it was free?
(...) This workshop will take you through the process of coming up with story ideas, doing research, outlining, plotting, steps to writing your story, writing description, dialogue, and narration, adding suspense, formulating the beginning, middle, and end of your story, and controlling your productivity.
(...) Ето някои от аспектите на работата с фантастичното, върху които теоретически и практически ще се спре уъркшопът:
Какво отличава езика на фантастичното от този на реалистичната литература?
Особености на фантастичния образ.
Какво е „странното“ в литературата и как работи то?
Човешко/нечовешко: как се пише за и от гледната точка на Другия.
Как се изгражда свят и какви видове светове може да изгради един писател?
Жанрови лица и маски: научна фантастика, фентъзи, хорър, магически реализъм, утопия/антиутопия/дистопия.
Виктория Костова от фондация „Елизабет Костова“ wrote:Вече предлагаме както уъркшопове в реално време, така и работилници, които могат да бъдат преминати и в удобно време за студента без наличието на лектор.
Очакваме скоро да имаме още по-голямо разнообразие на възможности!
За да кандидатствате за стипендия за синхронните уъркшопове с Диана Петрова, Владимир Полеганов или Айрийн Нийланд е необходимо да ни изпратите до три страници от свой текст и биография, която посочва години и телефон за контакт.
Уъркшоп с Диана Петрова (на български), онлайн, 1- 7 септември 2021 г.
Уършопът „Имало едно бъдеще!“ с Диана Петрова ще използва приказния
модел, за да провокира учениците да си представят света след изолацията, както и от позицията на бъдещето да разкажат миналото преди пандемията: https://bit.ly/3zSImUk
Уъркшоп с Владимир Полеганов (на български), онлайн, 10 - 16 септември 2021 г.
Уъркшопът “Работа с фантастичното” ще обърне внимание върху спецификите на писането на произведения, свързани по един или друг начин с фантастичното. Участниците ще бъдат запознати не само с езиците на научната фантастика и фентъзито, но и с тези на гранични жанрове, като магическия реализъм и литературата на ужаса. Фантастичното е не само стил със своя особена естетика, но и начин да моделираме света и да „тестваме“ (в рамките на новоизградените модели) различни хипотези за човешката природа и обществото: https://bit.ly/37g7JTv
Уъркшоп с Айрийн Нийлънд (на английски), онлайн, 20 - 27 септември 2021 г.
The more things change the more we need…monsters. But why do some chill
us more than others? How do writers make invented magic seem real? Why
do characters talk so much during battle scenes? How does one create
effective suspense? Whether you are writing science fiction, surrealism,
high fantasy, or in some other speculative genre, this class will teach
you to squint at the world and see invisible forces. You’ll learn to
expand metaphors into monsters, turn dreamy what-ifs into concrete
fantasy landscapes, and develop heroes and villains that draw out
qualities we grope for and sense, but are often afraid to speak of: https://ekf-writing-center.org/courses/ ... mber-2021/
Всеки синхронен уъркшоп се провежда във фиксиран период от време и
включва видео-лекции, упражнения, свързани с писане и рефлексия върху
текст, създаване на чернова, индивидуални консултации в реално време с
инструкторите на уъркшопа. Местата за уъркшоповете са ограничени.
За разлика от синхронните уъркшопове, асинхронните не включват
индивидуални консултации и са достъпни по всяко време. Информация за
асинхронни уъркшопове и други актуални предложения от Писателския център е поместена тук: https://ekf-writing-center.org/workshops/
However, DO NOT RANDOMLY DEVIATE from your established chapter length.
A very common phenomenon I see on this forum is how people’s chapters are wildly fluctuating in word count from chapter to chapter. This might be fine if you’re writing as a hobby, but it should be avoided if you're writing as a job.
You can’t just add 50% length to chapters to “get everything you want into it”. That is the equivalent of working 50% overtime that day. You will burn yourself out long before you reach any success if you don’t learn to limit yourself and how much content you put out.
Controlling the pace and word count of your writing is a skill by itself. Learn how to round out chapters, how to portion the story into correctly-sized chunks. Suddenly releasing a massive 5,000-word chapter when you normally release 1,800-word chapters is not a sign that you’re a passionate writer.
It means you don’t know what you’re doing.
How long should I keep up this schedule?
Forever.
No joke. You should keep up this schedule forever. There is a common suggestion where people are told to build up a big stockpile and release it daily for a month, which should put you on Rising Stars. After that, you can go down to your “regular schedule.”
This advice might work in two cases:
1. You’re doing this for fun, but you want at least some readers to engage with.
2. Your story is not very long, and you just need a short stint on RR before putting the story on Amazon.
But if you’re looking at stories like Azarinth Healer, Beware of Chicken, He Who Fights with Monsters, or the smash hit Defiance of the Fall, stories where the authors are making bank month after month, this is not good advice.
You will never become a heavy hitter by working hard for one month then slowing down to a crawl where you release 1-3 chapters a week. Indie Authorship is to a large degree a quantity game.
Some might balk at this, feeling that the whole point of being an author is creative freedom, to write what and how you want. Well, sorry to break it to you, but until you become a bigshot, you need to cater to the market. If you make your “quirky blend of this and that, a never-before-seen deconstruction of the genre”, regardless if there’s a demand for such a story, it’s just literary masturbation.
These chapters should not be a short lull slowly building up to something. This is not traditional publishing, where the reader has already bought your book and will probably keep reading even with a slow start. You need action from the get-go, you need to make people want to read what comes next, to have them come back for more.
This is possibly why Apocalyptic LitRPG and Isekai are doing so well on this platform/in general. It has a very clear plot point right at the start, where the reader is thrown right into it.
You can try and retool it into a Kindle Unlimited release if you still have confidence in the story. Kindle Unlimited has a larger and wider audience, and what doesn't work on RR might be a hit over there. There are many examples of RR authors making the switch and finding decent success after a weak RR run. Even if it doesn't turn out to be a blockbuster on Amazon, it can generate a few thousand dollars which will fund your next project. But if you don't find success with Book 1 over on KU either, it might be time to throw in the towel.
Ultimately, some businesses simply fail. My recommendation is to drop it. I’m sure a few readers will be disappointed, as will you. But if you’re candid with the fact that you can’t waste months of your time with a failed story, they will understand. You cannot guilt yourself into continuing to waste a huge chunk of your life on something that isn’t accomplishing your goals – helping you become a successful author.
You can essentially go KU immediately after scrounging up enough content of your serial to repackage it into a book, and it might be a good option if you only find middling success on RoyalRoad. If you plateau at 1,000-2,000 Followers, it will most likely be extremely hard to earn a living wage on Patreon alone, so it might be a good idea to aim for a shorter running length of the story and an early KU release.
It's also likely to be the best option if your story won’t run more than the length of 2-4 books. However, if you followed this guide and leaned into the tropes, your webserial should have the legs to go much longer than that.
Sure, it is a risk to make the move to KU. Kindle Unlimited is not some magical platform where everyone earns mountains of cash. Most releases fail, as businesses are wont to do. That’s life. Competition is harsh, and if you half-ass your release, you will be buried.
What genre?
Chinese: Do you court death? *fight ensues*
Korean: I am badass. *fight ensues*
Japanese: For waifu and headpats! *fight ensues*
Western: The enemy. *fight ensues*
Return to Писателска работилница
Users browsing this forum: CCBot and 1 guest