Aurelion: the Visual Novel
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Aurelion: the Visual Novel
Last edited by Кал on Fri Sep 26, 2014 9:59 am, edited 1 time in total.
Reason: обособявам в нова тема
Reason: обособявам в нова тема
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Ще правим ли игра?
Ще правим, ами.
До септември, бъдеще да е, ще съм готов с превода на „Аурелион: Монетата“ на английски. И понеже няма смисъл да правим visual novel на български; и понеже „Аурелион“ отлично се вписва в концепцията „история, в която най-важният показател са отношенията между героите – качеството на тези отношения“; и понеже вероятно ще можем да ползваме кадри от сериала „Аурелион“ като фонови изображения – предлагам именно „Монетата“ да се превърне в сценария на първия ни visual novel.
Ако идеята ви пали – оползотворете месеците до октомври, като:
– Опитате различни visual novels. (И споделяте какво ви харесва, какво - не.)
- Онези от вас с афинитет към компютрите разучат как се работи с Ren'py, платформата, на която ще пишем историята. (Не се стряскайте – тя е в пъти по-проста от всеки познат ми програмен език. Интуитивна е. )
– Зарибявате художници (Светлинки?) и композитори (Ице?... знаем, знаем ). Visual novel без хубави картинки и музика е като Кал без ЧоБи. [spoiler](Или обратното... )[/spoiler]
Хвърлих бомбата – вие сте.
До септември, бъдеще да е, ще съм готов с превода на „Аурелион: Монетата“ на английски. И понеже няма смисъл да правим visual novel на български; и понеже „Аурелион“ отлично се вписва в концепцията „история, в която най-важният показател са отношенията между героите – качеството на тези отношения“; и понеже вероятно ще можем да ползваме кадри от сериала „Аурелион“ като фонови изображения – предлагам именно „Монетата“ да се превърне в сценария на първия ни visual novel.
Ако идеята ви пали – оползотворете месеците до октомври, като:
– Опитате различни visual novels. (И споделяте какво ви харесва, какво - не.)
- Онези от вас с афинитет към компютрите разучат как се работи с Ren'py, платформата, на която ще пишем историята. (Не се стряскайте – тя е в пъти по-проста от всеки познат ми програмен език. Интуитивна е. )
– Зарибявате художници (Светлинки?) и композитори (Ице?... знаем, знаем ). Visual novel без хубави картинки и музика е като Кал без ЧоБи. [spoiler](Или обратното... )[/spoiler]
Хвърлих бомбата – вие сте.
- negesta
- Posts: 737
- Joined: Thu Jan 03, 2013 6:53 pm
- Has thanked: 811 times
- Been thanked: 388 times
- Contact:
Re: Ще правим ли игра?
Това не зная дали го знаете:)
Kickstarter - a new way to fund creative projects :
http://www.kickstarter.com/hello?ref=nav
http://www.kickstarter.com/discover/cat ... ef=sidebar (проекти само за игри)
[spoiler]И аз съм за.[/spoiler]
Kickstarter - a new way to fund creative projects :
http://www.kickstarter.com/hello?ref=nav
http://www.kickstarter.com/discover/cat ... ef=sidebar (проекти само за игри)
[spoiler]И аз съм за.[/spoiler]
-
- Global Moderator
- Posts: 811
- Joined: Thu Jul 07, 2011 10:37 am
- Location: Paradise Lost
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 56 times
Re: Ще правим ли игра?
А Кале - как го виждаш? Кой е основният герой? Смисъл, за такива неща, трябва някой по-център, докато в Аурелиона са си доста главни, освен ако нямаме опция да скачаме от герой в герой или ние да си избираме от набор герои. Втората опция не е добра, защото някои герои се появяват много късно в хода на историята. Героите ще са анимирани, нали, не игрални? И ще имаме картинки? А как точно ще видоизменяме историята към грешен край? Самите автори ще променят историята или които правим самата новела, ще преценяваме това?
Nameless Here For Evermore
- divna3
- Светлинка
- Posts: 525
- Joined: Fri Feb 29, 2008 5:04 pm
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 69 times
Re: Ще правим ли игра?
Главният герой е Айк. Има само още 2-ма 3-ма, които могат да се сложат до него по главност. Това са Мефоди, Киа, Рафаел и Валерион - станаха 4-тирима. Останалите не са точно главни, водим си ги съпътстващи герои.
А що се отнася до историята, всички които правят играта ще е добре да предлагат и идеи за развитието й, трябва обаче Кал да ни "редактира" и в този вариант, за да не се получат супер нелогични фабули на места.
А що се отнася до историята, всички които правят играта ще е добре да предлагат и идеи за развитието й, трябва обаче Кал да ни "редактира" и в този вариант, за да не се получат супер нелогични фабули на места.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Aurelion: the Visual Novel
Ще отговарям, като се завърна. Вие предлагайте ваши отговори междувременно.
[spoiler](Специално за кой/-и ще са главните герои – хахаха! Такава щура идея ми хрумна... )[/spoiler]
Сега само да отбележа: Стефан (Vonamarak) току-що ми каза, че е написал нещо като engine (платформа) за правене на книги-игри или MUD. Като почнем да уточняваме вида и облика на историята, ще се видим с него, за да сравняваме възможностите на неговото нящо vs. Ren'Py vs. едно друго, за което се сетих през деня и което няма да ви казвам или линквам, че само като си помисля за какво е ползвано до момента, и
[spoiler](Специално за кой/-и ще са главните герои – хахаха! Такава щура идея ми хрумна... )[/spoiler]
Сега само да отбележа: Стефан (Vonamarak) току-що ми каза, че е написал нещо като engine (платформа) за правене на книги-игри или MUD. Като почнем да уточняваме вида и облика на историята, ще се видим с него, за да сравняваме възможностите на неговото нящо vs. Ren'Py vs. едно друго, за което се сетих през деня и което няма да ви казвам или линквам, че само като си помисля за какво е ползвано до момента, и
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Ще правим ли игра?
Вале – и всеки друг, който иска да участва: за да мога да отговоря разбираемо на въпросите тук, трябва да сте пробвали поне две visual novels (VN). Да видите как са построени. Затова моля: започнете отсега, в свободното време , да експериментирате с VN. (Специално на Валя ще ѝ трябва преводач – има ли навити Светлинки?) И споделете тук какво ви е направило впечатление – хубаво, досадно, изненадващо...
(Аз пък ще разбера по отзивите ви кой от вас е достатъчно „вътре“ в проекта – което ще ми е важно, като почнем сериозното обсъждане на сценария. Приемете това като предварителната пресявка на екипа. )
Ев: за момента си представям историята да е предимно линейна, следваща сюжета на „Монетата“ – а изборите да променят вътрешни (скрити) показатели, които да оказват влияние върху възможните финали (и други ключови ситуации). Не искам да разкривам повече, щото ще разваля кефа на бета-тестърите ни.
Ако ползваме същите „камери“ както в книгата, ще гледаме през очите на Киа, Мефоди, Айк, Рафаел, Типодин, Ализабет, Деенор, Валерион... дали изпускам някого? Един след друг, не успоредно – сцена по сцена.
Възможни са и други подходи - но този ще изисква най-малко пренаписване на историята, и така ще ни позволи да се съсредоточим върху по-техническите аспекти (рисунки, музика, преходи). Както казва Ицо – по-добре да действаме едно по едно, отколкото да се опитаме да измислим всичко наведнъж.
Нев: освен Kickstarter, можем да ползваме и Indiegogo. Тия възможности се множат, ура.
(Аз пък ще разбера по отзивите ви кой от вас е достатъчно „вътре“ в проекта – което ще ми е важно, като почнем сериозното обсъждане на сценария. Приемете това като предварителната пресявка на екипа. )
Ев: за момента си представям историята да е предимно линейна, следваща сюжета на „Монетата“ – а изборите да променят вътрешни (скрити) показатели, които да оказват влияние върху възможните финали (и други ключови ситуации). Не искам да разкривам повече, щото ще разваля кефа на бета-тестърите ни.
Ако ползваме същите „камери“ както в книгата, ще гледаме през очите на Киа, Мефоди, Айк, Рафаел, Типодин, Ализабет, Деенор, Валерион... дали изпускам някого? Един след друг, не успоредно – сцена по сцена.
Възможни са и други подходи - но този ще изисква най-малко пренаписване на историята, и така ще ни позволи да се съсредоточим върху по-техническите аспекти (рисунки, музика, преходи). Както казва Ицо – по-добре да действаме едно по едно, отколкото да се опитаме да измислим всичко наведнъж.
Нев: освен Kickstarter, можем да ползваме и Indiegogo. Тия възможности се множат, ура.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Ще правим ли игра?
Докато Емо продължава да предлага възможности за интерактивна проза, коя от коя по-апетитни, аз да попитам: Открихте ли време-желание да пробвате някой visual novel, както ви насърчава по-горният ми пост?
Ако не сте – ще чакам, докато. Начинанието „писане на наш VN“ изисква опит... и повече от един опитващ.
(Вале, поканата важи за всички Светлинки, които искат да доведем „Аурелион“ до повече четящи по света. )
Ако не сте – ще чакам, докато. Начинанието „писане на наш VN“ изисква опит... и повече от един опитващ.
(Вале, поканата важи за всички Светлинки, които искат да доведем „Аурелион“ до повече четящи по света. )
Re: Ще правим ли игра?
Кал wrote:Ще отговарям, като се завърна. Вие предлагайте ваши отговори междувременно.
[spoiler](Специално за кой/-и ще са главните герои – хахаха! Такава щура идея ми хрумна... )[/spoiler]
Сега само да отбележа: Стефан (Vonamarak) току-що ми каза, че е написал нещо като engine (платформа) за правене на книги-игри или MUD. Като почнем да уточняваме вида и облика на историята, ще се видим с него, за да сравняваме възможностите на неговото нящо vs. Ren'Py vs. едно друго, за което се сетих през деня и което няма да ви казвам или линквам, че само като си помисля за какво е ползвано до момента, и
Хм, а тази платформа има ли къде да се види/намери? А тази срамната? Иначе ще пробвам няколко VN, че затъвам и бездруго все по-дълбоко в заешката дупка на interactive fiction...
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Ще правим ли игра?
Ако не бързаш много – искаш ли да уговорим среща със Стефан за другата седмица? Как са ти свободните дни/часове от вторник до четвъртък? Хем и аз да я видя на живо.
Сега потърсих другата платформа... но създателят ѝ явно я е скрил. Ще се оглеждам пак.
Сега потърсих другата платформа... но създателят ѝ явно я е скрил. Ще се оглеждам пак.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Ще правим ли игра?
Писах ти от poslednorog-а за другата сряда (28-и) вечерта.
Някой друг иска ли с нас? Заявете се.
Някой друг иска ли с нас? Заявете се.
Re: Ще правим ли игра?
Ще си донеса лаптопа, за да ви покажа и Тwine, който засега е моят избор на платформа. (Най-свободно customizable е от всички налични, затова съм си го харесал най-много. Един пич даже я беше комбинирал с Unity енджина, с който правят новия Тормент.)
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Ще правим ли игра?
То всичко живо тия дни се прави на Unity. Особено проектите, идващи от Кикстартър и проч.
Честно, Unity е платформата, която ще сложи край на хегемонията на Микромеките. Да живее отворения софтуер! Да живее Линукс!
*вдигам Веселия Роджър*
Честно, Unity е платформата, която ще сложи край на хегемонията на Микромеките. Да живее отворения софтуер! Да живее Линукс!
*вдигам Веселия Роджър*
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Ще правим ли игра?
На срещата на 19.12. разглеждахме един-два образеца на visual novels (напр. Katawa Shoujo) и ето този брз нрчнк:
http://www.renpy.org/doc/html/quickstart.html
Следващата стъпка е да видим колко души са сериозно привлечени към проекта да превърнем Aurelion: The Coin във VN. (Английският превод ще е завършен + редактиран докъм края на януари.)
Ако се съберем трима, почваме го.
Ако не се съберем – почвам го сам, наесен. Съратниците ще се включвате в движение.
http://www.renpy.org/doc/html/quickstart.html
Следващата стъпка е да видим колко души са сериозно привлечени към проекта да превърнем Aurelion: The Coin във VN. (Английският превод ще е завършен + редактиран докъм края на януари.)
Ако се съберем трима, почваме го.
Ако не се съберем – почвам го сам, наесен. Съратниците ще се включвате в движение.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Ще правим ли игра?
Няколко думи и покана за участие в бъдещата игра: звукозапис от Зимна Таласъмия 2014 (от 11:30 до 20:00)
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Ще правим ли игра?
Някои по-важни начални положения на Aurelion: the Visual Novel:
И още за музиката:
На 19.01.2014 Кал wrote:Пращам ви „подготвителен материал“ за визуалните романи:
---------- Forwarded message ----------
(Since we have a native speaker on board--hi, Dio--and since we'll be
writing our thingie in English, perhaps it's a good time to start
practicing. ;)
Но ако някой се затруднява – да си ма'а на бг. С четенето всички ли сме окей?)
Before we meet again (last night was a blast for me, BTW, tired as I
was), please have a look here:
http://choveshkata.net/forum/viewtopic.php?f=50&t=686
In particular, try out:
Katawa Shoujo
and
Brass Restoration
(And anything else that catches your eye, of course. :)
Once you've seen their mechanics, it'll be much easier for me to
explain my idea.
~
(Калинка – ти ориентираш ли се в английски на такова ниво? Ако не – ще
ти направя резюме на български. :)
Специално за художниците – ето и един пример за по-„западен“ (ама не
много по) рисунък:
http://www.winterwolves.com/lorenamazonprincess.htm
Като изчетете началото на романа Aurelion (за всеки случай го
прикачвам пак), пишете да ви пратя следващите части.
Като минимум, ще ни трябват спрайтове (изображения с различни емоции,
на по-късен етап/ако ни стигнат силите – и различни облекла) на
следните герои:
Rad
Mephodi
Aik
Kia
Raphael
Valerion
Fadgnal
Eroy
Dehenor
Tippodin
Alizabeth
Kimle
Колебая се за:
Kaela
Argoroth
Tarres
Caleb
Romelion
Noterion
Zomerion
K'harry
Dorios
Marat
Spok
Chally
(Понякога да оставиш един герой без спрайт/лик също е изразно средство. ;)
Ако ще ви е от помощ, преди да почнете скиците, мога да ви пратя
представяния на повечето главни герои в по 2 изречения – но не
физически, а като характери. (Физическите може да ги вземете от
книгата/уебсериала – и дори да ги доизмисляте вие самите.)
~
Специално за Мордред: в Katawa Shoujo има няколко мелодии, които ми
хващат ухото и сърцето. Казват се Aria de l'Etoile, Breathlessly, Cold
Iron, Innocence, Moment of Decision, Painful History, Romance in
Andante и Shadow of the Truth. Саундтракът може да се свали официално
оттук:
http://www.katawa-shoujo.com/download.php
Ето и една тема от Clannad (която се води най-успешната visual novel
на всички времена):
http://www.youtube.com/watch?v=o6BgI6IVnQU
Това е –висока– летва; ако го достигнем някой ден, ще сме безсмъртни.
;) На първо време приемам –всичко–, което композираш. Ще растем
„инкрементално“, да?
На СС слагам Христо Манолов, нашият приятел композитор. Като дадеш
знак, че искаш да ви запозная (и Ицо е свободен) – ще.
На вдъхновение,
ЧоБи: Кал)
Впрочем: във Visual Novels може да има и песни с вокал. Ето два
образеца, отново от Clannad:
http://www.youtube.com/watch?v=ntFxbyYmzR4
http://www.youtube.com/watch?v=Nl7xp5qsGJI
Обикновено се пазят за финалите или кулминационните моменти. Нека ги
имаме наум и тях. Всъщност аз познавам хора с прекрасни гласове...
може пък и тая мечта да я измечтаем.
Разбрахме се с Валя и Светлинките да качат някъде рисунките на
героите, които имаме до момента – ще пратят линк, като са готови.
Аз ви пращам характеровите описания на повечето главни герои:
– Rad and Mephodi are senior-year university students at the Institute
of Magic. Rad is the more snappish and streetwise of the two,
mistrustful, a bit of a fool. Mephodi is calmer, highly intelligent
(he knows his SAT vocab and is not afraid to use it :D), with
suppressed emotion.
– Aik is a (Light) elf child, impish, a street urchin. (But not
foul-mouthed. None of them is, actually. Keep it PG-13, as Violet
said; be -creative- with the swearing, I say. ;) He can't read or
write (yet) but learns very fast.
– Kia is about 20, a (well-educated) pickpocket, trying to be tough,
but gradually discovering her need for friends. Her language can be
either colloquial or educated, depending on the situation.
– Raphael is a Light elf in his mid-twenties, paladin, a graduate of
the Institute of Magic. Annoyingly sarcastic, smart, can switch from
sophisticated irony to a pretty vile street speak.
– You'll see Kaela and Argoroth in only one scene (in this book at
least). They're what they sound like.
– Valerion is a Dark Elf of about 20, mature beyond his years (lots of
responsibility, a taxing childhood), torn between his bloody duties
and self-reflective nature. Well-educated.
– Valerion's subordinates--Romelion, Noterion, Zomerion, two unnamed
Dark Elves--don't get a lot of screen time. Still, you should be able
to make out their differences in character by how they talk and act.
– Fadgnal is a professor (reachut) at the Institute of Magic, about 80
years old, wise, benevolent and just this bit old-fashioned. I'm
afraid I may have made him sound too archaic at times. He's basically
your average Gandalf type (oops, I just spoiled his name's origin :D);
perhaps a little more human.
ЧоБи: Кал)
И още за музиката:
На 25.01.2014 Мордред и Кал wrote:> 2014/1/23 Alexander "Mordred" Andonov:
>> ...
>>
>> Доколкото схващам, едно дадено парче от музиката "стои" в определена "глава"
>> от играта. Тук участват две променливи - времетраене и настроение, и
>> предполагам най-добрият вариант е и двете да се съобразят. Времетраенето на
>> "главата" е само приблизително известно, играчът колко време чете, мисли и
>> зяпа картинките си е негова работа.
За да не си объркаме терминологията – предлагам да използваме
„сегмент“ вместо „глава“. Като имам предвид „сегмент с определено
настроение“. (Дължината му може да бъде дори само една реплика – или
30 страници. Макар че чак такива крайности са редки.)
>> Какво прави музиката през това време:
>>
>> - Парчето започва и свършва и млъква, продължителността е прицелена към едно
>> средно изиграване на главата; който ще се мота да се мота на тихо.
Този вариант е рядък. Бих го ползвал, ако сложим „композиции с вокал“
или нещо друго, указващо сюблимен момент – там, където едно-единствено
изсвирване ще е по-въздействащо.
>> - Парчето започва и се зацикля, докато тече главата (после какво - затихва и
>> тръгва следващото?)
Обикновено е този вариант.
>> - Има кратък плейлист от парчета, които се циклят в тази глава, същите
>> парчета може би се повтарят и в други плейлисти по-нататък.
Това не съм го виждал правено досега. Не знам дали Ren'Py го
позволява. Не знам и дали е уместно откъм поддържане на определено
настроение... но звучи интересно за експериментиране.
>> - Друго?
Не се сещам. :)
>> За настроението - това изглежда също много важно и зависи както от главата,
>> така и от участниците в нея. Примерно главните герои може би имат собствена
>> тема (музикална), която да се среща в различните парчета.
Може. Имаме свобода. :)
>> "Главата" е ли
>> приблизително плоска като настроение? (т.е. да няма резки промени) -
>> обратното би било проблемно за отразяване в музиката, защото за разлика от
>> филмите няма как да синхронизираме момента с музиката. Има разни варианти,
>> не е 100% теоретично невъзможно, но ще са по-трудни технически.
Нова музика може да почне във всеки момент, в който се пренасяме на
нов екран/нова реплика. Т.е. бързата смяна е технически обезпечена.
(Може да има и още варианти – не съм разглеждал тая част от tutorial-а
на Ren'Py подробно.)
>>
>> Трето, много ще помогне ако имаме някакъв елемент на музикална режисура,
>> отговарящ на въпросите по-горе. Пример (не знам каква точно ще да е
>> правилната форма де, зависи от отговорите на горните въпроси):
>>
>> Глава 1: Главният герой се разхожда с любимата си в парка
>> Ключови думи: романтично, бавно, есен, пиано/клавесин
>> Дължина: 1:30 - 2:30
>> или
>> Дължина: 0:30 интро + цикъл от една минута
>> или
>> Плейлист: Трак 13 за първа песен, Трак 3 за втора, случайно избрани измежду
>> (5, 8, 3, 13) оттук нататък
>>
>> Глава 7: Героят държи умиращата любима в ръцете си
>> Ключови думи: смърт, тъга, цигулка, бавно, зима
>> Дължина: 3:30 - 4:00
>>
>> Глава 14: Героят се бие със злодея на ръба на вулкана
>> Ключови думи: енергично, епично, битка, злодей, вулкан, огън
>> Дължина: 3:00
Хихи, изглеждат страхотно като шаблон. :)
>> ----
>>
>> Хвърляй също мисли и идеи, та като се поизяснят тия работи да опитаме да
>> скалъпим една сцена, за да проиграем целия цикъл на продукцията.
Още сега бихме могли да огледаме първите няколко секции от романа – за
експеримент. (С уговорката, че тепърва ще мислим за интерактивизацията
– внасянето на избори и последствия... това го виждам за на есен,
както казах на Таласъмията. Или най-рано през май, като ми почне
„отпуската“ от Човешката.)
Чобик)
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Aurelion: the Visual Novel
Долната покана е отворена към всички желаещи – до 15 октомври:
На 25.09.2014 Кал wrote:Мили рисуващи (:
До 15 октомври събираме екипа, с който ще правим англоезичната visual
novel адаптация на романа „Аурелион: Монетата“
(http://choveshkata.net/blog/?p=66).
Търсим: художници, добри в изразяването на емоции чрез мимики.
(А също и:
– сценаристи и редактори (с отличен художествен английски)
– композитори на саундтрак
Моля да препратите тази покана към всеки, който ѝ подхожда.)
Проектът е доброволчески – но с публикуването на първите резултати от
него ще пуснем и форма за дарения. Всички приходи от тях ще се
разпределят между творческите участници – пропорционално на положения
труд.
(По-важното сега е да натрупаме опит в тази нова форма и да си
създадем име пред света. За следващите. :)
За да се включите:
1) разгледайте следните постове във форума ни:
viewtopic.php?p=11967#p11967
viewtopic.php?p=14989#p14989
viewtopic.php?p=15305#p15305
(Ако ви трябва регистрация, а се препънете на входа – паролата е
„Непоискано добро“, без кавичките.)
2) поиграйте/прочетете някой и друг visual novel;
3) и ни пишете „Искам!“ + кои visual novels са ви харесали най-много.
Мечтата ни:
Да създадем творба, съизмерима по размах (и радушен прием :) с Katawa Shoujo:
http://www.katawa-shoujo.com/about.php
Сроковете:
Най-рано зимата на 2015-а. Най-късно зимата на 2016-а.
Качеството е по-важно от твърдия график. Все пак ще -има- график – за
да свършим, преди да се разпаднем.
Йош!
ЧоБи: Кал, Creative Director and All-around Prodder ;)
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Aurelion: the Visual Novel
С какво можем да участваме, ако английският ни е слаб?
Едното, разбира се, е с рисуване. Или намиране/ръчкане на художниците – където например Валя ще е безценна.
Второто е обсъждане на общата структура на „дървото“ (изборите и разклоненията) – и, преди всичко, цялостния замисъл на игровия елемент + как последствията от изборите отразяват някакви ценности/наш житейски опит и на какво ниво (как да възпитаваме, без да поучаваме ). Засега няма да навлизам в подробности за това – но там ще са полезни всякакви погледи. (И вероятно ще го обсъждаме предимно на бг.)
Третото е с тестване – например на саундтрака. Както вече започнахме с Мордред.
П.П. Когато започнем същинската работа - ноември – ще създам отделен подфорум, достъпен само за участниците в проекта. За да можем да обсъждаме идеи, без да спойлим бъдещите играчитатели. А в тази тема ще отразяваме резултатите, анонсите, допитванията си до широката публика...
Едното, разбира се, е с рисуване. Или намиране/ръчкане на художниците – където например Валя ще е безценна.
Второто е обсъждане на общата структура на „дървото“ (изборите и разклоненията) – и, преди всичко, цялостния замисъл на игровия елемент + как последствията от изборите отразяват някакви ценности/наш житейски опит и на какво ниво (как да възпитаваме, без да поучаваме ). Засега няма да навлизам в подробности за това – но там ще са полезни всякакви погледи. (И вероятно ще го обсъждаме предимно на бг.)
Третото е с тестване – например на саундтрака. Както вече започнахме с Мордред.
П.П. Когато започнем същинската работа - ноември – ще създам отделен подфорум, достъпен само за участниците в проекта. За да можем да обсъждаме идеи, без да спойлим бъдещите играчитатели. А в тази тема ще отразяваме резултатите, анонсите, допитванията си до широката публика...
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Aurelion: the Visual Novel
Serenity wrote:В момента играя Katawa и доколкото виждам, фончетата са фотоманипулации и само героите са рисувани. При нас плана същият ли е или всичко ще се рисува?
Първоначалната ми идея беше да ползваме готови фонове от уебсериала „Аурелион“. С евентуални манипулации.
Но ще го решаваме окончателно, като съберем екипа – през ноември, значи.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Aurelion: the Visual Novel
Мили творящи (:
Удължавам срока за записване до края на годината (31 декември).
Всичко друго остава валидно. Особено нуждата ни от повече художници.
Удължавам срока за записване до края на годината (31 декември).
Всичко друго остава валидно. Особено нуждата ни от повече художници.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Aurelion: the Visual Novel
На Зимната Таласъмия показахме за първи път демото на визуалния роман. За всички, които не смогнаха да го (доиз)гледат/чуят – ето го цялото:
Aurelion: the Visual Novel - demo v. 160201
Върви под Уиндоус, Линукс и (твърдят създателите на платформата Ren'Py) Макинтош.
От вчера го имаме и във версия за Андроид (която в някои отношения изглежда по-добре от десктопната :/). Някой иска ли го?
Подгответе си поне час, за да го минете; и поне час и половина, за да откриете тайния (кофти) финал в него.
Ще се радваме на всякакви отзиви, питанки и препоръки.
Aurelion: the Visual Novel - demo v. 160201
Върви под Уиндоус, Линукс и (твърдят създателите на платформата Ren'Py) Макинтош.
От вчера го имаме и във версия за Андроид (която в някои отношения изглежда по-добре от десктопната :/). Някой иска ли го?
Подгответе си поне час, за да го минете; и поне час и половина, за да откриете тайния (кофти) финал в него.
Ще се радваме на всякакви отзиви, питанки и препоръки.
Re: Aurelion: the Visual Novel
На мен не ми намира старта Къде да го търся? По текстовите файлове не намерих инструкции за такъв случай. Също така трябва някак да стигна 141 символа, затова пиша това излишно изречение.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Aurelion: the Visual Novel
Хихи... като пишех инструкциите, се зачудих дали да добавя още едно обяснително изречение. И точно къде.
Ето го, значи, тук:
Инструкциите как да стартирате визуалния роман се намират във файла _procheti.me в основната папка Aurelion.
А ако вече имате инсталирано Ren'Py:
Вижте само точка 3А: как да настроите къде търси Ren'Py визуалните романи (Projects Directory).
Ето го, значи, тук:
Инструкциите как да стартирате визуалния роман се намират във файла _procheti.me в основната папка Aurelion.
А ако вече имате инсталирано Ren'Py:
Вижте само точка 3А: как да настроите къде търси Ren'Py визуалните романи (Projects Directory).
Re: Aurelion: the Visual Novel
Не, не, аз всичко това го намерих и напрвих, рен'пи намира Аурелион, но като пробвам да го стартирам, не става. Получавам Exception, с обяснение, че не намирало някакъв си "старт".
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Aurelion: the Visual Novel
Може ли да направиш скрийншот на съобщението за грешка (с бутона Print Screen/Prt Sc)? (Прати ми го на мейла направо.)
На коя операционна система си?
Някой друг има ли подобен проблем?
ЕДИТ: Проблемът се реши:
На коя операционна система си?
Някой друг има ли подобен проблем?
ЕДИТ: Проблемът се реши:
Trip wrote:ok, на домашния сработи без проблем. може би в XP-то е била драмата :)
Last edited by Кал on Sat Feb 06, 2016 2:59 pm, edited 1 time in total.
Reason: +
Reason: +
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Aurelion: the Visual Novel
Анонс в личния ми блог
(Някого/нещо пропуснах ли в „заслугите“?)
Цитирам най-важното:
(Някого/нещо пропуснах ли в „заслугите“?)
Цитирам най-важното:
А ако искате да се включите в екипа ни, потърсете ни тук. Не се стряскайте от датите – отворени сме за нови попълнения. Поне до април.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Aurelion: the Visual Novel
Ако _procheti.me ви излиза в нечитаем вид, копирам съдържанието му и тук:Кал wrote:Инструкциите как да стартирате визуалния роман се намират във файла _procheti.me в основната папка Aurelion.
Как да стартирате визуалния роман?
1. Сваляте Ren'Py от http://www.renpy.org/latest.html и го разархивирате някъде (няма нужда от инсталиране).
2. Премествате папката Aurelion (тази, в която сме в момента) в папката на Ren'Py.
3. От папката на Ren'Py стартирате Ren'Py Launcher: renpy.exe (Windows) или renpy.sh (Linux). Той би трябвало сам да открие Aurelion.
3А. Ако не успее: от preferences долу вдясно настройте Projects Directory да сочи към папката, където сте разархивирали Ren'Py.
За всякакви други въпроси:
http://choveshkata.net/forum/viewtopic.php?f=51&t=794
или
Калин М. Ненов (Кал), kalin.nenov -в- gmail.com