Кал wrote:Ще отговарям, като се завърна. Вие предлагайте ваши отговори междувременно.Скрит текст: покажи
Сега само да отбележа: Стефан (Vonamarak) току-що ми каза, че е написал нещо като engine (платформа) за правене на книги-игри или MUD. Като почнем да уточняваме вида и облика на историята, ще се видим с него, за да сравняваме възможностите на неговото нящо vs. Ren'Py vs. едно друго, за което се сетих през деня и което няма да ви казвам или линквам, че само като си помисля за какво е ползвано до момента, и
На 19.01.2014 Кал wrote:Пращам ви „подготвителен материал“ за визуалните романи:
---------- Forwarded message ----------
(Since we have a native speaker on board--hi, Dio--and since we'll be
writing our thingie in English, perhaps it's a good time to start
practicing. ;)
Но ако някой се затруднява – да си ма'а на бг. С четенето всички ли сме окей?)
Before we meet again (last night was a blast for me, BTW, tired as I
was), please have a look here:
http://choveshkata.net/forum/viewtopic.php?f=50&t=686
In particular, try out:
Katawa Shoujo
and
Brass Restoration
(And anything else that catches your eye, of course. :)
Once you've seen their mechanics, it'll be much easier for me to
explain my idea.
~
(Калинка – ти ориентираш ли се в английски на такова ниво? Ако не – ще
ти направя резюме на български. :)
Специално за художниците – ето и един пример за по-„западен“ (ама не
много по) рисунък:
http://www.winterwolves.com/lorenamazonprincess.htm
Като изчетете началото на романа Aurelion (за всеки случай го
прикачвам пак), пишете да ви пратя следващите части.
Като минимум, ще ни трябват спрайтове (изображения с различни емоции,
на по-късен етап/ако ни стигнат силите – и различни облекла) на
следните герои:
Rad
Mephodi
Aik
Kia
Raphael
Valerion
Fadgnal
Eroy
Dehenor
Tippodin
Alizabeth
Kimle
Колебая се за:
Kaela
Argoroth
Tarres
Caleb
Romelion
Noterion
Zomerion
K'harry
Dorios
Marat
Spok
Chally
(Понякога да оставиш един герой без спрайт/лик също е изразно средство. ;)
Ако ще ви е от помощ, преди да почнете скиците, мога да ви пратя
представяния на повечето главни герои в по 2 изречения – но не
физически, а като характери. (Физическите може да ги вземете от
книгата/уебсериала – и дори да ги доизмисляте вие самите.)
~
Специално за Мордред: в Katawa Shoujo има няколко мелодии, които ми
хващат ухото и сърцето. Казват се Aria de l'Etoile, Breathlessly, Cold
Iron, Innocence, Moment of Decision, Painful History, Romance in
Andante и Shadow of the Truth. Саундтракът може да се свали официално
оттук:
http://www.katawa-shoujo.com/download.php
Ето и една тема от Clannad (която се води най-успешната visual novel
на всички времена):
http://www.youtube.com/watch?v=o6BgI6IVnQU
Това е –висока– летва; ако го достигнем някой ден, ще сме безсмъртни.
;) На първо време приемам –всичко–, което композираш. Ще растем
„инкрементално“, да?
На СС слагам Христо Манолов, нашият приятел композитор. Като дадеш
знак, че искаш да ви запозная (и Ицо е свободен) – ще.
На вдъхновение,
ЧоБи: Кал)
Впрочем: във Visual Novels може да има и песни с вокал. Ето два
образеца, отново от Clannad:
http://www.youtube.com/watch?v=ntFxbyYmzR4
http://www.youtube.com/watch?v=Nl7xp5qsGJI
Обикновено се пазят за финалите или кулминационните моменти. Нека ги
имаме наум и тях. Всъщност аз познавам хора с прекрасни гласове...
може пък и тая мечта да я измечтаем.
Разбрахме се с Валя и Светлинките да качат някъде рисунките на
героите, които имаме до момента – ще пратят линк, като са готови.
Аз ви пращам характеровите описания на повечето главни герои:
– Rad and Mephodi are senior-year university students at the Institute
of Magic. Rad is the more snappish and streetwise of the two,
mistrustful, a bit of a fool. Mephodi is calmer, highly intelligent
(he knows his SAT vocab and is not afraid to use it :D), with
suppressed emotion.
– Aik is a (Light) elf child, impish, a street urchin. (But not
foul-mouthed. None of them is, actually. Keep it PG-13, as Violet
said; be -creative- with the swearing, I say. ;) He can't read or
write (yet) but learns very fast.
– Kia is about 20, a (well-educated) pickpocket, trying to be tough,
but gradually discovering her need for friends. Her language can be
either colloquial or educated, depending on the situation.
– Raphael is a Light elf in his mid-twenties, paladin, a graduate of
the Institute of Magic. Annoyingly sarcastic, smart, can switch from
sophisticated irony to a pretty vile street speak.
– You'll see Kaela and Argoroth in only one scene (in this book at
least). They're what they sound like.
– Valerion is a Dark Elf of about 20, mature beyond his years (lots of
responsibility, a taxing childhood), torn between his bloody duties
and self-reflective nature. Well-educated.
– Valerion's subordinates--Romelion, Noterion, Zomerion, two unnamed
Dark Elves--don't get a lot of screen time. Still, you should be able
to make out their differences in character by how they talk and act.
– Fadgnal is a professor (reachut) at the Institute of Magic, about 80
years old, wise, benevolent and just this bit old-fashioned. I'm
afraid I may have made him sound too archaic at times. He's basically
your average Gandalf type (oops, I just spoiled his name's origin :D);
perhaps a little more human.
ЧоБи: Кал)
На 25.01.2014 Мордред и Кал wrote:> 2014/1/23 Alexander "Mordred" Andonov:
>> ...
>>
>> Доколкото схващам, едно дадено парче от музиката "стои" в определена "глава"
>> от играта. Тук участват две променливи - времетраене и настроение, и
>> предполагам най-добрият вариант е и двете да се съобразят. Времетраенето на
>> "главата" е само приблизително известно, играчът колко време чете, мисли и
>> зяпа картинките си е негова работа.
За да не си объркаме терминологията – предлагам да използваме
„сегмент“ вместо „глава“. Като имам предвид „сегмент с определено
настроение“. (Дължината му може да бъде дори само една реплика – или
30 страници. Макар че чак такива крайности са редки.)
>> Какво прави музиката през това време:
>>
>> - Парчето започва и свършва и млъква, продължителността е прицелена към едно
>> средно изиграване на главата; който ще се мота да се мота на тихо.
Този вариант е рядък. Бих го ползвал, ако сложим „композиции с вокал“
или нещо друго, указващо сюблимен момент – там, където едно-единствено
изсвирване ще е по-въздействащо.
>> - Парчето започва и се зацикля, докато тече главата (после какво - затихва и
>> тръгва следващото?)
Обикновено е този вариант.
>> - Има кратък плейлист от парчета, които се циклят в тази глава, същите
>> парчета може би се повтарят и в други плейлисти по-нататък.
Това не съм го виждал правено досега. Не знам дали Ren'Py го
позволява. Не знам и дали е уместно откъм поддържане на определено
настроение... но звучи интересно за експериментиране.
>> - Друго?
Не се сещам. :)
>> За настроението - това изглежда също много важно и зависи както от главата,
>> така и от участниците в нея. Примерно главните герои може би имат собствена
>> тема (музикална), която да се среща в различните парчета.
Може. Имаме свобода. :)
>> "Главата" е ли
>> приблизително плоска като настроение? (т.е. да няма резки промени) -
>> обратното би било проблемно за отразяване в музиката, защото за разлика от
>> филмите няма как да синхронизираме момента с музиката. Има разни варианти,
>> не е 100% теоретично невъзможно, но ще са по-трудни технически.
Нова музика може да почне във всеки момент, в който се пренасяме на
нов екран/нова реплика. Т.е. бързата смяна е технически обезпечена.
(Може да има и още варианти – не съм разглеждал тая част от tutorial-а
на Ren'Py подробно.)
>>
>> Трето, много ще помогне ако имаме някакъв елемент на музикална режисура,
>> отговарящ на въпросите по-горе. Пример (не знам каква точно ще да е
>> правилната форма де, зависи от отговорите на горните въпроси):
>>
>> Глава 1: Главният герой се разхожда с любимата си в парка
>> Ключови думи: романтично, бавно, есен, пиано/клавесин
>> Дължина: 1:30 - 2:30
>> или
>> Дължина: 0:30 интро + цикъл от една минута
>> или
>> Плейлист: Трак 13 за първа песен, Трак 3 за втора, случайно избрани измежду
>> (5, 8, 3, 13) оттук нататък
>>
>> Глава 7: Героят държи умиращата любима в ръцете си
>> Ключови думи: смърт, тъга, цигулка, бавно, зима
>> Дължина: 3:30 - 4:00
>>
>> Глава 14: Героят се бие със злодея на ръба на вулкана
>> Ключови думи: енергично, епично, битка, злодей, вулкан, огън
>> Дължина: 3:00
Хихи, изглеждат страхотно като шаблон. :)
>> ----
>>
>> Хвърляй също мисли и идеи, та като се поизяснят тия работи да опитаме да
>> скалъпим една сцена, за да проиграем целия цикъл на продукцията.
Още сега бихме могли да огледаме първите няколко секции от романа – за
експеримент. (С уговорката, че тепърва ще мислим за интерактивизацията
– внасянето на избори и последствия... това го виждам за на есен,
както казах на Таласъмията. Или най-рано през май, като ми почне
„отпуската“ от Човешката.)
Чобик)
На 25.09.2014 Кал wrote:Мили рисуващи (:
До 15 октомври събираме екипа, с който ще правим англоезичната visual
novel адаптация на романа „Аурелион: Монетата“
(http://choveshkata.net/blog/?p=66).
Търсим: художници, добри в изразяването на емоции чрез мимики.
(А също и:
– сценаристи и редактори (с отличен художествен английски)
– композитори на саундтрак
Моля да препратите тази покана към всеки, който ѝ подхожда.)
Проектът е доброволчески – но с публикуването на първите резултати от
него ще пуснем и форма за дарения. Всички приходи от тях ще се
разпределят между творческите участници – пропорционално на положения
труд.
(По-важното сега е да натрупаме опит в тази нова форма и да си
създадем име пред света. За следващите. :)
За да се включите:
1) разгледайте следните постове във форума ни:
viewtopic.php?p=11967#p11967
viewtopic.php?p=14989#p14989
viewtopic.php?p=15305#p15305
(Ако ви трябва регистрация, а се препънете на входа – паролата е
„Непоискано добро“, без кавичките.)
2) поиграйте/прочетете някой и друг visual novel;
3) и ни пишете „Искам!“ + кои visual novels са ви харесали най-много.
Мечтата ни:
Да създадем творба, съизмерима по размах (и радушен прием :) с Katawa Shoujo:
http://www.katawa-shoujo.com/about.php
Сроковете:
Най-рано зимата на 2015-а. Най-късно зимата на 2016-а.
Качеството е по-важно от твърдия график. Все пак ще -има- график – за
да свършим, преди да се разпаднем.
Йош!
ЧоБи: Кал, Creative Director and All-around Prodder ;)
Serenity wrote:В момента играя Katawa и доколкото виждам, фончетата са фотоманипулации и само героите са рисувани. При нас плана същият ли е или всичко ще се рисува?
Trip wrote:ok, на домашния сработи без проблем. може би в XP-то е била драмата :)
А ако искате да се включите в екипа ни, потърсете ни тук. Не се стряскайте от датите – отворени сме за нови попълнения. Поне до април.
Кал wrote:Инструкциите как да стартирате визуалния роман се намират във файла _procheti.me в основната папка Aurelion.
Как да стартирате визуалния роман?
1. Сваляте Ren'Py от http://www.renpy.org/latest.html и го разархивирате някъде (няма нужда от инсталиране).
2. Премествате папката Aurelion (тази, в която сме в момента) в папката на Ren'Py.
3. От папката на Ren'Py стартирате Ren'Py Launcher: renpy.exe (Windows) или renpy.sh (Linux). Той би трябвало сам да открие Aurelion.
3А. Ако не успее: от preferences долу вдясно настройте Projects Directory да сочи към папката, където сте разархивирали Ren'Py.
За всякакви други въпроси:
http://choveshkata.net/forum/viewtopic.php?f=51&t=794
или
Калин М. Ненов (Кал), kalin.nenov -в- gmail.com
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests