Образованието

Here be unicorns. И музика и филми, вдъхновени от човешките ни книги. И всичко, дето ви е на сърце, ама не може да се побере в ^такива^ тесни теми...

Re: Образованието

Postby Кал » Thu Oct 05, 2017 9:56 pm

7 минути образователен хорър:

Modern Educayshun

(Англоезичен, със субтитри на множество езици.)

Благодарностите – към Светла (Gilraen). ;)

Скрит текст: покажи
Любими коментари от руската версия:

Как учительница может ставить оценки?! Это объективизация!!!11


Какое чудовищное видео! Старший учит младшего - это же эйджизм! Обладающий знанием доминирует над ещё не обладающим - такая ситуация абсолютно неприемлема!!!


This post by Кал received thanks from:
Лъч (Sat Oct 07, 2017 8:59 pm)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10572
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7594 times
Has been thanked: 5969 times

Re: Образованието

Postby Лъч » Wed Nov 08, 2017 9:02 pm

Финландската образователна система или какво се случва в държавние финландски училища - репортаж на NOVA TV:
https://www.facebook.com/10001059669877 ... 687307752/

Вдъхновяващ пример за вземане и прилагане.

А и не знаех как е създадена Nightwish. :-)))
User avatar
Лъч
Лъч
 
Posts: 1985
Joined: Tue Aug 09, 2011 1:16 am
Has thanked: 4987 times
Has been thanked: 1864 times

Re: Образованието

Postby Кал » Mon Jan 08, 2018 2:21 pm

Покана:

В пощата ни Ралица Василева и Василена Баджарова от Синед България wrote:Уважаема госпожо, Уважаеми господине,

По повод Българското председателство на Съвета на Европейския съюз

Френски институт в България
Френски институт в Париж
Европейската програма CINED
и сдружение „Седем“ - България

Имат удоволствието да Ви поканят на кръгла маса

КИНОТО И АРТИСТИЧНОТО ОБРАЗОВАНИЕ В УЧИЛИЩЕ
Ситуации, проблеми и перспективи в България и Европа


Сряда 17 януари 2018 от 17:00

Френски институт в България
зала „Славейков“
пл. „Славейков“ N 3, София 1000

Срещата ще бъде последвана от коктейл.

Моля, потвърдете Вашето присъствие преди 15.01 на:
cinedbulgaria -в- gmail.com / 0893 45 82 53


Представяне:

По повод равносметката от изминатия път до този момент и подготовката за предстоящата кандидатура на CinEd - европейска програма по кинообразование за деца и младежи, подкрепена от програма „Творческа Европа – МЕДИА“ от 2015 г. насам, партньорите и основателите на CinEd са избрали да проведат семинара си за 2018 г. от 14 до 18 януари в София, тъй като България е директен бенефициент на проекта.

В рамките на семинара ще се проведе кръгла маса за размисъл и обмен на практики на тема „Киното и артистичното образование в училище в България и Европа“, на 17 януари, с участието (очаква се потвърждение) на Министерството на образованието и науката, Министерство на Културата, на Националния филмов център и на бюро МЕДИА - България, на Столична община, както и на български режисьори, професионалисти и учители, на Френски институт – Париж, координатор на CinEd, и на останалите европейски партньори от 8 държави.

CinEd: програма за сътрудничество и безплатен цялостен инструмент за кинообразование на млади европейци (многоезична онлайн платформа, колекция от филми, педагогически материали, обучение на учители и дейности с деца и младежи на възраст от 6 до 19 години). Програмата CinEd беше поканена на Форума на културата на Европейската комисия в Милано по повод стартирането на Европейската година на културното наследство (7-8/12/2017).

This post by Кал received thanks from: 2
svetliche (Mon Jan 08, 2018 2:27 pm) • Лъч (Mon Jan 08, 2018 4:22 pm)
Rating: 18.18%
 
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10572
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7594 times
Has been thanked: 5969 times

Re: Образованието

Postby frog » Tue Feb 06, 2018 2:37 am

Youtube видеоблогърът David Brown (Boyinaband) на тема You don't legally have to go to school. Понеже ги прави дългички, може преди това да изслушате (само) песента му Don't Stay in School. Обикновено си публикува и текстовете.
Британец е и рапър. Явно има разнообразни интереси.
"Бесовете ви чувам"

This post by frog received thanks from: 2
Vessey (Sat Sep 08, 2018 3:21 pm) • Кал (Tue Feb 06, 2018 11:14 am)
Rating: 18.18%
 
User avatar
frog
добромет
 
Posts: 1866
Joined: Mon Nov 19, 2012 12:27 am
Has thanked: 87 times
Has been thanked: 2071 times

Re: Образованието

Postby negesta » Tue Feb 06, 2018 1:05 pm

На фона на последните постове тук идва и моята история ...която вече достатъчно отлежа като чернова (не зная дали някой сред вас има лични и непосредствени впечатления върху образованието днес в основното училище, подобни на моите)... Имам поглед над конкретно градско училище. И искрено се надявам по други места да не е така.

Значи... Не подозирах, че ще стигнем дотам, но се наложи да си преместя дъщеричката в друго училище, на скорост, месец преди края на първия срок; толкова не се издържаше вече. Предистория?

С всяка изминала година ми беше все по-трудно да помагам на дъщеря си с ученето. Разчитайки, че училището не се е променило, някак с голямо доверие я оставих в ръчичките на образователната система. До 4-ти клас беше поносимо, но те и началните учители са много по-добри от прогимназиалните. Засега. Поносимо, защото не е имало критични моменти, когато да се страхувам, че ще повтаря класа. Но явно проблемите още тогава са се зараждали. Първият сигнал беше влошеният успех по математика, макар че ходеше на занималня. При разговор с нея разбирам, че на занималня почти нищо не може да направи, защото децата са още по-изморени, шумят, а възпитателката не може да ги укроти; понякога им дават наготово задачите да си ги запишат в тетрадките. Понякога - откривах надвечер, вече изморена, тетрадка пълна с грешки, които тепърва трябва да оправяме и да обяснявам. С часове. А тя - вече съвсем изморена. Спрях я от занималня, поне да си почива преди да се върна и да импровизираме някаква занималня вкъщи. Но това е също изтощително.
Как да е, мина в пети клас, където стана просто ужасно. Новите учители очакват от децата неща, които ги няма в главите им, просто не са осъзнати, а учителите трупат - без да се интересуват от липсите - нови и нови неща, защото "спазват плана"; пишат двойки на поразия. И най-странното е, че живеят с удобната илюзия, че след като те си разбират обясненията, то задължително и децата ги разбират (всички деца, не само тези, на които им е лесно по предмета). Ако не разбират такива "елементарни" неща, значи не слушат и въобще - те са си виновни. А би трябвало по педагогика да се учи и това, че децата още нямат същата понятийна система като възрастния човек и е нормално да не разберат. Още повече, ако им липсват основни познания от по-долните класове. Изгубих се в едно море от математика, на фона на много други предмети, където се опитвах да закрепя някак разпилените познания на детето. Една дума: мъка. Ако миналия май (+юни) не се бях намесила (беше наредила 4-5 двойки, без изглед за поправка), щеше да отиде на поправителен изпит (както се случи с около 7 деца от техния клас) или още по-лошо - щяха да я оставят в пети клас (както се случи с две от 7-те деца). Само ние двете си знаем какво ни костваха двете четворки, които изкара (едната на изходното ниво по математика), колко решаване на задачи посред нощите, колко нерви. Една друга майка пък се беше принудила да плаща на частен учител...
Скрит текст: покажи
Оказва се, че учителката им по математика не само обяснява колкото да не е без хич + не умее да овладее дисциплината в час (при което е доста шумно), но и не говори ясно, в смисъл - има говорен дефект... Това обяснява и странни находки в тетрадката на щерка ми, като "Национални числа" (заглавие на урок). Задачи се решават по следния начин - дават им се задачи по съответния урок, те ги "решават" (т.е. - пишат каквто им дойде), а госпожата си върши там някаква своя работа. Вкъщи получавам тетрадка с две-три задачи - или недовършени, или тотално объркани. Контролните не достигат до мен напоследък - е хубаво, двойка е сигурно, но на какво? Не правят поправки, само си виждат за малко работите, после те отиват в някакъв велик архив. Ама защо поправка да правят, ами те трябва веднагически, като прокарат поглед по страницата, да се светнат какво са сбъркали и никога повече да не го сбъркат...

Разказвателните предмети - същата работа: основното, на което се набляга в началните класове, е ученето наизуст (на стихчета и песнички... което става пример за ученето въобще), а не разбирането на основното, на схемата на нещата. Чете - и нищо. Но и то така е написано, че сякаш е предназначено за студенти... Това е всеизвестно, за учебниците. История и география - сухи от всякъде (хм, даже учителите си го признават с половин уста). Ако някой не може да разбере, но иска да получи хубава оценка, най-достъпният начин е да назубри нищо незначещи за него неща от учебника. Но това не е учене.
Скрит текст: покажи
Да не говорим, че и да искам да осъществявам контрол над писането на домашни, ми трябва кристално кълбо, за да гадая какво има за домашно на практика по всичко, защото учителите не са усвоили запиването на домашното на дъската, а го изстрелват набързо в края на часа или още по-добре - при започнало междучасие, когато всичко живо се изнася по най-бързия начин от стаята.

Насред всичко останало е и неразбираемата за мен агресия в училище... Яна стана все по-мрачна, затворена и ходеше на училище с усещането, че "няма да оцелее днес". Винаги съм възпитавала детето си да уважава другите, да не се блъска-прережда-обижда-сочи с пръст; да прави път на по-малките и да ги пази (по площадките например), да внимава и да не говори в час... заедно с учителя имам предвид... И защо? Знаете ли какъв е неочакваният ефект - такива като нея учителите наричат "много тиха... ама не може ли малко по-нахално да се държи", а децата я смятат за "лесна плячка", защото могат да си я тормозят без да им се противопоставя. Тя ми казва - аз вече им се противопоставям, обаче те не понасят това, че не могат да ме контролират, и ме псуват още повече, блъскат и обиждат. А учителите се правят, че нищо не виждат. Така - ако сметна правилно за и против: на прибиране от училище (от години насам) детето ми не си спомня за какво са говорили учителите в училище (а, освен ако не са говорили за ... забележете - политика), но може да ми разкаже кой каква беля е направил, да ми цитира обидни думи на български и на английски, както и песни с нецензурно съдържание, да ми носи тъпкани по земята свои тетрадки и счупени моливи; но не и заглавието на урока за деня.
Скрит текст: покажи
Като си спомня и как се придвижвахме миналата зима до това училище, съвсем не разбирам защо сме си го причинили: в 6.15 сме навън в преспите, за да хванем десетина минути по-късно автобус - единственият, с който не закъсняваме, който обаче е още преди седем на спирката в града, откъдето сред неразчистени преспи се върви 10 минути (при минусови температури). Следва криене на топло в някой едва отворил магазин, докато отключат училището. После тя поне 40 мин. се мотае по коридорите, ако не е отключена стаята, докато започне часът в 8. И е вече изморена. Изморена. Раницата и нейната тежест - няма да коментирам.

На родителски срещи (и въобще - разговори), никой не ти обръща внимание. Те "правят каквото могат", но "децата не са стока", "особено от техния клас". Думата рядко се дава на родителите - те по дефиниция са единствено "изпълнители" на родителски задължения; реч (ако въобще се вяснат) държат само учителите. Колко са "недоволни" и какво искат от нас да правим.
Но аз не съм длъжна сама да я обучавам, и то на елементарни неща, освен ако не избера варианта "домашно обучение". В противен случай - някой трябва да се постарае повече, преди да напише двойка.
Казах ли, че съм бясна? Преместихме я в началото на годината в друго училище (селско при това; което може да се окаже и по-свястно), поне да е близо до нас и да пътува с ученически автобус, без да мръзне по спирките. За повече не се надявам за момента, защото съм се отчаяла, а го смятам за своя отговорност.

This post by negesta received thanks from: 6
Cliff_Burton (Tue Apr 24, 2018 8:58 pm) • frog (Tue Feb 06, 2018 2:55 pm) • Mokidi (Wed Feb 07, 2018 7:32 am) • Кал (Tue Feb 06, 2018 1:53 pm) • Лъч (Tue Feb 06, 2018 7:14 pm) • Люба (Sat Feb 10, 2018 12:15 pm)
Rating: 54.55%
 
User avatar
negesta
 
Posts: 652
Joined: Thu Jan 03, 2013 6:53 pm
Has thanked: 2179 times
Has been thanked: 1296 times

Re: Образованието

Postby Кал » Tue Feb 06, 2018 2:08 pm

Скрит текст: покажи
Неве, това е толкова... вбесяващо, че думи не ми остави. Знаех за разни ексцесии по училищата, но не съм предполагал докъде стигат.

Това не е отговор, просто имах нужда да не задържам беса в себе си...

This post by Кал received thanks from:
negesta (Fri Feb 09, 2018 10:16 am)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10572
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7594 times
Has been thanked: 5969 times

Re: Образованието

Postby Лъч » Thu Feb 08, 2018 10:54 am

И за противовес, един хубав пример за отношение към студенти и създаване на подкрепяща среда. Вчера получих следното писмо:

Центъра за програмно ориентиране на студентите към НБУ wrote:Здравейте Колеги,

Знаете ли че в НБУ има място, където бихте могли да намерите събеседници и съветници относно въпроси като :
• разпознавам ли себе си и интересите си в програмата, която избрах?
• мога ли да направя учебния си график по-гъвкав, така че да се съчетае с други мои занимания?
• мога ли да направя програмата си по-богата, по-опростена, интердисциплинарна (в която се съчетават курсове от различни програми)?
• защо изучавам задължително определени курсове?
• искам ли да направя нов избор за образованието си или това в НБУ потвърждава първоначалната ми идея за него?
• не съм сигурен/сигурна дали се справям, как да си помогна?
• кои са приоритетите за мен в момента? Да уча, да работя и да уча, максимално бързо да приключа с образованието си? Други?
• твърдо ли съм решил да прекъсна обучението си?
• нуждая ли се от промяна – в ученето си, в начина си на живот?

Готови сме да изслушаме и препоръките и идеите ви. Те ще ни помогнат да се развиваме заедно.
Ако искате да поговорите по тези и близки до тези теми, заповядайте в Центъра за програмно ориентиране на студентите в офис 102, корпус 1.

Успешна сесия,
Центъра за програмно ориентиране на студентите

[контакти]


Къде сте, млади, тук четящи чобитчета, да допуснете с отворени обятия идеята за учене в НБУ, вместо в някой държавен университет? :-) Къде ти беше главата, Лъчезаре, та не почна направо в НБУ...

За яснота: "програма"="специалност".

This post by Лъч received thanks from: 3
negesta (Fri Feb 09, 2018 10:16 am) • svetliche (Thu Feb 08, 2018 10:59 am) • Кал (Thu Feb 08, 2018 11:05 am)
Rating: 27.27%
 
User avatar
Лъч
Лъч
 
Posts: 1985
Joined: Tue Aug 09, 2011 1:16 am
Has thanked: 4987 times
Has been thanked: 1864 times

Re: Образованието

Postby negesta » Fri Feb 09, 2018 10:21 am

Искам да добавя този Youtube канал с кратки, но полезни идеи, подпомагащи образованието и въобще умственото развитие на детето (внимание, памет и т.н.). На руски са :

https://www.youtube.com/channel/UCSnxb6 ... PDMCZZqx-g

А тази поредица е много интересна, поне за тези, които се интересуват от дефицит на вниманието при децата: https://www.youtube.com/watch?v=4hSJo-W7LfY

This post by negesta received thanks from: 2
Кал (Fri Feb 09, 2018 11:08 am) • Люба (Sat Feb 10, 2018 12:14 pm)
Rating: 18.18%
 
User avatar
negesta
 
Posts: 652
Joined: Thu Jan 03, 2013 6:53 pm
Has thanked: 2179 times
Has been thanked: 1296 times

Re: Образованието

Postby Broken Dragon » Mon Apr 23, 2018 10:27 pm

Тази идея я имах още през 2012-а, обаче тогава обстоятелствата (и обратната връзка от малкото хора, с които я споделих) я застреляха.

Изглежда обаче не съм бил единствен с такава мечта.

https://twitter.com/ethanschoonover/status/987545539947380738

Линкът говори сам за себе си, макар да трябва да се направи малко контекстуален "скок", за да се изясни напълно картинката.

Затова я изяснявам предварително: Човекът е преподавател, който е успял да уреди в американско СОУ да се организира клуб по настолни ролеви игри (D&D в този случай, ама все пак!). Впоследствие в училището се появя свободно място за нов избираем предмет и той успява да убеди училищното настоятелство да създаде ПРЕДМЕТ (class) с истинска програма, в чиято основа са нРИ. Самата програма включва математико-статистически анализ на вероятности, творческо писане, регионална екология, картографиране и тн.
(Тоест все неща, които геймърите принципно от десетилетия знаят, че РИ развиват като умения.)

Нататък всичко е в коментарите.

"Благородно" завиждам, но и съм радостен, че хоризонтът в тази посока на човешкото въображение се развива.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, ONE MUST FIRST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Broken Dragon.


Accepting reality since 2017

This post by Broken Dragon received thanks from: 2
Кал (Tue Apr 24, 2018 10:11 am) • Лъч (Tue Apr 24, 2018 8:22 am)
Rating: 18.18%
 
User avatar
Broken Dragon
 
Posts: 473
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 272 times
Has been thanked: 503 times

Re: Образованието

Postby Лъч » Fri Sep 07, 2018 7:12 am

Уважаеми Чобити, препращам ви постъпило до пощата ми писмо от Нов български университет.

Уважаеми колеги,

Препращаме ви постъпило до Ректора на Нов български университет писмо от
Министерството на образованието и науката. В писмото МОН се обръщат към
академичната общност на НБУ с молба за включването на преподавателите и
студентите в онлайн консултации във връзка с изследване на Организацията
на обединените нации за образование, наука и култура, на база на чието
изследване ще бъде съставен новия регулярен глобален мониторингов доклад
за 2020 г.

Молим да изпратите приложеното писмо и връзката към страницата
https://2020educationreportconsultation.wordpress.com/ в случай на
интерес за включване в изследването.

Поздрави,
отдел „Комуникации и протокол“


Поздрави,
отдел "Разпространение на писмата"

This post by Лъч received thanks from:
Кал (Fri Sep 07, 2018 8:17 am)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Лъч
Лъч
 
Posts: 1985
Joined: Tue Aug 09, 2011 1:16 am
Has thanked: 4987 times
Has been thanked: 1864 times

Re: Образованието

Postby Лъч » Mon Nov 12, 2018 12:09 am

Писмо от "Заедно в час":

"Какво е да си учител днес?"

Защо да си учител е най-лесният начин да промениш света

Ние в "Заедно в час" не вярваме в клишетата, че трябва “да си роден за учител” и че “това е професия призвание”. Да си учител е отговорна, предизвикателна, но и удовлетворяваща професия. Възможност да промениш света или поне света на твоите ученици. Това съвсем не означава, че е лесно. Да си учител означава също и упорита работа, справяне с различни предизвикателства и постоянно учене.

Със “Заедно в час” можеш да постигнеш всичко това.

За да участваш в програмата ни, няма нужда да имаш опит като учител или педагогическо образование. Ние търсим мотивирани хора, които вярват в потенциала на всяко дете и имат какво да дадат за развитието на учениците си. Ако преминеш успешно процеса на кандидатстване, ще те обучим да преподаваш ефективно и да развиеш лидерските си умения.

Прочети статията

Какви са предимствата на "Заедно в час"?

Ще работиш за една от най-важните обществени сфери – образованието
Ще имаш достъп до обучения и възможности за развитие
Имаме опит от 8 години и ще те подкрепяме през цялото време
Ще получаваш финансов стимул, освен заплатата от училище, защото ценим работата на учителите

Защо да кандидатстваш сега?

Срокът е до 20 ноември!
Ще знаеш дали си приет още през тази година
Може би не знаеш дали преподаването е за теб - ще ти покажем работата на учителите отвътре
Ако те одобрим, ще имаш възможност да избираш пръв измежду всички свободни позиции в партньорските ни училища

Кандидатствай

Може ли един бунтар да стане учител?

Мария Веласкес е възпитаник на програма "Заедно в час" и преподава изобразително изкуство и музика в град Враца от 2016 до 2018 г. Повече за изборът на Мария да стане учител, за трудностите, мотивацията и удовлетворението ѝ вижте във видеото.

Гледай видеото


Мария Веласкес или Мими ми беше колежка в книжарниците на "Образователен форум", докато бях там през 2013-2014 г. Интересно ми беше да разбера какво се случва с нея, какво прави напоследък. :)

This post by Лъч received thanks from:
Кал (Mon Nov 12, 2018 12:40 am)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Лъч
Лъч
 
Posts: 1985
Joined: Tue Aug 09, 2011 1:16 am
Has thanked: 4987 times
Has been thanked: 1864 times

Re: Образованието

Postby Кал » Wed Dec 05, 2018 6:50 pm

Току-що разпратих следната покана до 500 образователни институции, с които държим връзка.

Млади приятели (:

Ако сте:

  • на възраст от 16 до 18 години към края на календарната 2019 г.
  • ученици в 10. или 11. клас
  • със среден успех поне 5,45 за учебната 2017/8-а
  • активни, отворени към другите култури и с грижа към съдбата на света (ще го спасяваме ли, в крайна сметка? :)

– до 5 януари кандидатствайте в Колежите на обединения свят (КОС), едно от най-престижните, променящи и пъстри средни образования. Не си измислям – аз съм учил там. :) А Човешката библиотека в огромна степен е плод на идеалите и мечтите, които избуяват в КОС.

Мечтали ли сте някога да учите в чужбина и да получите диплома, призната в цял свят? Да живеете със свои връстници, идващи от 70 държави? Сами да изберете предметите си в съзвучие с най-ярките си интереси? Да имате достъп до най-различни творчески и спортни дейности? Да допринасяте с умения и знания към местната общност? Да се развивате не само като ученици, а и като личности? Да мислите със собствената си глава? Да изразявате свободно мнението си?

Да? И да, и о, да? Тогава подозирам, че КОС ще ви харесат. ;)

Подробности и формуляр за кандидатстване ви чакат на: https://www.bg-uwc.org/admissions.

Имате ли въпроси? Пишете на: uwc.bulgaria -в- gmail.com.

Усмивки от декември – месец за мечти и сбъдването им,
От пощата на Човешката библиотека: Калин Ненов, възпитаник на United World College of the Adriatic, Дуино, Италия


Утре ще я пусна и до младите ни приятели от различни Копнежи и работилници, които сме организирали през годините.

Вие също споделяйте, ако познавате подходящи ученици. :)

This post by Кал received thanks from:
svetliche (Wed Dec 05, 2018 7:32 pm)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10572
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7594 times
Has been thanked: 5969 times

Re: Образованието

Postby Кал » Fri Feb 08, 2019 10:13 am

В тайландския Колеж на обединения свят са въвели практикуване на mindfulness:

UWC Thailand’s Head of Mindfulness on Holistic Education

“Mindfulness is such a transformative tool because it teaches students to consciously attend to the lens through which they see the world. It allows them to acknowledge their emotions and pause in their judgements, so that they may develop a deeper awareness of their perceptions. Through this clarity, they can make more intentional choices for themselves and their communities - which is exactly what UWC is all about.”

With its newly-opened Mindfulness Centre, UWC Thailand has begun to use mindfulness principles and practices to stretch beyond the framework of its normal pedagogy. Lucy’s work seeks to create a space for stillness in a day filled with endless learning opportunities, for example embedding mindfulness in the way teachers and students work together, and how community members interact. This occurs through a multitude of ways: a twenty-minute time-in each morning, community yoga sessions, training for teachers and workshops on the science behind mindfulness, to name a few.

“Creating positive experiences first thing in the morning enables everyone to approach the day ahead with self-awareness and kindness. We seek to be intentional in our learning - not just academically, but also socially and emotionally”, Lucy says, adding quickly that “although UWCT has decided to dedicate time and resources to making mindful awareness a core value in our pursuit to unite people for peace and a better future, practising mindfulness is not to be forced. We extend gentle invitations to students and provide exposure to different ways of practising - if someone is not connecting to meditation, they might connect to yoga - but in the end, it is all about shaping an environment where students feel supported enough to examine their minds and acknowledge their emotions.”

(...) Lucy proudly recalls the story of a first-year IBDP student who decided that the only way to explore her initial scepticism would be to attend the mindfulness session every morning. She has now been practising for more than three months and explains the significance it has had on her life: managing emotions, retaining focus, learning and productive social interaction have all become much easier. (...)

Lucy describes mindfulness as bringing the community together: “It’s a way of connecting and sharing the commonality of being in the present moment. During one of our weekly mindfulness themes, we highlighted all the wonderful things that contribute to our deliberate diversity, but we also made sure to accentuate the things that make us the same. Through a label-stripping meditation, we encouraged students to explore the essence of what it means to be human, despite differences in culture, religion or gender. If we are aware of what unites us and that we all have the capacity for suffering, it becomes easier to act compassionately. We see each other as ourselves.”

She continues to explain that “discussions are great, but I don’t think discussions alone impact change. At UWCT, we are not only talking about making a difference, but we are also learning about the emotional components of acting responsibly in relation to the communities around us.”

(...) Lucy noticed that an increasing emphasis on academic achievements came to the detriment of social development: “There was very little emotional learning, but when there was, it always occurred in an artificial context. (...)”

“In this day and age, our minds are constantly scattered everywhere and attending to our minds becomes necessary. Mindfulness gives students the necessary breathing space to cope with the challenges of high-pressure environments and helps them develop tools to use their emotions constructively for their own benefit, and for that of their communities.”

This post by Кал received thanks from:
nyx (Fri Feb 08, 2019 4:43 pm)
Rating: 9.09%
 
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10572
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7594 times
Has been thanked: 5969 times

Re: Образованието

Postby valentindivanov » Tue May 28, 2019 8:35 am

... тази седмица децата са във ваканция и аз си
взех един ден отпуска в понеделник и ходихме до Франкфурт.
Преди малко се върнахме. Цялата неделя прекарахме в
Experiminta - това е интерактивен образователен музей. На
лапетата не им се излизаше, страхотно е направено, всичко е
организирано като игра, а учат физика. Шапка свалям на хората,
които са го направили. Днешния ден го разделихме между един
автомобилен музей, който дори не е истински музей, а наполовина
работилници за ремонт на стари автомобили и наполовина - салон
за продажба на стари автомобили, но и двете са отворени за
посетители. Страхотно преживяване, пълно с редки коли, вкл. и
един Де Дион Бутон от 1892 г. - от същия модел, от който е
първата кола, внесена в България. Имаше и един магазин за
часовници, на който е рекламно лице Валтер Рьол - той е печелил
рали Златни пясъци. Сега е на 70+ г, още кара по ретро ралита.
Пълно беше с негови автографи. Абе страхотно. После половин
ден изкарахме в природонаучния музей - кости на динозаври,
модели на вулкани и пр. - също доста интерактивно. Пак казвам,
шапка им свалям на германците. И в двата музея беше пълно с
деца. В Experiminta-та дори имат зали с маси, където семейства
с деца, дошли за целия ден, обядваха (и ние също). Чудесно
организирано, с мисъл за децата и за родителите, със силен
образователен ефект..
Last edited by Кал on Tue May 28, 2019 9:23 am, edited 1 time in total.
Reason: премествам + преименувам

This post by valentindivanov received thanks from: 5
Broken Dragon (Wed May 29, 2019 5:33 pm) • nyx (Tue May 28, 2019 8:45 am) • Кал (Tue May 28, 2019 9:23 am) • Лъч (Wed May 29, 2019 1:09 pm) • Люба (Tue May 28, 2019 4:04 pm)
Rating: 45.45%
 
valentindivanov
 
Posts: 14
Joined: Mon Mar 18, 2013 4:24 pm
Has thanked: 0 time
Has been thanked: 22 times

Previous

Return to ...и Вселената

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron