Какво написах в чат-темата по-рано (не си спомням как се линкваше към директен пост):
Broken Dragon wrote: Днешните т. нар. content creator-и са утрешните жаргонавти на Питър Уотс
Сега, пояснение на самата теза в кратце, сбито и схематично, 'щото толкоз ми е капацитетът сега:
- В романа на Питър Уотс "Слепоглед" (Blindsight) имаме индивиди в далечното бъдеще, наречени
жаргонавти (jargonauts): хора, чиято професия е да схващат какви ги вършат и приказват мега-интелектуалците на бъдещето и след това да "опростяват" (ъх, забравих как се наричаше в книгата, ама
не беше dumb down) данните и информацията на разбираем език за индивидите, взимащи управлеченските решения - сиреч, шефовете; (тук принципно май има скрита сатира/social commentary, ама това е отделна тема)
- Днес в YouTube съдържание всякакво; обаче тези хора, които избират да направят ъплоудването на видеа тяхна "професия" или по-често страст, ги наричат най-общо "създатели на съдържание" (content creators); терминът е бая чадърен и може да засяга широка група ютубъри (например, Андро,
за тези от вас които го познават от филмовите сбирки, е типичен content creator);
- Сега иде моментът на връзката между тези две гранични понятия: content creator-ите, по мои наблюдения (или поне тези, които аз следя), в 8 от 10 случая правят видеа, чието съдържание е с цел обяснение/разяснение/анализ/критика/деконструкция/сравнение/социален коментар/тн. върху продукт/ситуация/събитие/общ екзистенц/тн. С две думи, те синтезират информация за своите зрители/слушатели, която сама по себе си е налична за издирване/синтезиране/намиране от публиката. Ре-итерирам: content creator-ите дават наготово конкрегирана информация от множество източници, или чрез анализ правят дадена информация ДОСТЪПНА за своята публика.
Това е тезата ми.
За финал предварителен отговор на въпрос: с какво content creator-ите се различават от "традиционните" медии? (Вестници/радио/телевизия) Отговор в
два три етапа: Първо, не се различават - те са просто следващата логична крачка в еволюцията на информационните медии (лично мнение). Второ, могат да бъдат персонализирани от публиката и често самите те добавят личен аспект към своето съдържание с цел уникалност. Трето, субективният обективизъм и ясно изразеният мироглед на повечето content creator-и в днешно време печели по-лесно доверието на публиката, отколкото традиционните медии (отново лично мнение.)
ПФУЙ! Ето защо ме мързеше. При това това е само чернова на хаотични мисли в 2 през нощта. Ако взема да го напиша структурирано и с доказателствен материал, щеше да ми отнеме може би цял работен ден.
Затова предпочитах чат-темата.
