Любимите компютърни игри

Here be unicorns. И музика и филми, вдъхновени от човешките ни книги. И всичко, дето ви е на сърце, ама не може да се побере в ^такива^ тесни теми...
Post Reply
User avatar
Cliff_Burton
Дзен-лунатик
Posts: 259
Joined: Fri Jan 09, 2009 4:02 pm
Location: ДАО
Has thanked: 72 times
Been thanked: 76 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Cliff_Burton »

Не знам колко от вас знаят, но от малко повече от година насам работя по една компютърна игра - Gora, they come at night (бивашата Grimm Forest). И скромен като Марк Твен ще кажа, че когато искам да играя някаква много добра игра сядам и си я правя :)

Играта трудно може да се обобщи като жанр, но да кажем, че се води MMO Coop Survival със силен социален елемент. Повече за играта може да откриете в уикито на играта. Плановете са към средата на април да пуснем отворена бета в стийм, а в момента текат тестовете на затворената бета. Така че ако ви е станало интересно и имате желание да влезете сред избраните за затворената бета, пишете ми ЛС с имейл, който ще ви бъде и акаунта в играта, поне до излизането в стийм.

И преди някой да е запитал, ето ги и изискванията. Така е то :)
PEACE & LOVE
User avatar
Кал
Първопроходец
Posts: 12506
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 3103 times
Been thanked: 2531 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Кал »

Да питам ли защо сменихте името? ^..^

Колкото повече си мисля по концепцията ѝ (както и тази на моето си guilty pleasure, LoA) – и сравнявам с идеята на неща като Everybody's Gone to the Rapture (където игровият елемент практически отсъства) – толкова по' си давам сметка колко ми е важна историята и емоцията, за да усетя преживяването пълноценно.

Явно е време да се пенсионирам от LoA...
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Cliff_Burton wrote:И преди някой да е запитал, ето ги и изискванията.
Recommended requirements

OS: Windows 10

Processor: 3.0 Ghz

Memory: 4 GB RAM

Graphics: NVIDIA GeForce GTX 650

DirectX: Version 10

Network: Broadband Internet connection

Storage: 800 MB available space
Какво, по дяволите!?

Защо Windows 10??? :shock:

U no make any sense.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
брръм
Posts: 186
Joined: Sun Feb 18, 2018 3:38 pm
Has thanked: 200 times
Been thanked: 97 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by брръм »

Re: Горната игра - ако тръгва на Win 10, сигурно ще тръгне и на 7/8. Аз съм все още с осмица на домашното комп.

==============================================================================================================


Мили Чобити и Чобитки, свидетели сте на Първия ми опит да Сладкодумствам. Не стреляйте по пианиста, той толкова може (засега? ;) ), но ако имате въпроси, коментари, мнения, и тн, са добре дошли. Ще ви пиша, без сълзи да бриша, за днешното широко пропагандирано от Кал събитие, а именно Кръглата маса на тема "Дигитални медии и видеоигри", по името на новата, от септември 2018-а, магистратура в Журналистическия Факултет на Софийския. Която кръгла маса, беше по-малко сбирка на умни хора около, ами, кръгла маса в тихо заведение, както си я представях, а повече пълна, макар и малка зала, с активно участващи слушатели.

Този скромен Сладкодумец, поради простраствено-времеви проблеми закъсня с около половин час, но пак видя и чу доста от това, което се случи в Червената къща - събитието е почнало в 18:30, аз бях там в 18:57, и приключи към 20:50. Действащите лица на катедрата бяха:

- Двама разработчици от страна на българската гейминг компания Haemimont Games, чиито имена и позиции не чух, трябва да са били представени преди да съм дошъл. Трябва да са били поканени най-вече благодарение на това, че най-новата игра на студиото, Surviving Mars, симулация на строенето и поддържането на човешка база на Марс, явно е финансов успех.
- Миглена Николчина - Ръководител на Катедра по теория и история на литературата, ако мога да се доверя на wikipedia, и един от малкото ветерани геймъри в БГ, ако мога да се доверя на думите й, още от около 1989-а (какъв съм noob с моите само около 16 години опит на този фон :D)
- Еньо Стоянов - асистент по теория на литературата, човекът с най-висок стил на изразяване, най-трудно разбираем на моменти, но и придаващ на събитието една необходима академично-научна тежест.

Като цяло ми направиха впечатление на хора, с които с удоволствие бих изпил една бира, и бих слушал 99% от времето, вкарвайки моя реплика толкова рядко, колкото да се каже че съм участвал малко в разговора.

Опитвайки се да подредя хронологично случващото се, и минавайки в по-"нормалното" (ех, че скучно :D) първо лице, ед.ч., реда е горе-долу такъв:

- Съществена част от първия от двата часа в който бях там, бе посветена на поомешани, не дотам ясни спорове на тема какво е изкуство, игрите са ли, трябва ли да са, и това доколко има отношение към специалността (това последното може и да е мое чудене). За по-подробно описание, не бих могъл да споделя, бр(р)ъм ми е в главата

- Съществена част от следващия половин час бе посветена за просвещение на непросветените. Казано с думи по-точни, имаше въпроси за това дали/дали трябва да се регулират игрите, бидейки продукти съдържащи насилие, и кофти език (да, има агенции, които присъждат рейтинги), и следва ли да се регулират, щом имало някаква игра, която била сборище на нео-нацисти (изсмукан от пръстите пример, но не беше май проблем на самата игра това, а на хората - и World of Warcraft би могъл така да се ползва). Имаше човек, интересуващ се накратко как се произвеждат игри (сложно - музика, сценарий, програмиране, и други дейности влизат), и какво се прави за хора играещи по 15 часа на ден (ами нищо, това е техен "проблем", като реакция на това, че действителността около тях не е достатъчно приятна/добра/интересна, не е проблем на самата игра, или на разработчиците - даже някои от тези игри могат да помагат на хора, обездвижени, или по друг начин възпрепятствани).
Тук забавно-красивия за мен момент бе, че почти веднага след това се появиха цели три-четири истории от залата на хора, които са играли, или още играят по повече часове игри на ден, без да са убили никой, и споделиха какви неща са научили от игрите, и как са им помогнали в реалния живот. В известен смисъл това бе и за мен някакво напомняне защо НЕ ТРЯБВА да се срамувам от хобито си, и защо то има стойност.

- Последния половин час бе, за мен лично най-добрата, направо магична част от вечерта. Личеше си една нужда от повече диалог и споделяне в сферата, по това че всяко изказване от слушател съдържаше по няколко точки или въпроса, и някои изказвания бяха едва ли не зародиш на още едно академично есе на игрова тема. Споменаха се няколко съвременни, и не само, игри: Kingdom Come: Deliverance, ye olde medieval times simulator; SOMA - като пример за интересен и увлекателен наратив, уви, журито не успя да отдели внимание да си каже мнението; ELEX - като добър пример за детективски сюжет, т.е. да установи играча коя фракция най-заслужава подкрепата му не е лесно. Предстоящия Cyberpunk 2077, който навярно поне половин милион души по света ще купят преди да е излязъл, само защото CD Project Red го прави също бе споменат, като предстояща cyberpunk надежда (ех, да видим дали доста високата летва на Witcher 3 може да се поддържа)

За финал ще споделя, че ще има още събития в посока на тази тема. Макар аз лично да съм имал дълга и кърваво-неуспешна история с образованието, и да нямам желания да се занимавам с това като студент, съм силно заинтересован да видя как ще се развие тази програма в бъдеще. Ще ги стигнем ли американците, ако не по количество, то поне в качество, в това светло научно дело. А и най-малкото, да разбирам малко по-добре хобито и сферата, на която съм отделил и продължавам да отделям доста време.

До скоро от мен. Бррръмммм!
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

брръм wrote: Ще ги стигнем ли американците, ако не по количество, то поне в качество, в това светло научно дело.
Американците отдавна сме ги "стигнали", даже бихме могли да ги подминем, ако не бяхме пръснати по света като евреите. За справка: Виктор Антонов (и туй е само един пример)

Хемимонт, не знам дали наистина им е финансов успех най-новото заглавие, ама е бая "избомбено" откъм ревюта в Стийм. Отделно, че самата игра като я проучих, не видях нищо интересно, камо ли... иновативно.

Времената на "Цар" няма да настъпят пак в тази компания. Това е моята прогноза. Пък и познавам лично хора от някогашния екип в комапнията, които отдавна са на "по-зелени поляни".
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Пускам този линк в тази тема, защото е свързана/го открих покрай хобито ми за компютърни игри, но смятам, че нещата описани в статията, са доста отвъд скромната сфера на интерактивните медии:

http://www.lostgarden.com/2011/03/gdc-2011-game-of-platform-power.html

А ето и откъде попаднах на материала на първо време. Друг блог, също много интересен за общо четене (Defender's Quest FTW!):

http://www.fortressofdoors.com/stores-vs-developers-vs-customers-vs-publishers/

Мда. Най-плодотворните ми рандъм research-ове явно все стават след полунощ по време на тежки проблеми/меланхолия...

Едит: home page адрес на втория блог за удобство: http://www.fortressofdoors.com/
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
Кал
Първопроходец
Posts: 12506
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 3103 times
Been thanked: 2531 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Кал »

брръм wrote:(...) Двама разработчици от страна на българската гейминг компания Haemimont Games, чиито имена и позиции не чух, трябва да са били представени преди да съм дошъл.
Двамата бяха Габриел Добрев, един от създателите на „Хемимонт“ и негов изпълнителен директор, и Веселин Ханджиев, главен дизайнер на първата им игра Tsar, а по-късно, вече към Black Sea Studios, на Knights of Honor, чийто саундтрак и до днес си стои в моята колекция „най-избраното от избраното“. Те ще са и двама от преподавателите в програмата. Като чета последния отговор на Веселин в горното интервю, мога само да се радвам:
Да завършим с това какъв съвет би дал на младите хора, решили да поемат по пътя на гейминг разработването?

Първо, да не се отказват при първия проблем или при втория, или десетия. Често срещана грешка е някое младо момче или момиче да започне да прави нещо, да си постави нереална цел, която съответно не може да постигне. Причината е липсата на опит и възможност за реалистична самооценка. За съжаление това демотивира и действа ужасно отказващо. Така че много е важно новите, сега започващи хора, да се научат да си поставят малки, изпълними цели, които са постижими в кратки срокове.

Другото важно е, че ако човек иска да се занимава с разработка на игри, трябва да има тази гейм култура, за която спомена. Много е приятно да работиш с добър програмист. Ако обаче този програмист е и геймър и разбира този софтуер, дето го пише, защо точно го пише – това е вече рай, фантазия! Ако си добър програмист или художник, това не означава автоматично, че си и добър гейм разработчик. Трябва да познаваш индустрията, в която отиваш. Да знаеш кой е дошъл преди теб и е поставил основите. Защо тия алгоритми са точно такива и как точно работата ти ще се отрази на играта. Тя по-хубава или по-лоша ще стане.

Ключово е също така да знаят какво е работа в екип. Важно е да се научат да работят с други хора, защото истината е, че хубавите игри се правят от екипи. Не от един човек. Трябва да са способни на комуникация, уважение към колегите си, колегиалност и доверие към уменията и авторитета на другите в екипа.

Последното, което бих искал да кажа на младите хора, насочили се към гейм индустрията, важи и за всеки друг отрасъл в България. Напоследък забелязвам една такава огромна вълна от цинизъм и злоба, която просто като мръсна вода залива и трови цялата атмосфера. Тая нагласа и тоя нихилизъм е абсолютна отрова. Всеки млад човек трябва да се пази от това, от този порочен кръг, който убива множество неща в България. И изглежда нито медии, нито семейство могат да предпазят младите от това. Когато повечето хора постоянно повтарят „Ми то тука нищо не става“, то наистина не става. Цаката е да ги игнорираш и да успееш въпреки народното поверие.
Че Вик греши за Surviving Mars, се вижда от например тази статия. :P
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Ключово е също така да знаят какво е работа в екип. Важно е да се научат да работят с други хора, защото истината е, че хубавите игри се правят от екипи. Не от един човек.
...
Това е небрежна генерализация, която е простима... на невежа. На професионалист - $#*@%* черна точка; защото не си познава материята.

И как знам? Ами, преинсталирах си преди 48 часа Defender's Quest, едно от най-добрите инди заглавия през последните 6 години и - познахте - то е правено само от един човек. Лягам си днес с изгрева, защото it's that good. (При това storywise - също. Ако речеш да погледнеш, Кал, или ако те мързи ми напомни да ти резюмирам на живо.)
Т'ва един пример. А има още доста.
Аман от генерализации.
Кал wrote: Че Вик греши за Surviving Mars, се вижда от например тази статия. :P
Шъ' мъ проща'аш, 'ма 'ку 'бичаш, не цитирай RPS - тия свирки са продажници като всички останали псевдожурналисти (или в най-добрия случай, заблудени "меки" SJW-та). Да беше линкнал ревю на някой ютубър (и то от онези, "нормалните", а не примерно старите раздути пръдни като TotalBiscuit или Jim Sterling), да ти обърна внимание. А ти си се забил право в мейнстрийма.

Пффф.

ЕДИТ: И ако искаш ИСТИНСКА алтернатива на Surviving Mars, ето: Banished. Това вече е сериозно заглавие в същия жанр (town* management/simulator).
И хоп! Познай още какво? Правена е от... да, позна: един човек.

*Да не се бърка със city.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
Кал
Първопроходец
Posts: 12506
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 3103 times
Been thanked: 2531 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Кал »

Нема та прощавам, ми направо ша цитирам релевантната част от статията:
A far more significant curveball are ‘Mysteries’, openly science-fictional discoveries that can trigger a chain reaction of choose-your-own-adventure and massive disasters. Like everything else in Surviving Mars, these are slow-burn and primarily about making the ongoing maintenance of your base and its resources even harder, so do think twice about activating one. (If you can figure out how – the notifications that one has been found don’t tell you where it is, so you have to scour the map yourself). They can introduce new important new techs if you can weather their storms, and some spectacular sights, like the below, which I present without comment in order not to spoil how it plays out, but what they primarily do is disrupt your plans on a massive scale.
Т'ва ако не е иновативно... начи хич не познавам материята. ;)

(Има и по-подробни примери как се развиват тия Mysteries, ама не ми се рови за линкове сега.)

П.П. Че Веселин генерализира – генерализира. (Понеже от няколко години следя инди сцената внимателно, вероятно познавам повече примери за one-(wo)man wonders от теб.) Че се заяждаш на парче – заяждаш се. Гледай общата картина, моля.

И при всяко положение се научете да работите в екип. Пък после вече си правете нещата и сами, ако предпочитате. Това го казвам към всички, които четат тук.

П.П.П. Графиката на Defender's Quest е сладурска, а историята започва добре. :)

... Обаче писането на ниво реплика не ме вдъхнови да продължа отвъд Act 3. По-забавно е от повечето, което съм виждал, но няма дълбочината на примерно Tobias Cornwall, of Taming Dreams fame. (Пък и в момента съм се отдал на Питър Бийгъл + Patricia McKillip, та търпимостта ми към generic blandness е по-ниска. ;) )
Last edited by Кал on Wed Apr 04, 2018 6:49 am, edited 1 time in total.
Reason: +
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Кал wrote: П.П.П. Графиката на Defender's Quest е сладурска, а историята започва добре. :)

... Обаче писането на ниво реплика не ме вдъхнови да продължа отвъд Act 3. По-забавно е от повечето, което съм виждал, но няма дълбочината на примерно Tobias Cornwall, of Taming Dreams fame. (Пък и в момента съм се отдал на Питър Бийгъл + Patricia McKillip, та търпимостта ми към generic blandness е по-ниска. ;) )
Е, да, твоите стандарти забравям, че трябва с FTL звездолет да ги диря.

Но за мен конкретното изпълнение, дори леко наивно (все пак писано от game developer, не от професионален писател) е класи над много неща, които излизат в чиста литературна форма.
Сега чета developer commentary-то в New Game+ и излиза, че не Ларс, а пич на име Джеймс е писал историята. Sigh. Когато граната избухне в ръката ти. :roll:

И никой от персонажите в Defender's Quest не бих нарекъл generic, камо ли bland, с изключение може би на дракона и (донякъде) свещеника.
Кал wrote:
A far more significant curveball are ‘Mysteries’, openly science-fictional discoveries that can trigger a chain reaction of choose-your-own-adventure and massive disasters. Like everything else in Surviving Mars, these are slow-burn and primarily about making the ongoing maintenance of your base and its resources even harder, so do think twice about activating one. (If you can figure out how – the notifications that one has been found don’t tell you where it is, so you have to scour the map yourself). They can introduce new important new techs if you can weather their storms, and some spectacular sights, like the below, which I present without comment in order not to spoil how it plays out, but what they primarily do is disrupt your plans on a massive scale.
Т'ва ако не е иновативно... начи хич не познавам материята. ;)
Да, смея да твърдя, че не си познаваш материята.
Choose-your-adventure "мини-игри" се вкарват в общата механика на разни заглавия от доста време. Барабар със специалните награди.

Дори Хемимонт да са направили нещо "екстра", то е въпрос на рафиниране, не на иноватиност.
Кал wrote: П.П. Че Веселин генерализира – генерализира. (Понеже от няколко години следя инди сцената внимателно, вероятно познавам повече примери за one-(wo)man wonders от теб.) Че се заяждаш на парче – заяждаш се. Гледай общата картина, моля.
Не се заяждам "на парче". Ти си от хората, които не обичат кратките изказвания, а генерализация е точно това - казване на частична истина, рамкирана от една средностатистическа картина.
Тъй че - настоявам хората, като правят публични изказвания, да имат предвид всичко - защото живеем в информационно претоварена епоха и е хубаво нещата да си се казват в пълната им цялост, а не да се разхвърлят на десет хиляди места, половината от които взаимно противоречащи си - и после да гледаме безкрайни сценарии от типа "Чул-недочул".
Spoiler
ПП: Зъбите са ми по-"остри" тия дни, тъй че горното може да по-"огнено" отколкото 'ща. Но Zeit nicht, затова го карам през просото с нож - без обаче да искам да режа чувства/хора!
Last edited by Radiant Dragon on Sat Apr 07, 2018 12:50 am, edited 1 time in total.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
Кал
Първопроходец
Posts: 12506
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 3103 times
Been thanked: 2531 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Кал »

Broken Dragon wrote:
Кал wrote:
A far more significant curveball are ‘Mysteries’, openly science-fictional discoveries that can trigger a chain reaction of choose-your-own-adventure and massive disasters. Like everything else in Surviving Mars, these are slow-burn and primarily about making the ongoing maintenance of your base and its resources even harder, so do think twice about activating one. (If you can figure out how – the notifications that one has been found don’t tell you where it is, so you have to scour the map yourself). They can introduce new important new techs if you can weather their storms, and some spectacular sights, like the below, which I present without comment in order not to spoil how it plays out, but what they primarily do is disrupt your plans on a massive scale.
Т'ва ако не е иновативно... начи хич не познавам материята. ;)
Да, смея да твърдя, че не си познаваш материята.
Choose-your-adventure "мини-игри" се вкарват в общата механика на разни заглавия от доста време. Барабар със специалните награди.
Нямах предвид ситуациите тип "книга-игра" сами по себе си, а фактът, че извънземните артефакти, на които попадаш в Surviving Mars, са game changers. Тръгнеш ли да експлоатираш (или дори изследваш) тези артефакти, последиците (невинаги незабавни, ако правилно разбирам линковете, които съм чел) те поставят в съвършено нови условия спрямо тези, с които си свикнал да се оправяш до момента. Както казва и цитатът горе, те не ти позволяват да се успокоиш, че си "усвоил правилата на играта". Не съм чувал за друг градежен симулатор с такъв елемент.

Разбира се, за да не паднем в капана на bypassing и общите приказки, ще трябва първо и аз, и ти да разгледаме няколко сценария с появата на такива артефакти и реалните последствия от тях. Другата седмица може би ще си оставя една вечер за това. :)

EDIT: Добавих линк за bypassing.
Last edited by Кал on Thu Apr 05, 2018 8:41 am, edited 1 time in total.
Reason: +
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Кал wrote: Нямах предвид ситуациите тип "книга-игра" сами по себе си, а фактът, че извънземните артефакти, на които попадаш в Surviving Mars, са game changers. Тръгнеш ли да експлоатираш (или дори изследваш) тези артефакти, последиците (невинаги незабавни, ако правилно разбирам линковете, които съм чел) те поставят в съвършено нови условия спрямо тези, с които си свикнал да се оправяш до момента. Както казва и цитатът горе, те не ти позволяват да се успокоиш, че си "усвоил правилата на играта". Не съм чувал за друг градежен симулатор с такъв елемент.
Имам чувството, че вече съм чувал за такава pandora's box механика, не в градежен симулатор де, но в някаква друга игра. Блуждае ми близо до повърхността на съзнанието, но не мога да се сетя...

ПП. Ще трябва и да ме освежиш за дефиницията на "bypassing". Главата ми е пълна мътилка сега... Приключих си преди десетина минути историята на Defender's Quest - true ending-ът е изключително heartwarming, особено после като си четеш журнала (където са 50% от "декора" на сторито, actually). Ех, сега вече искам да пиша fan fiction и по това.
Last edited by Кал on Thu Apr 05, 2018 8:39 am, edited 1 time in total.
Reason: разкривам същественото ;)
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
Кал
Първопроходец
Posts: 12506
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 3103 times
Been thanked: 2531 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Кал »

Отзив в Goodreads за Independent By Design: Art & Stories of Indie Game Creation:
I loved this book, especially the anecdotes and personal stories. They helped me discover a few overlooked gems (though not as many as I'd hoped: either I've grown too critical, or my focus on powerful, meaningful writing in games condemns me to wait until a new generation of storytellers enters the interactive scene). More importantly, they helped me realize how great--and at the same time how accessible--indie game-makers are. Now I want even more to be involved, part of the thing, rather than just a keen observer.

Here're my more specific observations:

~ This is a good book, in a rather unexpected way. It's a book compiled by good people: ones with open minds and, even more importantly, kind hearts. While there haven't been many quotable excerpts so far (I tend to quote passages that tell me something I haven't thought about before), there's this general focus on values, honesty and looking after each other that I find extremely refreshing.

Okay, let me quote the book ;):
[Adriel] Wallick’s prevailing impact is found not through her being part of the game industry or through the games she has created. Instead, her legacy up until now revolves around how honest she has been about the motivations behind her creations and, vitally, how that honesty has given others the strength to realise their own ambitions.
~ Keep a cluster of eyes on Devolver Digital. Graeme Stuthers sounds like someone amazing to have by your side:
To have creative freedom you have to know that you have an exit from your relationships, right? For anyone we’ve been working with it’s on that game only and if they then want to continue working with us, then great. We don’t want to be in a situation where velvet handcuffs are being applied.
~ And keep an ear on anything composed by Jessica Curry. I've just started watching Everybody’s Gone to the Rapture, and the music draws me in even more than the mysteriously flowing light. Also, I'm looking forward to a soundtrack where no piece ever repeats ... wow.

~ As a follow-up to the above note (and before my memories become too hazy): Everybody's Gone to the Rapture is breathtaking, in terms of both music and visuals. There's a wheatfield in there, where every single ear looks different and sways differently from the rest. There's rain which looks like, well, rain, and there's the wet gleam of the asphalt afterwards. There's that candlelit path in the night which soothed me almost as much as Jessica Curry's music.

And then there're the human interactions. They were the only part that disquieted me.

Everybody's Gone... has a point to make--or several points, and they're all important. All the visuals, music and dialog snippets contribute to making those points, forcefully, evocatively. What disturbed me was the--I don't know if I can find the right word yet, but let me call it "narrowness" of these points. In a universe that is supposed to be boundless and full of infinite potential, they stifled and confined me, made me feel infinitely small--and not in contrast to the greatness of the cosmos. :( The whole story felt like a dirge about wasted potential: our potential as human beings.

Then again, human beings in Everybody's Gone
Spoiler
become numinous in the end
, so who knows ... who knows.

~ Reading through the history of The Chinese Room, I came across Jessica Curry's decision to step back from the studio. The blog post makes several poignant points; I for one would love to have more light shed on the relationship between artists and publishers.

Incidentally, a friend of mine just pointed me to a presentation by Daniel Cook about said relationship. Now I have even more reasons to "love" Facebook. Sorry: was I supposed to say "like"?

~ Oh my, oh my:
Both Ismail and Nijman [of Flambeer] attended the Utrecht School of Art and Technology, a university institution in the Netherlands offering a games course as part of its curriculum. It was here that the two met, and it was here they immediately failed to see eye-to-eye. Whilst studying, Ismail began helping out at what he describes as a “big commercial independent development space” ran by “one guy who made phenomenal games”. When Ismail showed what he was doing to fellow students he describes them as being impressed by the entire project and telling him that the creations were “awesome”. At least, that was the opinion of most of his fellow students.
“JW didn’t think it was awesome, he thought I was a suit and a sell out and that I wasn’t making games for art. JW would make 300 shitty things a year and call all of them art. He would say it seriously, though, it wouldn’t be ironic. I thought he was the most obnoxious hipster I had ever met. He was just annoying.
“All of his games were bad, there was nothing good about them and he would just say ‘well, you wouldn’t understand them’. I didn’t understand them, that’s true. And he didn’t understand what I was doing.”
First time I behold the power of conflict-driven collaboration. Totally not my cup of tea. :D

~ But still, you know:
Ismail does allow himself a moment of reflection as he thinks about his history and work with Nijman. “I’m very grateful for being able to work with him; I don’t think I’ve ever said that on the record before. I can’t really imagine what my life would have been like if we hadn’t both dropped out of school and decided that he can’t finish a game and I can’t start a game.”

Perhaps, then, the driving force behind collaborative creativity is the realisation that what seems like conflict isn’t really conflict at all. Consequently, this ‘conflict’ shouldn’t be censored, limited or ignored, it should be embraced and channelled in order to find that point at which a seemingly destructive force is given room to become a creative one.
What a fitting place to end our journey. :)
User avatar
Кал
Първопроходец
Posts: 12506
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 3103 times
Been thanked: 2531 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Кал »

For Easter, some of us rise from the dead.

Others explore what being dead might entail.

Key common point is, there's no end.
User avatar
брръм
Posts: 186
Joined: Sun Feb 18, 2018 3:38 pm
Has thanked: 200 times
Been thanked: 97 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by брръм »

https://www.youtube.com/watch?v=__q_Nx9 ... zOAL5XXDT5

Серия видео клипове, изследващи lore-a на Drakengard/Nier/Nier Automata. Игрите са правени от много хора, но зад по-голямата част от историята и сюжета стои един човек - Йоко Таро, и са слабо свързани откъм setting. Приятно ви гледане! :)
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Spoiler
брръм wrote:https://www.youtube.com/watch?v=__q_Nx9WbgY&list=PLI1L9JVl6TFdwfvKUuebNp_zOAL5XXDT5

Серия видео клипове, изследващи lore-a на Drakengard/Nier/Nier Automata. Игрите са правени от много хора, но зад по-голямата част от историята и сюжета стои един човек - Йоко Таро, и са слабо свързани откъм setting. Приятно ви гледане! :)
Cool, вероятно ще погледна като се поосвободя откъм време, или ми се случи някоя скучна, рандъм-"сърфитска" вечер.
Никога не съм бил наясно в детайли защо толкова често в гейм-индустрията (и предполагам, в софтуер-разработването изобщо) се случва т.нар. "crunch" - период, в който буквално спиш в офиса, а всеки буден миг го ползваш, за да довършиш своето творение в рамките на някакъв краен срок.

Е, макар да не съм 100% съгласен с този блог-пост, логиката за мен бе желязна:

https://shamusyoung.com/twentysidedtale/?p=31667

Плюс това, от редовете лъха онази елегантна яснота, която говори за личен опит на пишещия.

Възможно е да споделя до края на нощта още постове на тоя пич - сега все още ми стоят няколко страници в браузера отворени на други негови писания, със също толкова интересни теми.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
брръм
Posts: 186
Joined: Sun Feb 18, 2018 3:38 pm
Has thanked: 200 times
Been thanked: 97 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by брръм »

Макар този пост да е закъснял с няколко дни, за мен е голямо удоволствие да видя линк към блога на Shamus Young тук. Следя почти неотклонно всякаквите му постове от 7-8 години насам. Благодаря, Вик! :)

Сега, за да не ми е празен поста, слагам няколко описания на игри, които може да ви заинтересуват.

Aviary attorney. - Интересно развитие на Ace attorney типовете игри, симулатор на адвокатска дейност, в случая визуална новела. В която действието се развива в Париж от 20ти век, всички герои са животни, и съдържа 'more bird puns than you can shake a feather at' :D
Spoiler
Има и някаква неприятна със кикстартера ли, със студиото направило я ли, не си спомням, заради която история няма да видим продължение, но както и да е, живота продължава
Puzzle Agent - Едно абсурдно-хумористичен свят, изтъкан от пъзели. И един човек агент на ФБР от отдела за изследване на пъзели (:mrgreen: !! ), който няма да се спре пред нищо, за да разреши мистерията, сложила прът в колелото на Важната Фабрика за Гумички в Скогинс, Минесота. Най-якото е, че непретенциозната игра го избива на психо-трилър, но това не я прави ужасяваща, поради преобладаващата хумористична нотка

Hand of Fate 2 - Представете си, че влизате в палатката на чародей, за да ви предскаже бъдещето. Само че, това което се случва там, е че почвате, привидно, да играете tabletop игра, в която героя ви ходи да търси приключения. В тези приключения има доста, опростена, batman arkham-style combat, и известна доза игри на късметя с карти, махало, или зарове. Казвам привидно, защото действителността навън като че ли може да се променя от развитието на действието в палатката. Освен това, тази игра не е чисто приключенска като предните две.

Линкове не слагам, понеже съм на тел-а. Има ги в стийм, може би в GOG, със сигурност в замунда. Брръъм!
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Hand of Fate 2 много ми беше привлякла вниманието при излизането си, особено след единицата. За (мое) съжаление, проектът според мен все още е на твърде концептуално ниво, с недостатъчно дълбочина на отделните елементи. (Което ми напомня за SpellForce поредицата - същият чутовен потенциал, ама уви... Ех, младост, младост.)

Ако бях "новак" в гейминга, със сигурност щях да я разцъкам, обаче вече съм твърде закостенял във вкусовете си, за да отделя времето. Youtube to the rescue it is, I guess.

За Ace Attorney поредицата мога да кажа само хубави неща, макар да съм играл само оригиналът и половината от Trials and Tribulations (тройката). За съжаление, Nintendo DS-ът ми е опиратчена втора цедка и сейвовете бачкаха само между чаптърите (въъх!), затова не ми остана воля да продължа. (А кинти за оригинално/ново/по-хубаво устройство ня'...)

Та', не знам колко може да стигне тази висока летва предложената от теб алтернатива, но исках да каже, че доста трудно ще стигна до нея, предвид че все още ме чакат 200 (300? Повече?) часа в backlog-а за останалите игри от Attorney-то...

Пък и всъщност, ако си взема ново Нинтендо (което 100% ще е 3DS), ще се нахвърля настървено пак да играя Pokemon Mystery Dungeon (супер е!), което са още 300+ часа...
(А после ще взема да гледам още един-два сезона от анимето, защото покемони!)
(А после каскадната асоциация ще продължи по-нататък)
(А после още по-нататък... well, you get it.)
Last edited by Кал on Tue May 01, 2018 9:33 pm, edited 1 time in total.
Reason: разкривам същественото ;)
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

МАЛИИИ, ШЪ ГРЪМНА.

GOG.com са уредили в каталога си Jedi Academy.

Една от НАЙ-ДОБРИТЕ мултиплейър игри с фокус върху меле схватките и дуелирането (наред с Rune, Dark Messiah и тн.) вече е достъпна за новите поколения.

Today is a good day, indeed.
Spoiler
ЕДИТ: Купих си я. В момента е в намаление и струва ~6 кинта.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
брръм
Posts: 186
Joined: Sun Feb 18, 2018 3:38 pm
Has thanked: 200 times
Been thanked: 97 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by брръм »

Имам я в Стийм. Сигурно може някакъв мултиплейър да уредим някой път :)

Между другото, имате ли мнение по въпроса за новината от преди седмица-две, че GoG също добавят профили? Една съществена част от GoG потребителите са самоописващи се troglodytes / old gaming farts, и като цяло реакцията към тези профили е силно негативна, във форумна тема от цели 115 страници вече. Като че ли има нещо вярно в това, което един от форумните членове каза, че изглежда GOG is chasing Steam's coattails. Аз лично не съм толкова негативно настроен, вече достатъчно корпорации и други legal entities имат дооста информация за мен, че точно на GOG да връзвам кусур, пък и повечето гейминг си правя в Стийм..
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Проблемът на GOG е, че едно време започнаха като Good Old Games.

От геймъри, за геймъри.

И уж обещаха да са така до гроб.

Чудото не беше за три дни, но умря преди време nonetheless.

Първо преправиха сайта с нова, идиотски-грозна визия и смениха интерфейса, за да е trendy и mobile-friendly. После се прекръстиха само на GOG и забравиха какво значеше акронима. После започнаха да приемат всякакви игри на сайта си, не само стари класики (което, признавам, макар двуостър нож, за мен беше положителна промяна). Накрая направиха GOG Galaxy, за да имат дигитална "платформа", сиреч, пак да са "в крак с времето".

През цялото това време старата гвардия беше упорито игнорирана, целта беше да се гони печалба и популярност, а оригиналната идея бавно се изместваше към поредният виртуален комерс. Изобщо няма да коментирам факта, че вкараха regional pricing, при положение че седалището на фирмата им е в офшорна зона.
Spoiler
(И сега 80% от заглавията им са по-скъпи, защото уж се водя във великия Европиклив Съюз.)
Та, да, CD Project (собствениците на gog.com) определено искат да "догонят" чичко Гейб, или поне мечтаят тяхното отроче да бъде "достоен" конкурент на неговият мутирал мастодонт-изрод. Не помага и факта, че много indie разработчици, които deploy-ват едновременно и на двете платформи, третират поляците като втора цедка и осигуряват само минимална поддръжка на техните продукти при тях.

Проблемът не е в big data. Проблемът е на ниво парадигма и мисия.

Наскоро научих за itch.io, но там идеята е съвсем друга, така че аз поне на този етап останах без виртуален "шампион", който да подкрепя моята кауза. Особено след като Larian изср*ха недоразумението, наречено Divinity: Original Sin II...

ПП. Аз за Jedi Academy повече си мисля да събера хора за лан парти и тогава да настане истинска, деведесетарска/ранно-двехилядна пукотевица. :)
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
Кал
Първопроходец
Posts: 12506
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 3103 times
Been thanked: 2531 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Кал »

За извадката с впечатляващи визии на бъдещето, която да покажем на Наско, си набелязвам началото на Star Ocean 3.

(И може би трябва да разгледам по-новите Star Ocean? Все пак това е от 2003-та.)
User avatar
Кал
Първопроходец
Posts: 12506
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 3103 times
Been thanked: 2531 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Кал »

Deadly Premonition е странен дзвер.

От една страна, изгледах го за няколко вечери, както се гледа сериал; определено знае как да улови вниманието. Героите – начело с Йорк – са изчанчени, забавни или просто убедително уловени. Историята, с все психарските си елементи, държи под напрежение докрай. Финалът е апотеозен. Саундтракът съдържа егаси якото парче.

От друга страна, някои обрати на сюжета и превращения на героите са твърде WTF дори за моя „всичко е възможно“ ум. Струва ми се, че са сложени само за шок ефекта; с което превръщат интересни човеци в клиширани чудовища. След средата се усеща отслабване на темпото и наситеността (но далеч не до степен „локуми и боза“; просто поне за мен началото беше свръхсилно).

Като цяло обаче препоръчвам силно. Поне за гледане. (Към геймплея виждам доста критики онлайн, които въобще не засягам тук.)
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Spoiler
Уф, човек, с тия постове на "филмирани" игри започваш да отклоняваш темата. :evil: Все пак говорим за ИГРИ, т.е. интерактивност, а ако продължаваш така ще трябва да се самопреместиш в "За филмите и хората". :P
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
Кал
Първопроходец
Posts: 12506
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 3103 times
Been thanked: 2531 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Кал »

Дори да приемем, че можем да дефинираме какво е „игра“, аз рядко обсъждам интерактивността в моите си търсения; обикновено търся други работи. Гледам, че в самото начало съм споменал The Path. Тя примерно е прелюбопитна гавра с идеята за интерактивност и контрол от страна на играча (player agency).

Демек, нека бъдем плуралисти. :P :P
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Предната седмица реших да дам втори шанс на 4X стратегията Endless Legend.

Когато я играх за първи път, бях тотално погълнат от аудио-визуалната презентация на играта. Цветовата палитра, art direction-а на чудовищата и игруемите фракции, музиката, звуците, user interface-a... Всичко беше направо превъзходно. Сетингът изобщо е една от най-силните страни на заглавието. Ако някога излезе, не мисля че дори Stars Beyond Reach на Arcen Games ще може да се сравнява с красотата на планетата Auriga.

После... се сблъсках с геймплея.

С две думи, бая неща ме разочароваха. City managment-а, начините за прогресиране в технологиите, форсиранато "дърпане" на играча да "киха" повече ресурси с цел баланс, битките... О, човече, битките. Такова наличие на безконтролно малоумие не бях виждал в походова стратегия откакто се помня.

Напсувах играта и я изтрих.

Но така и не я забравих.

Сега, след като гледах за втори път ревюто на Mandalore в Тубата, нещо ме накара да поискам пак да посетя света на Auriga. Исках да се уверя дали Drakken-ите бяха толкова смотани, колкото си помислих преди...

Но най-вече, исках да подходя така, че да харесам играта. Писнало ми е да цъкам MOO2, MoM и Age of Wonders срещу все същите спрели компютри. (А че нямам хора срещу/с които да цъкам, е друга история.)

Така и направих.

Зарязах всичко, което знаех за 4X жанра и за моите предпочитания към него. Заставих си да се въздържам от всякакви сравнения. Казах си да подходя с отворен ум и зрящи очи, и да видя какво наистина иска да покаже играта.

Е, получи се.

Не се влюбих. Със сигурност и няма да ми е в топ листата с най-добри заглавия на всички времена. Определено има неща, които и сега ме дразнят, след като съм ги разгледал без предрасъдъци и очаквания.

НО определено се научих да харесвам Endless Legend. До такава степен, че предната седмица не можах да пиша изключително само заради нея. Да спя също...

Ако глупавите франсета от Amplitude някога решат да я пуснат за продажба в GOG, ще си я взема. Steam не ми е на сърце по ред причини. Е, бих се прежалил и там да купя, но само ако имаше с кого на родна почва да я играя. Засега кандидати няма... поне тъй мисля.

10/10, would rant again for a 4X strategy game. Especially if it involves playable dragons. (Diplomat ones, at that!)
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Accretion: Design by Landfill: A Longterm Strategy?

Чудех се какво точно ми убягва последните години сред triple A помията в гейм индустрията и защо всичко изглежда интересно, но всъщност е купчина боклук.

Горната дизайн философия ми показа голяма част от отговора.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
User avatar
Кал
Първопроходец
Posts: 12506
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 3103 times
Been thanked: 2531 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Кал »

techraptor.net: Chris Avellone Talks about Departure from Obsidian

With so much ugliness in one place, I don't know where (or whether) to start quoting.

EDIT: So instead, I keep reading and reading. I've never seen so many industry insides in one place.
Last edited by Кал on Wed Jun 06, 2018 9:42 am, edited 2 times in total.
Reason: +
User avatar
Кал
Първопроходец
Posts: 12506
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 3103 times
Been thanked: 2531 times
Contact:

Re: Любимите компютърни игри

Post by Кал »

И за баланс, нещо по-благо за окото:

Elea

Открих проекта през блога на семинар „Софийски игри“… и сега се блещя в изображенията мостри. Брей-брей, какви чудесии можели да правят и наши екипи…
User avatar
Radiant Dragon
Global Moderator
Posts: 813
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 367 times
Been thanked: 626 times

Re: Любимите компютърни игри

Post by Radiant Dragon »

Кал wrote:И за баланс, нещо по-благо за окото:

Elea

Открих проекта през блога на семинар „Софийски игри“… и сега се блещя в изображенията мостри. Брей-брей, какви чудесии можели да правят и наши екипи…
Ааа, wait, това беше онова българското ММО... което трябваше да излезе преди колко, 10, 12 години? Спомням си, че точно преди да потъне го прекръстиха на сегашното име и после... тотална радиотишина. Бях доста разочарован (в онези години преживях бая разочарования от индустрията - SPORE, UT 3, Fallout 3, българската game dev сцена като цяло...) и след време забравих изобщо за този pipe dream проект.

Сега като гледам сайта са сменили всичко тотално - жанр, арт, дори сетинг premise. Оставили са само името.

Хм.

Напомнят ми за Галактионците.
Spoiler
По-късно вечерта ще видя и линковете от предния пост, но към Авелон и Обсидиан не изпитвам никакви хубави чувства, така че ще бъде само пуканки и сеир за мен.

EDIT:

DAMN.

Damn.

Damn...

Сега вече определено съжалявам, че навремето подкрепих Pillars с 20 долара. Не си направих труд да се ровя във форумите - статията ми беше достатъчна + коментарите под нея. (Както един постър каза, според мен точно, все пак става дума за конфликт на интереси.)

Ах, видно е за мен: пират до гроб, с много, много, много редки изключения и стаени надежди за инди сцената. Друго според мен индустрията не заслужава.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.


Accepting reality since 2017

And loving it since 2021


And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Post Reply

Return to “... и Вселената”