Posts toplist

Rating posts

  • Post
    Been thanked
    Author
    Rating
  • Mon May 11, 2020 9:39 am Re: Особености на чобитския настрой за забавление чрез работ Mon May 11, 2020 9:39 am Re: Особености на чобитския настрой за забавление чрез работ
    Кал, аз само за действието и мисленето, да се включа... При мен действието е водещо, дори... животодвижещо, макар да обмислям действията си, по моя си по-скорострелен начин. Ако потъна в размисли или си дам почивка, без да действам, само да мисля и да се чудя кое е правилно, кое грешно и къде е златната среда, ще се депресирам, ще ме хване летаргия и повече нищо, от така планираното в този момент, няма да мога да направя качествено. Ако не ми е задължение, няма да го направя въобще.
    Точно така си прецаках личното писане... Почнах да обмислям къде не ми се получава, а сега не мога да пиша, въобще. Все още опитвам, де.
    Силно интуитивна съм и съм забелязала, че когато действам, нещата в почти 95% от случаите, ми се получават доста добре. Какво, ако не действие е цялата ми работа с клуба? Там време за дълги полемики и мисли няма.
    Другото важно при мен е, че аз трябва да се съобразявам с децата, с които работя - с всяко поотделно, а и с церия екип. Научила съм се да заглушавам някои свои принципи и гласове, за да продължи да ни има... Важно е да ни има, защото казанато отлита, а написаното остава - нещата, които пишем са добри и ценни, според мен. :mrgreen:
    Мисълта ми е, че се опитвам да опростявам част от нещата, да вървят леко и простичко, без излишни дилеми, защото и без това е трудно.
    Ако трябва да съм честна, понякога ми е писвало от всичко това, но имам отговорност към събраните деца, към своето собствено, а и към бъдещетото, ако дойде... трябва да се стягам, да работя и да го правя така, че да ми харесва, затова залагам на действие... Дано да разбереш по-ясно гледната ми точка, защото сме много различни и е трудно :lol: :mrgreen:
    3 Been thanked
    divna3 Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Wed Dec 02, 2020 11:47 am Re: Образованието Wed Dec 02, 2020 11:47 am Re: Образованието
    Днес любезно попълних една анкета в училище.
    С най-голямо и мрачно удоволствие избрах "Напълно несъгласен" за много въпроси, но тези двата по-долу са разковничето на разклатеното образование, тествани лично в 3 различни училища (елементарни, простички, и неспазвани неща; надявам се вие да имате по-различни наблюдения от други училища и ние просто да имаме лоша училищна карма):

    1. Учителите на детето ми дават ясни инструкции за това, което се очаква от детето като домашна работа.
    Не, те следват другия златен принцип: НЕ дават ясни инструкции за това, което се очаква от детето като домашна работа.
    Така стимулират естествения подбор в образованието.

    Всъщност това ми е направо любимо: учителят казва набързо нещо за домашната работа, измежду много други казани неща - който разбрал, разбрал. Толкова ли е трудно/времеемко да се изпише черно на бяло 1. номер на страница; 2. номер на задача; 3. срок за изпълнение ? Елементарно е. Дори студентите, ако не им напишеш всичко това, се объркват и винаги има неразбрали; какво остава за учениците.

    Verba volant, scripta manent.

    2. След контролно или домашно, учителите обясняват резултатите на децата и им помагат да се учат от работата си.
    Това е направо смешно. Всъщност: След контролно или домашно, учителите НЕ обясняват резултатите на децата и НЕ [им минава през ума да] им помагат да се учат от работата си.
    Това, при налично време, правя АЗ. Ако СЛУЧАЙНО се добера до контролното (то се запазва някъде в свещените училищни архиви).

    И въобще всичко е направено така, сякаш допускането на грешки (и особено поправката и обясняването им) не е основен механизъм на ученето...
    3 Been thanked
    negesta Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Sat Aug 27, 2011 11:18 am Re: ПИТАНЕ: Да създадем ли форум, oгледален на knigi-igri.ne Sat Aug 27, 2011 11:18 am Re: ПИТАНЕ: Да създадем ли форум, oгледален на knigi-igri.ne
    Здравей Маноле, аз също подходих с предубеждение и асоциация за синоди, мравки, отлюспване и прочее мили родни спомени. Проблемът за мен, не е че мнението на Кал, моето или което и да било друго се отсвирва. Дори пропити от злъч хора, изгубили способността да се зарадват, като mindcrime и Anardil, не могат да ме разстроят за дълго. Аз обаче съм стар човек. Ей на, ще чукна 36 след някой и друг месец, живот и здраве. Колкото по-стар ставам, толкова по голяма непоносимост развивам към пишлемета, които да ми обясняват на ЛС (повече от неадекватно), къде е трябвало да си пускам гласа и как. И те, видиш ли, биха ме измодерирали за такова нещо, ако им падна в тяхната модераторска градинка. С други думи, не съм съгласен да ме мародерстват модераторстват хора, по-тъпи от самия мен. Не съм много придирчив, щото не съм и от най-умните, но кюфтетата без лук не ги одобрявам!
    Прав си, няма какво толкова да се каже за книгите-игри, освен да се подърлим около тактиката за бой на Айкън. Книгоиграчите от друга страна имат да си кажат едно-друго по разнообразни теми, това не е дотам приятно вече в КИ.нет.
    То аз не знам, доколко имам право да гласувам тъдява, предвид моята честота на публикуване. Повече съм от четящата порода.

    П.П. И аз много се кефех на келпазенето класиците, но не ми приписвай чужди заслуги, темата я подхвана ти :).
    3 Been thanked
    Lachdanan Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Thu Oct 06, 2011 10:54 pm Re: Писането като занаят vs писането като изкуство Thu Oct 06, 2011 10:54 pm Re: Писането като занаят vs писането като изкуство
    О-о, каква тема за самокомуникацията се е развихрила... *облиз*
    Уточняването на терминологията според мен е много важно при воденето на (да не се чете за обида) високопарни - в смисъл на "на високо ниво" - дискусии, понеже, както лесно може да се изясни, често разминаването в разбирането е генерално. Дайте да пробваме с думички като "баналност" и "клише" и гледайте какво става :twisted:
    Лично според мен писането Е изкуство. По начина, по който аз разбирам тази дума.
    Дефинирам се:
    1. Изкуството е процес, в резултат на който се сътворява нещо. Почти (но не съвсем) без значение какво точно. За мен примерно е изкуство както рисуването и писането, и музицирането, така и създаването на нови лекарства примерно, или на нови чаркаляци за компютър, или на ново... нещо си друго.
    2. Изкуството изисква талант. Тоест, това е сътворяване на нещо чрез прилагане на "природна заложба", която не е общодостъпна, а е специфична за отделни индивиди.
    Тъй де - създаването на ново лекарство, освен образование, изисква и... талант. Начин на виждане, ако щете. Вярно, че без образование в точно тази сфера не става. Но истински добрият лекар има талант да вижда . Истински добрият готвач има изкуството да вижда . И тъй нататък.
    3. Имаше още, но си забравих мисълта :D , ако се сетя - ще допиша.
    Та...
    Всичкото туй, както и онова, което забравих, изискват - естествено - и тренировка на таланта. Подготовка. Образование. За да направиш хубава глинена паница трябва да знаеш много за глината, за обработката й, за придаването на форма и прочие. За да напишеш хубав текст - да се научиш да пишеш и да се изразяваш.
    НО, като цяло, винаги има един елемент на "магия". Аз поне по друг начин не го виждам . Човек може цял живот да се учи и пак да не напише нищо интересно и хубаво, ако я няма магията. Талантът, ако щете. Муза. Вдъхновение. Квото щете.
    Изкуството обикновено е за обществена употреба в един, друг или трети смисъл. Не е важно обществото да го разбира, само да може да го употребява. Личното ми мнение е, че все пак е по-хубаво и да го разбира, но това не прави примерно цитираната по-горе инсталация от тоалетни чинии по-малко ценна само защото АЗ и още 1 милиард човека не я разбират... Или пък инсталацията на германците в Израел, които (примерно) един месец седели в музея и си карали нормалното ежедневие, отглеждайки въшки на главите си. ВАЖНОТО за изкуството е авторът да си го разбира ;)
    В този смисъл несъмнено НЕ Е изкуство нещо от рода на "Дай да избича 50 страници за ххх стотинки" или "Дай да заваря две пръчки и да ги покажа на идиотите"...
    3 Been thanked
    Mokidi Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Thu Jan 19, 2012 11:41 pm Re: Кога отлагането НЕ е оправдано Thu Jan 19, 2012 11:41 pm Re: Кога отлагането НЕ е оправдано
    Моето отлагане, за съжаление, май го свързвам с акселерацията на алчността по отношение на мечтите.
    Защото аз известно време се чудех защо пиша. Зададох си въпроса. Първоначално реших, че пиша, за да
    излея на хартия идеите, с които аз и брат ми отраснахме, докато ги разбърквахме в фантазиите си. После
    реших, че пиша, защото искам да дам нещо на света, което смятах, че е интересно и увлекателно, надявайки
    се междувременно да го превърна в професия.

    Накрая истината се оказа, че аз пиша, защото имам някакво умерено сладкодумие и чат-пат привлекателни
    идеи, но реално използвам писането като засукана форма на бягство от реалността. Кофти, ама факт. Не,
    чакай малко. Scratch that. Кофти щеше да бъде, ако не бе описаната по-горе акселерация на алчността.

    Защо ли? Защото вече не ми се пише за други реалности. Живее ми се в тях.
    Тцъ, тцъ, тцъ, голям съм блейко...

    Няма значение, при мен това е причината. (Централната)
    Освен нея винаги присъстват фоновите "замърсители" като мързел, недостатъчна отдаденост, peer pressure и тн.
    3 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Thu Oct 11, 2012 7:09 pm Re: Федора под лампата [Пак офлайн] Thu Oct 11, 2012 7:09 pm Re: Федора под лампата [Пак офлайн]
    Е, няма как, излови ме. :D

    Да, в началото не го мислех, но вече съм решил този роман да
    го превръщам в поредица.

    Това ще бъде една от трите основни поредици, които ще разказват
    историята на света през различните му периоди. (Да, това означава,
    че има и "прелюдия" - поредица отпреди Войната, с която трябваше
    да започна. Обаче после отидох на Мораб 2011 и сто страници от първия
    роман отидоха в канала. /Прецених, че е за добро/ Последва известна
    пауза и после на шега започнах да пиша в условния "втори период" на
    света, като това трябваше да бъде само поредица от разкази.
    И докъде стигна... вече ще е поредица от романи.) :mrgreen:
    3 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Mon Dec 17, 2012 6:23 pm Re: Федора под лампата [ЗАВЪРШЕН (Засега) ПРОЕКТ] Mon Dec 17, 2012 6:23 pm Re: Федора под лампата [ЗАВЪРШЕН (Засега) ПРОЕКТ]
    'Ми не, не се вписва. Най-малкото, защото когато го започнах, не мислех за никакви критерии. Просто имах едно тригодишно желание да напиша роман, или най-близкото до него нещо и бум! - взех, че го сбъднах. :roll:

    Не знам какво ще стане с него след редакцията. Тия дни мислех доста върху грешките и пропуските, които съм допуснал в процеса на работа, четейки също така и критиките на Еви. Установих, че краят (всички глави от 15-а нататъка) е само скелетна конструкция. Според мен, гледайки отстрани, около петдесет страници допълнителни сцени и други дописвания биха спомогнали за пълнокръвността на текста.

    И понеже ми писна да чакам [някой друг евентуално да го каже], както съм тръгнал, ще довърша останалите си разсъждения/самокритика:

    Едно от по-болните места на произведението са второстепенните персонажи. В класически дилетантски стил, те са... двуизмерни . Или както обича западната колегия да казва, "картонени изрезки".

    След това същестувава проблема, условно наречен от мен "морска 'ваканция' ". Става въпрос за дисхармония между първата част (завръзка+изложение) на романа и заключителната част (от 15-а глава до края). Защо се получи това? Причините:
    - Преди за замина за цял катастрофален август на моята "почивка", имах съвсем различен начин на водене на сюжета. Тогава писах подобно на един своебразен екскурзоводски гид, защото още нямах идея как завършва историята, пък смятах, че текста от липса на обем. Затова аз разкарвах сюжета по колкото се можеше по-различни неща, за да може да изстисквам максимум страници от новите панорами, докато гледах да запазя логическата взаимосвързаност в разумни граници.
    - След връщането ми (септември), бях доста изтощен и демотивиран, защото чувствах, че изоставам. В пристъп на просветление, обаче, изведнъж прозрях сюжета и неговия мащаб и реших, че краят ще е отворен, защото вече исках поредица (протагониста от "просто оцеляващ индивид" внезапно се превърна в "ВИП в историческия план на галактиката"). Дотук добре, обаче времето все така летеше, а аз се чувствах притиснат. И комбинацията от "знам сюжета" + "ама трябва да побързам" доведоха до гореспоменатата скелетна конструкция на втората половина на романа, плюс разминаването в стратегията на писане между двата периода, разделени от паузата "морска 'ваканция' ".

    Засега толкоз автодеконструкция. Ще добавя в този пост още, че сега бързам за медитация.
    Следва продължение. :arrow:

    ПП. Та, отклоних се леко... честно, не съм мислел изобщо за включването в поредицата на ЧоБи. Не съм такъв нахалник. Публикувах тук единствено, защото форумът е тих и спокоен (не знам обаче това дали е хубаво :D ), а четящите хора в едната им част ги познавам. :) Надявах се също така да се получи и малко външно "ръчкане", за да се чувствам по-мотивиран. (Излиза, че май все пак съм малко нахален :P )
    Не на последно място, всичко беше спонтанно. Мога да говоря още, ама вече минавам в "балалайка режим", така че млъквам. 8-)


    Едит:
    Bottom line за всички tl;dr: ;)

    Първата половина пишех и внимавах за детайлите, но сюжета само се "въртеше" и потенциалните дупки растяха.
    Втората половина знаех какво трябва да напиша, но удрях през просото и оставях само есенцията на историята.
    3 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Fri Jun 21, 2013 9:14 am Re: Ще правим ли игра? Fri Jun 21, 2013 9:14 am Re: Ще правим ли игра?
    Ще правим, ами. :mrgreen:

    До септември, бъдеще да е, ще съм готов с превода на „Аурелион: Монетата“ на английски. И понеже няма смисъл да правим visual novel на български; и понеже „Аурелион“ отлично се вписва в концепцията „история, в която най-важният показател са отношенията между героите – качеството на тези отношения“; и понеже вероятно ще можем да ползваме кадри от сериала „Аурелион“ като фонови изображения – предлагам именно „Монетата“ да се превърне в сценария на първия ни visual novel.

    Ако идеята ви пали :) – оползотворете месеците до октомври, като:

    – Опитате различни visual novels . (И споделяте какво ви харесва, какво - не.)

    - Онези от вас с афинитет към компютрите разучат как се работи с Ren'py , платформата, на която ще пишем историята. (Не се стряскайте – тя е в пъти по-проста от всеки познат ми програмен език. Интуитивна е. :))

    – Зарибявате художници (Светлинки?) и композитори (Ице?... знаем, знаем :D). Visual novel без хубави картинки и музика е като Кал без ЧоБи. (Или обратното... :twisted: )

    Хвърлих бомбата – вие сте. :mrgreen:
    3 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Wed Mar 06, 2019 12:20 am Re: По пътя към... Wed Mar 06, 2019 12:20 am Re: По пътя към...
    Ето и моята рецензия в Goodreads:

    Този сборник успя да ме изненада. На пръв поглед не беше "моето" четиво - малко по-дълбокомислен, по-философски, твърде... сериозен за настроението ми в момента. (Забелязвате ли, че изброеното далеч не са минуси? :)

    Постепенно обаче разказите ми влязоха под кожата. Препоръчвам ги по две причини - съвсем кратки са, което ги прави идеални за днешния забързан делник, и в същото време са изключително наситени и подканят към размисъл. Това първо. Второ, стилово са изключително изпипани (подозирам, че голяма роля тук играе вещата ръка на редактора ;), което ги прави истинско удоволствие за сетивата.

    И още - много са разнообразни жанрово и вярвам, че ще се намери по нещо за всеки вкус. От традиционни приказки до утопии, от магически реализъм през теологични теории до социална сатира - в сборника има от всичко. По Пътя Георги Атанасов е събирал впечатления, въпроси, емоции - и сега ни ги поднася в изящна художествена обвивка. Почерпете се и вие! :)

    Моите любими разкази са "Анабел и снегът", "Часовникарят" и "Телемаркетинг".
    3 Been thanked
    Dess Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Sun Sep 15, 2013 9:12 pm Re: Основи на Човешката библиотека Sun Sep 15, 2013 9:12 pm Re: Основи на Човешката библиотека
    Конкурсът „Дърво с корен“

    И нашето участие в него:

    Мила „ЕкоОбщност“ (:

    Пишем ви за четири дръвчета, които бихме желали да номинираме в тазгодишното издание на „Дърво с корен“. Всичките четири са на едно място, от един вид и с една история – ето тази:

    Приказка за Юнаци и злодеи: Зеленяща

    (Ако искате и по-едри снимчици – имаме. :) Също така горим от желание да ви пратим фото как изглеждат юначините днес, пет месеца по-късно – ама не успяхме да се организираме в срок. (То всичкото ни такова... :D) Ако позволявате – ще ви пратим и него, до ден-два. Най-късно до края на месеца...)

    А ето и предисторията:

    Човешката библиотека е доброволческа мрежа от страстни читатели – такива, които дишат, хранят се и се поят с книгите. От време на време и ги издават.

    Освен това се стараем да се грижим за нашия общ дом, Земята. Повечето ни издания са отпечатани на изцяло рециклирана хартия (или са електронни – ура за непосечените гори! :).

    Имаме обаче и издания на обикновена хартия. За да се отблагодарим на горите за тях, отделяме десет процента от приходите и участваме в залесявания (ето още едно освен горното).

    Горното залесяване е първото, скроено от нас самите – в градинката зад блока, където живее един наш участник. Първо поискахме препоръка от лесовъд: кои дървета хем ще виреят добре в предизвикателната софийска среда, хем ще отделят повечко кислород? После потърсихме домоуправителя и другите обитатели на блока: разрешавате ли да посадим? Оказа се, че блокът вече има озеленителен план, в който нашите четири шестилчета (Acer platanoides, за по-начетените от вас ;) се вписват прекрасно. Свързахме се с два-три разсадника и си харесахме двугодишни фиданки. (Като ги гледам какви буйни са избуяли – може и тригодишни да бяха.) Последва документираната акция горе; по време на нея пък, един от съседите ни изненада, донасяйки съвсем мънички орехчета, та и тях наредихме до „батковците“. А в месеците подир това, рамо до рамо с грижовни хора от блока, поливахме и наглеждахме, и се радвахме. (Сега сигурно ще помислите, че пунтирам „Тимур и неговата команда“, обаче истина са казали хората: залесяванията, и общата грижа въобще, сплотяват. От тая акция насам се запознахме със сума ти хора от блока и като се разминем по стълбите, си се усмихваме, че даже и „здрасти“ си казваме.)

    По едно време извиха вихри, та двете ни по-крайни дръвчета клюмнаха настрани – а уж градинката е на завет – та се наложи да изимпровизираме подпори (добре че имаме майстор-дърводелец в задругата :)... Това се надяваме да го видите на новите снимки.

    Сега точка по точка:

    1. ^горе^

    2. ^и то^

    3. В София, градинката зад блока на бул. „Пенчо Славейков“ 5.

    (За GPS чуваме да приказват тук-там, но какво е туй чудо и как се ползва, тепърва ни предстои да открием.)

    4. Шестил (Acer platanoides), 2-2,50 м високи, 10 см талия, 2 (3?) години.

    5. Човешката библиотека
    София
    7 години
    poslednorog -в- gmail.com
    089X XXXXXXX

    ... А тази есен искаме пак . :) В Казанлък – при нашите млади приятели „ Светлини сред сенките “.

    С последния влак и много усмивки,
    Хронист за екипа на ЧоБи: Кал)
    3 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Thu Apr 04, 2019 2:05 pm Re: Люба Добрева: Обетът (част 1) // Нощната пеперуда (част Thu Apr 04, 2019 2:05 pm Re: Люба Добрева: Обетът (част 1) // Нощната пеперуда (част
    Добро предложение. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    С такива обсъждания си напомням защо не станах преводач (не с лошо го казвам).

    И да не е съвсем спамърската... Да кажа няколко думи как върви - за момента върви доста мудно. Забила съм на третата сцена от първа глава (която е напълно нова). Не съм сигурна и за подредбата на сцените в тази глава (правя кратка ретроспекция - връщам се няколко часа назад за две сцени), но това е нещо, което мога да реша и по-нататък, след като всичко поотлежи и получа обратната връзка от алфа четящите.
    Надявам се да съм се замотала защото бях болна и изморена последните дни и да вляза в ритъм скоро. :) Пък и 600 думи на ден са много по-добре от нито една, така че.. :D Придвижвам се полекичка напред.
    3 Been thanked
    mitseva Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Thu Oct 10, 2013 12:57 pm Re: Цитатите, които ни създадоха Thu Oct 10, 2013 12:57 pm Re: Цитатите, които ни създадоха
    There were times when you could feel that the world would be a better place if Annagramma got the occasional slap around the ear. The silly unthinking insults, her huge lack of interest in anyone other than herself, the way she treated everyone as if they were slightly deaf and a bit stupid…it could make your blood boil. But you put up with it because every once in a while you saw through it all. Inside there was this worried, frantic little face watching the world like a bunny watching a fox, and screaming at it in the hope that it would go away and not hurt her.

    (Може да се чете и в контекста на последното ми търсене .)
    3 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Mon Jul 01, 2019 1:03 pm Re: Люба Добрева: Обетът (част 1) // Нощната пеперуда (част Mon Jul 01, 2019 1:03 pm Re: Люба Добрева: Обетът (част 1) // Нощната пеперуда (част
    Ето го и юлския Camp NaNo . Очаквах го с вълнение, не че имам особена причина за това. Но и след дългата писателска суша, отново пиша с вълнение и мерак, та може би заради това.
    Този път целта ми не е брой думи, а колко време ще работя над романа. Целта ми е да отделям по 2 фокусирани часа на ден за редация и дописване. В това време включвам и времето, което ще отделя за пренасяне и подреждане на записки (стотици!!!), светостроене (имам още за доизясняване), аутлайн (ако се наложи пак някаква промяна). Проучванията няма да ги броя, че там се забравям и няма да е релевантно. :D

    Хубавото е, че средата на месеца ще съм на четиридневен писателски ритрийт. Да се надяваме, че предимно ще пишем, а не само да се търкаляме по шезлонгите на по бира и сладки приказки. :mrgreen: Вероятно и почти целия месец ще съм сама без деца, съпружие и служебни ангажименти. Въобще перфектните условия да се съсредоточа върху Люба.

    Пожелайте ми (по-голям) успех, отколкото през април! Да се разкъртя от кеф и писане, минимум както през ноември. :D

    ***
    Бележка под три звездички: хрумна ми още една идея за нещо, което е поне за новела. До тук имам ТРИ! идеи нароени от един нахвърлян набързо фенфик, същия от който тръгна и Люба. :mrgreen: Не пиша достатъчно бързо и това е! :| :P
    3 Been thanked
    mitseva Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Mon Dec 09, 2013 4:19 pm Re: Не-културни събития :) Mon Dec 09, 2013 4:19 pm Re: Не-културни събития :)
    Pro boha! 6.XII. Animal Rescue имат 152 621 евро от 210 000 евро! Преди 4 дни бяха ~ 100 000! Май-май работата ще стане!!! :shock:
    :( Отчет и събития . 172 935 евро от 210 000 евро.

    I'm tired....................
    На 14 и 15 от 14:00 нататък в залата на учебен център Master Class, ул. „Славянска” 24 ет. 2 – разпродажба на всякакви интересни неща – дрехи, чанти, книги, предмети от различен вид, форма, размери и приложение. Винтидж лачени чанти и тенджери на цветенца, чаши и чинии, велурени палта и стари дървени шейни, романи и лампи, кутийки и бижута. От по-специални артикули до много евтини, но здрави и полезни неща – диапазонът е широк. Тук можете да намерите любопитен коледен подарък, или много полезна, топла жилетка за вкъщи.

    На 13ти декември 14:00 и 20:00 можете да донесете неща, които бихте искали да дарите за разпродажбата. Неща могат да се носят и в самите дни на разпродажбата. Приемаме всичко, което не ви трябва, но е в добро състояние и може да послужи на някой друг – дрехи, обувки, домашни потреби, книги и пр.. Моля, носете само прани и здрави дрехи!

    Всички средства събрани от базара отиват във фонда за собствена сграда на приюта за животни в Богров, който в края на годината губи мястото си.
    3 Been thanked
    frog Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Sun Apr 05, 2020 1:50 pm Re: Особености на чобитския настрой за забавление чрез работ Sun Apr 05, 2020 1:50 pm Re: Особености на чобитския настрой за забавление чрез работ
    Моля, изчети докрай, преди да се палиш. Умишлено има противоречиви места.


    1. Коя част в моето писмо „вменява вина“? Може ли точен цитат?

    Понеже аз СТРАХОТНО се старая да не работя с идиотщината, наречена „вина“...

    За мен - лично - ето това прозвуча (непряко) обвинително:

    Сега (!) вече няма смисъл да го пращате никъде . Утре ще имаме нов медиен анонс, за алманасите – фокусирайте се върху него.

    Но ако и там ни спъне оглушително мълчание...

    Сега си давам сметка, че с удебеляването и удивителната просто си искал да подчертаеш, че разпратен точно сега, анонсът би "спънал" по-актуалния за алманасите. Но при първия прочит ми се стори по... окончателно, един вид - вече изобщо няма смисъл да се разгласява това, край. Затова предложих който не е "сколасал", да го направи по-късно. Целта ми не е била да омаловажавам сегашното бездействие и се извинявам, ако е прозвучало така.

    2. Коя част обезсърчава всички ви да ползвате Фейсбук? Къде казах „от тва вашто полза няма“?

    Понеже аз СТРАХОТНО се старая да не съм прът в колелата. Все едно какви са вътрешните ми усещания и предпочитания.

    Пак лично за мен, категоричният ти отказ да обсъждаш стореното във Фейсбук, е индикатор, че то е маловажно. В един от последващите мейли каза, че:

    Само че, когато НИКОЙ освен мен (инициаторът) + още един човек не „поеме щафетата“, имаме ситуация.

    Това никой, с главните си букви, за мен приравнява ФБ споделянията на "нищо", т. е. с тях или без тях, поръчки няма да дойдат. И колкото и личният ми опит досега да подкрепя този извод, продължавам да вярвам, че причината в случая е мащабът. За да има отзвук във ФБ, трябва много хора да виждат, и много хора да споделят. По някаква причина, която си знае само ФБ, въпреки множеството споделяния този път, броячът твърди, че постът е стигнал до екраните на едва 324 души, от които 20 са кликнали на линка. Че никой от тях не е поръчал засега - факт. Но поне са видели книгите ни. :)

    Да удебеля - ясно, че в случая имаш предвид, че НИКОЙ не е разпратил твоя анонс - но това не означава, че не сме "поели щафетата" по друг начин, бил той и по-неефективен. А на анонса, както казах, пак ще му дойде времето - така че той не е "труд залудо". Това се опитвах да ти обясня по-рано. Усилията, които си вложил в него, не са напразни - и може спокойно да напомняш на хората за него при всеки книжен повод, докато не им писне и не го разпратят, само и само да се отърват от теб :))

    3. Кой ( идиот ) би „вдигнал ръце“, след като прочете писмото ми? Защо?

    Надявам се, никой. Но те съветвам най-сериозно - недей така рязко да разграничаваш ФБ от "официалните" канали. Защото може да бъде изтълкувано като подценяване. А той може да бъде голяма сила - нека го впрегнем да работи за нас.

    Понеже аз си изтълкувах писмото ти като „Ама какво толкова страшно е станало?“... и побеснях два пъти повече. Възпроизвеждам мисли: „Значи не е станало нищо, така ли? А аз за какво се хабих да го пиша тоя мейл? За да махнат другите с ръка – „а, той Кал сигурно е в мензис, ше му мине“... и пак да си карат по старому?“

    Съжалявам. :( Както казах, втората част целеше ТЕБ да успокои, че не си се бъхтал напразно, а не да подкокороса другите да си развяват байрака. ПРЕКРАСНОТО на този анонс е, че винаги ще е валиден - затова не исках да се вторачваме в неразпространението му сега, а да си помислим кога отново ще ни е от полза. Доста по-полезно за цялостната картинка, да?

    Мисълта ми е: Опитът за „омекотяване“ понякога дава обратни резултати. А в случая проваляш и „възпитателния“ ефект.

    Аз май никога не съм вярвала във възпитателния ефект от хокането (за каквото възприех горното, дори ти да не си имал такава цел). Това, което не цитирах по-горе, а реално най-много насажда вина, се чете между редовете - и за мен то се свежда до "Щом не оценявате това, което правя, ще спра да го правя." = "Вие (ще) сте виновни, че нищо не става." + "Вие ме карате да се чувствам зле."

    Разбирам, че това, което ВСЪЩНОСТ си искал да кажеш е "Болно ми е, че положих труд, а вие не положихте ответен. Къде сбърках?", т.е. ако обвиняваш някого, то е себе си, задето апелът ти е останал без отзвук - значи вината е в апела. (А тя не е. И в хората не е.)

    Това което АЗ се опитвам да кажа с целия тоя ферман е - хайде да търсим конструктивни решения. Да не задълбаваме в кой какво не направил и защо. Да приемем, че обстоятелствата, натоварването, стресът - или просто разсеяността - са изиграли своята роля. И да кажем на хората: "Жалко, че не намерихте време и възможност да споделите медийния анонс сега. Предлагам да го направите еди-си-кога, за да има максимален смисъл от него. А сега ви моля да преминем на това и това." И преди да ми заявиш, че твоят мейл ТОЧНО това казва - може и така да е. Но тонът е друг, и оставя на човек горчив вкус в устата. Поне на мен ми остави - може и да съм станала свръхчувствителна в последните дни. Защото знам, че внимаваш. Но точно затова те моля - нека опитаме да сме една идея по-шеговити в тия мейли до всички, да избягваме удебелявания и главни букви и удивителни *в този смисъл*. Защото шансът да ни разберат погрешно е голям. :)
    3 Been thanked
    Dess Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Wed Dec 09, 2015 2:14 pm Re: Труд и творчество Wed Dec 09, 2015 2:14 pm Re: Труд и творчество
    Свободен конкурс на тема "Движение без граници"

    Тема: "Движение без граници"
    Изисквания: да махнем преградите и да изразим себе си абсолютно свободно и навсякъде, като покажем творенията на всички вас, събрани на едно място.
    Цел: Целта на конкурса е да изразите себе си, чрез снимка, картина или есе на дадената тема, както вие я виждате и така да стимулираме развитието ви в сферата на изкуството.
    Краен срок: до 20.01.2016г. включително. :)
    Вид творба: снимка, рисунка, есе.
    Награда: организиране изложба на произведенията - снимки и картини, а за авторите на есетата , прочит от самите тях по време на изложбата, както и символични подаръчете.
    Адрес за участие: svobodencentar -в- gmаil.com

    За повече информация ----> https://www.facebook.com/events/408877082655851/
    3 Been thanked
    Светлана Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Mon Feb 27, 2012 11:34 pm Re: Труд и творчество Mon Feb 27, 2012 11:34 pm Re: Труд и творчество
    http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=14169&sid=6


    "Granta България" приема ръкописи!

    Списание "Granta" - на български!


    ◊ СПИСАНИЕТО

    През май 2012 г. на български език започва издаването на най-старото, най-популярното и най-престижното световно литературно списание – "Granta". Стартирало преди близо 150 години в Кеймбридж, сега сп. "Granta" се ползва с изключителен престиж и уважение сред почитателите на качествена литература в цял свят. То заема мястото на най-влиятелната литературна медия в началото на 21. век.

    В българското издание ще публикуваме 60% преводи от оригиналното издание и 40% българска съвременна литература. Надяваме се всичко това да даде нов тласък в развитието на съвременния литературен контекст в България, като осигурим възможност на българските автори да излязат на чуждите пазари, а българската литература най-после да заеме място на световната литературна карта.


    ◊ ПЪРВИЯТ БРОЙ

    1. Изисквания за първия брой на списанието

    • “Granta България“ приема непоръчани ръкописи. Всеки брой на списание „Granta България“ е тематичен, но темата не цели да ограничава, а напротив – да провокира въображението на автори и читатели. Целим обща физиономия, рамка, дух на всеки отделен брой, така че винаги да е различен от предишния.

    • Темата на първия брой е „Бъдеще“. Вълнуват ни интуициите, визиите за бъдещето, утопиите и антиутопиите, но и непосредственият ни усет за времето тук и сега, неразривната свързаност на бъдеще и минало.

    • Събираме ръкописи за първия брой до 21 март.


    2. Общи изисквания

    . Интересуваме се главно от художествена проза, мемоари и репортажи, като във всичко ни вълнува оригиналното и необичайното. Публикуваме и ограничено количество поезия.

    . Не публикуваме академични статии или непоръчани рецензии на книги.

    . Приемаме единствено непубликувани материали. Публикацията в интернет също е публикация. Не приемаме текстове, публикувани преди това под каквато и да е форма.

    . Нямаме ограничения за максимален или минимален брой думи; но в общия случай бихме очаквали текстове с дължина между 3000 и 6000 думи (това, разбира се, не важи за стихотворенията).

    Моля, не изпращайте наведнъж повече от един прозаичен текст или повече от три стихотворения. Ако желаете, можете да приложите илюстрации към своя ръкопис.

    . Приемат се само ръкописи, изпратени по електронната поща. Отговорите на редакцията се изпращат по същия начин.

    Моля, придружете ръкописа си с кратка биографична бележка, като посочите предишни публикации, ако имате такива.


    . “Granta България“ ще поддържа и уебсайт. Можете да изпратите ръкопис специално за публикация на уебсайта. От своя страна, редакцията може да избере за уебсайта ръкопис, изпратен за публикация в хартиеното списание.

    Моля, не изпращайте ръкописи на цели книги.

    Имайте предвид, че не можем да рецензираме ръкописи. Не всеки текст е подходящ за „Granta България“, дори ако е добре написан.

    Ще се постараем да ви отговорим в рамките на един месец.

    • Изпращайте своите ръкописи на следните електронни адреси:

    . Светлозар Желев, главен редактор: svetlyo -@- ciela.net
    . Валерия Иванова, редактор: valeria -@- ciela.net

    . Редакционна колегия: Илия Троянов (почетен редактор), Георги Господинов, Ани Илков, Алек Попов, Дарин Тенев и Ангел Игов.

    Това са и хората, които ще четат вашите текстове.
    3 Been thanked
    Trip Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Mon Feb 04, 2013 6:01 pm Re: Културни събития Mon Feb 04, 2013 6:01 pm Re: Културни събития
    plakat proba 00 nachalna MT.JPG Покана за театър:

    (Пламен Глогов – по-известен в инет като sarcomadroll – е...
    несравняем и неописуем. В смисъл на „каквото и да ви кажа, няма да ви
    подготви за реалността“. ;)

    Може би си го спомняте от разказа „Афузел“ в един от предните ни
    алманаси „ФантАstika“.)

    Аз мисля да отида, но още не мога да планирам ден...
    Калин
    Здравей, Калине, зелени рицарю!
    Имам удоволстивето да те поканя на нашия спектакъл в защита на нощните
    птици в България "Повелителят сова" на 18, 23, 24. 02 от 19:00ч. в
    Младежкия театър. Входът е свободен, поканата важи за всички, които
    обичат совите, чухалите, кукумявките, улулиците, бухалите и театъра!
    Поздрави!
    Пламен Глогов
    3 Been thanked
    Dante Lee Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Sun Aug 26, 2018 1:20 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Sun Aug 26, 2018 1:20 pm Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
    Днес ми е ден за ангслан...

    Oooh ... this is such a marvelous opportunity to open a can of worms. Let me see how many of my friends, Bulgarian or not, actually read my comments (i.e. how many people I can p.o. with a single shot ;).

    Using Bulgaria as the setting of this novel is a doubly appropriate choice because:

    1) Most Bulgarians ages 40+ are still deeply (even if secretly) homophobic. At the same time, younger Bulgarians, who have traveled and browsed the Internet heavily, have become increasingly tolerant, even supportive. So there's quite an inter-generational clash when it comes to queer issues. (I just beat an older friend of mine because of her insensitive and inane use of the word "gender," which has been subjected to all sorts of travesties ever since the adoption of the Istanbul Convention. Before anyone can reinforce their stereotypes about the male/female violence in Bulgaria, I hurry to add that I "beat" my friend over the phone, and said "beating" consisted of gently teasing her; so gently as to exclude the explicit use of words like "insensitive" or "inane." :P )

    Was this inter-generational conflict somehow utilized in the novel?

    2) Most Bulgarians are more emotionally mature than their Western counterparts when it comes to personal feelings. We generally have a greater inclination for self-reflection, starting already in school. Most of our "armchair philosophy," vexing as it may be, actually helps us understand ourselves better. And we do spend more time polishing these skills (rather than, erm, working ;).

    Was that reflected in the novel? Was the protagonist able to bond, on the level of pure friendship, with somebody local? Did they help him face his inner demons?

    (No? Can I venture a conjecture why? :)

    Anyway, if the guy decides to go for round two, let him come to me. I can be his personal shrink, confidant, maybe even friend, if he's actually a good human being. Of the growing-up variety.

    ... Okay. Let the p.o. count begin.

    *heehees and prepares to run zigzag*

    Those are very very excellent and pertinent comments and questions, Kalin!

    I also noticed Nameless Narrator did not seem to have any other close friends in Bulgaria after at least three years. He blamed much of his inability to connect on his lack of proficiency in the language. However he seemed to establish what personal connections he had only on transactional levels.

    NN was definitely keeping his life in Bulgaria with Bulgarians as superficial as he could, even as he constantly suspected and sorrowed over Mitko of keeping up a superficial front. Mitko has a real moment with NN, maybe, but NN treated it as another transaction eventually.

    NN was skittish with Mitko even during sex. NN did not seem to really seek out close friendships with anyone whether they were older or younger or his own age. He wanted distant and transactional relationships. He definitely feared being ostracized if people knew he was gay and he seemed to fear his sexuality would be obvious to everyone he met. I think NN could only be superficial with everyone 24/7.

    O.o

    Touche. I'm not sure anyone can help/connect in such a situation.

    (For the record, most young Bulgarians can speak English, even if they're shy about it. The language barrier sounds like an excuse.)
    3 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Mon Jun 10, 2013 12:28 pm Re Mon Jun 10, 2013 12:28 pm Re
    Курсове от Coursera за по добро писане, но на английски. Може да ги видите всичките в категорията Humanities избрана на този адрес https://www.coursera.org/courses?orderby=upcoming&cats=humanities
    Някои от курсовете вече са се провели, но след време пак ще се провеждат.



    Fantasy and Science Fiction: The Human Mind, Our Modern World
    https://www.coursera.org/course/fantasysf

    About the Course
    Fantasy is a key term both in psychology and in the art and artifice of humanity. The things we make, including our stories, reflect, serve, and often shape our needs and desires. We see this everywhere from fairy tale to kiddie lit to myth; from "Cinderella" to Alice in Wonderland to Superman; from building a fort as a child to building ideal, planned cities as whole societies. Fantasy in ways both entertaining and practical serves our persistent needs and desires and illuminates the human mind. Fantasy expresses itself in many ways, from the comfort we feel in the godlike powers of a fairy godmother to the seductive unease we feel confronting Dracula. From a practical viewpoint, of all the fictional forms that fantasy takes, science fiction, from Frankenstein to Avatar, is the most important in our modern world because it is the only kind that explicitly recognizes the profound ways in which science and technology, those key products of the human mind, shape not only our world but our very hopes and fears. This course will explore Fantasy in general and Science Fiction in specific both as art and as insights into ourselves and our world.

    Work Expectations
    For further information about the coursework, please see the Work Expectations page.
    Course Syllabus
    This course comprises ten units. Each will include a significant reading, typically a novel or a selection of shorter works. I will offer video discussions of each of the readings and also of more general topics in art and psychology that those readings help illuminate. Each unit will include online quizzes and ask you to write a brief essay offering your own insights into the reading. In order, the units are:

    Grimm — Children's and Household Tales
    Carroll — Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass
    Stoker — Dracula
    Shelley — Frankenstein
    Hawthorne & Poe — Stories and Poems
    Wells — The Island of Dr. Moreau, The Invisible Man, "The Country of the Blind," "The Star"
    Burroughs & Gilman — A Princess of Mars & Herland
    Bradbury — The Martian Chronicles
    LeGuin — The Left Hand of Darkness
    Doctorow — Little Brother




    The Fiction of Relationship
    https://www.coursera.org/course/relationship

    About the Course
    As individuals we are defined by relationships, by our connection to people, places, and things. Such connectedness can be not only emotional and erotic but also political, environmental, and even textual, enacted through writing. In this course we explore the nature and meaning of such connections in ten major works of narrative fiction from the 18th century to the present. These include: Manon Lescaut by Abbé Prévost; two works by Herman Melville, Bartleby the Scrivener and Benito Cereno; Charlotte Brontë’s Jane Eyre and two stories by Franz Kafka, “Metamorphosis” and “The Country Doctor”; Virginia Woolf’s To the Lighthouse and William Faulkner’s Light in August; an anthology of stories, Ficciones, by Jorge Luis Borges and The Ice Palace by Tarjei Vesaas; Tony Morrison’s Beloved and Disgrace by J.M. Coetzee.

    As this course will demonstrate, the most critical relationships in our lives—the comings and goings that define us—are not always easy to get a fix on, but literature offers us a special sighting on these arrangements. Through exploratory readings of these narrative works, the course will seek to make relationship visible, bringing our traffic with the world and with others into clearer focus.




    English Composition I: Achieving Expertise
    https://www.coursera.org/course/composition

    About the Course
    English Composition I provides an introduction to and foundation for the academic reading and writing characteristic of college. Attending explicitly to disciplinary context, you will learn to read critically, write effective arguments, understand the writing process, and craft powerful prose that meets readers’ expectations. You will gain writing expertise by exploring questions about expertise itself: What factors impact expert achievement? What does it take to succeed? Who determines success? Since personal investment yields better writing, you can select an area of expertise meaningful to you (a hobby, trade, profession, discipline, etc.) for your major writing projects, which will be drafted and revised in sequenced stages: a critical response to an argument about expertise (2pp.); an explication of a visual image (2pp.); a case study of an expert (4pp.) and an Op-Ed (2 pp.). Your writing will be central to the course as we create a seminar/workshop structure with peer response and selected instructor feedback.

    Two overarching assumptions about academic writing will shape our work: 1) it is transferable; 2) it is learnable. Being an effective academic writer involves asking meaningful questions and engaging in complex dialogue with texts and ideas. These skills are useful across virtually all academic disciplines and they provide a valuable means for making sense of non-academic experiences as well. Perhaps even more important, though, is that learning how to write effectively does not require inspiration or genius, but hard work, reflection, and feedback. This means that, with practice, dedication, and working with others, you can be an effective academic writer and contribute your ideas to important, ongoing conversations. Let's start now.




    Writing II: Rhetorical Composing
    https://www.coursera.org/course/writing2

    About the Course
    Rhetorical Composing is a course where writers exchange words, ideas, talents, and support. You will be introduced to a variety of rhetorical concepts—that is, ideas and techniques to inform and persuade audiences—that will help you become a more effective consumer and producer of written, visual, and multimodal texts. The class includes short videos, demonstrations, and activities.

    We envision Rhetorical Composing as a learning community that includes both those enrolled in this course and the instructors. We bring our expertise in writing, rhetoric and course design, and we have designed the assignments and course infrastructure to help you share your experiences as writers, students, and professionals with each other and with us. These collaborations are facilitated through WEx, The Writers Exchange, a place where you will exchange your work and feedback




    First-Year Composition 2.0
    https://www.coursera.org/course/gtcomp

    About the Course
    First-Year Composition 2.0 will help you to develop a better process and gain confidence in written, visual, and oral communication and to create and critique documents and presentations in college, in the workplace, and in your community. You will draft and revise the following assignments: a personal essay, an image, and an oral presentation.

    You will develop confidence in the following areas:

    Critical Thinking: Evaluate the effectiveness of personal essays, images, and oral presentations. Assess your work and the work of your peers. Reflect on your own processes and performance.
    Rhetoric: Analyze the ways in which you and other communicators use persuasion. Think about and use context, audience, purpose, argument, genre, organization, design, visuals, and conventions.
    Process: Apply processes (read, invent, plan, draft, design, rehearse, revise, publish, present, and critique).
    Digital Media: Produce written, oral, and visual artifacts.




    Crafting an Effective Writer: Tools of the Trade
    https://www.coursera.org/course/basicwriting

    About the Course
    Learn to become an effective builder of sentences using the basic tools of grammar, punctuation, and writing. By dedicating yourself to the craft of writing, you will learn to use the eight parts of speech and grammar to develop the four basic sentence types into a well-organized, detailed paragraph. This course is designed for anyone who wants to become a better writer. If you need to write more clearly for work, prepare for a placement test for a college, or improve your skills for current writing projects, this class will definitely be beneficial.

    Objectives:

    Students will be able to identify and correct some sentence level grammatical and punctuation errors.
    Students will be able to develop four sentence types: simple, compound, complex and compound-complex.
    Students will be able to recognize and use all four sentence types.
    Students will be able to develop a clear topic sentence.
    Students will be able to write a well-organized, detailed paragraph.

    Why would you want to take this course? There are a variety of reasons:

    As a pre-Assessment activity
    As a petition for English placement
    As a brush-up for students while in writing classes
    As a brush-up for students who don’t/can’t enroll in an English class
    As a resource for flipped/blended classrooms
    To become a better writer




    Comic Books and Graphic Novels
    https://www.coursera.org/course/comics

    About the Course
    The comic book pamphlet developed as an independent literary form in the 1930s and early 1940s and has been a favorite of adolescent enthusiasts and cult devotees ever since. Recently, it has entered into a process of transformation, moving from a species of pulp fiction on the margins of children’s literature to an autonomous genre, one Will Eisner labeled the graphic novel. This transformation has been noted in such literary venues as the New York Times and the New Yorker, as well as in an increasing number of university classrooms and bookstore shelves.

    “Comic books and Graphic Novels” presents a survey of the history of American comics and a review of major graphic novels circulating in the U. S. today. It is focused on three main points. First, it argues that as comics develop in concert with, and participate in literary culture, they should be considered literature. Second, it reasons that such a designation forces us to redefine our concept of literature itself. Finally, it explore this transformative literary world by arguing that comics have much to teach us about ourselves.
    3 Been thanked
    отсъстващ Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Tue Jan 29, 2019 11:50 am Тема за искане и даване на помощ Tue Jan 29, 2019 11:50 am Тема за искане и даване на помощ
    Дес, два цента и от мен (a.k.a. най-големия фен на „Малазанската книга“ на Ериксън в цяла ЧоБи ;) ):

    Не съм чел книгите на Есълмонт, понеже след Ериксън се отказах да чета епично фентъзи поне още 7-8 години – за мен Ериксън вдигна левъла на целия жанр , сега чакам да се появи автор, който да надмине него; а от отзивите, които съм виждал за Есълмонт, не вярвам, че точно той е тоя автор. Имай обаче предвид, че ако Есълмонт е подобен на Ериксън по жестокост към героите си (макар и оправдана в хода на сюжета), те чакат няколко хиляди страници жестокост. Това как би ти се отразило? Аз се вживявам много в текстовете, които превеждам/редактирам, затова си ги проучвам предварително – и отказвам такива, които ме сдухват. А да си докараш една-две години сдуханост за мизерни пари е... е. :(

    Може би най-сигурният начин да прецениш е, като изчетеш цялата трета книга.
    3 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Wed Jul 09, 2014 5:40 pm Re: Гласуване на номинации за Еврокон 2014 Wed Jul 09, 2014 5:40 pm Re: Гласуване на номинации за Еврокон 2014
    Аз ще се включа само за да кажа, че съм съгласен с голяма част от критиката.

    И на мен не ми харесва да изключваме хора от гласуването, защото не са активни фенове онлайн. Баща ми е чел повече фантастика от мен, но и веднъж не му е хрумнало да се присъедини към форум или да си направи фейсбук профил, та да ги обсъжда тия неща някъде. Така е, не е редно да бъде изключван заради това.

    И аз смятам, че на жанра му трябва масовизация, а не затваряне в културен елит. Средностатистическите фенки на вампирите и фенове на железния човек изобщо не биха казали, че се интересуват от фантастика именно защото думата не се възприема като нещо масово. А ако само автори ще награждават автори става безсмислено.

    В началото, докато още обсъждахме как да направим гласуването защитавах яростно именно тези две тези като приоритетни - Калин да ви каже колко сме спорили. Но в крайна сметка решихме да пробваме така и взе че стана много по-хубаво. И Калин се оказа прав за това. Какво ще спечелим ако отворим гласуването за всички? 5-10 дори 20 човека като баща ми, които биха цъкнали, но не биха се включвали в по-сериозни дейности. Супер. Тази година 20, догодина още 20, после ще започнат и да растат. Но какво още бихме "спечелили" като притурка към тях? 900 гласа за Сибин Майналовски бог знае откъде, 700 гласа за не знам кого... и пак по 20-30 гласа за останалите. И познайте колко ще са валидни или заслужени са тези резултати, познайте как ще се отрази на имиджа на конкурса и организаторите, познайте и колко от 250-те реални гласа тази година биха се върнали догодина или пък каква тежест биха имали те сред много повечето фалшиви. Тоест, оказва се, че експериментът тази година беше успешен, защото е несравнимо по-малкото зло.

    Явно за популяризирането на фантастиката ще трябва да се работи по други линии. Доброволни или заплатени (аз също искам някой ден да изкарам пари от SciFi.bg, а не само да давам, нищо че в близките 10 години едва ли ще ми се реализират щенията), кой каквито може, но в момента Еврокон не е инструмент, който да може да се ползва по тази насока. И в конкретния случай елитизирането на гласуващите взе че се оказа най-доброто възможно решение. А вече ако след 10 години всички сме свършили перфектна работа - фантастиката е адски популярна и в такова гласуване биха се включили хиляди хора, тогава вече ще стане безсмислено искането на профили и доказването на информиран избор, та ще застанем всички тук на един лагер. Но дотогава нямаме друг избор освен да караме така.
    3 Been thanked
    apocalexxnow Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Wed Feb 27, 2019 10:28 pm Re: Раздумки на редактори Wed Feb 27, 2019 10:28 pm Re: Раздумки на редактори
    Преди малко дочетох "Shadow of the Tomb Raider: Path of the apocalypse" и искам да споделя някои впечатления. Чудех се всъщност дали да не е в редакторската работилница, понеже обсъждаме в момента от коя гледна точка да се разказва историята, но тук ми се струва по-удачно.

    Първо малко предистория - книгата е замислена (или поне така се твърдеше) да запълни "белите петна" в събитията, които се развиват в третата част от ребуута на играта - Shadow of the Tomb Raider. Нищо подобно... Всъщност се попълваше едно бяло петно в нищожен/незначителен отрязък в началото на играта.
    Ужасно съм разочарована! Събития развиващи се в рамките на около 2 часа в един пещерен комплекс разтегнати в цял роман. РАЗТЕГНАТИ! УЖАСНО! МНОГО! Всичко описано с твърде излишни подробности, че стана толкова досадно и отегчително. Избутах до края буквално на инат. Блякс! Имаше около 10 гледни точки. Напълно излишно и разфокусиращо. От страна на "добрите" бяха три (прилично), обаче от другата страна бяха 6-7 (напълно излишно - имаше само един наистина интересен герой, а "шефа" им беше отвъд постен и плосък). И имаше едно безумно дебнене в тая пещера, направо ми се изпилиха нервичките. Цялото това нещо спокойно можеше да се побере в един по-дългичък разказ или новела. Даже най-добре в комикс, както направиха със случващото се между трите игри.

    Сравнявам сега и с "Tomb Raider: The Ten Thousand Immortals" на Дан Абът (spin-off на събитията след TR 2013), която четох наскоро. Ееее, там си се изкефих на макс! Историята се разказваше само от гледната точка на Лара, ритъма беше идеален за екшън, готина фабула с различни места и разнообразни случки, интересни антагонисти. Муцка от всякъде! Само на едно място едно преследване с коли леко ми досади, ама мен по принцип са ми досадни такива неща, така че повредата силно вероятно да е била в моя телевизор.

    Измрънках, похвалих, отивам да приспивам децата! :)
    3 Been thanked
    mitseva Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Sun Mar 10, 2019 9:47 am Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014 Sun Mar 10, 2019 9:47 am Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
    Хех! Дес, и при мен няма много коментари.
    Определено има дисбаланс между диалога и описанията. В същото време диалога е някак си доста описателен/увлекателен и дърпа добре действието. Реално има действия - Григор се появява и изчезва внезапно няколко пъти, хаха. Проблема идва когато "цъфнат" описанията-чаршафи на самата лаборатория и разни другости и това чупи ритъма.
    Зависи как върви останалата част от историята, но ако трябва да се огранича до само този откъс, бих скъсила значително описанията и да вкарам повече динамика без да пипам особено много самия диалог бутайки нещо в него.
    НО предполагам, че това е нещо като представянето на Лазар и Григор и разбира се сетинга, та има нужда от разчупване, раздвижване и балансиране.

    Timing: упражнението ми отне около час.
    3 Been thanked
    mitseva Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Mon Jun 10, 2019 11:49 am Re: Културни събития Mon Jun 10, 2019 11:49 am Re: Културни събития
    https://www.facebook.com/events/306383963644098/

    В четвъртък, от 19:30, в дома на Архитекта, на ул. Кракра, отново хорът в който участвам има концерт. Добре дошли сте :)
    3 Been thanked
    брръм Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Tue Jul 28, 2020 9:45 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Tue Jul 28, 2020 9:45 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
    [quote="За юни CZ център някъде незабелязано на сайта си и с подвеждащото заглавие "Виртуална библиотека""]Лятото е най-приятното време за четене! В началото на слънчевите месеци си позволихме да направим списък с "незадължителни" книги, които биха могли да разтоварят вашето ежедневие.[/quote]
    http://sofia.czechcentres.cz/public/galleries/166/165527/a3_poster_novi-knigi_web_za_mail.jpg

    Забележете името на файла. Определено са позапуснали бюлетина, щото нямам спомен да съм получавала информация за тези книги НАКУП.

    "Спящият град" е ясен, че си го харесвам и препоръчвам. Бих чела за чудатостите, за Екзюпери, на Хавел и евентуално за немско-чешката фамилия. Останалото е thanks, but no, thanks и е крайно време да почна да превеждам чешки книги. :shock: Омръзна ми да се превежда предимно най-нова литература, и то главно за БОЛЕЗНЕНИ неща - Холокост, осиновени, книгата долу вляво дори няма да я споменавам :(
    И ми омръзна преводаческите конкурси също да са за най-нова литература, а тя е пълна с напрягащ съвременен език/жаргон и тематика.

    Пък в киното дори И поляците се избиха да показват WWII и ко-мун-из-ум. Стига вече!!!
    Е, поне Вайдовият филм за художника Владислав Шчемински ми е любим и с един ГЕНИАЛЕН момент https://www.cinefish.bg/Polsha-izbra-Posleobraz-za-chujdoezichen-Oskar-news18315.html.
    Ако лентите не са комедии, текат реки от кръв, все някой ще го измъчват, а дори от споменаването на думата rape в какъвто и да е контекст ми призлява*. Милиционерският терор дори в "Светът е голям..." не ни го спестиха. Удар по главата с табла за шах от страна на налудничавия злобен поглед на Николай Урумов - quite enough :x Още си спомням пред очите кадър от "Дунав мост" :evil:. И дотук с филмите, че стана страшно.
    Толкова за възможността да по-желая новата книга на ЧоБи и да величая "Време разделно". Да беха внимавали как го екранизират и кога през деня го пускат по телевизията в детството ми. Един живот няма да ми стигне да ги изчистя тия спомени.

    *
    Коко :evil:
    Заради "Купи 1 книга" CZ център дарил книги в Перото. http://ndk.bg/news/cheshkiyat-kulturen-institut-v-sofiya-dari-knigi-na-literaturen-klub-peroto-9170-1
    "Cool". Добре че са снимали Светлето как ги докосва с лъстивите си за литература ръчици, за да се види къде точно се намират.
    А 1-2-те книги, дето Наско е оставил там още преди 5? години - лична "Дивна"? Те какво? Подпорки на бара?
    3 Been thanked
    frog Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Thu Jan 15, 2015 10:44 am Re: Ех, магесническа му работа Thu Jan 15, 2015 10:44 am Re: Ех, магесническа му работа
    Забравих да споделя, че прочетох "Ех, магесническа му работа" .

    Много ми хареса!! Имаше моменти, за които си казвах " Как го измисли това?", смеейки се. :D Финалът на книгата ме развълнува най - много, защото неочаквах да дадат Радостина на Чернобог. Мигът, в който главните герои осъзнават как я спасиха, какво преминаха, за да й помогнат да изживее своя живот и как те трябва да се разделят с нея. Много силен момент. : ))
    Другият красив момент беше с порастването на малката зеленоочка и нейните творения, в които рисува своите ангели - Лазар и Грирор.
    Много красив финал. Поздравления на автора, вълшебна книга - омагьоса ме. : ))
    3 Been thanked
    Светлана Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Sat Feb 12, 2022 7:51 pm Re: Настолни (вкл. бордови) игри Sat Feb 12, 2022 7:51 pm Re: Настолни (вкл. бордови) игри
    5. Има една подобна ситуация, която се случи докато играехме кампания по Fallout.

    Играчите се промъкваха през канализацията в опит да достигнат Сан Франциско-вия Чайнатаун, където се помещава базата на Шийте (една от фракциите в Fallout 2, забравих как се пишеше в оригинал). Операцията се провеждаше, защото подстъпите към Чайнатаун бяха мистериозно затворени - от Шийте нямаше и следа - но автоматичните установки все още отбраняваха енклава, та група търговци бяха наели партито да разберат какво аджеба става (или е станало) вътре.

    И така, промъкват се те из каналите и нали, стелтват. В един момент обаче, след успешен check, съзират в едно от разклоненията гигантски мутирали хлебарки (a staple of the franchise).

    Аз поемам наратива над успелия персонаж (защото играчите в тогавашната конфигурация бяха доста вяли откъм self-narration) и казвам следната реплика: "Псст! Ей (соча с пръст), хлебарки!"

    ...мдааа, ама тотално оплесках вербалните паузи. Резултатът прозвува по-скоро като: "Псст, ей, хлебарки!" все едно подвиквам на самите хлебарки.

    ... :? ...

    Играчите умряха от смях. Пет минути нон-стоп кикот. До края на сесията после ме ебаваха. А после седмици наред брат ми ме бъзикаше.

    Сега отдавна не ми е припомнял тази история (защото той е единственият останал от оригиналните свидетели), но... предпочитам да не го прави. ;)
    3 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Thu Mar 18, 2021 11:04 am Re: Културни събития Thu Mar 18, 2021 11:04 am Re: Културни събития
    "Сказание" - Никола Райков – предварителни поръчки на новата му настолна игра.
    http://prikazka-igra.com/skazanie.html
    Правила - http://prikazka-igra.com/images/Rules.pdf.
    3 Been thanked
    frog Author
    Rating Rating: 27.27%  
  • Sat Dec 08, 2012 10:06 pm Редакция: „Сделки за душата ми“ Sat Dec 08, 2012 10:06 pm Редакция: „Сделки за душата ми“
    Тема, в която ще раз парч хубавим един от романите на Еви – направо пред очите ви.

    А вие недейте само да воайорствате ;) – ами започвайте да прилагате всичко, което ви върши работа. Затова го правим пред очите ви. А не (само) защото сме ексхибиционисти... :D [/i]

    Първа задача: саморедакция . :)

    Минало е достатъчно време ( над една година от написването ), за да позабравиш „Сделките“ – да можеш да ги четеш като страничен човек. Или направо редактор.

    Започни ги наново – и отбелязвай следните неща:

    1. Инфодъмпове – пасажи, които струпват прекалено много информация на едно място и е по-добре да се пръснат из текста. Маркирай с „ОПС“ („опрости, пръсни, съкрати“).

    2. Неясноти – дупки в логиката и сюжета, които НАИСТИНА пречат на удоволствието ни като читатели. Маркирай с „?“.

    3. Противоречия – в логиката на историята или поведението и речта на образите. Маркирай с „?!“ (+ описание на противоречието).

    4. Неразработени сцени – такива, които трябва да се разширят/засилят, за да стане текстът по-въздействащ. Маркирай с ЕКО („Елиминирай клишетата, оживи!“).

    При първото четене само маркирай, без да се спираш никъде.

    Остави ги да прележат ден-два. (И подсъзнанието ти да формулира решения.)

    После почни да редактираш, проблем по проблем.

    Допитвай се навсякъде, където запецнеш.

    Въпроси? :)
    3 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 27.27%