Posts toplist

Rating posts

  • Post
    Been thanked
    Author
    Rating
  • Thu Nov 19, 2015 7:30 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Thu Nov 19, 2015 7:30 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
    Дей**, и мисли почна да четеш, не е на добре :)
    Всъщност ще си го оставя даже за след като прочета "Армада" (следващата му), което ще е неизвестно кога около НГ с други думи, понеже искам да видя "еднократна" рецепта ли е.
    Иначе съвсем кратко ще го кажа така: яко е, защото стъпва на спомените за доброто старо минало на многото, които помнят ония "славни времена", плюс втори таргет - любителите на "старотипната" фантастика като Jane Undead. И плюс широкоспектърните киберпънкари. И със сигурност - Игрите на глада. С този таргет и простичния, но "течен" наратив се чете бързо, не обръщаш внимание на дребните и едрите дупки... и оставаш доволен като от картофки от Макдоналдс. Добавяме и силен комиксов елемент и хитът е готов.
    Мога да предложа по-добра книга такъв тип за четене, но е стиймпънкария: работи на същите принципи, но с друг таргет, естествено.
    1 Been thanked
    Mokidi Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Wed Dec 02, 2015 6:01 am Re: „Градска вещица / Ловец на таласъми“ Wed Dec 02, 2015 6:01 am Re: „Градска вещица / Ловец на таласъми“
    Привърших Ловеца на таласъми снощи. Като цяло симпатична книжка, макар да очаквах нещо по-епично от ежедневното, битово изтребване и прогонване на свръхестествени твари. А да, и това с кмета и природозащитниците беше дразнещо, както и името на въпросната Бриджида. Това с мадамата Карла не го очаквах, та предполагам изненадата е доста на място. Колкото до гардовете - не стигнах до изтребването им, предполагам, че е имало свидетели, та да нарочат толкова бързо нашия човек. А пък оставянето на живи свидетели е тъпо, тъй че си го е заслужил.
    1 Been thanked
    Jane Undead Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Thu Dec 24, 2015 10:17 am Re: Теодор Стърджън Thu Dec 24, 2015 10:17 am Re: Теодор Стърджън
    My review of Slow Sculpture :

    The strongest collection in the entire 13-volume series, if you can trust my tour of its highlights:

    ~ "The [Widget], the [Wadget], and Boff" is a novella straight from the pinnacle of Sturgeon's acme, casting (or, like the fire at its end, burning ) insights into what makes human beings tick, and making us re-evaluate our taken-for-granteds. Such as the idea that staying decent is more important than staying alive . The story distills "Ask the next question," the principle that Sturgeon championed throughout his life.

    It also took my breath away with its diversity of characters and thought processes. If there is one piece I could give as an example of writing a varied, verisimilar cast, this would be it.

    If the plot had been more dynamic, I'd have placed "The [Widget]..." on the same pedestal as More Than Human and To Marry Medusa .

    ~ "Slow Sculpture" is the most condensed, most moving, most Sturgeonesque of them all. I know I still have a volume and a half to read, yet I am certain of this verdict.

    It works on absolutely every level: the fascinating scientific theory; the enormous stakes (both the life of one protagonist and the fate of humankind--but not in that literal, banal sense); the lovable, multi-faceted protagonists, with their pain and pathos gathered over two lifetimes; the resolution; the choice of words and metaphors and imagery ....

    I don't know if there's any point in writing this. Don't waste your time with it; go straight for "Slow Sculpture," even if it's the only Sturgeon story you'll ever read.

    (I bet it won't be.)

    ~ In his mid-50s, Sturgeon was not only alive and well ; he was also as naughty as ever. Consider "Necessary and Sufficient," a novelette in which a scientist functions better the greater the pressure on him. So he, perhaps unconsciously, gets involved with two women at the same time.

    Here're some of the effects when the ladies find out about each other:

    “What happened?”
    “We’ll never know. Whatever it was, Lasvogel walked in on it.”
    “That must have been the night he limped into the lab with the scratches on his face and the big bruise on his cheekbone.”
    “Language of love,” said Merrihew. “One of ’em.”
    “And by morning he had the new formulation.”
    “Pressure enough,” said Merrihew, spreading his hands in a Q.E.D. gesture. “Necessary and sufficient.”

    And then--the grand finale. Which I will not spoil for you. Let me just say I haven't laughed so hard in a while.

    ~ I've already talked so much about "Occam's Scalpel" to my friends (besides translating it for our anthology Зелени разкази (ама _наистина_) ) that I'm hard put to find anything to say here. Just like in "Slow Sculpture," the characters are shown gorgeously, the scientific theory kicks our brains around (" Stop sleeping tight, ya morons!") , and the finale blows them into deep space. Looking for ... what? :D

    ... So. Is there any point in writing this?

    ~ Straight from the Story Notes on "Occam's Scalpel"--and in the face of materialist reductionists :

    Sturgeon’s intro to this one:
    Who was the richest man in the world in 1971, while I was writing this? And what came creeping into my typewriter to suggest that any particular rich man would die under inexplicably mysterious circumstances?
    I am unabashedly proud of some of the things I have done and can do with a typewriter. I’ve gone through a lot of grinding and polishing and tumbling to learn how to do it.
    But there is something else that happens once in a while, something I’m unaware of at the time, which doesn’t manifest itself to me until after I’ve written a passage and reread it. I see then some hundreds or thousands of words written outside any learned idiom, written, as it were, in a different “voice,” and containing, sometimes, factual material which I did not and could not have known at the time, and (rather more often) emotional reactions and attitudes which I know I have not experienced. This phenomenon is quite beyond my control; that is, I know of no way to command or evoke it. I just have to wait for it to happen, which it seldom does. When it does, it keeps me humble; when I’m complimented on it, I feel guilty.
    Howard Hughes, the reclusive billionaire, died in April 1976 of malnutrion. Sturgeon seems to be implying by this introduction that at the time he wrote “Occam’s Scalpel,” it was not known that Hughes would die of starvation like the rich man in the story.

    ~ "Pruzy's Pot," the finishing touch to this collection, is both an act of wild hooliganism (I approve!) and a kick turning our fingers back at ourselves (I approve !).

    A good way to conclude, all in all. Just ... hold your pants tight. ;)
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sun Jan 17, 2016 2:06 pm Re: Какво ще стане ако Тристан на Джоана Линдзи по погрешка. Sun Jan 17, 2016 2:06 pm Re: Какво ще стане ако Тристан на Джоана Линдзи по погрешка.
    А разгледа ли темите „Как четем критиката“ и „Как пишем критика“?

    О-о-о, да! Вчера ги и пре-прегледах…
    Има едни руски форуми, с извадки на най-великите мисли на средностатистическия критик. Когато ми остане време мога да преведа нещичко от там, ако е интересно на останалите. Ако не друго, поне смях наистина има в изобилие!
    Това, не че има общо към темата, но снощи се зачетох из въпросните изкази… Горкият Лукяненко…
    1 Been thanked
    N.Perfilova Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Fri Feb 12, 2016 4:41 pm Re: Не-културни събития Fri Feb 12, 2016 4:41 pm Re: Не-културни събития
    Er, hem... Здравейте,

    може да използвате това видео и да я обработите със Photoshop, за да стане 2 цвята, това може да ви дадем като съвет. Не е необходимо фона да е студиен, не се притеснявайте за това. Важни са най-вече идеите.
    Успех,
    Нещо липсва ли в този отговор?! :shock: Например товато видео?! Мисля, че споменах, че нямам дигитална и художествена култура (с второто имам предвид, че не мога да рисувам нито на ръка, особено с мишка; с първото имам предвид, че всякакви обработки са ми изначално чужди. Мога само автоматично да изсветлявам снимки до автоматични настройки, да режа и да слагам в рамките на едно и също изображение. И да оразмерявам. Всичко друго - просто НЕ), а ме пращат на Photoshop :lol: Добряци... Божкей, божкей... Може би трябваше да си започна предното писмо с "Пиши ви идин ниуспял филулок, на койту саму ъвукади му ръстът из глъватъ и съ прискачът сзъпитайки". Или поне така да го подпиша.

    Изпращам ви едно примерно видео, в You tube има още доста полезни по темата:
    https://www.youtube.com/watch?v=xEBdTXkGg-Y&feature=youtu.be
    Поздрави и успех. Очакваме с нетърпения вашите идеи за конкурса.
    Е... мерси :cry:
    1 Been thanked
    frog Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sat Feb 20, 2016 10:06 am Re: Пентаграм Sat Feb 20, 2016 10:06 am Re: Пентаграм
    Ето и пълната покана. Текстът е на Хрис, с леки модификации от мен:

    Драги уважаеми,

    Ще си имаме живо четене, посветено на „Пентаграм“ : сборник на Атанас П. Славов, който събира най-ярките текстове от 40 години творчески търсения – и едни от най-топлите въобще.

    http://choveshkata.net/blog/wp-content/uploads/2014/04/Pentagram-korica-e.jpg

    Датата е 27 февруари (събота), 18 ч. , мястото – Книжен център „Славейков“ . КЦ „Славейков“ се намира на пл. „Славейков“ 7 в големия безистен леко вдясно срещу фонтана. Вътре в безистена се оглеждайте от дясната страна за надпис „книги-игри“, до борсата за учебници.

    Вход свободен. :)

    За да можете да се подготвите подобаващо, приканваме ви да си поискате електронната книга от poslednorog -в- gmail-точка-com достатъчно рано преди датата. Иначе ние не сме особено гласовити и трябва да си носим бонбони за гърло, за да можем да четем. Всяка помощ ще ни е от полза.

    Дори да не успеете да дойдете на събитието, пак си поискайте електронния сборник (ако ви се чете :)). Като всичките ни български издания, той се разпространява на принципа „плащате ако и колкото прецените“. Най-важното за нас е да стигне до всеки, който ще му се радва.

    ~~~

    Напомняме, че имаме самотни хартиени книги, които си търсят читателите. :) (Те и електронните са самотни, но поне самотата им не се забелязва толкова пространствено.)

    От следния списък може да си изберете до 25 февруари включително . Пишете ни на горната поща и ще ви донесем. Ако не ни пишете, нищо няма да носим. :)

    „Бленуващите кристали“

    „Да пробудиш драконче“

    „Пълноземие“

    „Слънце недосегаемо“

    „Докосвания“

    „Приказка за магьосници, физици и дракон“

    „Дивна“

    „Непоискано добро II“

    „Играта“

    „Шахтата“

    Въже от светлина - Светлини сред сенките

    Щъркеле-въркеле - Яна Ляпова

    Миличко мое тефтерче - Весела Фламбурари

    Целият свят в ръцете

    Аурелион: Монетата - простете, не сме сложили корицата на новото, преработено издание! (Което си е пълноправен участник в поредица „Човешката библиотека“. ;) )

    Аурелион: Храмът

    Макс – момчето от реалния свят; Злостоик

    Дупка в небето

    Искрици Божии

    Мина, магиите и бялата стъкленица и втората част на приключението

    Пухкава приказка

    Светлоглед

    и разбира се: Мигновечност на Атанас П. Славов . :)

    Нищо по-хубаво от живо четене, докато се правим, че си почиваме . :}

    P.S.: Ако се питате защо втората част от списъка е без кавички, елате и ще ви кажем. ;)
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sat Mar 19, 2016 8:26 pm Re: Не-културни събития Sat Mar 19, 2016 8:26 pm Re: Не-културни събития
    На 26-ти април Контрол ще в пиано бар "C'est la vie" (Шумен). Ще ги подгрява световно неизвестната банда Само двама с моя милост на баса и около 30-тина минутен сет наситен предимно с авторски парчета. Така че ако случайно има ЧоБити от Шумен ще се радвам да се видим там тогава. Контрол са ясни, ето едно от любимите ни парчета (с предишния басист):
    https://www.youtube.com/watch?v=uoTLKDf72JE

    Слагама в не-културни събития, тъй като все пак говорим за пънк :D
    1 Been thanked
    Cliff_Burton Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Thu Mar 31, 2016 6:30 pm Re: Как спасяваме света Thu Mar 31, 2016 6:30 pm Re: Как спасяваме света
    Трети откъс от антологията: „Молив с гумичка“ от Александрина Димова (и продължаваме да търсим корица)
    1 Been thanked
    elmindredaquark Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sat Apr 09, 2016 5:45 pm Re: Християнството, вярата... и още Sat Apr 09, 2016 5:45 pm Re: Християнството, вярата... и още
    С sharra полека се връщаме насам...

    (...) What I wanted to get through with that argument was that the super-organism wouldn't work because

    1. The super-organism assumes that we are all connected
    2. Through this connection we will get our just deserts based on whatever action we take
    3. However, there are many moral things we do that do not really get taken into account when results come about

    If I have misunderstood this, please tell me how. Since if I have gotten this wrong it means that I don't even understand the central idea you're basing this thing on. (...)

    (...) Now let's tackle my 'superorganism' metaphor one aspect at a time.

    Re: we're all connected

    To help you understand what I mean by 'connection' (and to help me understand to what extent our physical perceptions--the foundation of those pesky 'axioms' ;)--differ), please answer these questions:

    In general, do you feel pain or discomfort when you watch another person getting hurt?

    How about animals? Can you give me a few examples of species that trigger a response vs. ones that do not?

    Yes, if a person is in pain in a way that I can understand I will feel pain. It will be even more effective if the person is very obviously feeling pain.

    For animals, I will empathize with its pain more if the suffering of the animal is apparent in a way that I can understand (screams, wide eyes), and I will empathize more with mammals (probably). Although I can't actually imagine to what extent I would do so with different mammals.

    Thank you for your answers. (Mine, BTW, are very similar.)

    My next question is: since nobody is hurting you , why do you feel pain in those situations?
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Fri Jul 25, 2014 10:37 am Re: "Градска вещица" (новият Върдж) търси читатели-изпитател Fri Jul 25, 2014 10:37 am Re: "Градска вещица" (новият Върдж) търси читатели-изпитател
    Питах, защото с Уейн не сме точно в най-добрите отношения и се надявам да няма негативи за теб. Но щом ти поръчваш бета-тестването можеш да ме броиш. Имам опит с бета-тестване на две Таласъмчета, както и с първа част (и обещана втора) на "Самсон". Какви са ти сроковете обаче за тестване? Защото за читаво бета-тестване отива време :)
    1 Been thanked
    Cliff_Burton Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sun May 08, 2016 6:06 pm Re: Културни събития Sun May 08, 2016 6:06 pm Re: Културни събития
    За интересуващите се от българското - у нас и по света - вярвам интересен разказ и среща ще бъде Веселка Тончева - многопътувала, много знаеща, много обаятелен събеседник и човек.

    Кога? 12 май 2016 г., 18.30 ч. във Фабрика за идеи в София, ул. "Проф. Никола Михайлов" 12 (близо до спирката на Стадиона, на Канала)

    ********

    КРЪГ е общата вълшебна формула на Ideas Factory Association / Фабрика за Идеи и Асоциация Онгъл за едно топло градско приютяване на фолклора ни и на всякакви теми, свързани с националната ни идентичност.

    Наш мъдър вдъхновител този път ще е доц. д-р Веселка Тончева!

    Темата е „Българи в Албания“ и Веселка Тончева ще сподели своя изследователски опит от теренните проучвания сред малко познатите „нашенци“ от областите Голо Бърдо, Мала Преспа и Корчанско, Гóра, останали на територията на Албания след Балканските войни - тяхната история, език, религия, музика и идентичност.

    КРЪГът ще се затвори с кратък филм, визуализиращ местата, хората и традициите, за които ще стане дума.

    * * *

    Официално, дискусията е част от Семинара по практическа етнология и медиевистика „Проф. д-р Иван Шишманов” - дейност на Асоциация Онгъл. Основан е през 1988 във Факултета по славянски филологии на СУ „Св. Климент Охридски” и цели поддържане на академичните традиции за общуване между млади хора от университетски и неформални общности в България и чужбина.

    ЗАПОВЯДАЙТЕ! Единствено ви молим да заявите присъствие предварително на info (-в-) ideasfactorybg.org , защото фабричният ни дом е с ограничени размери. Доскоро!

    https://www.facebook.com/events/1598353493789927/
    1 Been thanked
    Люба Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Wed Sep 28, 2011 7:12 am Re: Аниме-й! Wed Sep 28, 2011 7:12 am Re: Аниме-й!
    Уви, за School Rumble бг субтири още няма. :(

    (За да проверите какво е било превеждано вече, гледайте в тази тема във форума на animes-bg.com)

    Ев... Ев?

    Искаш ли ти да си родоначалникът им? :)

    Сериозно те питам. Само кимни благосклонно... аз ще ти намеря английските, от които да превеждаш.
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Tue Jun 28, 2016 2:29 pm Re: Основи на Човешката библиотека Tue Jun 28, 2016 2:29 pm Re: Основи на Човешката библиотека
    Представяне на Човешката библиотека за ShadowDance във връзка с инициативата им за статии, посветени на Фантастичния фендъм:
    http://www.shadowdance.info/magazine/articles/choveshkata-biblioteka/

    Човешката библиотека е доброволческа мрежа от читатели, писатели, преводачи, редактори и коректори, чиято мисия е да насърчават и популяризират книги, развиващи човешки качества.

    (...)

    Стараем се да се грижим за нашия общ дом, Земята. Повечето ни издания са отпечатани на изцяло рециклирана хартия или са електронни. Имаме обаче и издания на обикновена хартия. За да се отблагодарим на горите за тях, отделяме десет процента от приходите и участваме в залесявания.

    Една от мисиите ни е книгите да са достъпни за читателите. Затова почти всичките ни електронни издания се разпространяват на принципа „Плащате ако и колкото прецените“. По-важното е да ги прочетете.

    Друга от мисиите ни е да осигурим достойно заплащане на творците: хората, които създават книгите. Затова всички приходи от е-изданията ни и възможно най-голяма част от хартиените стигат директно до авторите, преводачите, редакторите, коректорите, съставителите, илюстраторите и оформителите.

    През 2012 г. Човешката библиотека обедини сили със Сборище на трубадури и издателство MBG Books в организирането на Конкурс за български фентъзи роман. А през 2014 г. и 2015 г. двама от финалистите, Калоян Захариев с Ех, магесническа му работа и Мария Гюзелева с Нощта на скорпиона , получиха своята награда – публикувахме произведенията им като част от нашата поредица.

    От 2012 г. съвместно с фентъзи клуб Светлини сред сенките, електронно списание SciFi.bg и Фентъзи ЛАРП център организираме Копнежи за ученическо/растящо творчество . Тази година издадохме електронната антология Как спасяваме света , съдържаща отличените текстове от миналогодишния Копнеж.

    През последните три години провеждаме Копнеж за човечни книги , чиято основна цел е да помогнем на авторите и издателите с разгласата и разпространението, а и на читателите – с пресяването на огромния брой заглавия, излизащи всяка година.

    И понеже връзката ни със света отвъд нас самите ни е скъпа, през 2014 г. организирахме и Копнеж за зелени разкази (ама наистина ) . Отличените текстове бяха включени в първата едноименна антология. Издадохме я в електронен и хартиен вариант (на 100% рециклирана хартия). Антологията е международна и освен български автори съдържа текстове на Дейвид Брин, Теодор Стърджън, Адам Ракунас и Сергей Другал.

    Human_lib-BGОт 2011 г. съвместно със сдружение Професионален форум за образованието провеждаме писателски работилници за всички, които искат да усъвършенстват уменията си в създаването на художествени (и не само) текстове. Засега сме организирали осем. И продължаваме . Преводаческото ни крило пък (известно като Фантазийска преводаческа школа – заради Фантазия на Михаел Енде ;) ) от 2005 г. подбира, превежда и търси реализация на българска проза в англоезичния свят. Понякога дори намира .

    Отворени сме за нови приятели и съ-участници винаги. Заповядайте!
    1 Been thanked
    Adi Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Tue Oct 11, 2011 11:03 pm Re: Вампири, върколаци... и подобни твари Tue Oct 11, 2011 11:03 pm Re: Вампири, върколаци... и подобни твари
    Интересна е разликата между нашенските вампири и захаросаните им холивудски събратя. Цани Гинчев има събрани предания за вампири и други свръхестествени създания, горещо го препоръчвам.
    Българските вампири се наричат още плътеници, упири, лепири, дракуси. Човек може да се превърне във вампир по много причини. Ако е бил нечист по душа; умрял без да се пречисти/изповяда; умрял от насилствена смърт; прескочила го котка, преди да го заровят; подаден е предмет над трупа; погребан неопят; самоубийците; разбойниците. Вампирите излизат от гроба, душат и пият кръвта на добитъка, децата и понякога възрастните, душат хората, които спят на лявата страна. Понякога се завръщат в семействата си и живеят, все едно нищо не е било, даже могат да имат деца. Според някои предания вампирите са без кости, като мяхове пълни с кръв. Според други ако не бъдат премахнати до определено време се "уплътяват" и съвсем не могат да се различат от хората.
    В българския фолклор образът на вампира се преплита с образа на змея. Могта да станат стопани на селото, също като змейовете са уязвими към съботници или глогове (хора родени в събота, които според българския фолклор имат свръхестествени способности).

    Ама, че съм ряпа. Сега намерих връзката - http://www.bulgarian-folklore.com/articles.php?article_id=226
    При все, че в цял свят има кръвопийни свръхестествени създания, ми се струва, че вампирът е с източно-европейски произход, само дето са го гримирали, да не гнуси висшето западно общество :) .
    1 Been thanked
    Lachdanan Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sat Nov 19, 2011 10:12 pm Re: Преводачески работилници Sat Nov 19, 2011 10:12 pm Re: Преводачески работилници
    Темата май има нужда от малко раздвижване, та реших и аз да се включа :) А и най-сетне успях да прослушам ония записи (къде внимателно, къде малко по диагонал... ама важните неща прилежно си ги записах :) ) И нали съм ново попълнение, веднага да попитам - сформирани ли са вече определени преводачески екипи и кога се предвижда среща на живо, за да мога и аз да се лепна за някой? Веднага си признавам - опит в превода имам, но не и в посока български-английски, така че по-скоро се пиша заек. И в тази връзка - къде мога да намеря окончателно завършен (и по възможност продаден) превод на школата - да си го чета и да се вдъхновявам? :)

    Така, сега за да докажа, че съм си написала домашното - няколко коментара и предложенийца по двата превода, които бяха пуснати за обсъждане. По този на Илка нямам много какво да кажа (много труден оригинал, браво за куража!), освен няколко съвсем дребни неща:
    Adriana slept not more than half an hour or an hour a day - не е ли по-граматически правилно no more ?
    she was into/inside life during the whole time, she lived it, every day, very hour until that age of ninety-three years - за какво ни е това during ? Years също ми се струва излишно, подразбира се.
    И накрая, много ме мъчи въпросът как по дяволите е "отпадам", но в контекста освен ceased to exist (което не е кой знае колко по-различно от оригиналния превод на Илка) или евентуално disappeared , друго не ми хрумна.

    Колкото до компютърния бог (нахално ли ще е ако си поискам целия текст, сюжетът ме заинтригува? ;) ), в началото ми се стори, че на места преводачът е попроменил някои смислови елементи, но щом превеждаш собсвения си текст - позволено ти е :)
    Като цяло ми се струва, че може по-честичко да се използват contracted forms, защото стилът е доста разговорен и разни had not и did not ми стоят твърде формално. Няколко лексикални предложения:
    at the first try/go за "от раз"
    when it (actually) hits us за "когато ни дойде до главата" (да, it hit me има и значението на "просветна ми", но се използва и за disasters ;) )
    a lesson to learn за "поуката за в бъдеще"
    Едно питане:
    The only things that made the pains in my hand and soul bearable - pains в мн.ч. не придобива ли друго значение (пример: изрази като to take pains ), и следователно, тук не трябва ли да е в ед.ч.?
    И две граматически дреболии:
    when, God forbid, some friend loses his data - тук според мен притежателното местоимение трябва да е their - не заради политическа коректност, а защото съм забелязала, че и в разговорния език то се използва, ако не се знае пола на извършителя. Или греша?
    Global warming has just the same effect on hardware as it did on dinosaurs - с риск да си навлека гнева на редактора :) - не трябва ли глаголът have да се използва и в подчиненото изречение - as it had on dinosaurs ?

    Това като че ли е всичко - знам, че съм се вторачила в какви ли не дреболии, но нали целта е да огладим максимално текстовете? (Честно казано, сега малко ме е страх да си препрочета моя собствен "пробен" превод, че май набързо го правих... Кой знае какви глупости ще открия :) )

    П.П. Sorry за дразнещо дългия пост!
    1 Been thanked
    Dess Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sat Dec 10, 2011 11:45 am Ново лого за Човешката Библиотека Sat Dec 10, 2011 11:45 am Ново лого за Човешката Библиотека
    Кал, предлагам ти това лого, както говорихме. Нека се гласува.

    http://img825.imageshack.us/img825/3677/71148285.jpg
    http://img814.imageshack.us/img814/3927/91730870.jpg
    http://img641.imageshack.us/img641/7095/31320866.jpg
    http://img440.imageshack.us/img440/6909/96471332.jpg
    http://img542.imageshack.us/img542/9338/36307634.jpg
    http://img846.imageshack.us/img846/5466/46156989.jpg
    http://img805.imageshack.us/img805/3889/97634534.jpg
    http://img52.imageshack.us/img52/3963/17041972.jpg
    1 Been thanked
    stanev Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • 1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Mon Jan 16, 2017 3:01 pm Re: КАФЕ-ПАУЗА: Alan Wake, творческият блокаж и storycraftin Mon Jan 16, 2017 3:01 pm Re: КАФЕ-ПАУЗА: Alan Wake, творческият блокаж и storycraftin
    Да, възможно е дефиницията ми да се припокрива с някоя от твоите. На този етап точно това е част от проблема - още нямам достатъчно опит, за да мога лесно да отличавам кое какво в какъв момент е.

    Методиката, която предлагаш, ми звучи много интересно - като методът на снежинката, само че наобратно. Определено ще направя едно тестово кръгче и ще видя как ще се получи. :)

    Иначе един метод, който аз съм използвал/сега ползвам, е да разпиша предварително мета-сюжета на романа - което включва как са се изградили мотивациите на персонажите, какво се е случило/заплело преди началото на историята и как се е стигнало до първоначалната ситуация, която читателят познава като Пролог/Глава 1.
    (Макар да ми е доста полезен, този метод все още е недоказан - нямам завършен роман, стъпил на него. Плюс това е ползван само два пъти, но и в двата случая резултатите за мен бяха смайващи...)

    Относно "Космически залог" - пожелавам приятно четене. Ако ли не, чакам критика. :D
    1 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sat Jan 14, 2012 6:54 pm Re: Труд и творчество Sat Jan 14, 2012 6:54 pm Re: Труд и творчество
    85. Национален литературен конкурс на тема “В една вълшебна звездна нощ”
    Тема: ---
    Краен срок: 10 март 2012 г.
    Резултати: ???
    Възраст: от 7 до 16 години, разделени в три възрастови групи: 7 - 10 години, 11 - 14 години, 15 - 16 години.
    Вид творба: до 2 литературни творби /разказ, приказка, стихотворение/, специално създадени за конкурса. Творбите да са с обем до 5 машинописни страници.
    Изисквания:
    Творбите за конкурса, с обозначени на тях: трите имена, възраст (навършени години), училище, адрес, телефон и e-mail за контакти, изпратете на адрес:
    8800 гр. Сливен
    ул. “Никола Карев” № 1
    Регионална библиотека “Сава Доброплодни”
    за конкурса “В една вълшебна звездна нощ”
    или на e-mail: reglibsliven -в- iradeum.com
    Награди: Ще бъдат раздадени много награди. Отличените литературни произведения ще бъдат издадени в сборник.
    повече инфо: тел. за справки: 044/62 39 70 ; 62 24 41
    http://childbookfest.iradeum.com/
    1 Been thanked
    nancheva Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Mon Jan 30, 2017 3:05 am Re: Културни събития Mon Jan 30, 2017 3:05 am Re: Културни събития
    Теодосий, макар и по обиколен път, явно се грижи да не залинявам съвсем.

    13 февруари (пон.), Студио 5, 21:30, 15 лв. - "Джаз линия" , or... how it all started.

    Прекият път е това http://theodosiispassov.com/bg/about-me/concerts, обиколният е fb.
    Теодосий Спасов и Веселин Койчев работят и създават заедно през 1984-та групата "Джаз линия". Те поднасят първите образци с присъствието на народен инструмент кавал, на българския фолклор и джаз. Изречение и чудо.

    Техният стил е обект за подражание от български и чуждестранни изпълнители. Работят съвместно с композитора Дарин Бърнев, създавайки уникална музика.

    В началото са отричани от критиката, която смята музиката им за "не джазова". За учудване на критиците обаче, всички концерти на групата се приемат с огромен успех. Всяка поява на "Джаз линия" на сцената предизвиква фурор. Развиват много активна концертна дейност, като изнасят средно около 100 концерта годишно, изключително много за концертна група.

    Тяхната музика се превръща в еталон за "български" етноджаз. Тя се отличава с ярка национална принадлежност и силно присъствие на българския фолклор, не само в темите на пиесите, а за първи път и в тяхната разработка и в импровизациите.

    В програмата, която ще изнесат Теодосий Спасов и Веселин Койчев, участват още музикантите:
    Радул Начков – барабани, член и създател на "Джаз Линия" и Александър Леков – бас.
    1 Been thanked
    frog Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Wed Apr 05, 2017 12:50 pm Re: Образованието Wed Apr 05, 2017 12:50 pm Re: Образованието
    Витамин П : https://www.facebook.com/events/1247646511938051/

    На всеки две седмици се събираме в ректората на СУ, за да поговорим за витамин П(рирода/ланина)

    Вчера беше втората ни среща, на която се запознахме с дейността на четирима души, работещи в планината, а следващата среща, която ще се състои на 18-и април от 18:30 ч , ще е на тема " Спорт, развлечение, приключения ".

    Идеята е да разширим кръга от хора, вълнуващи се от витамин П (смятаме, че това е всеки, навсякъде :), да заздравим/започнем общуването помежду си и да си помагаме в набавянето му.

    Организатори са Естествоизпитатели и екоклуб UNECO.

    Като част от клуба ви каня, за да стане още по-наситено и по-взаимно. :)

    Пътуващ университет (Чипровци) http://placeforfuture.org/?p=3329

    Тази година ще се проведе в периода 20-25 май 2017 г.,

    Ако ви е интересно да разберете повече от организаторите на деветото му издание, елате на 10-и април от 18:30 ч в зала 21 в сградата на ректората на СУ (Исторически факултет, южно крило): https://www.facebook.com/events/1128415560621525/

    :-)
    1 Been thanked
    Лъч Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sat Oct 01, 2016 3:19 pm Re: Раздумки на коректори Sat Oct 01, 2016 3:19 pm Re: Раздумки на коректори
    След седмица се отправям на дванадесетдневен курс, 10 от които ще прекарам в мълчание.
    Мое саркастично височество ще запази погнусено мълчание.
    1 Been thanked
    frog Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Mon Feb 20, 2012 8:29 pm Re: Мъглявината Андромеда Mon Feb 20, 2012 8:29 pm Re: Мъглявината Андромеда
    Гравитационното червено отместване не би следвало да играе кой знае каква роля върху наблюдаваното от Земята. Това, което Хъбъл е открил, е доплеровото червено отместване. То не е единствено и не може да се отхвърли току-така. (Между другото, има и синьо доплерово отместване - от обекти, които се приближават. Например, ако не ме лъже паметта, галактиката Андромеда.) А това, което ти наричаш "умора на квантите" се състои в следното - квантите получават червено отместване, тъй като минават през пространство, което се разширява. Т.е. това означава, че Вселената се разширява, и доколкото аз схващам се използва за доказателство на това, че Вселената се разширява, а не обратното, както е решил Ефремов.
    1 Been thanked
    Jane Undead Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Wed Sep 06, 2017 8:41 am Re: Зиндел Wed Sep 06, 2017 8:41 am Re: Зиндел
    Би трябвало да е с „дж“ – протагонистът на Махабхарата се чете „Арджуна“.

    Иронията върху иронията е, че Зиндел се проваля в обяснението си за беднотата на словото, използвайки словото. Тази му книга не е написана толкова въздействащо, колкото „Реквиема“. Хмм... значи ли това, че той всъщност доказва тезата си? :mrgreen:

    Отбелязвам си да поговорим за новата ти парадигма, като се видим. (Освен ако не ти се пише за нея. С клетото бедно слово. ;) )
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • 1 Been thanked
    stanev Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Thu Oct 26, 2017 8:52 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Thu Oct 26, 2017 8:52 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
    Отзив в Goodreads за „Ромфея“:

    От „Ромфея“ би се получила прекрасна видеоигра.

    ... Каквооо? Не ми вярвате? На експерта ?

    Досущ като Devil May Cry. Но Истинското Нещо , а не оная пародия reboot...

    А ето и някои по-литературни наблюдения:

    ~ Не помня да съм го споменавал преди, но има две отношения, в които Стефан ме впечатлява:

    - Безапелационно: скоростта, с която се развиват историите му. Всички без изключение препускат като тия тракийски жребци тука. Понякога направо зашеметяват.

    - Апелационно (ми и такава дума трябва да има ;): чувствеността им. Неведнъж съм мрънкал , че за секс се пише трудно – но неговият звучи красив и истински. А мъничкото ми недоволство е заради предната му особеност, скоростта. Скоростният секс всъщност не е най-зашеметяващият. :D

    ~ Друга отличителна черта на Стефан са героите архетипи – или най-малкото свръхтипове. ;) Марк-Аурас тук съчетава свръхчовешкото и твърде човешкото. Струва ми се, че такъв човек няма и никога не може да има; струва ми се, че винаги съм го познавал и нося нещо от него. Носите, носим.

    От западните писатели само Alfred Bester и A.A. Attanasio смеят да работят с такива екстремуми. Поне аз за други не се сещам.

    ~ Най-домилялата ми сцена до момента (и демонстрираща как при автори като Стефан нищо не е както го очакваме):

    Йоко лежеше в леглото на Ханс, завита почти през глава, а Ханс, както си беше в напрашения костюм, стоеше до прозореца и надничаше през завесата навън.
    – Спокойно е – рече ѝ. – Можеш да се отвиеш.
    Йоко леко отметна завивката. Ханс седна до нея в края на леглото.
    – Защо го направи? – попита го.
    – Писна ми от този самозабравил се тип.
    Йоко се надигна. Облегна се на стената, усмихна му се недоверчиво и попита:
    – А сега ще ми кажеш ли истината?
    Ханс се засмя.
    – Няма да повярваш.
    – Опитай.
    – Да поговорим за друго, става ли?
    – Какво търсиш тук? Ти не си като останалите.
    – Какво мислиш, че съм?
    – Имах предположения, че си учен. Вероятно работещ към лаборатория с много висок бюджет. Тук си за проби на магическите субстанции. Или археолог.
    Ханс се засмя тъжно.
    – Второто е вярно, така ли?
    – Ще ти кажа какво съм. Актьор. Порноактьор. При това звезда.
    – Ей, ама вярно ли! – блеснаха очите на Йоко. – Кажи ми го на немски!
    – Не е толкова весело, знаеш ли? – Не се превземаше, насилваше се да се усмихва, но напразно. – Навярно си чувала, че процентът на самоубийствата сред порноактьорите е по-висок, отколкото при всяка друга професия. Е, малко се посамоубих... Не, не точно. Не трябваше да минава за самоубийство, защото нямаше да получа никакви пари. Но сам режисирах смъртта си.
    – Застрахователна измама?
    Ханс кимна.
    – Това са пълни щуротии! – възкликна Йоко. – Щяха да те познаят! Каза – звезда. Сред елитни агенти от разузнаванията?
    – Как? Гласът ми е неподходящ, винаги съм бил дублиран. Културисти колкото си щеш,
    а лицето леко прекроих.
    Звучеше убедително и Йоко замълча, за да чуе останалото.
    – Трябваше да се скрия, но едва когато го направих, разбрах какво съм искал. Вече ми беше все едно и за парите. Исках да съм тук. Да играя роля на боец. И най-после да съм свободен. Тук сред дивото, сред първичното. Толкова по-разкрепостено е от всичко, което съм играл, а толкова по-невинно от всичко, което съм видял в живота. Където и да е, в цивилизацията щях да си остана роб. Защото оковите ми са в съзнанието. И щях да ги влача със себе си. Да правя зрелище, което отдавна никак не ми допада.
    - Рискува много, като ме спаси.
    – Имаше защо.
    – Така ли? – кокетно се усмихна тя, приближи се и сложи брадичка на рамото му.
    – Сам не мога да повярвам, но се влюбих – така, както не би трябвало да е възможно. Слаба реплика, нали?
    – Много слаба – засмя се нежно Йоко.
    – Но вярна – равно рече Ханс.
    – Знам.
    Целуна го. Започна да го разкопчава, пъхна ръка под ризата му, одраска гръдта му. Възседна го и засмука ухото му, плъзна устни по рамото му.
    Той я хвана през кръста, вдигна я, сложи я до себе си и се отдръпна.
    Тя го загледа учудена. Дишаше тежко, панталоните му бяха издути, в очите му горяха такива въглени. Те бяха достатъчни за успеха, който разправяше, че е имал в занаята.
    – Не го ли искаш? – попита го.
    – А ти, нима толкова го искаш?
    – Искам го, но като че ли повече искам друго.
    – И аз.
    – Прав си – стига с този секс, който и двамата сме продавали – на хора, които не сме обичали.
    Прегърнаха се и полежаха около час гушнати. Най-щастливия час. В живота и на двамата.

    Както казва Вълченцето: сълзици ми се насъбраха в глътката, като си представих...

    ~ После обаче...

    Мили автори – родни и чужди, фантастични и всякакви:

    Насилието и убийствата без дозировка и без психологически последици в един момент стават карикатурни. Йееее, как кръвта на тоя плисна даже по тавана! Йоооо, колко секси се извива тялото на тая, докато вътрешностите ѝ се пилеят! (Последното не е карикатурно, а е фетишистко. Стефан не съм го виждал да го прави – освен през погледа на счупения вътрешно Давид – но мога да посоча други автори.) А междувременно останалите персонажи само регистрират факта, без някакви особени реакции, и отминават... на свой ред да се влеят в касапницата.

    Аз също пиша за насилие. Който е чел например „безотговорната“ приказка за Юнаци , знае. Но винаги ме водят два въпроса:

    1. Наистина ли е необходимо за решаване на ситуацията? Какви други подходи са пробвали участниците – или ще пробват, ако този ги уплаши/видят, че не дава търсените резултати?

    2. Какво ще причини на оцелелите? Веднага щом адреналинът им се оттече? И месеци по-късно, когато разкъсат и последните защитни „пашкули“ в паметта си?

    Ако вие не си ги зададете, създавате не хора, а играчки. (Или, в по-рафинираните случаи, архетипи.) И рано или късно спира да ми пука, че кървят, пилеят вътрешности, гърчат се изящно...

    (Има една втрисаща мисъл в Rose of the World : че героите, които измисляме, получават собствено съществуване; и че носим лична отговорност за съдбата, която сме им отредили; и че тая отговорност продължава не само тук, а и после, след физическата ни кончина... Струва ми се, че това съм го усещал от малък, и затова много съм внимавал какви им ги сервирам. Но и само емпатия да е било, пак стига.)
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sun Jul 06, 2014 10:16 pm Re: Гласуване на номинации за Еврокон 2014 Sun Jul 06, 2014 10:16 pm Re: Гласуване на номинации за Еврокон 2014
    Като гледам постфактум как сте го били организирали този конкурс, направо почвам да ви се чудя на акъла...

    Нищо чудно тогава, че при това положение фантастиката и хоби общностите в България никога няма да придобият широка популярност, или пък завинаги ще си останат със статута на ъндърграунд култура.

    ПП. И ако някой се вбеси от това мое мнение (в частност Кал), то тогава просто да го сметне за "некомпетентно" и да move along-не. :roll:
    1 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Mon Dec 11, 2017 4:15 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки Mon Dec 11, 2017 4:15 am Re: Книги, автори, размисли творчески и човешки
    Да, ще дам. Просто сега е три часът сутринта, а утре дела ме чакат. :P

    Но пиша този пост не като празни приказки, а за да го едит-на при първа възможност щом извадя от главата си наличните примери.

    Така, да започнем с примерите:

    - "Досиетата на Дрезден" - всички женски образи (включително свръхестествените такива) са ми убедителни
    - "Светът на Диска" - да знам, че е странен пример, но отново тук всеки образ, независимо женски или мъжки, ми е убедителен (ако изключим първите три-четири издания в поредицата +Ринсуинд - него го мразя :evil: )
    - "The Eve of Redemption" - фентъзи поредицата, която в момента чета; главният протагонист е жена и всъщност един от най-живите образи, на които съм попадал ever (преувеличението е само маргинално, сериозно)
    - "The Last Dragon Chronicles" - детска ( да, бе! ) поредица с - познахте - принципно убедителни образи (освен главните злодеи, ама там въпросът е сложен :P )
    - "Землемория" - Урсула ЛеГуин не просто е жена-автор, тя е един от първопроходците (че изобщо кои са след проходците подир нея?), които разбиват на пух и прах стереотипизацията на героите

    Засега се изчерпах, но дадените дотук примери са само от сферата на литературата . Така че, ако настояваш, мога да продължа .

    И за да дам сравнителни граници за какво аз приемам за "убедително", ето и примери, където женските образи не са убедителни за мен:

    - Всичко писано от Джак Ванс - неговите женски персонажи до една са damsel in distress и понякога така ги третира, че му се чудя дали не е бил неосъзнат (или пък осъзнат) женомразец
    - "Резерватът на таласъмите" - то там май всичките образи са ми неубедителни , но женските специално
    - Изобщо всичко, което пристига от старата школа на приказната и научна фантастика - с малки изключения (като ЛеГуин горе)

    Да продължавам ли?
    1 Been thanked
    Radiant Dragon Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Sat Dec 01, 2012 8:55 pm Re: Федора под лампата [ЗАВЪРШЕН ПРОЕКТ] Sat Dec 01, 2012 8:55 pm Re: Федора под лампата [ЗАВЪРШЕН ПРОЕКТ]
    WATO wrote:КРАЙ
    *кротко ръкопляскане от ъгъла*

    (Може и с варварски крясъци „УРАААААААА!“, ако предпочиташ. ;))

    Като свърша първата редакция на „Непоискано добро 2“ – може би до десетина дни – ще чета тук. Имаш време за бързи промени. ;)

    (А ако предпочиташ – може да ми пратиш целия текст в пощата.)
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%  
  • Fri Dec 30, 2016 2:01 pm Re: Приказки от Горната земя (Мина и магиите) Fri Dec 30, 2016 2:01 pm Re: Приказки от Горната земя (Мина и магиите)
    Фентъзи ЛАРП център: Вълшебните истории на Весела Фламбурари (интервю на Кристиана Тошева)

    (...) Измислих първата си дълга приказна история, когато бях на шест-седем години. Излязох на нашата уличка и я разказах на хлапетата. Тогава, все още, се играеше по улиците. Да разкажа приказката ми се стори правилно – историята разказваше за двете ни улични банди и исках всички хлапета да я знаят. "Враговете" на моята банда трябваше непременно да чуят как се превръщат в кални змии, които приличат повече на големи червеи, и как ние от бандата на златните змейове ги побеждаваме. Може да беше правилно да им разкажа всичко това, но не беше много умно, защото няколко деца от "вражеската" банда ми се ядосаха и ме опердашиха по най-приятелски. Болеше си, но така разбрах, че да си Приказник винаги си има и цена. Въпреки цената обаче, да си Приказник е най-хубавата работа на света.

    (...) Приказката е тази, която ни дава модел за излизане от привидно безизходните ни делници. Дори когато сме възрастни, някъде в нас, на чисто емоционално ниво, едно дете с отворени очи и ум изповядва приказното верую за победата на доброто над злото... Всичко се заключва във върховното усилие да разбираш, да си целият във връзка, на линия. Да разгадаваш знаците на това, което те заобикаля, и да действаш според това, което си научил. Правим го непрекъснато... А щом успяваме, това означава само едно: Ние ходим и дишаме, по поникналата, зелена земя на нашата собствена приказка!

    (...) Сигурна съм, че ако от хлапешки години се заразиш с ентусиазма да четеш приказни романи и приказки, докато се усетиш и животът ти ще се превърне във въртележка от юнашки песни, самодивски китки, мечове, дарове и магии. А когато една глава е пълна със змеици, таласъми и юнаци, никакви капризи на непосредствената реалност не могат да я спрат да фантазира. И никой не може да отклони въпросната глава от пътя на ведрото и спокойно приемане на действителността. Защото да измисля светове е станало нейна насъщна нужда, а и реалният свят си е чисто фантазиен свят, защото искаме или не, и реалността започва като идея в нечия глава.
    1 Been thanked
    Кал Author
    Rating Rating: 9.09%