Утре (11 юли, четвъртък) е откриването на финалната за сезона и обобщаваща, грандоманска изложба (два етажа) на Нагледна (Райо, Радо, Евгени) - от 18:30 нататък, в САМСИ, т.е. Софийски Арсенал - музей (или мавзолей) за съвременно изкуство, зад НДК и "Хилтън".
Ще се радваме да се засечем на по питие, в центъра на държавната култура
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Преди, по време на или след поредното издание на фестивала #ДАНСwithme. Задължителният дрескод е минимум сватбен екип или официален анцуг Адидас.
--------
Изложбата "Светло бъдеще в Годината на нашето недоволство" онагледява в завършен вид проектите "Светло бъдеще" и "Годината на нашето недоволство". Началото им бе поставено още през 2011 г. като серия от работилници, акции, презентации и прожекции на политическа тематика. Чрез тях споделихме нашите идеи и коментари за социалната ни действителност и променящата се градска среда. Също така предоставихме и платформa за изказване на мисли от публиката ни. Използвахме доказали се методи за пропаганда – политическа типография, плакат, кино, трикотаж и други стари техники за реклама, съчетани със съвременни способи, така че посланията да достигнат до най-много хора. В настоящата документална изложба ще може да проследите всички тези различни етапи. Заповядайте!
https://www.facebook.com/events/353910504735261/
Светло Бъдеще
[политическа типография]
Използвайки различни букви от стари неонови реклами, Нагледна изписва добре познати лозунги от близкото минало. Осъвременяваме ги не като сменяме думите, а чрез подмяна на шрифта. Така изписваме политическа реклама с шрифтове, предназначени за магазини за цветя, бельо, сладкарници и др., което сваля нейната привидна сериозност и подчертава абсурда. Интересуваме се от връзката между шрифта и посланието.
Изработените ръчно външни реклами от социалистическо време са изгубили своята функция и постепенно изчезват от лицето на българските градове. Те представляват графологично културно наследство и подбрани образци могат да бъдат съхранени. От такива букви съставихме шрифт - пример за самобитeн образ на българската кирилица.
Над двайсет години след 1989 г. старите лозунги си прокарват път с помощта на сантименталната ретро носталгия и така партийната реклама достига по-лесно целта си.
Намираме за невероятно колко много хора очакват да чуят същите празни призиви и обещания, а "светлото бъдеще" е отново ключова фраза в днешните речи.
В изложбата е включен документалният филм "Светло Бъдеще" (2013, 45 минути, автор Евгени Богданов).
http://www.youtube.com/watch?v=UUA-B3Yl5xk
http://vimeo.com/54587271
Годината на нашето недоволство
[когато дизайнът провокира дебат]
Винаги сме се интересували от връзката между текста и графиката, и как обработката им влияе на възприятията. В “Годината на нашето недоволство” маркираме 12 важни политически действия, генерирали вълна от обществено недоволство. Направихме серия от плакати след протестите на Орлов мост (София, 2012 г.) и липсата на адекватно отразяване в нашите „свободни медии“. Гледайки ги събрани на едно място, се опитваме да ги игнорираме като самостоятелни недоволства и да ги изведем като организиран "шум". Вярваме, че този визуален метод за възприемане на политически заредени материали дава реален фокус на случилото се през последната година.
Заснехме и 12 интервюта с хора, говорещи по темите от плакатите, създавайки по този начин една колективна памет за случващото се:
http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... =c4-feed-u
Видео материалите са с мой превод на английски.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Точно по това време, уви, с Илче ще се виждаме с Люба и Вяра. Това не ви спира, да?