Редакторска работилница, февруари+ 2014
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Благодаря, Кал, за текстовете.
Прегледах първия, където различните видове редакции са разделени. Според примерите, ако една редакция променя смисъла (даже ако се пропускат неважни неща), тя е структурна, а не стилова. Да?
И още един извод от това упражнение - не е лесно да се забележат/коригират всички проблеми в текста. Виждам разни пропуски в собствената си редакция
Прегледах първия, където различните видове редакции са разделени. Според примерите, ако една редакция променя смисъла (даже ако се пропускат неважни неща), тя е структурна, а не стилова. Да?
И още един извод от това упражнение - не е лесно да се забележат/коригират всички проблеми в текста. Виждам разни пропуски в собствената си редакция
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Моля цитирай конкретни пасажи, които имаш предвид. Не мога да ти отговоря „на едро“.елена wrote:Според примерите, ако една редакция променя смисъла (даже ако се пропускат неважни неща), тя е структурна, а не стилова. Да?
Принципно: ако една редакция променя смисъла, тя е смислова. И за да не оставам на нивото на пълната тавтология – под „смисъл“ имам предвид неща като логиката на сюжета, мотивацията на героите, непротиворечивостта и дълбочината на света/сетинга, бягството от клиширани обрати... (неизчерпателен списък)
(Това, което виждам от вашите упражнения, е, че разбиранията ни какво е „промяна на смисъла“ подлежат на ВнВ. На места доста ме размислихте – за което благодаря. Важно е да помним, че литературата е субективна, оттам – и нашите редакции. Всъщност затова предпочитам думата „предложения“ – тя оставя на автора свободата и правото да избира.)
Структурните редакции променят постройката на повествованието – как ни е поднесено (но не какво се случва в него). Тях ще ги почнем в следващото упражнение. (За което чакам да се съберат поне 5 пратени „решения“ на упражнение 4.)
- Mokidi
- Global Moderator
- Posts: 351
- Joined: Wed Sep 14, 2011 9:26 pm
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 173 times
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
След дълъг размисъл със себе си и самозалъгване, че а) мога да намеря време и б) проблемът е само времето, официално обявявам, че на този етап се отказвам от редакторското изучение.
Време нямам и в близките месеци не се очертава да проимам, но което е по-важно, явно и очевидно ми липсва желание; не знам какво и защо се опитва да ми подскаже подсъзнанието (най-вероятно че ми е претоварен ритимът от прекалено много време и няма търпение да си седна на д-то и да попиша малко), но явно лъжа и себе си, и Кал, и групата с опит да наваксам евентуално получилото се изоставане.
Та - успех на всички, пък по-нататък, да съм жива и здрава, и ако подсъзнанието благоволи , ще го мисля.
Време нямам и в близките месеци не се очертава да проимам, но което е по-важно, явно и очевидно ми липсва желание; не знам какво и защо се опитва да ми подскаже подсъзнанието (най-вероятно че ми е претоварен ритимът от прекалено много време и няма търпение да си седна на д-то и да попиша малко), но явно лъжа и себе си, и Кал, и групата с опит да наваксам евентуално получилото се изоставане.
Та - успех на всички, пък по-нататък, да съм жива и здрава, и ако подсъзнанието благоволи , ще го мисля.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Еле (и всички, които знаят, че повече не могат – поне в този момент) – няма проблем. Ако го правим насила, няма пък резултат.
Ще те извадя от ядърце „Оглаждачи“ до второ нареждане (от твоя страна )... но си запазвам правото да те поканя на една по-инаква работилница, за юли/август. Ще видиш.
Ще те извадя от ядърце „Оглаждачи“ до второ нареждане (от твоя страна )... но си запазвам правото да те поканя на една по-инаква работилница, за юли/август. Ще видиш.
- Mokidi
- Global Moderator
- Posts: 351
- Joined: Wed Sep 14, 2011 9:26 pm
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 173 times
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Оки и мерси за разбирането
За работилницата - както казах и преди, насреща съм, стига да не съвпада със служебните ми ангажименти (до средата на юли, от средата на август).
За работилницата - както казах и преди, насреща съм, стига да не съвпада със служебните ми ангажименти (до средата на юли, от средата на август).
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Упражнение 5
Мили участници (:
Благодаря на Ели (елена), Мару (Purple) и Яна (JaneObr), които пратиха редакциите си по упражнение 4.
Ето новите задачи:
1. На някои от вас (според каквото съм получил от участвалите в упражнение 4) пращам файл с име 05_zaИмеНаУчастника. Разгледайте го. Познавате ли си го? А виждате ли вътре редакциите и коментарите на друг участник?
NB! Ако не виждате редакции (tracked changes) и/ли коментари – изпълнете указанията тук. Ако въпреки това не се получава – предупредете ни ASAP.
След като разгледате файла, пишете тук (в темата):
1.1. Искате ли да работите заедно със същия участник и по-нататък (по други текстове)? Защо?
1.2. Има ли нещо, което бихте подобрили в процеса на редакция?
Следващите задачи са към ВСИЧКИ:
2. Припомнете си трите вълни редакции, през които прекарвам всеки текст:
http://www.choveshkata.net/forum/viewto ... f=47&t=624
3. Свалете прикачения файл. 4. Направете му СТРУКТУРНА редакция. Помагайте си с моите означения от точка 2 – втората вълна редакции.
В частност: към всяко ваше редакторско предложение добавяйте коментар, който съдържа:
– типа на редакцията (с един от акронимите „ПНК“, „СКИВ“ или „-->“; може да добавите и някакви свои акроними, ако тези не ви стигат)
~ (по желание) обяснение с думи защо предлагате съответната редакция. Това е ВАЖНО, ако предполагате, че авторът няма да ви разбере/няма да се съгласи.
НБ! Не правете смислова или стилова редакция (първата и третата вълна). Не правете коректура.
Пратете ми редактирания вариант.
Напомням:
Мили участници (:
Благодаря на Ели (елена), Мару (Purple) и Яна (JaneObr), които пратиха редакциите си по упражнение 4.
Ето новите задачи:
1. На някои от вас (според каквото съм получил от участвалите в упражнение 4) пращам файл с име 05_zaИмеНаУчастника. Разгледайте го. Познавате ли си го? А виждате ли вътре редакциите и коментарите на друг участник?
NB! Ако не виждате редакции (tracked changes) и/ли коментари – изпълнете указанията тук. Ако въпреки това не се получава – предупредете ни ASAP.
След като разгледате файла, пишете тук (в темата):
1.1. Искате ли да работите заедно със същия участник и по-нататък (по други текстове)? Защо?
1.2. Има ли нещо, което бихте подобрили в процеса на редакция?
Следващите задачи са към ВСИЧКИ:
2. Припомнете си трите вълни редакции, през които прекарвам всеки текст:
http://www.choveshkata.net/forum/viewto ... f=47&t=624
3. Свалете прикачения файл. 4. Направете му СТРУКТУРНА редакция. Помагайте си с моите означения от точка 2 – втората вълна редакции.
В частност: към всяко ваше редакторско предложение добавяйте коментар, който съдържа:
– типа на редакцията (с един от акронимите „ПНК“, „СКИВ“ или „-->“; може да добавите и някакви свои акроними, ако тези не ви стигат)
~ (по желание) обяснение с думи защо предлагате съответната редакция. Това е ВАЖНО, ако предполагате, че авторът няма да ви разбере/няма да се съгласи.
НБ! Не правете смислова или стилова редакция (първата и третата вълна). Не правете коректура.
Пратете ми редактирания вариант.
Напомням:
... Давайте! До събота, 12 април.Отговорите си по принцип пращайте на пощата на ЧоБи – poslednorog. Освен ако не съм указал друго.
Измервайте колко време ви отнемат всички задачи и го отбележете в отговорите си накрая.
Last edited by Кал on Thu Feb 07, 2019 11:00 am, edited 1 time in total.
Reason: добавям -->
Reason: добавям -->
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
1.1. Искате ли да работите заедно със същия участник и по-нататък (по други текстове)? Защо?
Да, бих работила със същия човек, защото някои от поправките ни се припокриваха, а за почти всичко от останалото съм напълно съгласна.
1.2. Има ли нещо, което бихте подобрили в процеса на редакция?
Ако правилно съм разбрала въпроса, мисля че е единствено комуникацията липсва.
Ей сега изпращам останалото на мейла ^^
Да, бих работила със същия човек, защото някои от поправките ни се припокриваха, а за почти всичко от останалото съм напълно съгласна.
1.2. Има ли нещо, което бихте подобрили в процеса на редакция?
Ако правилно съм разбрала въпроса, мисля че е единствено комуникацията липсва.
Ей сега изпращам останалото на мейла ^^
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
1.1. Искате ли да работите заедно със същия участник и по-нататък (по други текстове)? Защо?
Бих работила. Видях много хубави предложения, а на някои места и доста различна гледна точка. Това е интересно.
1.2. Има ли нещо, което бихте подобрили в процеса на редакция?
Засега много неща не са ми ясни в този процес, тъй че ще видим по-нататък.
Бих работила. Видях много хубави предложения, а на някои места и доста различна гледна точка. Това е интересно.
1.2. Има ли нещо, което бихте подобрили в процеса на редакция?
Засега много неща не са ми ясни в този процес, тъй че ще видим по-нататък.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
1.1. Да. Като цяло се разбираме бързо и без излишни обяснения. Само ще я ръчкам на някои места да дава по-смело свои предложения.
1.2. ---
1.2. ---
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Упражнение 6
Мили участници (:
Благодаря на Еми (sunshinen) и Ели (елена), които пратиха редакциите си по упражнение пет.
@ Всички останали – още имате време. Давайте! (Обърнете внимание, че старите задачи 2 до 4 са по нов текст и могат да се правят напълно независимо от предните упражнения.)
Ето и новите задачи:
1. Пращам ви файлове с имена 05_zaRed_ИмеНаУчастника. Разгледайте ги. Те съдържат структурни редакции от включилите се в упражнение 5 участници.
NB! Ако не виждате редакции (tracked changes + коментари) – изпълнете указанията тук. Ако въпреки това не се получава – предупредете ни ASAP.
2. Сложете зелен фон (в LibreOffice се нарича highlight) на всички редакции, за които сте сигурни, че са структурни.
NB! За тази и следващата точка прочетете допълнителните указания тук.
3. Сложете жълт фон на всички редакции, за които се колебаете дали са структурни.
(Редакциите, за които сте сигурни, че НЕ са структурни, не ги пипайте. )
4. От „озеленените“ редакции в т. 2 изберете до 3 на брой, с които не сте съгласни, и коментирайте тук в темата защо.
За да не се объркваме, първо пишете името на файла, в който се намира съответното предложение, цитирайте абзаца, за който се отнася, и копирайте коментара на редактора.
5. Изберете до 3 редакции, за които сте сигурни, че НЕ са структурни, и пишете тук в темата какви са според вас: смислови, стилови, нещо друго.
Цитирайте ги както в т. 4.
6. Обсъдете тук в темата какъв тип биха могли са „пожълтените“ редакции в т. 3 – смислови, стилови, нещо друго?
Цитирайте ги както в т. 4.
Напомням:
Мили участници (:
Благодаря на Еми (sunshinen) и Ели (елена), които пратиха редакциите си по упражнение пет.
@ Всички останали – още имате време. Давайте! (Обърнете внимание, че старите задачи 2 до 4 са по нов текст и могат да се правят напълно независимо от предните упражнения.)
Ето и новите задачи:
1. Пращам ви файлове с имена 05_zaRed_ИмеНаУчастника. Разгледайте ги. Те съдържат структурни редакции от включилите се в упражнение 5 участници.
NB! Ако не виждате редакции (tracked changes + коментари) – изпълнете указанията тук. Ако въпреки това не се получава – предупредете ни ASAP.
2. Сложете зелен фон (в LibreOffice се нарича highlight) на всички редакции, за които сте сигурни, че са структурни.
NB! За тази и следващата точка прочетете допълнителните указания тук.
3. Сложете жълт фон на всички редакции, за които се колебаете дали са структурни.
(Редакциите, за които сте сигурни, че НЕ са структурни, не ги пипайте. )
4. От „озеленените“ редакции в т. 2 изберете до 3 на брой, с които не сте съгласни, и коментирайте тук в темата защо.
За да не се объркваме, първо пишете името на файла, в който се намира съответното предложение, цитирайте абзаца, за който се отнася, и копирайте коментара на редактора.
5. Изберете до 3 редакции, за които сте сигурни, че НЕ са структурни, и пишете тук в темата какви са според вас: смислови, стилови, нещо друго.
Цитирайте ги както в т. 4.
6. Обсъдете тук в темата какъв тип биха могли са „пожълтените“ редакции в т. 3 – смислови, стилови, нещо друго?
Цитирайте ги както в т. 4.
Напомням:
... Давайте! До събота, 19 април.Отговорите си по принцип пращайте на пощата на ЧоБи – poslednorog. Освен ако не съм указал друго.
Измервайте колко време ви отнемат всички задачи и го отбележете в отговорите си накрая.
- apocalexxnow
- Posts: 14
- Joined: Tue Feb 11, 2014 3:42 pm
- Been thanked: 14 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Аз само да вметна, че много съжалявам, че не съм се вясвал от 2 седмици насам и изоставам, но и аз съм затрупан с работа Което е добре де, като се има предвид, че от миналия месец имам да попълвам дефицити в бюджета )) Та само да се извиня ако прецаквам упражненията и да ви кажа да си давате смело напред без да ме чакате, пък аз когато мога ще наваксам
-------------------------------
SciFi.bg
SciFi.bg
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
4. От „озеленените“ редакции в т. 2 изберете до 3 на брой, с които не сте съгласни, и коментирайте тук в темата защо.
За да не се объркваме, първо пишете името на файла, в който се намира съответното предложение, цитирайте абзаца, за който се отнася, и копирайте коментара на редактора.
05_zaRed_Kal:
"Ето, оня ден баба пак плетеше – детето с такава досада каза „плетеше“, че баща му неволно <СКИВ: Гледайки го отвън (през очите на Ирина), няма как да знаем дали е волно или неволно> се усмихна – и докато плетеше, слушаше музика. "
Според мен си личи. Дори когато гледаш как някой непознат се усмихва, може да почувстваш дали се усмихва неволно, или това е горчива усмивка, или пък е просто плоска учтивост. А тук си говорим за хора дето живеят рамо до рамо от години.
5. Изберете до 3 редакции, за които сте сигурни, че НЕ са структурни, и пишете тук в темата какви са според вас: смислови, стилови, нещо друго.
Цитирайте ги както в т. 4.
05_zaRed_Kal:
"– Моля?! – извън себе си <ПНК: подразбира се и от „изкрещя“, и от съчетанието „?!“> изкрещя майка й и като си помисли „Слънчасала е“, прегърна дъщеря си."
Ами да, наистина се подразбира. И значи става въпрос за ненужно повторение, подчертаното може да се пропусне за краткост, т.е. изглежда ми стилова корекция.
Същото се отнася и за:
„Ирина |равнодушно| <ПНК: подразбира се от жеста.> сви рамене.“
от същия текст.
6. Обсъдете тук в темата какъв тип биха могли са „пожълтените“ редакции в т. 3 – смислови, стилови, нещо друго?
Цитирайте ги както в т. 4.
05_zaRed_Emi
"Омръзна ми да седя вкъщи. <НЛВ или нарушена логическа връзка – много рязко се преминава от темата за детето към това, но вероятно, ако се доизясни по-късно, няма да е толкова тромаво.>
По принцип „нарушена логическа връзка“ би трябвало да е „дупка в логиката (според инструкциите и да се означи с ?“, т.е. смислова редакция. Обаче, за да се коригира такава дупка в логиката, би трябвало да се добави още информация, или пък да се промени последователноста на действието, или нещо друго, а всички тези промени ми приличат на структурна редакция. Мисля, че означеното е предложение и за смислова и за структурна редакция.
Същото се отнася и за:
"В отговор Иван доближи часовника до ухото си. <ЗБГН или защо би го направил? >"
от същия текст.
За да не се объркваме, първо пишете името на файла, в който се намира съответното предложение, цитирайте абзаца, за който се отнася, и копирайте коментара на редактора.
05_zaRed_Kal:
"Ето, оня ден баба пак плетеше – детето с такава досада каза „плетеше“, че баща му неволно <СКИВ: Гледайки го отвън (през очите на Ирина), няма как да знаем дали е волно или неволно> се усмихна – и докато плетеше, слушаше музика. "
Според мен си личи. Дори когато гледаш как някой непознат се усмихва, може да почувстваш дали се усмихва неволно, или това е горчива усмивка, или пък е просто плоска учтивост. А тук си говорим за хора дето живеят рамо до рамо от години.
5. Изберете до 3 редакции, за които сте сигурни, че НЕ са структурни, и пишете тук в темата какви са според вас: смислови, стилови, нещо друго.
Цитирайте ги както в т. 4.
05_zaRed_Kal:
"– Моля?! – извън себе си <ПНК: подразбира се и от „изкрещя“, и от съчетанието „?!“> изкрещя майка й и като си помисли „Слънчасала е“, прегърна дъщеря си."
Ами да, наистина се подразбира. И значи става въпрос за ненужно повторение, подчертаното може да се пропусне за краткост, т.е. изглежда ми стилова корекция.
Същото се отнася и за:
„Ирина |равнодушно| <ПНК: подразбира се от жеста.> сви рамене.“
от същия текст.
6. Обсъдете тук в темата какъв тип биха могли са „пожълтените“ редакции в т. 3 – смислови, стилови, нещо друго?
Цитирайте ги както в т. 4.
05_zaRed_Emi
"Омръзна ми да седя вкъщи. <НЛВ или нарушена логическа връзка – много рязко се преминава от темата за детето към това, но вероятно, ако се доизясни по-късно, няма да е толкова тромаво.>
По принцип „нарушена логическа връзка“ би трябвало да е „дупка в логиката (според инструкциите и да се означи с ?“, т.е. смислова редакция. Обаче, за да се коригира такава дупка в логиката, би трябвало да се добави още информация, или пък да се промени последователноста на действието, или нещо друго, а всички тези промени ми приличат на структурна редакция. Мисля, че означеното е предложение и за смислова и за структурна редакция.
Същото се отнася и за:
"В отговор Иван доближи часовника до ухото си. <ЗБГН или защо би го направил? >"
от същия текст.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
4.
05_zaRed_Emi
05_zaRed_Eli
Външният разказвач е по-удачен, когато държите да запазите дистанция. (Или – както например в случая с другия откъс – искате да вкарате най-различни гаргари, които не биха стояли добре в устата на някой определен герой.)
Затова във всяка секция тук („секция“ наричам текста между два празни реда) препоръчвам да си изберем един разказвач-„камера“ и да показваме всичко през неговите очи. Специално в първата секция най-логичният избор е Ирина, понеже виждаме най-много нейни мисли. Тогава по-удачно ще е да почистим местата, в които виждаме Ирина отвън (Еми беше хванала едно такова).
05_zaRed_Eli
5.
05_zaRed_Emi
05_zaRed_Eli
Общите предложения <1> до <4>:
6.
05_zaRed_Emi
Двете НЛВ (нарушена логическа връзка) предложения – колебая се дали са структурни (т.е. променят само как е поднесена информацията) или смислови (променят каква информация е поднесена).
05_zaRed_Emi
Не виждам какво има да се показва повече в съчетанието „стъклени очи“ (което е доста картинно само по себе си).Ирина погледна в огледалото пред себе си и не отговори, а Иван я фиксира със стъклените<ПНК?> си очи и простичко каза:
05_zaRed_Eli
Една от основните ми препоръки как да направите героите си по-близки до читателя е, като винаги стоите в главата на някой от тях. Директното преживяване на техните мисли и чувства ни помага да се отъждествим с тях по-плътно.Разказът в повечето случаи се води от разказвач - външен човек. Обаче, мислите на Ирина са дадени директно, като че камерата е в глава й. Тази смяна на камерата обърква. По-добре е да се преразкажат мислите й, като че ли разказвачът просто ги чете в главата й.
Външният разказвач е по-удачен, когато държите да запазите дистанция. (Или – както например в случая с другия откъс – искате да вкарате най-различни гаргари, които не биха стояли добре в устата на някой определен герой.)
Затова във всяка секция тук („секция“ наричам текста между два празни реда) препоръчвам да си изберем един разказвач-„камера“ и да показваме всичко през неговите очи. Специално в първата секция най-логичният избор е Ирина, понеже виждаме най-много нейни мисли. Тогава по-удачно ще е да почистим местата, в които виждаме Ирина отвън (Еми беше хванала едно такова).
05_zaRed_Eli
Пак по горните съображения препоръчвам директни мисли вместо преразказани. По-потапящо е.– Моля?! – извън себе си изкрещя майка й и като си помисли / „Слънчасала е“, прегърна дъщеря си. /-> че дъщеря й може да е слънчасала, силно я прегърна
5.
05_zaRed_Emi
Според мен изясняването на логиката е част от смисловите редакции. От моите означения тук бих ползвал „?“.В отговор Иван доближи часовника до ухото си<ЗБГН или защо би го направил? >
05_zaRed_Eli
Общите предложения <1> до <4>:
Всичко това при мен влиза в графа „ЕКО“ – „елиминирай клишетата, оживи“, която отбелязвам по време на смисловите редакции, понеже променя какви са героите и историята (а не само как сме показали, че са такива).(...) Идеята се изтърка. Добре е част от тези реакции да се пропусне или замени с нещо по-оригинално. Добре е да се помисли – дали изненадата и неверието са единствената реакция от страна на родителите? Какво още може да чувстват те?
...
Може да е по-разнообразно, по-оригинално, с повече индивидуалност у героите...
...
все пак е хубаво да се помисли повече, как точно се променя детето. Как се съчетават детското и новите знания/усещания.
...
Звучи ми поизтрито от употреба. Изобщо защо не оставим разделянето на света на добри и лоши за западните анимационни филми и да забъркаме нещо по-истинско и затрогващо? Някоя изненадка в сюжета, нещо по-свежо, по-смесено, по-объркано?
6.
05_zaRed_Emi
Двете НЛВ (нарушена логическа връзка) предложения – колебая се дали са структурни (т.е. променят само как е поднесена информацията) или смислови (променят каква информация е поднесена).
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Упражнение 7
Мили участници (:
Благодаря на Ели (елена), която се включи в упражнение 6.
Ето новите задачи:
1. Припомнете си трите вълни редакции, през които прекарвам всеки текст:
http://www.choveshkata.net/forum/viewto ... f=47&t=624
2. Свалете прикачения файл. 3. Направете му СМИСЛОВА редакция. Помагайте си с моите означения от точка 1 – първата вълна редакции.
В частност: към всяко ваше редакторско предложение добавяйте коментар, който съдържа:
– типа на редакцията (с един от акронимите „ОПС“, „?“, „?!“ или „ЕКО“; може да добавите и някакви свои акроними, ако тези не ви стигат)
~ (по желание) обяснение с думи защо предлагате съответната редакция. Това е ВАЖНО, ако предполагате, че авторът няма да ви разбере/няма да се съгласи.
НБ! Не правете структурна или стилова редакция (втората и третата вълна). Не правете коректура.
Пратете ми редактирания вариант.
Напомням:
Мили участници (:
Благодаря на Ели (елена), която се включи в упражнение 6.
Ето новите задачи:
1. Припомнете си трите вълни редакции, през които прекарвам всеки текст:
http://www.choveshkata.net/forum/viewto ... f=47&t=624
2. Свалете прикачения файл. 3. Направете му СМИСЛОВА редакция. Помагайте си с моите означения от точка 1 – първата вълна редакции.
В частност: към всяко ваше редакторско предложение добавяйте коментар, който съдържа:
– типа на редакцията (с един от акронимите „ОПС“, „?“, „?!“ или „ЕКО“; може да добавите и някакви свои акроними, ако тези не ви стигат)
~ (по желание) обяснение с думи защо предлагате съответната редакция. Това е ВАЖНО, ако предполагате, че авторът няма да ви разбере/няма да се съгласи.
НБ! Не правете структурна или стилова редакция (втората и третата вълна). Не правете коректура.
Пратете ми редактирания вариант.
Напомням:
... Давайте! До събота, 26 април.Отговорите си по принцип пращайте на пощата на ЧоБи – poslednorog. Освен ако не съм указал друго.
Измервайте колко време ви отнемат всички задачи и го отбележете в отговорите си накрая.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Ще публикувам следващото упражнение – последното в „редовната“ ми програма – в сряда или четвъртък.
Оттам нататък, докато имам сили, ще пускам нови упражнения през две седмици. Хем да можете да си наваксате със старите.
А за бързаците (като елена ) ще мислим екстри... (Ели, само чакам да ми почне отпуската – и да се метна към твоите редакции на „Приказка за Юнаци и злодеи“. Ееех. )
Оттам нататък, докато имам сили, ще пускам нови упражнения през две седмици. Хем да можете да си наваксате със старите.
А за бързаците (като елена ) ще мислим екстри... (Ели, само чакам да ми почне отпуската – и да се метна към твоите редакции на „Приказка за Юнаци и злодеи“. Ееех. )
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Упражнение 8
Мили участници (:
Благодаря на Ели (елена), която прати редакциите си по упражнение 7.
@ Всички останали – още имате време. Оттук нататък сроковете (ако въобще ги има ) ще са през две седмици. Давайте!
Ето и новите задачи:
1. Пращам ви файлове с имена 07_zaRed_ИмеНаУчастника. Разгледайте ги. Те съдържат смислови редакции от включилите се в упражнение 7 участници.
NB! Ако не виждате редакции (tracked changes + коментари) – изпълнете указанията тук. Ако въпреки това не се получава – предупредете ни ASAP.
2. Сложете зелен фон (в LibreOffice се нарича highlight) на всички редакции, за които сте сигурни, че са смислови.
NB! За тази и следващата точка прочетете допълнителните указания тук.
3. Сложете жълт фон на всички редакции, за които се колебаете дали са смислови.
(Редакциите, за които сте сигурни, че НЕ са смислови, не ги пипайте. )
4. От „озеленените“ редакции в т. 2 изберете до 3 на брой, с които не сте съгласни, и коментирайте тук в темата защо.
За да не се объркваме, първо пишете името на файла, в който се намира съответното предложение, цитирайте абзаца, за който се отнася, и копирайте коментара на редактора.
5. Изберете до 3 редакции, за които сте сигурни, че НЕ са смислови, и пишете тук в темата какви са според вас: структурни, стилови, нещо друго.
Цитирайте ги както в т. 4.
6. Обсъдете тук в темата какъв тип биха могли са „пожълтените“ редакции в т. 3 – структурни, стилови, нещо друго?
Цитирайте ги както в т. 4.
Напомням:
А аз излизам в лятната си отпуска – затова оттук нататък ще разчитам МНОГО на собствената ви инициативност.
Мили участници (:
Благодаря на Ели (елена), която прати редакциите си по упражнение 7.
@ Всички останали – още имате време. Оттук нататък сроковете (ако въобще ги има ) ще са през две седмици. Давайте!
Ето и новите задачи:
1. Пращам ви файлове с имена 07_zaRed_ИмеНаУчастника. Разгледайте ги. Те съдържат смислови редакции от включилите се в упражнение 7 участници.
NB! Ако не виждате редакции (tracked changes + коментари) – изпълнете указанията тук. Ако въпреки това не се получава – предупредете ни ASAP.
2. Сложете зелен фон (в LibreOffice се нарича highlight) на всички редакции, за които сте сигурни, че са смислови.
NB! За тази и следващата точка прочетете допълнителните указания тук.
3. Сложете жълт фон на всички редакции, за които се колебаете дали са смислови.
(Редакциите, за които сте сигурни, че НЕ са смислови, не ги пипайте. )
4. От „озеленените“ редакции в т. 2 изберете до 3 на брой, с които не сте съгласни, и коментирайте тук в темата защо.
За да не се объркваме, първо пишете името на файла, в който се намира съответното предложение, цитирайте абзаца, за който се отнася, и копирайте коментара на редактора.
5. Изберете до 3 редакции, за които сте сигурни, че НЕ са смислови, и пишете тук в темата какви са според вас: структурни, стилови, нещо друго.
Цитирайте ги както в т. 4.
6. Обсъдете тук в темата какъв тип биха могли са „пожълтените“ редакции в т. 3 – структурни, стилови, нещо друго?
Цитирайте ги както в т. 4.
Напомням:
... Давайте! До събота, 10 май.Отговорите си по принцип пращайте на пощата на ЧоБи – poslednorog. Освен ако не съм указал друго.
Измервайте колко време ви отнемат всички задачи и го отбележете в отговорите си накрая.
А аз излизам в лятната си отпуска – затова оттук нататък ще разчитам МНОГО на собствената ви инициативност.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
До края на месеца няма да давам нови упражнения – наваксвайте с предните.
(А ако скучаете – Ели? – пишете: ще ви пратя за разглеждане редакции на цели романи, които съм правил.)
(А ако скучаете – Ели? – пишете: ще ви пратя за разглеждане редакции на цели романи, които съм правил.)
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
4.
Във файла 07_заРед_Кал има коментари според които излиза, че някои неща е най-добре да не се правят. Например не е добре:
-> да се използва „всезнаещ разказвач“
-> да се ползват много скоби с разяснения.
На мен лично не ми се нрави формулирането на правила за добро писане. Защото аргументът „Еди-какво си е неправилно в повечето случаи, и следователно не е добро за настоящия текст“ /*/ е невалиден. (Ако нещо е вярно в много случаи, то не значи, че е вярно във всички, или пък точно в конкретния.) Аз бих слушала много по-внимателно коментари и предложения в смисъл - „този текст според мен може да звучи по-добре, ако...“ Всъщност пак от коментарите във файла става ясно, че според Кал в конкретния случай, и всезнаещият разказвач, и (някои от?) скобите с разяснения, си стоят съвсем на място. Та се чудя, дали изобщо си заслужава да се учат правила? И да се ползват съмнителни аргументи от типа /*/ ?
5.
07_заРед_Кал
Не беше много, но си личеше, че господар/ю/->ят м/и/->у се старае.
Коректура
6.
07_заРед_Кал
и второ, защото под десетина метра камъни и пръст вентилацията е много скапана, а онова от което една некромантска лаборатория има наистина ама наистина огромна нужда е качествената вентилация (и некромант, /естествено, но то се подразбира/-> де). <Щом се подразбира – що занимаваме читателя? >
Стилова редакция.
Да скучая? В тоя свят, пълен с чудеса?
Във файла 07_заРед_Кал има коментари според които излиза, че някои неща е най-добре да не се правят. Например не е добре:
-> да се използва „всезнаещ разказвач“
-> да се ползват много скоби с разяснения.
На мен лично не ми се нрави формулирането на правила за добро писане. Защото аргументът „Еди-какво си е неправилно в повечето случаи, и следователно не е добро за настоящия текст“ /*/ е невалиден. (Ако нещо е вярно в много случаи, то не значи, че е вярно във всички, или пък точно в конкретния.) Аз бих слушала много по-внимателно коментари и предложения в смисъл - „този текст според мен може да звучи по-добре, ако...“ Всъщност пак от коментарите във файла става ясно, че според Кал в конкретния случай, и всезнаещият разказвач, и (някои от?) скобите с разяснения, си стоят съвсем на място. Та се чудя, дали изобщо си заслужава да се учат правила? И да се ползват съмнителни аргументи от типа /*/ ?
5.
07_заРед_Кал
Не беше много, но си личеше, че господар/ю/->ят м/и/->у се старае.
Коректура
6.
07_заРед_Кал
и второ, защото под десетина метра камъни и пръст вентилацията е много скапана, а онова от което една некромантска лаборатория има наистина ама наистина огромна нужда е качествената вентилация (и некромант, /естествено, но то се подразбира/-> де). <Щом се подразбира – що занимаваме читателя? >
Стилова редакция.
Да скучая? В тоя свят, пълен с чудеса?
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Упражнение 9
... ще ви го дам, когато поне петима от вас изрично си го поискат.
Междувременно въпрос към Ели (елена) – искаш ли да си редактор на разказите на Григор Гачев? Подготвяме ги за едно от следващите издания на ЧоБи.
... ще ви го дам, когато поне петима от вас изрично си го поискат.
Междувременно въпрос към Ели (елена) – искаш ли да си редактор на разказите на Григор Гачев? Подготвяме ги за едно от следващите издания на ЧоБи.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Пратих ти пакета.
За разнообразие на другите участници ;) публикувам указанията и тук:
За разнообразие на другите участници ;) публикувам указанията и тук:
Ели (:
Ето кои разкази сме набелязали за сборника на Григор.
По „Извън картината“, „Бунището“ и „Подходящата грижа“ според мен няма
смисъл да работиш повече – редактирани са n на брой пъти.
Другите имат нужда от оглед.
Григор е опитен автор, разпознат с награди от литературни конкурси и
други странични погледи. Работата с текстовете му обикновено е малко и
обхваща предимно третата вълна редакции (стиловите) – повторенийца
тук-таме, по някой недоогладен израз. Разбира се, ако решиш да гледаш
издълбоко, може да откриеш проблеми и по първите две вълни –
смисловите и структурните. Шансовете обаче са ниски (а последващите
разговори с автора – забавно-поучително... аз знам от редакциите ни на
романа му „Ортодокс“ ;).
Сега те моля да си харесаш един от разказите и да ми пратиш редакция
на първите пет страници от него – с коментари там, където прецениш, че
доводите за предложенията ти не се подразбират.
Гри (:
Ели е най-сериозният участник в редакторската работилница, която правя
от февруари (http://choveshkata.net/forum/viewtopic.php?f=47&t=747).
Ако се харесате с нея като тандем „автор – редактор“, тя ще поеме
редакцията на разказите ти. Засега най-вече разчитам на теб да
предупреждаваш, ако междувременно си правил/правиш ОЩЕ по-нови версии
на някой от текстовете.
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Такам, по упражнение 6, на Кал редакцията:
1)а Ирина(, която макар да рече) понечи да каже пак нещо язвително по адрес на свекърва си, но замълча. - не смятам, че това е структурна редакция, по- скоро ми клони към стилова
2) всъщност останалите поправки са структурни, според мен
3) с кои редакции не съм съгласна? Хм..
-Мъжът зад нея стана от спалнята - на мен "мъжът" не ми пречи толкова като израз.
-Ирина |равнодушно| сви рамене. - не знам, на мен ми се връзва със стила на автора... Смисъл, бих го оставила.
И всъщност това са ми отбелязките, главно.
1)а Ирина(, която макар да рече) понечи да каже пак нещо язвително по адрес на свекърва си, но замълча. - не смятам, че това е структурна редакция, по- скоро ми клони към стилова
2) всъщност останалите поправки са структурни, според мен
3) с кои редакции не съм съгласна? Хм..
-Мъжът зад нея стана от спалнята - на мен "мъжът" не ми пречи толкова като израз.
-Ирина |равнодушно| сви рамене. - не знам, на мен ми се връзва със стила на автора... Смисъл, бих го оставила.
И всъщност това са ми отбелязките, главно.
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Здравейте
Записвам се и аз със закъснение само няколко месеца
А. Защо се записахте в работилницата? Какво очаквате от нея?
Ами, защото искам да стана писател, обаче това хич не е лесно. Тоест, едно е да напишеш нещо, друго е да успееш и да го докараш до такъв вид, че да не те е срам да го покажеш на някого, за да го прочете. За това се иска и смелост и, все пак, умение. До сега съм се учила самичка, и даже, по някое време започнах, когато чета нещо - мое или не - подсъзнателно да си представям как бих го казала по-добре и, съответно, ако имам как да оправям. Очаквам... как звучи само!... надявам се в работилницата да се науча как не само по- ами и най-добре да изкажа нещо - пак, мое или не - и какво да го правя това нещо. Надявам се още да срещна и други хора, които се опитват да направят същото и... кой знае... може би даже, заедно с които да го правим още по-добре.
Б. От кои автори и книги се възхищавате/вдъхновявате най-силно?
Интересуват ме най-вече конкретни имена.
Олелеее, сега я втасахме. Влизаме в Столична библиотека, заставаме пред секцийката с фентъзито и почвам да показвам: Роджър Зелазни (Хрониките на Амбър), на едно от най-първите места! Стивън Бруст (мили ми Влад), Брандън Сандерсън (всичко), Лоис Бюджолд (май вече сагата за Майлс. Ах, само да живеех по негово време...) (това не е фентъзи, ама е на същата секцийка), Джим Бъчър, Тери Пратчет, Реймънд Фийст, Р.А.Салваторе, Керстин Гир, Филип Пулман и така нататък, и така нататък имената продължават. Чета фентъзи (и по малко фантастика) откакто се научих да чета и вече в главата и е едно такова пълно със щуротии и забравени автори, че... Ама аз си я харесвам така.
В. Самите вие пишете ли? Какво? Откога?
Даа, от около 5 години (за сравнение, аз съм на 16). Най-най първата ми идея беше един фенфик по Хрониките на Нарния (оо, как ги забравих горе!), обаче тогава още не знаех, че се казва така и много се тревожех за плагиатство (много готина дума ми се струваше), та по-късно се отървах от него. После започнах да пиша в един мой си свят, който си е само мой и дори сега, 5 години по-късно, познавам само мъничко парченце от него, защото останалото още не съм го измислила. Имам една цяла (но не и завършена книжка) в него, и втора на път, както и няколко разказчета, които само условно казвам че са там, защото свят-голям и има място за всичко. А, иначе, редакторските умения, които се надявам да получа, искам да приложа на първата книжка, та, току виж, в крайна сметка съм решила, че е готова (или поне се приближава).
Записвам се и аз със закъснение само няколко месеца
А. Защо се записахте в работилницата? Какво очаквате от нея?
Ами, защото искам да стана писател, обаче това хич не е лесно. Тоест, едно е да напишеш нещо, друго е да успееш и да го докараш до такъв вид, че да не те е срам да го покажеш на някого, за да го прочете. За това се иска и смелост и, все пак, умение. До сега съм се учила самичка, и даже, по някое време започнах, когато чета нещо - мое или не - подсъзнателно да си представям как бих го казала по-добре и, съответно, ако имам как да оправям. Очаквам... как звучи само!... надявам се в работилницата да се науча как не само по- ами и най-добре да изкажа нещо - пак, мое или не - и какво да го правя това нещо. Надявам се още да срещна и други хора, които се опитват да направят същото и... кой знае... може би даже, заедно с които да го правим още по-добре.
Б. От кои автори и книги се възхищавате/вдъхновявате най-силно?
Интересуват ме най-вече конкретни имена.
Олелеее, сега я втасахме. Влизаме в Столична библиотека, заставаме пред секцийката с фентъзито и почвам да показвам: Роджър Зелазни (Хрониките на Амбър), на едно от най-първите места! Стивън Бруст (мили ми Влад), Брандън Сандерсън (всичко), Лоис Бюджолд (май вече сагата за Майлс. Ах, само да живеех по негово време...) (това не е фентъзи, ама е на същата секцийка), Джим Бъчър, Тери Пратчет, Реймънд Фийст, Р.А.Салваторе, Керстин Гир, Филип Пулман и така нататък, и така нататък имената продължават. Чета фентъзи (и по малко фантастика) откакто се научих да чета и вече в главата и е едно такова пълно със щуротии и забравени автори, че... Ама аз си я харесвам така.
В. Самите вие пишете ли? Какво? Откога?
Даа, от около 5 години (за сравнение, аз съм на 16). Най-най първата ми идея беше един фенфик по Хрониките на Нарния (оо, как ги забравих горе!), обаче тогава още не знаех, че се казва така и много се тревожех за плагиатство (много готина дума ми се струваше), та по-късно се отървах от него. После започнах да пиша в един мой си свят, който си е само мой и дори сега, 5 години по-късно, познавам само мъничко парченце от него, защото останалото още не съм го измислила. Имам една цяла (но не и завършена книжка) в него, и втора на път, както и няколко разказчета, които само условно казвам че са там, защото свят-голям и има място за всичко. А, иначе, редакторските умения, които се надявам да получа, искам да приложа на първата книжка, та, току виж, в крайна сметка съм решила, че е готова (или поне се приближава).
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Здравейтее ) Видях някакъв заблуден емайл, че редактилницата се възражда? Правилно ли съм разбрала? Как да наваксам?
п.с. Съжалявам, ако не трябва да пиша тук.
п.с. Съжалявам, ако не трябва да пиша тук.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Редактилницата не е спирала. Имейлът беше напомняне към участниците ѝ.
До кое упражнение беше стигнала ти?
До кое упражнение беше стигнала ти?
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Ами така като гледам тук май до 6, но не мога да открия на компютъра си файлвете с упражненията, защото имах малък проблeм с него и го преинсталирах :/
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Препратих ти файловете за упражнение 6 на rainbow имейла ти (в Gmail).
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
4. От „озеленените“ редакции в т. 2 изберете до 3 на брой, с които не сте съгласни, и коментирайте тук в темата защо.
За да не се объркваме, първо пишете името на файла, в който се намира съответното предложение, цитирайте абзаца, за който се отнася, и копирайте коментара на редактора.
05_zaRed_Kal
Детето с такава досада каза „плетеше“, че баща му неволно се усмихна
Мисля, че ако се махне това "неволно" може да се промени смисъла.
05_zaRed_Eli
<3> Детето носи чудесна детска самоувереност, и изобщо чувства се свеж детски полъх. Тя е още малка, държат я за ръка, скоро ще тръгне на детска градина...
Един от интересните моменти в разказа е именно контраста в поведението на детето / напомня ми на "Чоки"../ и може би трябва да се опростят, иначе мисля че са си добре.
5. Изберете до 3 редакции, за които сте сигурни, че НЕ са структурни, и пишете тук в темата какви са според вас: смислови, стилови, нещо друго.
Цитирайте ги както в т. 4.
05_zaRed_Eli
Всички редакции от категория от 1 до 4 ми се струват стилови. Не са забележки по структурата на текста и смисловата му цялост, а по-скоро към стила.
6.Обсъдете тук в темата какъв тип биха могли са „пожълтените“ редакции в т. 3 – структурни, стилови, нещо друго?
Цитирайте ги както в т. 4.
05_zaRed_Kal
Ирина понечи /макар да рече/ да каже пак нещо язвително по адрес на свекърва си, замълча. да каже пак нещо язвително по адрес на свекърва си, но замълча.
Това не е ли по скоро излишно многословие? Тоест стилова корекция, краткост?
ПС. А от 05_zaRed_Kal& – Амнеел? – попита баща й и попипа челото й. СКИВ: Ако той пипа челото, Ирина как ще разбере каква е температурата на Андреа?
Има поне две решения.
Това просто не го разбрах
За да не се объркваме, първо пишете името на файла, в който се намира съответното предложение, цитирайте абзаца, за който се отнася, и копирайте коментара на редактора.
05_zaRed_Kal
Детето с такава досада каза „плетеше“, че баща му неволно се усмихна
Мисля, че ако се махне това "неволно" може да се промени смисъла.
05_zaRed_Eli
<3> Детето носи чудесна детска самоувереност, и изобщо чувства се свеж детски полъх. Тя е още малка, държат я за ръка, скоро ще тръгне на детска градина...
Един от интересните моменти в разказа е именно контраста в поведението на детето / напомня ми на "Чоки"../ и може би трябва да се опростят, иначе мисля че са си добре.
5. Изберете до 3 редакции, за които сте сигурни, че НЕ са структурни, и пишете тук в темата какви са според вас: смислови, стилови, нещо друго.
Цитирайте ги както в т. 4.
05_zaRed_Eli
Всички редакции от категория от 1 до 4 ми се струват стилови. Не са забележки по структурата на текста и смисловата му цялост, а по-скоро към стила.
6.Обсъдете тук в темата какъв тип биха могли са „пожълтените“ редакции в т. 3 – структурни, стилови, нещо друго?
Цитирайте ги както в т. 4.
05_zaRed_Kal
Ирина понечи /макар да рече/ да каже пак нещо язвително по адрес на свекърва си, замълча. да каже пак нещо язвително по адрес на свекърва си, но замълча.
Това не е ли по скоро излишно многословие? Тоест стилова корекция, краткост?
ПС. А от 05_zaRed_Kal& – Амнеел? – попита баща й и попипа челото й. СКИВ: Ако той пипа челото, Ирина как ще разбере каква е температурата на Андреа?
Има поне две решения.
Това просто не го разбрах
-
- Posts: 9
- Joined: Sun Oct 12, 2014 12:28 pm
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Здравейте на всички. Записах се защото искам да стана професионален писател и мисля, че редакрторски умения биха ми помогнали значително да оправя проблема си с пряката реч и други. Вдъхновителите ми са главно Нийл Гейман и Тери Пратчет последно прочетох цялата тъмна кула която също мисля, че е повияла на писанията ми. Пиша разкази , миниятюри , поетична проза и имам един незавършен роман и също два сзборника с по няколко страници милсли.
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Редакторска работилница, февруари+ 2014
Здравей!
Преди да се включиш в самата работилница, трябва да се запишеш и в Човешката библиотека – както е обяснено в линка в първия пост в тази тема.
Преди да се включиш в самата работилница, трябва да се запишеш и в Човешката библиотека – както е обяснено в линка в първия пост в тази тема.