Любимите компютърни игри
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
Няма да ми хареса, прав си.
Но причината е, че това така наречено "продължение" плюе в лицето на естаблишнатия mythos, който предишните две игри създадоха. Ама така плюе, че ще си помислиш, че сере през устата. :/
Аз не го нахраних тука в темата третия Шадоу Уориър? Я да погледна...
Едит: Да, ето го постът ми viewtopic.php?f=28&t=313&start=300#p33260
Едит 2: И аз съм тъп. Кал вече бил цитирал...
Но причината е, че това така наречено "продължение" плюе в лицето на естаблишнатия mythos, който предишните две игри създадоха. Ама така плюе, че ще си помислиш, че сере през устата. :/
Аз не го нахраних тука в темата третия Шадоу Уориър? Я да погледна...
Едит: Да, ето го постът ми viewtopic.php?f=28&t=313&start=300#p33260
Едит 2: И аз съм тъп. Кал вече бил цитирал...
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Любимите компютърни игри
Как се разказва/разиграва една история без думи:
Gris
(За да я преживеете най-чисто, първо само гледайте, без да четете описанието на клипа или да търсите подробности за играта.)
Spoiler
(една вътрешна еволюция)
Gris
(За да я преживеете най-чисто, първо само гледайте, без да четете описанието на клипа или да търсите подробности за играта.)
- Кал
- Първопроходец
- Posts: 12506
- Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
- Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
- Has thanked: 3103 times
- Been thanked: 2531 times
- Contact:
Re: Любимите компютърни игри
There Is No Game: Wrong Dimension
And I'm NOT enjoying it. Not at all.
And I'm NOT enjoying it. Not at all.
Spoiler
Particularly priceless:
- applying a typical tongue-in-cheek, out-of-the-box solution in a quest -> "But that doesn't make any sense! You might as well use, I don't know, a monkey ... to work a hydraulic pump!"
- the copy protection system jumping in just when the Big Bad tells all about his Evil Plan; second time, it's an ad
- The hero meets the princess for the first time. Heart-shaped emoticons ensue. "Wow, already? That's what they call speed dating?"
... And GiGi's (dis)appearance hit me unexpectedly hard. I'm still processing. Hah, processing.
- applying a typical tongue-in-cheek, out-of-the-box solution in a quest -> "But that doesn't make any sense! You might as well use, I don't know, a monkey ... to work a hydraulic pump!"
- the copy protection system jumping in just when the Big Bad tells all about his Evil Plan; second time, it's an ad
- The hero meets the princess for the first time. Heart-shaped emoticons ensue. "Wow, already? That's what they call speed dating?"
... And GiGi's (dis)appearance hit me unexpectedly hard. I'm still processing. Hah, processing.
Last edited by Кал on Fri Sep 30, 2022 12:07 am, edited 1 time in total.
Reason: ... done
Reason: ... done
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
Рос никога не съм го виждал толкова ожесточен. Направо граничи със злорадство. Then again, проблемите в гейминга, срещу които е самообявил кръстоносен поход, продължават да се задълбочават, тъй че...
Поне този път си има повод за радост, макар и горчива.
Dead Game News: Stadia is shutting down
Едит: Това си го оставям за бъдеща референция по темата "cost-benefit ratio":
Поне този път си има повод за радост, макар и горчива.
Dead Game News: Stadia is shutting down
Едит: Това си го оставям за бъдеща референция по темата "cost-benefit ratio":
11:30 [< video timestamp] When doing an expected value calculation, the magnitude of the gain or loss is often more important than its likelihood of happening. The likelihood of anything happening is capped at 0% and 100%. But the loss or gain can be infinite. Suppose you have a 90% chance of losing $10 on a give transaction and a 10% chance of gaining $1,000 on that same transaction. In that case, your expected gain on that transaction is $1,000*0.1 - 0.9*10 = $91. So your expected gain is still positive even though you will likely lose money. So the things that you should act as if they will happen are not necessarily the most likely things, but the most consequential things. That is why you should assume that a gun is loaded unless you know better, and why Tsun Tsu [sic, they meant Sun Tzu] said that the key is not to rely on the likely hood of the enemy not attacking, but to make our position unassailable. They key is not to rely on the likelihood of things happening. The key is to make the worst case scenario, as good as possible.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
Ок, слушал съм много за Арканум през годините (и съм се опитвал няколко пъти да я играя, но никога не съм стигал далече), обаче това видео ме накара най-сетне да разбера колко епична е играта:
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura Review
Като "епична" няма да рече непременно Холивуд-епична (титанични битки, сблъсъци между цели светове/равнини и тн.), а ще рече, че има епична философия и морално-етично поле за разглеждане на широк спектър от социално-обществени въпроси, парадигми и сценарии.
Хората в коментарите се чудят как тъй играта в последно време е станала известна и аз мисля, че имам отговора откъде започна всичко - с Кикстатъра на Pillars of Eternity през 2012/13-а година. Един от stretch goal-овете беше, че Крис Авелоун ще изиграе цялата игра от-до (което дотогава никога не е правел). Това доведе до доста шум тогава (и имаше публичен стрийминг от страна на Авелоун и тн.) и мисля, че изобщо накара хората да научат за това иначе "забравено" заглавие, което представлява може би магнум опуса на Troika Games (и 1/3 от цялото им творчество като студио - другите две игри съответно са Greyhawk: The Temple of Elemental Evil и Vampire the Masquerade: Bloodlines).
И за финал - ето ви една малка демонстрация за нивото на епос в играта (коментар под видеото):
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura Review
Като "епична" няма да рече непременно Холивуд-епична (титанични битки, сблъсъци между цели светове/равнини и тн.), а ще рече, че има епична философия и морално-етично поле за разглеждане на широк спектър от социално-обществени въпроси, парадигми и сценарии.
Spoiler
Ако Наско още беше жив... Кал, щях да предложа това да е едно от заглавията, с които да го убедим, че видеоигрите са истинско изкуство.
Spoiler
И сега, както съм насред кръстопът в моето житейско развитие, се чудя дали да спретна един фенфикшън по Арканум... точно наскоро обсъждах с приятели, че искам да пиша фенфикшъни, ама нямам достатъчно известен source material, който да ме грабва.
In most games, becoming a master of persuasion means just adding a final point.
In Arcanum, it means gaining the position of an ambassador, successfully leading diplomatic negotiations between a major but declining nation and a massive Unified Kingdom where you might help the noble and proud but failing kingdom survive while retaining lot of it's independence and dignity even though many of it is having a tough time finding place in the modern world, break it entirely and let it be absorbed entirely by Union as history forgets it ever existed on Unified Kingdom unrelenting march toward future heralded by you in this moment, try to strike the best compromise possible to please both sides or just screw the entire thing and take massive bribes.
Need there be said more?
Spoiler
ПП. Главния антагонист в играта има basically същата мотивация/цел като Фертау от "Звездният път"; това за мен беше оглушителен шамар, също толкова колкото когато разбрах, че в The Stormlight Archives Брандън Сандерсън си има свои орден, наречен Сияйните рицари (Knights Radiant). I guess great minds truly do think alike... or something.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
Lil Gator Game / Review in 3 Minutes
Към хората, които имат опит в общуването с деца: кажете ми според вас доколко автентични са персонажите в това симпатично заглавие.
Към хората, които имат опит в общуването с деца: кажете ми според вас доколко автентични са персонажите в това симпатично заглавие.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
Dislaimer - Не съм сто процента съгласен с поантата на видеото.
Но ето я централната разлика между мен и огромната маса геймъри:
That Other Kind Of Game - Story Generators
Basically, те гледат "филми", аз чета "книги". Или защо предпочитам игри, които имат феноменален gameplay loop пред тези, които имат феноменална история. Защото това всъщност е уникалното на игрите: интерактивността. Ако исках история, която да ме зашемети - класически хартиени романи бол.
(И предвид еклектичното ми "окултуряване" пост-2011-а, досега само шепа игри са ме шокирали истински със сюжета си. Казвам "шепа", а се сещам само за една - Golden Treasure.)
А междувременно, колко игри са постигнали епоса на Alpha Centauri, където налице е едно от най-великите съчетания между emergent gameplay (aka story generation) и сюжетна прогресия?* Колко игри успяха да се възпроизведат 1:1 концепцията за "виртуално Лего" освен Minecraft?** Или, както се казва в самото видео, коя друга игра изобщо успява да се доближи до комплексността и дълбочината на симулация в Dwarf Fortress?***
А какво да кажем за целия жанр на immersive simulation игрите? (Deus Ex, Arx Fatalis, Thief, Dark Messiah of Might and Magic, ect.) Що не правят повече такива игри (вече)?
Едит: Как можах да забравя The Sims?? Този феномен, който вече над две десетилетия остава sui generis в гейминг индустрията, една от причините поради които името Will Wright винаги ще се помни...
(А другите две причини са Sim City (duh) и SPORE.)
Та, да. Ако исках сюжети, ще си чета книги. (Или гледам филми/сериали.) Ако обаче искам да играя, тогава искам игри. Произведения на изкуството, които ми позволяват аз да диктувам действието, посредством моя player agency. Не ща некъф там "криейтив дизайнер" да ми диктува как нещата се развиват, що имам право само на тези реплики в диалог, що сега тая кътсцена ми отнема контролите, що мога да мина само по главното шосе на път за замъка и тн.
BOTTOM LINE: Когато сядам да играя компютърни игри, искам да играя. It's that simple. 'Nuff said.
*(Ще ми се Stars Beyond Reach да не беше замразявана... ама няма кой да дъмпне няколко милиона на Arcen Games, за да я завършат.)
**(Factorio не се брои, защото там става въпрос за по-скоро инженерна оптимизация, отколкото за истински sandbox. И защото terrain manipulation-а е минимален. А милионите карбонови копия в лицето на Terraria, Satisfactory, Planet Centauri, Empyrion и тн. и тн. са или недовършени, или им липсва "магическата съставка" на оригинала.)
***(Към днешна дата Rimworld, особено с модове, е много силен претендент, but you get my point.)
Но ето я централната разлика между мен и огромната маса геймъри:
That Other Kind Of Game - Story Generators
Basically, те гледат "филми", аз чета "книги". Или защо предпочитам игри, които имат феноменален gameplay loop пред тези, които имат феноменална история. Защото това всъщност е уникалното на игрите: интерактивността. Ако исках история, която да ме зашемети - класически хартиени романи бол.
(И предвид еклектичното ми "окултуряване" пост-2011-а, досега само шепа игри са ме шокирали истински със сюжета си. Казвам "шепа", а се сещам само за една - Golden Treasure.)
А междувременно, колко игри са постигнали епоса на Alpha Centauri, където налице е едно от най-великите съчетания между emergent gameplay (aka story generation) и сюжетна прогресия?* Колко игри успяха да се възпроизведат 1:1 концепцията за "виртуално Лего" освен Minecraft?** Или, както се казва в самото видео, коя друга игра изобщо успява да се доближи до комплексността и дълбочината на симулация в Dwarf Fortress?***
А какво да кажем за целия жанр на immersive simulation игрите? (Deus Ex, Arx Fatalis, Thief, Dark Messiah of Might and Magic, ect.) Що не правят повече такива игри (вече)?
Едит: Как можах да забравя The Sims?? Този феномен, който вече над две десетилетия остава sui generis в гейминг индустрията, една от причините поради които името Will Wright винаги ще се помни...
(А другите две причини са Sim City (duh) и SPORE.)
Та, да. Ако исках сюжети, ще си чета книги. (Или гледам филми/сериали.) Ако обаче искам да играя, тогава искам игри. Произведения на изкуството, които ми позволяват аз да диктувам действието, посредством моя player agency. Не ща некъф там "криейтив дизайнер" да ми диктува как нещата се развиват, що имам право само на тези реплики в диалог, що сега тая кътсцена ми отнема контролите, що мога да мина само по главното шосе на път за замъка и тн.
BOTTOM LINE: Когато сядам да играя компютърни игри, искам да играя. It's that simple. 'Nuff said.
*(Ще ми се Stars Beyond Reach да не беше замразявана... ама няма кой да дъмпне няколко милиона на Arcen Games, за да я завършат.)
**(Factorio не се брои, защото там става въпрос за по-скоро инженерна оптимизация, отколкото за истински sandbox. И защото terrain manipulation-а е минимален. А милионите карбонови копия в лицето на Terraria, Satisfactory, Planet Centauri, Empyrion и тн. и тн. са или недовършени, или им липсва "магическата съставка" на оригинала.)
***(Към днешна дата Rimworld, особено с модове, е много силен претендент, but you get my point.)
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
Epic Unreal Megaspecial
Preach it, Civvie! Preach it, brother! PREACH!!!
Първият Unreal и Half-Life са началото на една епоха, която за съжаление трая по-малко от десетилетие. Революция в гейминга* и компютърните технологии, днес почти всичките уроци от тези титани лежат забравени в невъзпятите анали на видеоигрите или в шепата съзнания на геймъри от класа, последните динозаври от едно поколение**, отвратено от всичките боклуци поднасяни днес.
Къде са сега днешните гении на игралните шедьоври? Къде са поетите на дигиталния ескейпизъм? Къде са йерофантите на осмото изкуство?
Кой ще ни даде бъдещето под формата на следващия хоризонт, който ще строши абсолютно всички догми и ще доведе до качествено нови преживявания?
А???
Едно е сигурно - старата гвардия я няма. НИКОЙ не остана вече в индустрията. Джон Кармак, Уил Райт, Troika, Добрите доктори, Raven Software, Westwood Studios, Крис Авелоун, Ричард Гариот, Питър Молиньо***, оригиналните Blizzard North, целия THQ и още и още и още...
Престолът стои празен, претенденти няма. Дали?
Според мен, засега и в обозримо бъдеще - не.
Preach it, Civvie! Preach it, brother! PREACH!!!
Първият Unreal и Half-Life са началото на една епоха, която за съжаление трая по-малко от десетилетие. Революция в гейминга* и компютърните технологии, днес почти всичките уроци от тези титани лежат забравени в невъзпятите анали на видеоигрите или в шепата съзнания на геймъри от класа, последните динозаври от едно поколение**, отвратено от всичките боклуци поднасяни днес.
Къде са сега днешните гении на игралните шедьоври? Къде са поетите на дигиталния ескейпизъм? Къде са йерофантите на осмото изкуство?
Кой ще ни даде бъдещето под формата на следващия хоризонт, който ще строши абсолютно всички догми и ще доведе до качествено нови преживявания?
А???
Едно е сигурно - старата гвардия я няма. НИКОЙ не остана вече в индустрията. Джон Кармак, Уил Райт, Troika, Добрите доктори, Raven Software, Westwood Studios, Крис Авелоун, Ричард Гариот, Питър Молиньо***, оригиналните Blizzard North, целия THQ и още и още и още...
Престолът стои празен, претенденти няма. Дали?
Според мен, засега и в обозримо бъдеще - не.
Spoiler
*Революция по смисъла на мейнстрийм тенденциите
**Някои обаче се адаптираха към новото и измряха преждевременно...
***Преди да изкуфее
**Някои обаче се адаптираха към новото и измряха преждевременно...
***Преди да изкуфее
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
Ииии претендент за титлата "Най-оптимистично хорър заглавие в гейминга" бива
CRYOSTASIS
Защо?
Ако се зачетете в коментарите към видеото, ще разберете, че това е доста рядък момент в гейм индустрията. Slav jank, хорър, тотално положителен финал (който на всичкото отгоре може да бъде постигнат чрез три различни избора), оригинални геймплей елементи (престрелката с киноекрана) и така нататък...
CRYOSTASIS
Защо?
Spoiler
Защото всички оцеляват накрая, след като първоначално са били мъртви, включително и главният герой.
Spoiler
Кал, въпреки характера си, това е една игра, с която щях - в една алтернативна вселена - да демонстрирам на Наско, че и това е изкуство...
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
Terra Nil преди няколко дни излезе от Early Access.
Още преди години, това симпатично заглавие се ражда покрай един няколкодневен game dev jam (забравих кое събитие точно) и обаче се оказва такъв хит, че създателят решава да я превърне в пълнокръвна игра. Резултатът днес е налице.
Премисът на играта е простичък: Екологичната катастрофа е дошла, помела е всичко - природа и цивилизация заедно - и сега няма нищо. Но група еко смелчаци (или организация, или само един био-мохикан - в играта така и не е пояснено) решава да възстанови планетарната биосфера. За целта яхвате вашият верен соларпънк квадрокоптер и започвате да градите екосистеми от нулата по различните континенти. Имате ограничени ресурси, а накрая трябва и да почистите след себе си - да оставите природата истински да се възстанови, без "циливизовано" присъствие.
За пръв път ми се случва да се просълзя на resource management simulator. Атмосферата е спокойна и величествена едновременно, а когато най-сетне успеете да възстановите даден регион, да напълните реките, да озелените полетата, да върнете гори, плажове, корални рифове, цветни нивя, после да заселите животни и накрая цъкнете заветния Lift off бутон - чувството на добре свършена работа и възстановена хармония е неописуемо. (Дори си има dedicated "Appreciate" режим. )
Ако страдате от climate anxiety, или желаете да поиграете на вероятно първата в света истински solarpunk видеоигра - препоръчвам ви Terra Nil. Не горещо, не студено, а еко-съобразно и равновесно. =)
Още преди години, това симпатично заглавие се ражда покрай един няколкодневен game dev jam (забравих кое събитие точно) и обаче се оказва такъв хит, че създателят решава да я превърне в пълнокръвна игра. Резултатът днес е налице.
Премисът на играта е простичък: Екологичната катастрофа е дошла, помела е всичко - природа и цивилизация заедно - и сега няма нищо. Но група еко смелчаци (или организация, или само един био-мохикан - в играта така и не е пояснено) решава да възстанови планетарната биосфера. За целта яхвате вашият верен соларпънк квадрокоптер и започвате да градите екосистеми от нулата по различните континенти. Имате ограничени ресурси, а накрая трябва и да почистите след себе си - да оставите природата истински да се възстанови, без "циливизовано" присъствие.
За пръв път ми се случва да се просълзя на resource management simulator. Атмосферата е спокойна и величествена едновременно, а когато най-сетне успеете да възстановите даден регион, да напълните реките, да озелените полетата, да върнете гори, плажове, корални рифове, цветни нивя, после да заселите животни и накрая цъкнете заветния Lift off бутон - чувството на добре свършена работа и възстановена хармония е неописуемо. (Дори си има dedicated "Appreciate" режим. )
Ако страдате от climate anxiety, или желаете да поиграете на вероятно първата в света истински solarpunk видеоигра - препоръчвам ви Terra Nil. Не горещо, не студено, а еко-съобразно и равновесно. =)
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
Айдеее!
Raise the awareness, bitches!
The Hidden Costs of Long Playtimes in Modern Gaming
Ross Scot принципно отдавна говори low-key за този феномен - игри, които не уважават времето на играчите си - обаче тъй като е "специалист" в... архаични заглавия, малко хора се сещат (по мои заключения), че принципите, които споделя, могат да се екстраполират - и то още по-ярко* - и приложат към съвременните комп игри.
В случая, Circle Toons прави не съвсем прецизен (но пък подобаващо емоционален) awareness raising относно този проблем. Питайте ме що не играя игри като Hogwarts Legacy, Fallout 4, Dying Light 2 и тн. - щото са А) с безумно скучни core mechanics (това е тангентиална тема) и Б) защото тази скука е раздута до макс...
*(По-ярко, защото както казва Ross, в днешно време гейм дизайнерите нямат оправданието "ама не знаем какво ще работи и какво не", защото индустрията вече има 40+ годишен опит - или 30+, ако ще броим от ерата на 3D-то - в това какво работи, какво не, и какво е било/е продукт на времето си - ограничено от технологии, с остаряла дизайнерска визия, тн. Друг е въпросът колко хора изобщо се ползват от този опит в днешно време... Както се казва в поговорката - тези, които не познават историята, са обречени да я повтарят; и затова вече две и половина геймърски поколения наблюдавам как се преоткрива колелото в гейминга - поне при AAA студията. Инди сцената продължава да търси нови хоризонти, макар не така упорито, както едно време. Пък то и пренасищане, и липса на полировка, и прекалени амбции... Сложна работа.)
(Чудя се - дали киното и литературата са изживявали такива периоди в своето развитие? Ето това вече е интересна cross-pollination тема.)
Raise the awareness, bitches!
The Hidden Costs of Long Playtimes in Modern Gaming
Ross Scot принципно отдавна говори low-key за този феномен - игри, които не уважават времето на играчите си - обаче тъй като е "специалист" в... архаични заглавия, малко хора се сещат (по мои заключения), че принципите, които споделя, могат да се екстраполират - и то още по-ярко* - и приложат към съвременните комп игри.
В случая, Circle Toons прави не съвсем прецизен (но пък подобаващо емоционален) awareness raising относно този проблем. Питайте ме що не играя игри като Hogwarts Legacy, Fallout 4, Dying Light 2 и тн. - щото са А) с безумно скучни core mechanics (това е тангентиална тема) и Б) защото тази скука е раздута до макс...
*(По-ярко, защото както казва Ross, в днешно време гейм дизайнерите нямат оправданието "ама не знаем какво ще работи и какво не", защото индустрията вече има 40+ годишен опит - или 30+, ако ще броим от ерата на 3D-то - в това какво работи, какво не, и какво е било/е продукт на времето си - ограничено от технологии, с остаряла дизайнерска визия, тн. Друг е въпросът колко хора изобщо се ползват от този опит в днешно време... Както се казва в поговорката - тези, които не познават историята, са обречени да я повтарят; и затова вече две и половина геймърски поколения наблюдавам как се преоткрива колелото в гейминга - поне при AAA студията. Инди сцената продължава да търси нови хоризонти, макар не така упорито, както едно време. Пък то и пренасищане, и липса на полировка, и прекалени амбции... Сложна работа.)
(Чудя се - дали киното и литературата са изживявали такива периоди в своето развитие? Ето това вече е интересна cross-pollination тема.)
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
THIS GAME CAN'T BE EXPLAINED (KIDS*)
...I didn't understand it either.
*(that's the name of the game)
...I didn't understand it either.
*(that's the name of the game)
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
EL PASO, ELSEWHERE: Max Payne Inspired Horror Action Where You Hunt Down Your Vampire Ex-Girlfriend!
Duuuude, that voice acting. 120% Max Payne vibes. The first two minutes also are a real masterclass how to setup tone, atmosphere, and premise all through internal monologue, tight sound editing, and camera cuts.
Duuuude, that voice acting. 120% Max Payne vibes. The first two minutes also are a real masterclass how to setup tone, atmosphere, and premise all through internal monologue, tight sound editing, and camera cuts.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
- Radiant Dragon
- Global Moderator
- Posts: 813
- Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
- Location: Локалната супер-реалност
- Has thanked: 367 times
- Been thanked: 626 times
Re: Любимите компютърни игри
Намерих си нов любим гейминг ютубър! ^_^
95% of GAMERS can't beat this game | System Shock Remake review
Бележка: това е второто му видео, на което попаднах. Първото беше за Aliens Dark Descent.
95% of GAMERS can't beat this game | System Shock Remake review
Бележка: това е второто му видео, на което попаднах. Първото беше за Aliens Dark Descent.
Spoiler
И да, цицорестите thumbnail-ове определено са бонус.
Sue me for being obsessed with sex.
Sue me for being obsessed with sex.
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, FIRST ONE MUST BE BELOW IT.
Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)
Аз съм. Това ми стига.
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022
Аз съм. Това ми стига.
'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Radiant Dragon.
Accepting reality since 2017
And loving it since 2021
And now, I step fully into the Light, complete and replete. The way to Ascension is open.
-- some Dude, circa 2022