![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Отварям темата, защото аз, Лъч и може би някой друг се чудим върху какво би било най-полезно да съсредоточим фокуса си,
когато решим да се включим в нещо такова.
(ъъ, малко експериметирам с хиперлинковете, има опасност този да се счупи)
Та, какво е важното? Върху какво най-несъзнателно читателят се фокусира в произведение, рамкирано примерно в 4 страници?
Какво най-ефектно (и ефективно) ще привлече вниманието.
Засега толкоз.
По-късно пак ще се включа в дискусията (ако се е завързала такава), или ще едитна поста си, ако все още е самотен, за да
поместя моите разсъждения.
Едит: За тая вечер не успях, ще драскам утре, че днес си писах... "седмичника".
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Едит2: Така, понеже досега "чувам" "мълчание", по принципа "кой предложи, той заложи", започвам първи да излагам изказването
си по проблемите за написването на къс/ултракъс разказ.
Моя лична болка винаги е била развитието на основната идея. Докато по-големи формати като повест и роман/новела позволяват (почти)
неограничено пространство за разработката на последната, при разказа, уви, нормата е да се работи с ограничени "ресурси". Иначе
престава да бъде разказ, още по-малко кратък такъв.
Това, което аз съм синтезирал от разсъжденията и наблюденията си е, че разказът е опростен конструкт на даден сюжет. Опростен в
смисъл "по-малко детайли", не "по-просто сказание". И тук се оформя въпросът: Добре, КОИ детайли биха могли да се
премахнат, без идеята да се размие или загуби? Какво трябва да отпадне, за да се олекоти броя думи и знаци? Къде елементи могат
да се пропуснат, знаейки се, че въображението ще попълни празнините?
Тези питанки са на първо време. От тях могат да се извлекат допълнителни подвъпроси от типа на: Колко е минималната доза предистория?
Колко изречения (или само словосъчетания) са нужни за адектватно описание на герой? "Твърда" знакова граница за къс разказ?
Ясно е, че отговорите на горните въпроси ще варират между различните автори и читатели. Всеки има свои критерии за даден текст.
Не се опитвам да търся алгоритъм за "перфектния" разказ. Не. Не съм чак толкова "навътре" в материята на писателството, все още пиша
по интуиция основно. (Но не изцяло, де.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
присъствието или отсъствието си, ще избодат очите на 9/10 от прочелите произведението.
Засега този хляб за размисъл поне на мен стига. Ще се включа отново, този път с коментар какво аз (се опитвам да) правя, когато сядам
да пиша разказ, плюс теоретизиране (съвсем безекспертно) над горните въпроси, които ги зададох нереторично. (Казвам го в случай, че
някой се е заблудил)