Aurelion: the Visual Novel

Нашите неща: книги/разкази-игри, ролеви кампании, нещичко изпускам ли?
(За творчество без интерактивни елементи заповядайте тук.)

Aurelion: the Visual Novel

Postby Кал » Sun Jan 27, 2013 8:45 pm

Я чуйте тук.

(Особено последните двайсет минути.)
Last edited by Кал on Fri Sep 26, 2014 9:59 am, edited 1 time in total.
Reason: обособявам в нова тема
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Кал » Fri Jun 21, 2013 9:14 am

Ще правим, ами. :mrgreen:

До септември, бъдеще да е, ще съм готов с превода на „Аурелион: Монетата“ на английски. И понеже няма смисъл да правим visual novel на български; и понеже „Аурелион“ отлично се вписва в концепцията „история, в която най-важният показател са отношенията между героите – качеството на тези отношения“; и понеже вероятно ще можем да ползваме кадри от сериала „Аурелион“ като фонови изображения – предлагам именно „Монетата“ да се превърне в сценария на първия ни visual novel.

Ако идеята ви пали :) – оползотворете месеците до октомври, като:

– Опитате различни visual novels. (И споделяте какво ви харесва, какво - не.)

- Онези от вас с афинитет към компютрите разучат как се работи с Ren'py, платформата, на която ще пишем историята. (Не се стряскайте – тя е в пъти по-проста от всеки познат ми програмен език. Интуитивна е. :))

– Зарибявате художници (Светлинки?) и композитори (Ице?... знаем, знаем :D). Visual novel без хубави картинки и музика е като Кал без ЧоБи.
Скрит текст: покажи
(Или обратното... :twisted: )


Хвърлих бомбата – вие сте. :mrgreen:

User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby divna3 » Fri Jun 21, 2013 9:20 am

Ихууу! Аз много се зарибявам! :mrgreen:
User avatar
divna3
Светлинка
 
Posts: 509
Joined: Fri Feb 29, 2008 5:04 pm
Has thanked: 626 times
Has been thanked: 459 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby negesta » Fri Jun 21, 2013 2:20 pm

Това не зная дали го знаете:)

Kickstarter - a new way to fund creative projects :

http://www.kickstarter.com/hello?ref=nav

http://www.kickstarter.com/discover/cat ... ef=sidebar (проекти само за игри)

Скрит текст: покажи
И аз съм за.

User avatar
negesta
 
Posts: 655
Joined: Thu Jan 03, 2013 6:53 pm
Has thanked: 2206 times
Has been thanked: 1309 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby divna3 » Fri Jun 21, 2013 2:41 pm

За нещо такова ме бройте винаги, макар за съжаление да не знам с какво ще съм полезна. Бих направила всичко, което се поиска от мен. :mrgreen:
User avatar
divna3
Светлинка
 
Posts: 509
Joined: Fri Feb 29, 2008 5:04 pm
Has thanked: 626 times
Has been thanked: 459 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Nameless » Fri Jun 21, 2013 5:53 pm

А Кале - как го виждаш? Кой е основният герой? Смисъл, за такива неща, трябва някой по-център, докато в Аурелиона са си доста главни, освен ако нямаме опция да скачаме от герой в герой или ние да си избираме от набор герои. Втората опция не е добра, защото някои герои се появяват много късно в хода на историята. Героите ще са анимирани, нали, не игрални? И ще имаме картинки? А как точно ще видоизменяме историята към грешен край? Самите автори ще променят историята или които правим самата новела, ще преценяваме това?
Nameless Here For Evermore
Nameless
 
Posts: 810
Joined: Thu Jul 07, 2011 10:37 am
Location: Paradise Lost
Has thanked: 461 times
Has been thanked: 628 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby divna3 » Fri Jun 21, 2013 9:21 pm

Главният герой е Айк. Има само още 2-ма 3-ма, които могат да се сложат до него по главност. Това са Мефоди, Киа, Рафаел и Валерион - станаха 4-тирима. Останалите не са точно главни, водим си ги съпътстващи герои. :mrgreen:
А що се отнася до историята, всички които правят играта ще е добре да предлагат и идеи за развитието й, трябва обаче Кал да ни "редактира" и в този вариант, за да не се получат супер нелогични фабули на места. :D
User avatar
divna3
Светлинка
 
Posts: 509
Joined: Fri Feb 29, 2008 5:04 pm
Has thanked: 626 times
Has been thanked: 459 times

Aurelion: the Visual Novel

Postby Кал » Fri Jun 21, 2013 10:10 pm

Ще отговарям, като се завърна. Вие предлагайте ваши отговори междувременно. :)

Скрит текст: покажи
(Специално за кой/-и ще са главните герои – хахаха! Такава щура идея ми хрумна... :lol: )


Сега само да отбележа: Стефан (Vonamarak) току-що ми каза, че е написал нещо като engine (платформа) за правене на книги-игри или MUD. Като почнем да уточняваме вида и облика на историята, ще се видим с него, за да сравняваме възможностите на неговото нящо vs. Ren'Py vs. едно друго, за което се сетих през деня и което няма да ви казвам или линквам, че само като си помисля за какво е ползвано до момента, и :oops: :oops: :oops:

User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Кал » Wed Jul 03, 2013 9:53 am

Вале – и всеки друг, който иска да участва: за да мога да отговоря разбираемо на въпросите тук, трябва да сте пробвали поне две visual novels (VN). Да видите как са построени. Затова моля: започнете отсега, в свободното време ;), да експериментирате с VN. (Специално на Валя ще ѝ трябва преводач – има ли навити Светлинки?) И споделете тук какво ви е направило впечатление – хубаво, досадно, изненадващо...

(Аз пък ще разбера по отзивите ви кой от вас е достатъчно „вътре“ в проекта – което ще ми е важно, като почнем сериозното обсъждане на сценария. Приемете това като предварителната пресявка на екипа. ;))

Ев: за момента си представям историята да е предимно линейна, следваща сюжета на „Монетата“ – а изборите да променят вътрешни (скрити) показатели, които да оказват влияние върху възможните финали (и други ключови ситуации). Не искам да разкривам повече, щото ще разваля кефа на бета-тестърите ни. ;)

Ако ползваме същите „камери“ както в книгата, ще гледаме през очите на Киа, Мефоди, Айк, Рафаел, Типодин, Ализабет, Деенор, Валерион... дали изпускам някого? Един след друг, не успоредно – сцена по сцена.

Възможни са и други подходи - но този ще изисква най-малко пренаписване на историята, и така ще ни позволи да се съсредоточим върху по-техническите аспекти (рисунки, музика, преходи). Както казва Ицо – по-добре да действаме едно по едно, отколкото да се опитаме да измислим всичко наведнъж. ;)

Нев: освен Kickstarter, можем да ползваме и Indiegogo. Тия възможности се множат, ура. :)

User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Кал » Wed Aug 21, 2013 9:44 am

Докато Емо продължава да предлага възможности за интерактивна проза, коя от коя по-апетитни, аз да попитам: Открихте ли време-желание да пробвате някой visual novel, както ви насърчава по-горният ми пост?

Ако не сте – ще чакам, докато. Начинанието „писане на наш VN“ изисква опит... и повече от един опитващ. :D

(Вале, поканата важи за всички Светлинки, които искат да доведем „Аурелион“ до повече четящи по света. ;))
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Trip » Wed Aug 21, 2013 10:17 am

Кал wrote:Ще отговарям, като се завърна. Вие предлагайте ваши отговори междувременно. :)

Скрит текст: покажи
(Специално за кой/-и ще са главните герои – хахаха! Такава щура идея ми хрумна... :lol: )


Сега само да отбележа: Стефан (Vonamarak) току-що ми каза, че е написал нещо като engine (платформа) за правене на книги-игри или MUD. Като почнем да уточняваме вида и облика на историята, ще се видим с него, за да сравняваме възможностите на неговото нящо vs. Ren'Py vs. едно друго, за което се сетих през деня и което няма да ви казвам или линквам, че само като си помисля за какво е ползвано до момента, и :oops: :oops: :oops:


Хм, а тази платформа има ли къде да се види/намери? А тази срамната? :) Иначе ще пробвам няколко VN, че затъвам и бездруго все по-дълбоко в заешката дупка на interactive fiction...
Trip
 
Posts: 230
Joined: Mon Nov 23, 2009 1:53 pm
Has thanked: 52 times
Has been thanked: 98 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Кал » Wed Aug 21, 2013 10:53 am

Ако не бързаш много – искаш ли да уговорим среща със Стефан за другата седмица? Как са ти свободните дни/часове от вторник до четвъртък? Хем и аз да я видя на живо.

Сега потърсих другата :oops: платформа... но създателят ѝ явно я е скрил. Ще се оглеждам пак.
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Trip » Wed Aug 21, 2013 10:55 am

Не бързам хич :) Иначе може във всеки един от тия дни откъм 10-11 докъм 19-20, аз тежката работна работа я върша рано сутрин и по-късно вечер :)
Trip
 
Posts: 230
Joined: Mon Nov 23, 2009 1:53 pm
Has thanked: 52 times
Has been thanked: 98 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Кал » Wed Aug 21, 2013 1:50 pm

Писах ти от poslednorog-а за другата сряда (28-и) вечерта.

Някой друг иска ли с нас? Заявете се. :)
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Trip » Thu Aug 22, 2013 3:42 pm

Ще си донеса лаптопа, за да ви покажа и Тwine, който засега е моят избор на платформа. (Най-свободно customizable е от всички налични, затова съм си го харесал най-много. Един пич даже я беше комбинирал с Unity енджина, с който правят новия Тормент.)

Trip
 
Posts: 230
Joined: Mon Nov 23, 2009 1:53 pm
Has thanked: 52 times
Has been thanked: 98 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Broken Dragon » Thu Aug 22, 2013 5:49 pm

То всичко живо тия дни се прави на Unity. Особено проектите, идващи от Кикстартър и проч.

Честно, Unity е платформата, която ще сложи край на хегемонията на Микромеките. Да живее отворения софтуер! Да живее Линукс!
*вдигам Веселия Роджър*
IN ORDER TO RISE AGAINST THE TIDE, ONE MUST FIRST BE BELOW IT.

Аз съм графист, а не кечист.
(Ама вече разбирам и от кеч, ако трябва)

'Tis I, master of the first floor, aspirant to the last, the Broken Dragon.


Accepting reality since 2017
User avatar
Broken Dragon
 
Posts: 503
Joined: Sun Aug 14, 2011 9:46 pm
Location: Локалната супер-реалност
Has thanked: 305 times
Has been thanked: 572 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Кал » Tue Dec 24, 2013 2:03 pm

На срещата на 19.12. разглеждахме един-два образеца на visual novels (напр. Katawa Shoujo) и ето този брз нрчнк:

http://www.renpy.org/doc/html/quickstart.html

Следващата стъпка е да видим колко души са сериозно привлечени към проекта да превърнем Aurelion: The Coin във VN. (Английският превод ще е завършен + редактиран докъм края на януари.)

Ако се съберем трима, почваме го.

Ако не се съберем – почвам го сам, наесен. Съратниците ще се включвате в движение.
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Кал » Sun Jan 19, 2014 9:44 am

Няколко думи и покана за участие в бъдещата игра: звукозапис от Зимна Таласъмия 2014 (от 11:30 до 20:00)

User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Ще правим ли игра?

Postby Кал » Fri Jan 31, 2014 6:01 pm

Някои по-важни начални положения на Aurelion: the Visual Novel:

На 19.01.2014 Кал wrote:Пращам ви „подготвителен материал“ за визуалните романи:


---------- Forwarded message ----------


(Since we have a native speaker on board--hi, Dio--and since we'll be
writing our thingie in English, perhaps it's a good time to start
practicing. ;)

Но ако някой се затруднява – да си ма'а на бг. С четенето всички ли сме окей?)

Before we meet again (last night was a blast for me, BTW, tired as I
was), please have a look here:

http://choveshkata.net/forum/viewtopic.php?f=50&t=686

In particular, try out:

Katawa Shoujo

and

Brass Restoration

(And anything else that catches your eye, of course. :)

Once you've seen their mechanics, it'll be much easier for me to
explain my idea.

~

(Калинка – ти ориентираш ли се в английски на такова ниво? Ако не – ще
ти направя резюме на български. :)

Специално за художниците – ето и един пример за по-„западен“ (ама не
много по) рисунък:

http://www.winterwolves.com/lorenamazonprincess.htm

Като изчетете началото на романа Aurelion (за всеки случай го
прикачвам пак), пишете да ви пратя следващите части.

Като минимум, ще ни трябват спрайтове (изображения с различни емоции,
на по-късен етап/ако ни стигнат силите – и различни облекла) на
следните герои:

Rad
Mephodi
Aik
Kia
Raphael
Valerion
Fadgnal
Eroy
Dehenor
Tippodin
Alizabeth
Kimle

Колебая се за:
Kaela
Argoroth
Tarres
Caleb
Romelion
Noterion
Zomerion
K'harry
Dorios
Marat
Spok
Chally


(Понякога да оставиш един герой без спрайт/лик също е изразно средство. ;)

Ако ще ви е от помощ, преди да почнете скиците, мога да ви пратя
представяния на повечето главни герои в по 2 изречения – но не
физически, а като характери. (Физическите може да ги вземете от
книгата/уебсериала – и дори да ги доизмисляте вие самите.)

~

Специално за Мордред: в Katawa Shoujo има няколко мелодии, които ми
хващат ухото и сърцето. Казват се Aria de l'Etoile, Breathlessly, Cold
Iron, Innocence, Moment of Decision, Painful History, Romance in
Andante и Shadow of the Truth. Саундтракът може да се свали официално
оттук:

http://www.katawa-shoujo.com/download.php

Ето и една тема от Clannad (която се води най-успешната visual novel
на всички времена):

http://www.youtube.com/watch?v=o6BgI6IVnQU

Това е –висока– летва; ако го достигнем някой ден, ще сме безсмъртни.
;) На първо време приемам –всичко–, което композираш. Ще растем
„инкрементално“, да?

На СС слагам Христо Манолов, нашият приятел композитор. Като дадеш
знак, че искаш да ви запозная (и Ицо е свободен) – ще.

На вдъхновение,
ЧоБи: Кал)


Впрочем: във Visual Novels може да има и песни с вокал. Ето два
образеца, отново от Clannad:

http://www.youtube.com/watch?v=ntFxbyYmzR4
http://www.youtube.com/watch?v=Nl7xp5qsGJI

Обикновено се пазят за финалите или кулминационните моменти. Нека ги
имаме наум и тях. Всъщност аз познавам хора с прекрасни гласове...
може пък и тая мечта да я измечтаем.


Разбрахме се с Валя и Светлинките да качат някъде рисунките на
героите, които имаме до момента – ще пратят линк, като са готови.

Аз ви пращам характеровите описания на повечето главни герои:

– Rad and Mephodi are senior-year university students at the Institute
of Magic. Rad is the more snappish and streetwise of the two,
mistrustful, a bit of a fool. Mephodi is calmer, highly intelligent
(he knows his SAT vocab and is not afraid to use it :D), with
suppressed emotion.

– Aik is a (Light) elf child, impish, a street urchin. (But not
foul-mouthed. None of them is, actually. Keep it PG-13, as Violet
said; be -creative- with the swearing, I say. ;) He can't read or
write (yet) but learns very fast.

– Kia is about 20, a (well-educated) pickpocket, trying to be tough,
but gradually discovering her need for friends. Her language can be
either colloquial or educated, depending on the situation.

– Raphael is a Light elf in his mid-twenties, paladin, a graduate of
the Institute of Magic. Annoyingly sarcastic, smart, can switch from
sophisticated irony to a pretty vile street speak.

– You'll see Kaela and Argoroth in only one scene (in this book at
least). They're what they sound like.

– Valerion is a Dark Elf of about 20, mature beyond his years (lots of
responsibility, a taxing childhood), torn between his bloody duties
and self-reflective nature. Well-educated.

– Valerion's subordinates--Romelion, Noterion, Zomerion, two unnamed
Dark Elves--don't get a lot of screen time. Still, you should be able
to make out their differences in character by how they talk and act.

– Fadgnal is a professor (reachut) at the Institute of Magic, about 80
years old, wise, benevolent and just this bit old-fashioned. I'm
afraid I may have made him sound too archaic at times. He's basically
your average Gandalf type (oops, I just spoiled his name's origin :D);
perhaps a little more human.

ЧоБи: Кал)


И още за музиката:

На 25.01.2014 Мордред и Кал wrote:> 2014/1/23 Alexander "Mordred" Andonov:
>> ...
>>
>> Доколкото схващам, едно дадено парче от музиката "стои" в определена "глава"
>> от играта. Тук участват две променливи - времетраене и настроение, и
>> предполагам най-добрият вариант е и двете да се съобразят. Времетраенето на
>> "главата" е само приблизително известно, играчът колко време чете, мисли и
>> зяпа картинките си е негова работа.

За да не си объркаме терминологията – предлагам да използваме
„сегмент“ вместо „глава“. Като имам предвид „сегмент с определено
настроение“. (Дължината му може да бъде дори само една реплика – или
30 страници. Макар че чак такива крайности са редки.)

>> Какво прави музиката през това време:
>>
>> - Парчето започва и свършва и млъква, продължителността е прицелена към едно
>> средно изиграване на главата; който ще се мота да се мота на тихо.

Този вариант е рядък. Бих го ползвал, ако сложим „композиции с вокал“
или нещо друго, указващо сюблимен момент – там, където едно-единствено
изсвирване ще е по-въздействащо.

>> - Парчето започва и се зацикля, докато тече главата (после какво - затихва и
>> тръгва следващото?)

Обикновено е този вариант.

>> - Има кратък плейлист от парчета, които се циклят в тази глава, същите
>> парчета може би се повтарят и в други плейлисти по-нататък.

Това не съм го виждал правено досега. Не знам дали Ren'Py го
позволява. Не знам и дали е уместно откъм поддържане на определено
настроение... но звучи интересно за експериментиране.

>> - Друго?

Не се сещам. :)

>> За настроението - това изглежда също много важно и зависи както от главата,
>> така и от участниците в нея. Примерно главните герои може би имат собствена
>> тема (музикална), която да се среща в различните парчета.

Може. Имаме свобода. :)

>> "Главата" е ли
>> приблизително плоска като настроение? (т.е. да няма резки промени) -
>> обратното би било проблемно за отразяване в музиката, защото за разлика от
>> филмите няма как да синхронизираме момента с музиката. Има разни варианти,
>> не е 100% теоретично невъзможно, но ще са по-трудни технически.

Нова музика може да почне във всеки момент, в който се пренасяме на
нов екран/нова реплика. Т.е. бързата смяна е технически обезпечена.

(Може да има и още варианти – не съм разглеждал тая част от tutorial-а
на Ren'Py подробно.)

>>
>> Трето, много ще помогне ако имаме някакъв елемент на музикална режисура,
>> отговарящ на въпросите по-горе. Пример (не знам каква точно ще да е
>> правилната форма де, зависи от отговорите на горните въпроси):
>>
>> Глава 1: Главният герой се разхожда с любимата си в парка
>> Ключови думи: романтично, бавно, есен, пиано/клавесин
>> Дължина: 1:30 - 2:30
>> или
>> Дължина: 0:30 интро + цикъл от една минута
>> или
>> Плейлист: Трак 13 за първа песен, Трак 3 за втора, случайно избрани измежду
>> (5, 8, 3, 13) оттук нататък
>>
>> Глава 7: Героят държи умиращата любима в ръцете си
>> Ключови думи: смърт, тъга, цигулка, бавно, зима
>> Дължина: 3:30 - 4:00
>>
>> Глава 14: Героят се бие със злодея на ръба на вулкана
>> Ключови думи: енергично, епично, битка, злодей, вулкан, огън
>> Дължина: 3:00

Хихи, изглеждат страхотно като шаблон. :)

>> ----
>>
>> Хвърляй също мисли и идеи, та като се поизяснят тия работи да опитаме да
>> скалъпим една сцена, за да проиграем целия цикъл на продукцията.

Още сега бихме могли да огледаме първите няколко секции от романа – за
експеримент. (С уговорката, че тепърва ще мислим за интерактивизацията
– внасянето на избори и последствия... това го виждам за на есен,
както казах на Таласъмията. Или най-рано през май, като ми почне
„отпуската“ от Човешката.)

Чобик)

User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Aurelion: the Visual Novel

Postby Кал » Fri Sep 26, 2014 10:02 am

Долната покана е отворена към всички желаещи – до 15 октомври:

На 25.09.2014 Кал wrote:Мили рисуващи (:

До 15 октомври събираме екипа, с който ще правим англоезичната visual
novel адаптация на романа „Аурелион: Монетата“
(http://choveshkata.net/blog/?p=66).

Търсим: художници, добри в изразяването на емоции чрез мимики.

(А също и:
– сценаристи и редактори (с отличен художествен английски)
– композитори на саундтрак
Моля да препратите тази покана към всеки, който ѝ подхожда.)

Проектът е доброволчески – но с публикуването на първите резултати от
него ще пуснем и форма за дарения. Всички приходи от тях ще се
разпределят между творческите участници – пропорционално на положения
труд.

(По-важното сега е да натрупаме опит в тази нова форма и да си
създадем име пред света. За следващите. :)

За да се включите:

1) разгледайте следните постове във форума ни:

viewtopic.php?p=11967#p11967
viewtopic.php?p=14989#p14989
viewtopic.php?p=15305#p15305

(Ако ви трябва регистрация, а се препънете на входа – паролата е
„Непоискано добро“, без кавичките.)

2) поиграйте/прочетете някой и друг visual novel;

3) и ни пишете „Искам!“ + кои visual novels са ви харесали най-много.

Мечтата ни:

Да създадем творба, съизмерима по размах (и радушен прием :) с Katawa Shoujo:

http://www.katawa-shoujo.com/about.php

Сроковете:

Най-рано зимата на 2015-а. Най-късно зимата на 2016-а.

Качеството е по-важно от твърдия график. Все пак ще -има- график – за
да свършим, преди да се разпаднем.

Йош!
ЧоБи: Кал, Creative Director and All-around Prodder ;)

User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Aurelion: the Visual Novel

Postby Кал » Fri Sep 26, 2014 10:13 am

С какво можем да участваме, ако английският ни е слаб?

Едното, разбира се, е с рисуване. Или намиране/ръчкане на художниците – където например Валя ще е безценна. :)

Второто е обсъждане на общата структура на „дървото“ (изборите и разклоненията) – и, преди всичко, цялостния замисъл на игровия елемент + как последствията от изборите отразяват някакви ценности/наш житейски опит и на какво ниво (как да възпитаваме, без да поучаваме ;) ). Засега няма да навлизам в подробности за това – но там ще са полезни всякакви погледи. (И вероятно ще го обсъждаме предимно на бг.)

Третото е с тестване – например на саундтрака. Както вече започнахме с Мордред.

П.П. Когато започнем същинската работа - ноември – ще създам отделен подфорум, достъпен само за участниците в проекта. За да можем да обсъждаме идеи, без да спойлим бъдещите играчитатели. ;) А в тази тема ще отразяваме резултатите, анонсите, допитванията си до широката публика...
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Aurelion: the Visual Novel

Postby Кал » Fri Sep 26, 2014 11:11 am

Serenity wrote:В момента играя Katawa и доколкото виждам, фончетата са фотоманипулации и само героите са рисувани. При нас плана същият ли е или всичко ще се рисува?


Първоначалната ми идея беше да ползваме готови фонове от уебсериала „Аурелион“. С евентуални манипулации.

Но ще го решаваме окончателно, като съберем екипа – през ноември, значи. :)
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Aurelion: the Visual Novel

Postby Кал » Sat Nov 15, 2014 2:31 pm

Мили творящи (:

Удължавам срока за записване до края на годината (31 декември).

Всичко друго остава валидно. Особено нуждата ни от повече художници. :)
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Aurelion: the Visual Novel

Postby Кал » Mon Feb 01, 2016 3:37 pm

На Зимната Таласъмия показахме за първи път демото на визуалния роман. За всички, които не смогнаха да го (доиз)гледат/чуят – ето го цялото:

Aurelion: the Visual Novel - demo v. 160201

Върви под Уиндоус, Линукс и (твърдят създателите на платформата Ren'Py) Макинтош.

От вчера го имаме и във версия за Андроид (която в някои отношения изглежда по-добре от десктопната :/). Някой иска ли го? :)

Подгответе си поне час, за да го минете; и поне час и половина, за да откриете тайния (кофти) финал в него.

Ще се радваме на всякакви отзиви, питанки и препоръки. :mrgreen:

User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Aurelion: the Visual Novel

Postby Trip » Mon Feb 01, 2016 4:48 pm

На мен не ми намира старта :( Къде да го търся? По текстовите файлове не намерих инструкции за такъв случай. Също така трябва някак да стигна 141 символа, затова пиша това излишно изречение.

Trip
 
Posts: 230
Joined: Mon Nov 23, 2009 1:53 pm
Has thanked: 52 times
Has been thanked: 98 times

Re: Aurelion: the Visual Novel

Postby Кал » Mon Feb 01, 2016 5:06 pm

Хихи... като пишех инструкциите, се зачудих дали да добавя още едно обяснително изречение. И точно къде.

Ето го, значи, тук:


Инструкциите как да стартирате визуалния роман се намират във файла _procheti.me в основната папка Aurelion.

А ако вече имате инсталирано Ren'Py:

Вижте само точка 3А: как да настроите къде търси Ren'Py визуалните романи (Projects Directory).
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Aurelion: the Visual Novel

Postby Trip » Tue Feb 02, 2016 2:50 pm

Не, не, аз всичко това го намерих и напрвих, рен'пи намира Аурелион, но като пробвам да го стартирам, не става. Получавам Exception, с обяснение, че не намирало някакъв си "старт".
Trip
 
Posts: 230
Joined: Mon Nov 23, 2009 1:53 pm
Has thanked: 52 times
Has been thanked: 98 times

Re: Aurelion: the Visual Novel

Postby Кал » Tue Feb 02, 2016 4:13 pm

Може ли да направиш скрийншот на съобщението за грешка (с бутона Print Screen/Prt Sc)? (Прати ми го на мейла направо.)

На коя операционна система си?

Някой друг има ли подобен проблем?

ЕДИТ: Проблемът се реши:

Trip wrote:ok, на домашния сработи без проблем. може би в XP-то е била драмата :)
Last edited by Кал on Sat Feb 06, 2016 2:59 pm, edited 1 time in total.
Reason: +
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Aurelion: the Visual Novel

Postby Кал » Wed Feb 03, 2016 8:37 pm

Анонс в личния ми блог

(Някого/нещо пропуснах ли в „заслугите“?)

Цитирам най-важното:

А ако искате да се включите в екипа ни, потърсете ни тук. Не се стряскайте от датите – отворени сме за нови попълнения. Поне до април. ;)
User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Re: Aurelion: the Visual Novel

Postby Кал » Wed Feb 10, 2016 10:08 pm

Кал wrote:Инструкциите как да стартирате визуалния роман се намират във файла _procheti.me в основната папка Aurelion.


Ако _procheti.me ви излиза в нечитаем вид, копирам съдържанието му и тук:

Как да стартирате визуалния роман?

1. Сваляте Ren'Py от http://www.renpy.org/latest.html и го разархивирате някъде (няма нужда от инсталиране).
2. Премествате папката Aurelion (тази, в която сме в момента) в папката на Ren'Py.
3. От папката на Ren'Py стартирате Ren'Py Launcher: renpy.exe (Windows) или renpy.sh (Linux). Той би трябвало сам да открие Aurelion.
3А. Ако не успее: от preferences долу вдясно настройте Projects Directory да сочи към папката, където сте разархивирали Ren'Py.

За всякакви други въпроси:

http://choveshkata.net/forum/viewtopic.php?f=51&t=794

или

Калин М. Ненов (Кал), kalin.nenov -в- gmail.com

User avatar
Кал
Творчески директор
 
Posts: 10637
Joined: Thu Jan 03, 2008 11:59 am
Location: Рамо до рамо. Искаш ли?
Has thanked: 7696 times
Has been thanked: 6102 times

Next

Return to Лично творчество

Who is online

Users browsing this forum: CCBot and 0 guests